170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
הרכב הנמכר ביותר ב 2024 בישראל יהיה ה BYD Atto3 שמחירו היה עד לאחרונה החל מ 168,500 ₪, ולאחרונה הוא התייקר ל 170,000 ₪. זה כאמור הרכב הנמכר יותר בישראל. היונדאי אלנטרה המשפחתית ההיברידית הפופולרית עולה כבר החל מ 176,000 ₪.
אם גם אתם זוכרים תקופות בה קורולה עלתה בסביבות 135.0 אש"ח, ויונדאי איוניק כמה שקלים יותר, אתם לא ממש מבוגרים. זה היה לפני חמש שנים, וסביבת המחיר הזו היתה המחיר בו יכולתם לרכוש משפחתית טובה. לא פרימיום, לא כמעט פרימיום אבל קורולה או איוניק היברידי הן בהחלט משפחתיות מצוינות.
אבל זה כאמור היה בעבר המאוד רחוק, וצריך לזכור כי גם המס על כלי הרכב ההיברידיים עלה ואין היום הטבת מס קניה על כלי רכב היברידיים, אבל לא על זה אנחנו רוצים להצביע הפעם.
הפעם אני מבקש להצביע על הרף החדש שנקבע על מחיר של 170,000 ₪ לרכב מיינסטרים שאמור להימכר בכמויות גדולות, באלפי יחידות ללקוחות פרטיים וגם באלפי יחידות לציי רכב.
לאחרונה היו מספר השקות של דגמים חדשים בשוק המקומי, כמו הקרוסאובר החשמלי של ליפמוטור ה- C10 שמחירו מתחיל ב 170.0 אש"ח ומיובא על ידי סמלת ומציג מימדים גדולים משמעותית מהמתחרות באותה סביבת מחיר.
השבוע השיקה קבוצת 'מאיר' יבואנית דגמי Lynk&co את ה 02 – קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר של 170.0 אש"ח גם הוא.
בימים אלו רשמה קבוצת סמלת גם את האלפא ג'וניור החדשה, קרוסאובר יפהפה ולא גדול גם הוא במחיר של 170.0 אש"ח לדגם הבנזין היברידי קל, או 190.0 אש"ח לדגם החשמלי. מחירים אלו של הג'וניור הם מה שנרשם במשרד התחבורה, ויכולים להשתנות עם השקת הרכב.
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
נזכיר את הרכב הנמכר היותר בישראל ה Atto3 שלמעשה קבע את הרף אליו מכוונים היבואנים האחרים, וגם הוא עולה כפי שציינו 170.0 אש"ח.
אם שמתם לב למוטיב חוזר, המחיר של כל הדגמים החדשים שציינו כאן עומד על 170,000 ₪, שהפך להיות מחיר הכניסה למגוון דגמים, שעומדים להתחרות על ליבו של הצרכן, גם אם הם לא מתחרים באותו הסגמנט. מה שהיה לפני חמש שנים בסביבות ה 135.0 אש"ח, הפך היום, כמה ימים לפני תחילת 2025 למחיר של 170.0 אש"ח. מי שינסה להסביר את הרף החדש באינפלציה, נציין כי אם נצמיד את ה 135.0 אש"ח למדדים מ 2019, נקבל קצת מעל 150.0 אש"ח.
יש לציין בהוגנות כי רכב שנרכוש היום ב 170.0 אש"ח יהיה איכותי יותר, מאובזר הרבה יותר ובעיקר בטוח הרבה יותר עם מערכות בטיחות אקטיביות מגוונות. גם יסביר חלק מהרף החדש אליו התרגלנו.
בתחילת 2025, ייקבע רף חדש, וגבוה יותר. המע"מ יעלה ל 18% כך שרכב שעלה 170.0 אש"ח ב 17% מע"מ, כבר יעלה 171,500 ₪ ב 18% מע"מ, עכשיו נתבל בנוסחת המס הירוק החדשה, ובמס על החשמליות שיעלה מ 35% ל 45% ולא נתפלא אם התבשיל הזה יביא לנו רף חדש שיהיה בסביבת המחיר של 180.0 אש"ח לרכב.
- 9.ברק 07/12/2024 00:07הגב לתגובה זועם ישראל הוא עם של פראיירים. היבואנים עושים בוחטות על חשבונו.
- 8.חחחחחח 06/12/2024 20:12הגב לתגובה זורוצו רוצו בהמוניכם לקנות רכב ''חדש'' שעמד מ2023 בשמש באילת. חבורת פגועי מוח שחיים בפוזה והלוואות. עם ישראל חי!!
- 7.איציק 06/12/2024 18:31הגב לתגובה זוהדולר והאירו הוזלו לאחרונה ב כ 5% .. משום מה זה לא מגיע למחירי המכוניות .. אבל אם הם היו מתייקרים מייד היינו רואים עליות מחירים
- 6.שלומי 06/12/2024 14:41הגב לתגובה זומה עם עלויות המימון? לפני 3 שנים רבית 0 והמימון היה פריים מינוס חצי. ויוה ארגנטינה
- 5.ג'יפאי 05/12/2024 22:59הגב לתגובה זועם 100אלף שחסכתי אני יכול לקנות דלק ל-5 שנים קדימה.
- 4.אזרח יהודי 05/12/2024 19:08הגב לתגובה זוכבר הובן שיש צוות מהשמאל ומאירן שמנסה להפיל את ביבי כל נושא מוסט להנדסת מודעות. כבר לא מגיבים על הנושא.
- 3.רציתם מלך תהיו עבדים 05/12/2024 14:07הגב לתגובה זואין שום דרך אחרת להסביר למה במשך 2 עשורים הצביעו רק למי שפוגע בכלכלה
- 2.תודו גם לממונה על התחרות (ל"ת)מחכה לשיתוקה כבר 05/12/2024 12:52הגב לתגובה זו
- 1.אופיר מורן 05/12/2024 08:27הגב לתגובה זוכך תוכלו לנסוע בפקקים הגוברים והולכים , כאשר מסביבכם אשפה, כיעור וזיהום. תוך כדי, תממנו את ממשלת הזדון העלובה ביותר בתולדות המדינה, ואת הסגמנטים הבטלנים המתרבים אקספוננציאלית , ומדרדרים את המדינה למעמד של רפובליקת בננות. עם ישראל חי וביחד ננצח
- בערך חצי מהמחיר של הרכב הולך בכלל למדינה באופן ישיר (ל"ת)אוהד 08/12/2024 09:23הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
