רכבת ישראל
צילום: רכבת

רכבת ישראל סוגרת תחנות ומתגברת אבטחה; האם זה קשור לחור אבטחה בפיגוע אמש?

חיים בן הקון | (1)
נושאים בכתבה אבטחה רכבת ישראל

רכבת ישראל תסגור חלק מתחנותיה החל מיום ראשון, זאת בשל גיוס אבטחה רחב של עובדי האבטחה שלה, בתגובה למצב הביטחוני. הנוסעים בתחנות הסגורות אמורים לפנות לתחנות סמוכות.

  רכבת ישראל - סגירת תחנות החל מיום ראשון

התחנות שתסגרנה הן: אחיהוד, קרית חיים, מגדל העמק כפר ברוך, צומת חולון ובת ים קוממיות, ובחלק מהתחנות תיסגרנה באופן חלקי: הכניסה המערבית בתחנת כרמל והכניסה הצפונית בתחנת רמלה יהיו סגורות, הכניסה לתחנות תיעשה בכניסה המזרחית והדרומית בהתאמה. התחנות אותן בחרה רכבת ישראל לסגור נבחרו בהתבסס על כמות הנוסעים העוברים בהן מדי יום וסמיכותן לתחנות רכבת אחרות. 

הודעת רכבת ישראל מגיעה בהמשך לפיגוע בשדרות ירושלים ביפו, בו נרצחו 7 אזרחים ונפצעו באורחים שונים עוד 16. המחבלים, שמוצאם מחברון, עשו דרכם ברכבת הקלה של גוש דן – ה־״דן-קל״ – אל תחנת ארליך, שם ירדו ופתחו בירי חסר הבחנה לעבר העוברים ושבים. השאלות הקשות עדיין יבדוק - איך נכנסו המחבלים עם נשק לרכבת? איפה היתה האבטחה? אבל נראה שברכבת נזהרים עכשיו שבעתיים ומעדיפים, בצדק, לסגור תחנות, מאשר לפגוע ביכולת האבטחה.   

המשמעות של סגירת תחנות הרכבת על־ידי רכבת ישראל היא עומס מוגבר בתחנות שישארו פעילות. התחנות הסגורות ישארו סגורות עד להודעה חדשה מרכבת ישראל. ככל הנראה, בעקבות העומס המוגבר בתחבורה הציבורית המאפיין את חגי ישראל בחודשים ספטמבר-אוקטובר, התחנות ישארו סגורות עד לאחר חג הסוכות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מירי רקב 02/10/2024 11:24
    הגב לתגובה זו
    על חשבונכם.. כלבלבים קטנטנים שלי.. תמשיכו למות בתחנות הרכבת בזמן שאני מטיילת בחול ואוכלת קריוטוש
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.