דליה אנרגיות
צילום: דליה אנרגיות
IPO

דליה נערכת להנפקה לפי שווי של 5 מיליארד שקל

דליה חברות אנרגיה שמחזיקה באחת מתחנות הכוח הגדולות בארץ, תנפיק לציבור 5% מהון מניותיה והבעלים הקיימים - הקיבוצים וקרן תש"י ימכרו 7% ו-5% בהתאמה

דליה חברות אנרגיה, המחזיקה בתחנת כוח פרטית מהגדולות בישראל, השלימה שלב נוסף בדרך להפוך לאחת ההנפקות הגדולות הצפויות בבורסה. לביזפורטל נודע כי השווי  הצפוי בהנפקה הוא כ-5 מיליארד שקל. שווי שבהינתן שוויה חברת או.פי.סי שמחזיקה בתחנות כוח - 6.8 מיליארד שקל  ובהתייחס גם לשווי הפעילות (להבדיל משווי השוק), לא נראה מנותק. השאלה הגדולה אגב, היא מדוע דוראד שבה גם מחזיקה לוזון קבוצה (ונמצאת בסכוך בעלים) לא יוצאת להנפקה. ההייפ סביב תחום תחנות הכוח והאנרגיה המתחדשת בכלל, מאפשק הנפקות ענק בשווים גבוהים.

דליה פרסמה טיוטת תשקיף לציבור כשהכוונה לבצע את ההנפקה בתחילת חודש מרץ. לדליה תחנת כח שהחלה לפעול מסחרית בשנת 2015 ומייצרת כ-8.5% מהחשמל הנצרך במשק. היא מוכרת חשמל למאות לקוחות עסקיים, לרבות בתי חולים, רשתות שיווק, אוניברסיטאות ועוד.

בכוונת דליה חברות אנרגיה להרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה הקונבנציונאלית, אגירת אנרגיה ואנרגיה מתחדשת באמצעות השתתפות במכרזים של חברת החשמל למכירת תחנות כח וייזום פרויקטים חדשים המשלבים אגירה ואנרגיה מתחדשת. החברה נמצאת בשלבים מתקדמים לבחירת ספק להקמה של מתקן אגירה בהיקף של 16MW.  

לדליה יש תכנית תשתית לאומית מאושרת המאפשרת הרחבת תחנת הכח הקיימת. בכוונת החברה להשתתף במכרזי החשב הכללי ורשות החשמל על מנת להקים מתקן נוסף בצמוד לתחנה הקיימת.

היקף הכנסות הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2020 בכ-1.2 מיליארד שקל, ה- EBITDA עומד על כ-373 מילין שקל והרווח הנקי כ-122 מיליון שקל. כחלק מההיערכות לקראת הנפקת מניות החברה לציבור הרחב, השלימה לאחרונה החברה גיוס אג"ח  בהיקף של  1.15 מיליארד שקל, הרשומים ברצף מוסדיים כאשר כספי הגיוס ישמשו את החברה לפירעון מוקדם של חוב המזנין ושטרי ההון שגוייסו עם תחילת הקמת התחנה בשנת 2012. מהלך זה צפוי להביא לחיסכון בעלויות המימון ולשיפור תזרים המזומנים של החברה. עם השלמת הנפקת המניות, החברה צפויה לרשום את האג"ח למסחר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    הזיות 20/02/2021 22:37
    הגב לתגובה זו
    m 163 רווח בשנה , במכפיל 10 שווה 1.63 b , יש לה אחג 1.15 b 480 m
  • 4.
    חן 19/02/2021 19:16
    הגב לתגובה זו
    השוק השתגע
  • 3.
    ודלק קבוצה שווה 2 מיליארד תסבירו לי את זה!!!! (ל"ת)
    משה ראשל"צ 19/02/2021 12:25
    הגב לתגובה זו
  • בגלל הבעלים התחמן (ל"ת)
    הסבר פשוט 21/02/2021 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הנפקות הנפקות הנפקות...היכונו לירידה איטית ומתמשכת בתיק (ל"ת)
    פוקסי 19/02/2021 12:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תמכור לציבור משהו שכבר היה שלו (ל"ת)
    עמר 19/02/2021 10:48
    הגב לתגובה זו
מייק ווירז שברון
צילום: שברון

לידיעת המשקיעים בשותפויות הגז - שברון צופה ירידת מחירים לקראת סוף העשור

שברון צופה ירידה במחירי הנפט ב-2026, עלייה בגז בטווח הקרוב וירידה בהמשך בשל עודפי היצע מהמפרץ והמזרח התיכון

רן קידר |
נושאים בכתבה שברון גז טבעי


חברת שברון ששותפה במאגרי הגז לוויתן ותמר, מעריכה כי שוק האנרגיה העולמי נכנס לתקופה של שינויים עמוקים, בעיקר על רקע הגידול הצפוי בהיצע מצד מדינות אופ"ק ובעלות בריתן. לדברי מנכ"ל החברה, מייק וורת', בראיון לבלומברג, מחירי הנפט צפויים להיות תחת לחץ משמעותי בשנה הבאה, כאשר ספקיות נפט גדולות שביצעו קיצוצי תפוקה בשנים האחרונות צפויות להזרים מחדש לשוק כמויות ניכרות של נפט, בעיקר ערב הסעודית ואיחוד האמירויות.



הביקוש לגז טבעי צפוי להישאר לדבריו יציב ואף לגדול בצורה ליניארית, זאת בין היתר בשל הצורך של מדינות רבות לגוון את מקורות האנרגיה שלהן ולצמצם תלות בפחם ובנפט מזהמים. אולם, לקראת סוף העשור, צפוי שיבשילו מיזמים חדשים באזור המפרץ, לרבות פרויקטים משמעותיים בקטר, ערב הסעודית והאיחוד האמירויות, וגם פרויקטים במזרח התיכון וכתוצאה מכך ההיצע יעלה על הביקוש, "לפחות באופן זמני". זה עלול להוביל לגישתו לירידה במחירי הגז הטבעי וירידה במחירי ה־LNG (גז שהופך לנוזל ומועבר ממקום למקום).

שוק הגז הטבעי וה-LNG הפך בשנים האחרונות לאחד המרכזיים והמשפיעים ביותר בתחום האנרגיה העולמית, בעיקר על רקע המעבר מדלקים מזהמים יותר כמו פחם ונפט לפתרונות נקיים יחסית.



גז טבעי הוא דלק פוסילי שמצוי מתחת לפני הקרקע, וכולל בעיקר מתאן. עם זאת, הוא עדיף על פחם ונפט מבחינת פליטות וזיהום. הבעיה המרכזית בגז היא השינוע: כיוון שהוא גז, קשה להוביל אותו למרחקים. לכן במדינות כמו ארצות הברית, רוסיה, קטר ואוסטרליה פותחו מתקנים להפיכתו לנוזל, וכך בעצם נוצר ה-LNG שמאפשר שינוע ימי במכליות מיוחדות, ולאחר מכן הפיכתו של הנוזל חזרה לגז במדינת היעד.

שוק ה־LNG הפך בשנים האחרונות לאסטרטגי במיוחד. מדינות כמו יפן, הודו, סין ומדינות רבות באירופה מסתמכות על יבוא גז טבעי כדי לענות על צורכי האנרגיה שלהן. המשבר בין רוסיה לאוקראינה, גרם לאירופה להאיץ את המעבר לייבוא LNG מארצות הברית וממדינות המפרץ.