לידר על וריפון: נסחרת בדיסקאונט של כ-8% ממחיר היעד
לאחר רכישת חברת ליפמן ע"י וריפון (וריפון חו"ל ) בחודש נובמבר האחרון נמחקה מנית ליפמן מהמסחר בת"א ומנית וריפון החלה להיסחר במעו"ף כחברה השמינית בגודלה במדד.
בבית ההשקעות של לידר שוקי הון מפרסמים את סקירתם הראשונית למניה לאחר העסקה. להערכתם, מהלך הרכישה יחזק מאד את וריפון ולמעשה פותח פער מהמתחרות. בנוסף, התמיכה של הסביבה העסקית בהמשך הצמיחה – מעבר לתשלום באשראי/חיוב, מעבר לכרטיסים חכמים, צמיחה בשווקים המתפתחים בעיקר בסין ובהודו, וההתנהלות המצויינות של שתי החברות המתמזגות, מהווה סיבה מספקת עבור האנליסטים לקבוע את המלצתם הראשונית על "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 39 דולר, המהווה דיסקאונט של כ-8% ממחירה המניה הנוכחי.
לאור התחרות בענף שנגזרת בין היתר מהתאוששות שתי המתחרות הגדולות והוותיקות – Hypercom ו- Ingenico מגדירים בלידר את מהלך המיזוג בין וריפון לליפמן כמהלך הנכון בזמן הנכון.
בלידר סבורים, כי ליפמן היא המשלימה האידיאלית לוריפון ולא בכדי בחרה החברה למזג דווקא את ליפמן לשורותיה. אמנם וריפון, בדומה לליפמן, מייצרת מערכות להעברת פעולות חיוב באופן אלקטרוני. עם זאת, לשתי החברות קווי מוצרים והתמחות בסקטורים שונים, וכן פריסה גיאוגרפית שונה.
שוק המערכות האלקטרוניות המאובטחות רווי במתחרים. תחרות זו פוגעת בשיעורי הרווחיות של החברות. מיזוגה של ליפמן לוריפון מקנה לאחרונה דומיננטיות גבוהה בשווקי העולם, כוח מיקוח מול הלקוחות ולבסוף שיעורי רווחיות גבוהים. בנוסף, המיזוג מצמצם את התחרות הענפית בכך שמספר השחקנים המרכזיים בתעשייה פוחת.
וריפון, שהייתה אחד השחקנים המובילים בענף גם לפני הרכישה, חסרה מובילות במערב אירופה ובשווקים המתעוררים (ברזיל, טורקיה, סין וכו') ובדיוק באותם שווקים ליפמן בולטת. מיזוגה של ליפמן לוריפון ממקם את וריפון כשחקן הראשון או השני בכל האזורים הגיאוגרפיים בהם פועלת ויותר מזה, הרכישה ממצבת את החברה כמובילה העולמית בתחום.
גם במגזר המוצרים האלחוטיים משתקפת ההשלמה, עד היום, וריפון אמנם השיקה קו של מוצרים אלחוטיים, אולם בהיקף מכירות מצומצם יחסית. ליפמן, לעומתה, השיקה קו מוצרים ברמה טכנולוגית גבוהה ובהצלחה שיווקית ניכרת, סיבות אלה הפכו אותה לספקית השנייה בגודלה בסקטור זה, כך ששוב, רכישת ליפמן הופכת את וריפון לשחקנית בולטת בתחום המוצרים האלחוטיים.
בנוסף, המיזוג עתיד להביא סינרגיה אמיתית בין שתי החברות בייצור המוצרים, שתחסוך בעלויות ובהוצאות החברה. כמו כן, להערכתם, וריפון לאחר המיזוג תעביר את מרכז המו"פ שלה לישראל ובכך תזכה הן להפחתה בעלויות הייצור והן במרכז מו"פ מהטובים והמפותחים בעולם.