הזהב השחור לא נותן מנוח: צפי לפתיחה אדומה בוול סט.

מחיר הנפט ממשיך להאמיר וכעת ב-0.24% ל-65.81 ד'. המשקיעים ימתינו לפרסום מכירות הבתים הקיימים - אינדיקטור חשוב בשוק הנדל"ן. בישראליות: ממתינים לדו"חות מת"ב ומגיבים לרכישה החדשה של אינטרנט זהב
שרון שפורר |

החוזים העתידיים מאותתים - פתיחה שלילית נכונה לוול סטריט ביום המסחר השני בשבוע. גם היום יכבידו מחירי הנפט על בורסות התפוח הגדול. החוזים העתידיים על מחירה של חבית למסירה בספטמבר נסחרים בשעה זו בעליה קלה של 0.24 סביב 65.81 דולר לחבית.

בזירה המאקרו כלכלית, יתפרסם היום אינדיקטור חשוב בשוק הנדל"ן - מכירות הבתים הקיימים בחודש יולי. בשווקים מצפים לירידה קלה במכירות אלו לקצב שנתי של 7.25 מיליון יחידות מקצב שנתי של 7.33 מיליון יחידות בחודש יוני.

במרכז המסחר תעמודנה מניות הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, וושוביה (WB). הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום, כי הבנק הגיש הצעה לרכישת חברת המימו לכלי רכב, WFS פיננשיאל ששוי השוק שלה מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר.

גם חברת התעופה נורתווסת' איירליינס תמשיך לרכז את עניין המשקיעים. היום פורסם, כי החברה תבטל 400 טיסות בשבוע הראשון לשביתת 4,200 המכונאים שלה - פי 3 מאשר ביטלה באותה התוקפה לפני כשנה, אך עדיין חלק מזערי בלבד מכלל טיסותיה.

ובישראליות. אינטרנט זהב תסחר על רקע הודעתה על רכישת 50% מאתר הילדים TIPO. החברה רכשה 50% מחברת הייפ אקטיב מדיה - הבעלים ומפעילת האתר, שהינו אחד הגדולים בארץ לפלח שוק זה. מנכ"ל אינטרנט זהב, אלי הולצמן שנכנס לתפקיד היו"ר אמר היום: "אנו מאמינים שנוכל להגדיל הכנסות שני הארגונים בצורה משמעותית".

מת"ב תסחר היום בעניין לקראת פרסום תוצאות הרבעון השני של השנה. בגאון בית השקעות צופים, כי תציג שחיקה בהכנסותיה ברבעון זה לצד המשך הירידה במספר המנויים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.