דיסקונט פותח את 2007 במהלך "משנים חוקים בבנקאות"

תחת הקונספט יושקו בחודשים הקרובים מוצרים ושירותים שונים כדוגמת פתיחת עשרות סניפים ברציפות עד השעה שמונה בערב; מודי בר-און ממשיך להוביל את הקמפיין כפרזנטור של הבנק
אפרת אדיר |

לאחר שעבר ב-2006 מהלך של מיתוג מחדש, יוביל השנה דיסקונט מהלך שיווקי חדשני בעולם הבנקאות. הבנק, אשר חרט על דגלו את גישת הבנקאות האישית, בחר לשמר את התדמית שבנה בשנים עברו, על ידי יישום בפועל של ערכי האנושיות.

מדובר במהלך המתוכנן במשך חצי שנה, עם היכנסו של סמנכ"ל השיווק והפרסום, אלי חוטר לתפקידו. בעיקרו, אמור המהלך לתת מענה ופתרון אמיתי לצרכי הלקוחות בסוגיות שונות ובממשקים שונים עם הבנק. לדברי חוטר: "לאחר בחינה ולימוד מעמיק של תפיסות וצרכי הלקוח, נוצרה רשימה ארוכה של התנהלויות מטרידות בכל הבנקים בישראל - החל מתורים ארוכים, דרך שעות פתיחה וכלה בחוסר יעילות הבאה לידי ביטוי, לעיתים בטרטור לקוחות".

רוני פלד, מנהל הפרסום והתקשורת השיווקית בדיסקונט, ציין: "הבנו כי הבנקים נתפסים כמערכת לא ידידותית של חוקים וכללים נוקשים, שחלקם הגדול אינו מוצדק. כחלק מההחלטה לייצר בידול תדמיתי ומוצרי החליט הבנק מתוך התבוננות פנימה ומודעות עצמית לצאת בהצהרה ולהודות כי גם הוא "אינו מושלם" אבל יחד עם זאת הוא בהחלט מרים את הכפפה ומתחיל לבצע מהלכים שישנו "חוקים בנקאיים" בעייתיים שקיימים גם אצלו. נתחיל בטיפול בשירותי ובמוצרים, שיוצאים מתוך צרכי הלקוחות כפי שעלו מהם. חלקם ידועים לנו ואת החוקים הבנקאיים הבאים שנשנה, נמשיך לחפש בשטח".

פרסום יהושע, אשר ליווה את התהליך האסטרטגי מתחילתו, איגד את כל המהלכים תחת מטריה אידולוגית אחת "בדיסקונט משנים את החוקים בבנקאות". לדברי ניסים מויאל, מנהל מחלקת האסטרטגיה ושותף ביהושע: "מסר זה אמור להנחות את כל מהלכי השיווק של הבנק לשנה הקרובה ועל פיו נורמות בנקאיות ארכאיות, שניתנות לשינוי לטובת צרכי הלקוחות -בדיסקונט ישאפו ויפעלו לשנותן".

המהלך הפרסומי נחלק בשלב זה לארבעה גלים, כשהשירות הראשון שייחשף נוגע לשעות הפתיחה של הסניפים. עד היום, נהוג היה בענף הבנקאות, שסניפי הבנקים נסגרים בשעה שש, דווקא בזמן שמרבית הציבור מסיימים את יום עבודתם ומתפנים לסידורים. מעתה, מתחייב דיסקונט להפעלת סניפים מרכזיים, ברציפות מהשעה שמונה בבוקר ועד השעה שמונה בערב. בנוסף, סניפים מסוימים אף יישארו פתוחים עד עשר בלילה, מבטיחים מהבנק.

בהמשך צפויים להיכנס לתוקפם מוצרים ושירותים נוספים לרווחת הלקוחות. את הקמפיין ממשיך להוביל מודי בר און כפרזנטור של הבנק ולצידו יופיע בסרט הראשון, השחקן גדי יגיל ב-Take of על דמותו ממערכון "המציל".

שיפורים אלה בשירות ללקוח אכן משנים את חוקי הבנקאות ומעידים על התחשבות מצד הנהלת בנק דיסקונט, אולם עדיין התחשבות אמיתית בנושא העמלות אשר משמעותית לכיסו של הלקוח - טרם נראית באופק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה