עוד לפני סין - BYD מציגה בישראל משפחתית פלאג אין
'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל חושפת שני דגמים חדשים שישווקו בישראל. BYD שצברה את המוניטין בשוק המקומי עם דגמי החשמל המבוקשים שלה, חושפת לראשונה שני דגמים בתצורת פלאג אין הייבריד, אחד מהם בהשקה עולמית, עוד לפני השוק הסיני.
BYD שחוגגת 30 שנים להיווסדה, מבססת את עצמה כאחת מיצרניות הרכב המתקדמות בעולם. החברה ייצרה עד עתה 10.0 מיליון כלי רכב בעלי הנעה מתחדשת, כאשר את לרף של חמישה מיליון כלי הרכב הראשונים לקח לה להגיע בתוך 15 שנים, ואילו את החמישה מיליון הנוספים היא השיגה בתוך 15 חודשים בלבד, דבר המצביע על מגמת ההתפתחות המואצת של החברה בתחום כלי הרכב המתקדמים.
בישראל חוגגת BYD כשנתיים של פעילות, במהלכן שיווקה מעל 35,000 כלי רכב כאשר היא כובשת את ליבו (וכיסו) של הצרכן הישראלי עם ה Atto3 שמכר בישראל 28,500 יחידות, והוא הרכב הנמכר ביותר בישראל ב 2023 ו 2024.
שני הדגמים החדשים המושקים עתה הם ה Seal U המוכר המקבל הנעת פלאג אין הייבריד, ודגם חדש ה Seal 05 משפחתית במימדים נדיבים עם אותה הנעה של פלאג אין הייבריד.
Dual Mode Intelligence
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בלב שני הדגמים נמצאת מערכת הנעה חדשנית הנקראת ב BYD – Dual Mode intelligence או בקיצור DM-i .מערכת ה DM-i משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (בחלק מהדגמים מנוע 'רגיל' ובחלק מנוע טורבו) ומנוע חשמלי חזק הניזון מסוללה גדולה יחסית.
לרכב למעשה שלושה מצבי ניהול אנרגיה במהלך הנסיעה – מצב חשמלי מלא, בו מנוע הבנזין דומם, והרכב נוסע רק באמצעות המנוע החשמלי. מצב היברידי טורי (בשפת BYD) בה מנוע הבנזין מתפקד כגנרטור, ומטעין את הסוללה. המצב השלישי הוא מצב היברידי מקביל, השימושי רק לשיוט, בו מנוע הבנזין מחובר באמצעות קלאץ לגלגלים, במקביל למנוע החשמלי, כך ששני המנועים מניעים יחד את הגלגלים.

Seal U פלאג אין הייבריד
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
ה Seal U DM-i הוא קרוסאובר גדול, זהה במימדיו ל Seal U החשמלי, כלומר אורך כולל של 4.775 מטר, ובסיס גלגלים של 2.765 מטר. ה Seal U DM-i ישווק בשתי גירסאות, ששתיהן מצויידות בסוללה בקיבול 18.3Kwh, ונטענת בטעינה איטית AC בהספק 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק 18Kw.
גירסת Boost עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 197 כ"ס, ומנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 98 כ"ס. ההספק המשולב של שני המנועים יחד עומד על 218 כ"ס והמומנט המירבי כ 30.6 קג"מ. הביצועים טובים עם תאוצה מ-0 ל - 100 קמ"ש ב 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 170 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי המלא עומד בדגם זה על 80 ק"מ, והטווח הכולל למיכל דלק אחד עומד על מעל 1000 ק"מ.
דגם ה Design מצוייד בשני מנועים חשמליים, מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס ומנוע אחורי בהספק של 163 כ"ס. לדגם זה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 130 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 324 כ"ס והמומנט 55.1 קג"מ. בהתאם, הביצועים כאן מרשימים עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב 5.9 שניות. טווח הנסיעה החשמלי המלא עומד בדגם זה על 70 ק"מ. טווח הנסיעה על מיכל דלק אחד מלא עומד על כ 870 ק"מ.
שני מדגמים מאובזרים לעייפה כמקובל ב BYD. ציון איבזור הבטיחות של הרכבים עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל ה Seal U חמישה כוכבים מקסימליים.
המחירים ל Seal U DM-i - 210.0 אש"ח לדגם ה Boost ו – 235.0 אש"ח לדגם ה Design.
Seal 05 פלאג אין הייבריד
הרכב השני שהושק על ידי 'שלמה מוטורס' הוא ה Seal 05 DM-i, משפחתית בתצורת פלאג אין הייבריד, במחיר אטרקטיבי לשוק המקומי. ההכרזה על הרכב בישראל מקדימה את כל העולם, לרבות השוק הסיני.
ה Seal 05 DM-i היא כאמור משפחתית עם מימדים של 4.78 מטר אורך כולל, ובסיס גלגלים של 2.7 מטר. ל Seal 05 DM-i אותה מערכת הנעה היברידית פלאג אין כמו ה Seal U DM-i בדגם ה Boost, מה שאומר מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 98 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס. הסוללה בקיבולת 18.3Kwh, והטווח המשוער עומד על כ - 90 ק"מ בתקן WLTP. יש לציין כי נתון זה אינו סופי עדיין והרכב עדיין בבדיקות. טעינת AC בהספק של 6.6Kw, כרגע ללא נתון לטעינת DC.
גם דגם זה יהיה מאובזר מאוד עם ריפודי עור ויגן, יחידות תאורה משולבות לד, מושב נהג חשמלי, חלון שמש נפתח, חישוקי 17'', חיישני גשם, V2L, טעינה אלחוטית, לוח מחוונים בגודל 8.8'' ומולטימדיה בגודל 12.8'' ועוד תופינים כפי שהתרגלנו לקבל מ BYD.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
