סופרב 2024 השקה
צילום: יצרן

סקודה סופרב חוזרת - החל מ-202,500 ש"ח

צ'מפיון החלה בשיווק הדור הרביעי של הסקודה סופרב, רכב 'המנהלים' המבוקש של סקודה, עם עיצוב עדכני אך עדיין מאוד מזוהה, ומרווח פנימי נדיב.

המחירים החל מ 202,500 ש"ח ועד 284,000 ש"ח.

יואב פולס |

צ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי סקודה לישראל החלה בשיווק הדור הרביעי של הסופרב, המשפחתית הגדולה (בעברית 'מנהלים') של הקונצרן.

הסופרב שהושקה מחדש בשנת 2001 ('סופרב' היה דגם של סקודה משנת 1934) הפכה עם השנים לאמת מידה בעולם הרכב, והתחבבה מאוד על צרכנים ממגזרים שונים ובעלי צרכים שונים, החל ממנכ"לים דרך בעלי משפחות שהעריכו את המרווח והתחכום, וכולל נהגי מוניות שמצאו בסופרב מענה מושלם לצרכיהם.

הדור הרביעי של הסופרב הושק בנובמבר 2023 על בסיס פלטפורמה MQB-Evo המשותפת לדגמים רבים של קונצרן פולקסווגן, אליו שייכת סקודה.

מימדים ומנועים

המימדים דומים לאלו של הסופרב היוצאת עם אורך כולל של 4.912 מטר, בסיס גלגלים נדיב של 2.873 מטר, ורוחב של 1.849 מטר. הסופרב החדשה משווקת בישראל עם בחירה מבין שני מנועים, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, (מנוע מצוין שניתן למצוא אותו בדגמים נוספים ורבים של הקונצרן). מנוע זה מצויין במערכת היברידית קלה ומניע את הגלגלים הקדמיים. המספרים הרשמיים להנעה זו מספרים על תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב 9.2 שניות, ומהירות מירבית של 225 קמ"ש.

מנוע השני הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 265 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ, כאשר מנוע זה מגיע בדגמים בעלי הנעה כפולה 4X4. הביצועים הרשמיים מהירים הרבה יותר כמובן, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות, ומהירות מירבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית עומדת כל כ 5.5 ליטר ל 100 ק"מ לדגם ה 1.5 ליטר ו 7.8 ליטר ל 100 ק"מ בדגם ה  2.0 ליטר.

עיצוב ואיבזור

העיצוב החיצוני של הסופרב החדשה שומר על המאפיינים המאוד מזוהים של הדגם עם הגריל הגדול, יחידות התאורה, והדלת החמישית הנפלאה שבזכותה הסופרב (ואחות הקטנה האוקטביה) כל-כך שימושיות. מדובר באבולוציה טבעית של עיצוב, תוך שמירה על המאפיינים שמאוד מזוהים עם היצרן.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הסופרב החדשה משווקת בארבע רמות איבזור, החל ב Selection שמגיעה עם קילס מלא (פתיחה, נעילה והתנעה), תא מטען חשמלי, בקרת אקלים בעלת שלושה איזורים (נהג, נוסע, מושב אחורי), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', טעינה אלחוטית, מושבים קדמיים מחוממים, חישוקי 17'', מולטימדיה בגודל 10'' עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ועוד. רמת הגימור הבאה, Advance מוסיפה וילונות בחלונות האחוריים, מולטימדיה בגודל 13'' שיוב של עור ויגן בריפודים ועוד. הרבה הבאה Style מוספיה מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, איוורור למושבים הקדמיים, יחידות תאורה ראשיות מטריקס לד, חישוקי 18'' ועוד. רמת הגימור הגבוהה L&K (רק עם מנוע 2.0 ליטר)מוסיפה חישוקי 19'', מערך מצלמות 360, חנייה אוטומטית, תצוגה עילית ועוד.

 

בטיחות ומחירים

בתחום הבטיחות כל הדגמים מצויידים כבר מהמפעל בסט מערכות בטיחות שלם ומקיף הכולל בלימה אוטומטית, 10 כריות אוויר, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עירנות נהג ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה הסופרב החדשה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5