סופרב 2024 השקה
צילום: יצרן

סקודה סופרב חוזרת - החל מ-202,500 ש"ח

צ'מפיון החלה בשיווק הדור הרביעי של הסקודה סופרב, רכב 'המנהלים' המבוקש של סקודה, עם עיצוב עדכני אך עדיין מאוד מזוהה, ומרווח פנימי נדיב.

המחירים החל מ 202,500 ש"ח ועד 284,000 ש"ח.

יואב פולס |

צ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי סקודה לישראל החלה בשיווק הדור הרביעי של הסופרב, המשפחתית הגדולה (בעברית 'מנהלים') של הקונצרן.

הסופרב שהושקה מחדש בשנת 2001 ('סופרב' היה דגם של סקודה משנת 1934) הפכה עם השנים לאמת מידה בעולם הרכב, והתחבבה מאוד על צרכנים ממגזרים שונים ובעלי צרכים שונים, החל ממנכ"לים דרך בעלי משפחות שהעריכו את המרווח והתחכום, וכולל נהגי מוניות שמצאו בסופרב מענה מושלם לצרכיהם.

הדור הרביעי של הסופרב הושק בנובמבר 2023 על בסיס פלטפורמה MQB-Evo המשותפת לדגמים רבים של קונצרן פולקסווגן, אליו שייכת סקודה.

מימדים ומנועים

המימדים דומים לאלו של הסופרב היוצאת עם אורך כולל של 4.912 מטר, בסיס גלגלים נדיב של 2.873 מטר, ורוחב של 1.849 מטר. הסופרב החדשה משווקת בישראל עם בחירה מבין שני מנועים, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, (מנוע מצוין שניתן למצוא אותו בדגמים נוספים ורבים של הקונצרן). מנוע זה מצויין במערכת היברידית קלה ומניע את הגלגלים הקדמיים. המספרים הרשמיים להנעה זו מספרים על תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב 9.2 שניות, ומהירות מירבית של 225 קמ"ש.

מנוע השני הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 265 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ, כאשר מנוע זה מגיע בדגמים בעלי הנעה כפולה 4X4. הביצועים הרשמיים מהירים הרבה יותר כמובן, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות, ומהירות מירבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית עומדת כל כ 5.5 ליטר ל 100 ק"מ לדגם ה 1.5 ליטר ו 7.8 ליטר ל 100 ק"מ בדגם ה  2.0 ליטר.

עיצוב ואיבזור

העיצוב החיצוני של הסופרב החדשה שומר על המאפיינים המאוד מזוהים של הדגם עם הגריל הגדול, יחידות התאורה, והדלת החמישית הנפלאה שבזכותה הסופרב (ואחות הקטנה האוקטביה) כל-כך שימושיות. מדובר באבולוציה טבעית של עיצוב, תוך שמירה על המאפיינים שמאוד מזוהים עם היצרן.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הסופרב החדשה משווקת בארבע רמות איבזור, החל ב Selection שמגיעה עם קילס מלא (פתיחה, נעילה והתנעה), תא מטען חשמלי, בקרת אקלים בעלת שלושה איזורים (נהג, נוסע, מושב אחורי), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', טעינה אלחוטית, מושבים קדמיים מחוממים, חישוקי 17'', מולטימדיה בגודל 10'' עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ועוד. רמת הגימור הבאה, Advance מוסיפה וילונות בחלונות האחוריים, מולטימדיה בגודל 13'' שיוב של עור ויגן בריפודים ועוד. הרבה הבאה Style מוספיה מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, איוורור למושבים הקדמיים, יחידות תאורה ראשיות מטריקס לד, חישוקי 18'' ועוד. רמת הגימור הגבוהה L&K (רק עם מנוע 2.0 ליטר)מוסיפה חישוקי 19'', מערך מצלמות 360, חנייה אוטומטית, תצוגה עילית ועוד.

 

בטיחות ומחירים

בתחום הבטיחות כל הדגמים מצויידים כבר מהמפעל בסט מערכות בטיחות שלם ומקיף הכולל בלימה אוטומטית, 10 כריות אוויר, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עירנות נהג ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה הסופרב החדשה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?