שוק הקוסמטיקה העולמי מגלגל 50 מיליארד דולר בשנה
שוק הקוסמטיקה העולמי מגלגל מדי שנה 50 מיליארד דולר, ובכל שנה מושקים בממוצע כ-65 אלף מוצרים חדשים, כך עולה ממחקר שערך ענף התמרוקים בישראל בשיתוף מכון היצוא לקראת כנס "תמרוקים 2007 - יופי פוגש מדע" שיתקיים לראשונה בישראל ב-22 לינואר.
לדברי ליאור לוי, מנכ"ל ביסקול ויו"ר ענף הקוסמטיקה בהתאחדות התעשיינים ומכון היצוא: "בשנת 2007 יגדל יצוא ענף הקוסמטיקה ב-8% ויסתכם בכ-250 מיליון דולר, מול כ-230 מיליון השנה". לדבריו, ענף התמרוקים במכון היצוא מתכנן להתמקד בשנת 2007 במזרח אירופה על מנת להגדיל את יצוא הקוסמטיקה למדינות האלה.
בנוסף, קצב הגידול השנתי בענף עומד על כ-9% לשנה בממוצע בשנים האחרונות. לדוגמא: בארה"ב מוערך שוק הקוסמטיקה ב-8 מיליארד דולר ובמזרח אירופה מגיע שוק זה ליותר מ-3 מיליארד דולר בשנה. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006 הושקו בעולם כ-58,000 מוצרים חדשים בתחום התמרוקים, ובשנת 2005 הושקו 68,657 מוצרים.
לוי הוסיף, כי מכון היצוא מתכנן השנה להשקיע סכומים רבים בקידום מיתוג ענף הקוסמטיקה הישראלי בעולם. על הכנס הוא אומר שמטרתו לשמש במה מקצועית לדיון בסוגיות ובנושאים אקטואליים של הענף. "מטרתנו היא להפוך את הכנס למוסד שנתי שבו ייטלו חלק מרצים בכירים מתחומי התעשייה, המסחר, האקדמיה ובעלי תפקידים בכירים מהענף בארץ ובעולם".
נראה, כי ענף התמרוקים העולמי הנמצא בצמיחה אינו מושפע במיוחד מהמחקרים השונים שפורסמו לאחרונה על תעשיית הקרמים היקרים של החברות המובילות ואשר פקפקו ביכולתם של הקרמים לחולל פלאים על עורנו המתבגר ולסייע בהאטת תהליך הזדקנות העור. הצרכן, כך נראה, חושב אחרת.