Junior
צילום: יצרן

170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש

כתבנו לא מעט על ההתייקרות של כלי הרכב בישראל. מספר הודעות לעיתונות, כמה השקות של כלי רכב, ורישומים של יבואנים במשרד התחבורה גרמו לנו להבין ש 170,000 ש"ח הוא הרף החדש לרכב מיינסטרים, ולא במקרה זה המחיר של ה BYD Atto3  שכולם רוצים לנגוס בנתח השוק המרשים שהיא תפסה.
יואב פולס | (10)

הרכב הנמכר ביותר ב 2024 בישראל יהיה ה BYD Atto3 שמחירו היה עד לאחרונה החל מ 168,500 ₪, ולאחרונה הוא התייקר ל 170,000 ₪. זה כאמור הרכב הנמכר יותר בישראל. היונדאי אלנטרה המשפחתית ההיברידית הפופולרית עולה כבר החל מ 176,000 ₪.

אם גם אתם זוכרים תקופות בה קורולה עלתה בסביבות 135.0 אש"ח, ויונדאי איוניק כמה שקלים יותר, אתם לא ממש מבוגרים. זה היה לפני חמש שנים, וסביבת המחיר הזו היתה המחיר בו יכולתם לרכוש משפחתית טובה. לא פרימיום, לא כמעט פרימיום אבל קורולה או איוניק היברידי הן בהחלט משפחתיות מצוינות.

אבל זה כאמור היה בעבר המאוד רחוק, וצריך לזכור כי גם המס על כלי הרכב ההיברידיים עלה ואין היום הטבת מס קניה על כלי רכב היברידיים, אבל לא על זה אנחנו רוצים להצביע הפעם.

הפעם אני מבקש להצביע על הרף החדש שנקבע על מחיר של 170,000 ₪ לרכב מיינסטרים שאמור להימכר בכמויות גדולות, באלפי יחידות ללקוחות פרטיים וגם באלפי יחידות לציי רכב.

לינק & קו 02

 לאחרונה היו מספר השקות של דגמים חדשים בשוק המקומי, כמו הקרוסאובר החשמלי של ליפמוטור ה- C10 שמחירו מתחיל ב 170.0 אש"ח ומיובא על ידי סמלת ומציג מימדים גדולים משמעותית מהמתחרות באותה סביבת מחיר.

השבוע השיקה קבוצת 'מאיר' יבואנית דגמי Lynk&co את ה 02 – קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר של 170.0 אש"ח גם הוא.

בימים אלו רשמה קבוצת סמלת גם את האלפא ג'וניור החדשה, קרוסאובר יפהפה ולא גדול גם הוא במחיר של 170.0 אש"ח לדגם הבנזין היברידי קל, או 190.0 אש"ח לדגם החשמלי. מחירים אלו של הג'וניור הם מה שנרשם במשרד התחבורה, ויכולים להשתנות עם השקת הרכב.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ליפמוטור C10

נזכיר את הרכב הנמכר היותר בישראל ה Atto3 שלמעשה קבע את הרף אליו מכוונים היבואנים האחרים, וגם הוא עולה כפי שציינו 170.0 אש"ח.

אם שמתם לב למוטיב חוזר, המחיר של כל הדגמים החדשים שציינו כאן עומד על 170,000 ₪, שהפך להיות מחיר הכניסה למגוון דגמים, שעומדים להתחרות על ליבו של הצרכן, גם אם הם לא מתחרים באותו הסגמנט. מה שהיה לפני חמש שנים בסביבות ה 135.0 אש"ח, הפך היום, כמה ימים לפני תחילת 2025 למחיר של 170.0 אש"ח. מי שינסה להסביר את הרף החדש באינפלציה, נציין כי אם נצמיד את ה 135.0 אש"ח למדדים מ 2019, נקבל קצת מעל 150.0 אש"ח.

יש לציין בהוגנות כי רכב שנרכוש היום ב 170.0 אש"ח יהיה איכותי יותר, מאובזר הרבה יותר ובעיקר בטוח הרבה יותר עם מערכות בטיחות אקטיביות מגוונות. גם יסביר חלק מהרף החדש אליו התרגלנו.

בתחילת 2025, ייקבע רף חדש, וגבוה יותר. המע"מ יעלה ל 18% כך שרכב שעלה 170.0 אש"ח ב 17% מע"מ, כבר יעלה 171,500 ₪ ב 18% מע"מ, עכשיו נתבל בנוסחת המס הירוק החדשה, ובמס על החשמליות שיעלה מ 35% ל 45% ולא נתפלא אם התבשיל הזה יביא לנו רף חדש שיהיה בסביבת המחיר של 180.0 אש"ח לרכב.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ברק 07/12/2024 00:07
    הגב לתגובה זו
    עם ישראל הוא עם של פראיירים. היבואנים עושים בוחטות על חשבונו.
  • 8.
    חחחחחח 06/12/2024 20:12
    הגב לתגובה זו
    רוצו רוצו בהמוניכם לקנות רכב ''חדש'' שעמד מ2023 בשמש באילת. חבורת פגועי מוח שחיים בפוזה והלוואות. עם ישראל חי!!
  • 7.
    איציק 06/12/2024 18:31
    הגב לתגובה זו
    הדולר והאירו הוזלו לאחרונה ב כ 5% .. משום מה זה לא מגיע למחירי המכוניות .. אבל אם הם היו מתייקרים מייד היינו רואים עליות מחירים
  • 6.
    שלומי 06/12/2024 14:41
    הגב לתגובה זו
    מה עם עלויות המימון? לפני 3 שנים רבית 0 והמימון היה פריים מינוס חצי. ויוה ארגנטינה
  • 5.
    ג'יפאי 05/12/2024 22:59
    הגב לתגובה זו
    עם 100אלף שחסכתי אני יכול לקנות דלק ל-5 שנים קדימה.
  • 4.
    אזרח יהודי 05/12/2024 19:08
    הגב לתגובה זו
    כבר הובן שיש צוות מהשמאל ומאירן שמנסה להפיל את ביבי כל נושא מוסט להנדסת מודעות. כבר לא מגיבים על הנושא.
  • 3.
    רציתם מלך תהיו עבדים 05/12/2024 14:07
    הגב לתגובה זו
    אין שום דרך אחרת להסביר למה במשך 2 עשורים הצביעו רק למי שפוגע בכלכלה
  • 2.
    תודו גם לממונה על התחרות (ל"ת)
    מחכה לשיתוקה כבר 05/12/2024 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אופיר מורן 05/12/2024 08:27
    הגב לתגובה זו
    כך תוכלו לנסוע בפקקים הגוברים והולכים , כאשר מסביבכם אשפה, כיעור וזיהום. תוך כדי, תממנו את ממשלת הזדון העלובה ביותר בתולדות המדינה, ואת הסגמנטים הבטלנים המתרבים אקספוננציאלית , ומדרדרים את המדינה למעמד של רפובליקת בננות. עם ישראל חי וביחד ננצח
  • בערך חצי מהמחיר של הרכב הולך בכלל למדינה באופן ישיר (ל"ת)
    אוהד 08/12/2024 09:23
    הגב לתגובה זו
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


כלמוביל ליסינג לעסקים. צילום כלמובילכלמוביל ליסינג לעסקים. צילום כלמוביל

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית

קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית. 

יואב פולס |

בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.

כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.

אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.

לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב.  עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.


ג'אקו 7 פלאג אין. הרכב הנמכר בישראל יקבל בוסט נוסף? צילום יואב פולס