סקודה קודיאק 2024 - הבסיס נותר משובח
הסקודה קודיאק המבוקש חוזר לשוק עם דגם 2024. הוא נותר איכותי, חסכוני ושימושי, מול מתחרים שלכל אחד מהם יתרונות. הבחירה בסופו של דבר תהיה לפי צרכי הלקוח.
יתרונות -איכות, נוחות, שלדה
חסרונות - איבזור, מנוע
ציון מסכם 4.4 בסולם פולס
למרות התחושה שהסקודה קודיאק איתנו כבר שנים רבות, למעשה הוא דגם צעיר יחסית באילן היוחסין של סקודה. הקודיאק הוצג לראשונה בשנת 2017 כקרוסאובר בסגמנט D-SUV, כלומר קרוסאובר המבוסס על משפחתית גדולה ('מנהלים' בשפה השגויה בישראל), עם אפשרות לשבעה מושבים. חיש מהר התחבב הקודיאק על משפחות מרובות ילדים, וגם על כאלה שפשוט רצו את המרווח הפנימי המרשים שהגיע עם הקודיאק, יחד עם האיכות המוכרת של סקודה. ב 2021 עבר הקודיאק מתיחת פנים קלה, ובתחילת 2024 הוצג הדור השני של הקודיאק באירופה, ובאוגוסט האחרון הוא הושק רשמית גם בישראל, סיבה מצוינת לבחון את הדגם העדכני.
עיצוב ותא נוסעים
הקודיאק החדש שומר על מאפייני העיצוב של הדגם היוצא, תוך שהוא מתעדכן ומיישר קו עם העיצובים העדכניים של היצרן. ראשית, לא תוכלו להתבלבל בין הקודיאק לבין אף קרוסאובר אחר. בחזית אותו גריל גדול שראינו לראשונה בסקודה אניאק החשמלית המצוינת של היצרן, יחידות תאורה גדולות מפוצלות, מכסה מנוע גדול עם שתי תפיחות הנמתחות מהחזית ועד השמשה הקדמית, וסמל סקודה שלא תתבלבלו. מבט מהצד מציג מראה מעט יותר 'ספורטיבי' מהדגם היוצא, והרכב נראה מעט נמוך יותר וארוך יותר והמראה לא מטעה, הקודיאק החדש נמוך בכס"מ אחד מהדגם היוצא (1.668 מטר בחדש, 1.676 מטר ביוצא) וארוך יותר בשישה ס"מ (4.758 מטר בחדש, 4.697 מטר ביוצא). בסיס הגלגלים התקצר בשלושה מ"מ לא משמעותיים והוא עומד היום על 2.788 מטר.
גם החלק האחורי של הקודיאק עבר עדכון עם יחידות תאורה חדשות, מפוצלות בין הכנף לבין הדלת החמישית, כיתוב SKODA בגדול למרות שלא ניתן להתבלבל וזהו בערך.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב עבר עדכון גם הוא, והוא נקי ונעים מאוד. הגה דו חישורי גדול ונכון למגע, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', מסך מולטימדיה בגודל 13'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. נגיעות של בד נעים למגע בדשבורד ובדיפוני הדלתות. מתחת למסך הראשי שני פתחי מיזוג גדולים ויעילים, ומתחתם שלוש חוגות לניהול בקרת האקלים המפוצלת, בעלת שלושה איזורים (נהג, נוסע, מושב אחורי). מושב הנהג נוח מאוד עם אפשרויות כיוונון מגוונות, אולם לחובתו הוא אינו חשמלי אלא ידני. אנקדוטה לגבי מושב הנוסע, נוסעת שנכנסה לרכב התיישבה לצד הנהג ומיד אמרה "וואו, המושב הזה כל-כך נוח!".
הקונסולה בין הנהג לנוסע מורכבת כולה מתאי איחסון, חלקם עם כיסוי, חלקם פתוחים, ושני משטחי טעינה אלחוטית בחלקה הקדמי של הקונסולה.
ליושבים בשורת המושבים השינה יש שפע מקום, כאשר המושב מפוצל 1/3 ו 2/3, ונע על מסילה כך שניתן להסיטו קדימה לטובת מרווח בשורה המושבים השלישית, שאני יכול להניח שאף אחד מהקוראים שלי לא היה רוצה לשבת בה לנסיעה ארוכה. ילדים יוכלו להתמקם בה בקלות.

מנוע, שלדה וצריכת דלק
הקודיאק עבר גם שינויים ברמות הגימור, כך שאנחנו עם רמת הגימור היחידה שיש ADVANCE שמגיעה עם מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר, המפיק 150 כ"ס ו 25.5 קג"מ. תיבת ההילוכים DSG רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. (יש עוד שני דגמים עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם הספקים של 150 כ"ס או 193 כ"ס).- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בנסיעה הקודיאק מזכיר מדוע הוא נחשק. הנסיעה בקודיאק נעימה מאוד, המכוניות מרגישה כאילו היא יצוקה, ואיכות הבניה מרשימה. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 עומדת על 9.9 שניות והביקורת היחידה שאני יכול לומר על הקודיאק בנסיעה היא שהמנוע מרגיש קטן על השלדה המשובחת של הרכב. פתאום 150 כ"ס מרגיש כבר מאוד, גם לזינוקים מעמידה, ובעיקר לתאוצות ביניים. אל תבינו לא נכון, הקודיאק לא יביך אתכם בכביש, אבל כאשר עדר מכוניות מצוידות במנועים בהספקים של 200 כ"ס המרכב של הקודיאק מרגיש כבד על מנוע עם 150 כ"ס. לשלדה אגב אין שום בעיה לטפל בהספק כפול מזה. המתלים עושים עבודה מצוינת בבידוד הכביש, אבל בלי לנתק את הנהג מהנעשה. ההגה מתקשר במידה הנכונה, ואין לקודיאק בעיה לשייט במהירויות גבוהות מאוד בבטחון גמור. בהיבטי שלדה – מתלים – הגה, הקודיאק פשוט משובח.
צריכת הדלק של הקודיאק מצוינת לרכב בגודלו, הצריכה הרשמית של הרכב עומדת על 6.1 ליטר ל 100 ק"מ, כ 14 ק"מ לליטר. נהיגה סופר חסכונית ומודעת סחטה מהקודיאק המגודל לא פחות מ 22.4 ק"מ לליטר, אולם סגנון נהיגה זה לא יאומץ על ידי אף נהג שאינו על תרופות הרגעה. נהיגה רגילה לחלוטין עם הקודיאק הביאה את צריכת הדלק לסביבות ה 15 ק"מ לליטר. בפועל, עם נהיגה עירונית רגילה לא תהיה בעיה לקבל מהקודיאק את הצריכה הרשמית שלו, כלומר כ 14 ק"מ לליטר, נתון מצוין לרכב מסוגו.
בטיחות ותחרות
בסקודה ציידו את הקודיאק החדש בכמעט כל אביזרי הבטיחות העדכניים – בלימה אוטומטית לרבות הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי, התרעה על רכב בשטח מת, התתרעה ובלימה בעת תנועה חוצה מאחור ועוד. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל הקודיאק 5 כוכבי בטיחות מקסימליים.
מחירו של הקודיאק כפי שנבחן עומד על 215.0 אש"ח, דגם הטורבו דיזל 4X2 משווק במחיר של 246.5 אש"ח ואילו דגם ה 4X4 משווק במחיר של 269.5 אש"ח.
הקודיאק היה מוביל שוק ללא עוררין, והדגם החדש נותר כזה. לזכותו איכות ביצוע גבוה, מתלים מצוינים, נוחות גבוהה, מרווח פנימי מצוין ותמחור הוגן מאוד. לחובתו מנוע שמרגיש בואכה 2025 מעט חלש מדי, מושבים קדמיים ודלת אחורית שאינם חשמליים.
תחרות:
הקודיאק מאותגר על ידי שני מתחרים עיקריים- המיצובישי אאוטלנדר המשווק בשמונה רמות גימור בטווח מחירים שבין 190.0 אש"ח ל 252.0 אש"ח, והמתחרה החדש והמעניין ה KGM רקסטון בגירסת ה 4X2 עם מנוע טורבו דיזל, המשווק במחיר זהה לקודיאק, כלומר 215.0 אש"ח, ומציע מרווח פנימי עדיף, אבל הרבה פחות מעודן.
ציון מסכם:
- 5.עדי 02/11/2024 20:38הגב לתגובה זובמחיר כזה אתה מצפה לקבל לפחות מפתח חכם (כרגע קיים רק להנעה לא לפתיחה של הדלתות) היום בפיקנטו יש את האופציה הזאת תא מטען חשמלי וכסא נהג חשמלי זה המינימום במחיר הזה אבל כרגיל אנחנו פרייארים ונקנה בכל זאת
- 4.יהודה 01/11/2024 03:17הגב לתגובה זונסעתי בהמון סקודות ואין הרגשה טובה בפנים אפילו בחילות היו לי
- 3.יריב 31/10/2024 20:39הגב לתגובה זוממש הזוי, עולה 15 אלף יותר מהקודיאק שיש לי היום, אבל הורידו כמעט הכל, נותר רכב ערום, למשל אין פתיחה האוטומטית של הנעילה, אין דלת מטען חשמלית, אין חישוקים יפים, אין וילון האחורי, אין כסא נהג חשמלי עם זכרונות ואפילו יש רק מטריה אחת. חוץ ממסך קצת יותר גדול, כמעט שום דבר לא התווסף. גם הרכב ממש לא יפה וגמלוני אבל זה כבר עניין סובייקטיבי.
- 2.אלי 31/10/2024 19:09הגב לתגובה זומי המטומטם? מי??
- 1.מומו 31/10/2024 13:40הגב לתגובה זוכרגיל הכל טוב,מכונית מעולה,מחיר מצוין . כרגיל אין שום בקורת ענינית וחבל.
- יעקב 31/10/2024 20:40הגב לתגובה זולא יודע מה אתה קראת, אני קראתי ביקורת על מנוע חלש ומחסור במושב נהג חשמלי ודלת אחורית חשמלית. כל היתר - הכי צפוי. מה כבר יש לומר? גם על המקום במושב האחורי יש ביקורת.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
