רווחי סאני אלקטרוניקה - נפלו ב-42% ברבעון השלישי

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי ברבעון החולף של 18 מ' שקל, לעומת כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שחר לנדאו, מנכ"ל משותף בסאני: המכירות גדלו עקב עליית מחירי המכשירים
ליאור גוטליב |

סאני אלקטרוניקה הנמצאת בבעלותו של אילן בן דב פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2005. החברה סיימה את הרבעון החולף עם מחזור מכירות של כ-199 מיליון שקל לעומת כ-158 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-155 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 28%.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי ברבעון החולף של 18 מיליון שקל, לעומת כ-2 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שחר לנדאו, מנכ"ל משותף בסאני אלקטרוניקה ציין, כי הגורמים העיקריים לגידול במחזור המכירות נבע בעיקר מגידול בכמות הטלפונים הסלולריים שמכרה החברה.

לנדאו הוסיף כי גורם נוסף לגידול בהכנסות הינו עלייה במחירם הממוצע של הטלפונים הסלולריים, בעיקר כתוצאה מהגידול שחל בחלקם של הטלפונים המתקדמים, מסך מכירות הטלפונים הסלולריים. רכישת רשת שיא תקשורת, מיזוגה עם רשת דינמיקה וגידול בהיקף פעילותן תרמה גם היא לגידול בהכנסות הקבוצה.

בחודש יולי 2005 מכרה סאני את מרבית תיק ני"ע שהיו ברשותה לחברת טאו תשואות בע"מ, בתמורה לסכום של כ-350 מיליון שקל. תמורה זו שימשה את החברה לחלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה של סאני. הדיבידנד, בסך של כ-350 מיליון שקל, חולק לבעלי המניות במהלך חודש אוגוסט 2005.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד