האוקטביה העדכנית - החל מ-151 אלף שקל
למרות שבאולמות התצוגה ובאתר האינטרנט של סקודה בישראל עדיין מופיעה הסקודה אוקטביה המוכרת, אנחנו יכולים לספר לכם בסוד, שיש כבר אוקטביה חדשה שמביאה עימה בשורה מעניינת מאוד.
האוקטביה החדשה שהוצגה בעולם בתחילת 2024, מגיעה לישראל בתקופה הקרובה, והיא מביאה עימה אבולוציה עיצובית עדינה ונאה של הדגם היוצא. כדי להבין שאנחנו אכן מעלים את התמונות הנכונות נדרשנו לתמונות של הדגם היוצא, ושיחקנו ב 'מצא את ההבדלים'. והם קיימים. חזית הרכב עודכנה עם יחידות תאורה חדשות וגריל המיישר קו עם דגמי סקודה החדשים. כך גם יחידות התאורה האחוריות.
יותר מעניין הוא מה שקורה מתחת למכסה המנוע, שם נמצא רק את מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, שישווק בארץ בשתי רמות הספק – 115 כ"ס ו 22.4 קג"מ, ו 150 כ"ס 25.5 קג"מ. אם בעבר ניתן היה לקבל את האוקטביה גם עם מנוע טורבו בנזין, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר – מנוע זה לא יוצע עוד. האוקטביה תושק בשתי רמות גימור – Selection ו Style
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דגמים אלו יצויידו במערכת היברידית קלה, ומנסיון עם דגמים אחרים של הקונצרן, היא עובדת מעולה ומאפשרת חסכון אמיתי בדלק, על אף שאינה היברידית, ולא יכולה לנסוע רק על חשמל.
תיבת ההילוכים תהיה הדור האחרון של תיבת ה DSG בעלת שבעה הילוכים.
האוקטביה העדכנית שומרת על המימדים של הדגם היוצא עם רוחב של 1.829 מטר, וגובה של 1.47 מטר. עם זאת, האורך גדל ב 9 מ"מ ל 4.698 מטר, ובסיס הגלגלים הצטמק מעט ב 1.7 ס"מ ל 2.669 מטר. מי שנשכר מכך הוא תא המטען הגדול והשימושי של האוקטביה שנפחו גדל ב 47 ליטר ל 600 ליטר בדיוק, ואם מקפלים את שורת המושבים אזי מתקבל נפח מרשים של 1555 ליטר (+47).
מכיוון שאין עדיין נתונים או מפרט רשמי, אנחנו משערים כי הרכב יצוייד בצג לוח מחוונים בגודל 10'' ומערכת מולטימידה בגודל 13'', עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ויש לקוות שהקישוריות תהיה אלחוטית. כל המכוניות יצויידו בחישוקי סגסוגת בקוטר 17'', וכן במרבית איבזור הבטיחות האקטיבית המתקדמת. ציון איבזור הבטיחות של הדגמים עומד על 6, כאשר דגם ה Style מקבל גם ניטור רכב בשטח מת.
- בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשךלמה המכוניות החשמליות בישראל פתאום זולות ב-30 אלף שקל? בשנת
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
בשורת המחיר
הבשורה הגדולה היא בגזרת המחיר. דגם ה 1.5 ליטר 115 כ"ס נרשם במשרד התחבורה במחיר של 150,990 ₪, ואילו אחיו עם המנוע החזק יותר נרשם במחיר של 156,490 ₪. דגם ה 'סטייל' המפואר יותר ישווק במחיר של 179,990 ₪. מחיר דגם הכניסה המיועד גם לציי רכב מביא את הרכב לשווי שימוש של כ- 3750 ₪ לחודש.
- 9.תםחיר 23/08/2024 17:48הגב לתגובה זוגם 150 כס ב 157 זה עדיין מתחת לשוק : אילנטרה מתחילה 176000 טויוטה אין בכלל וגם פער של 11,000 ש"ח . חושב ש 116 כס על מנוע 1.5 זה סך הכל מנוע טוב לא כמו ב 1.0 למי שלא צריך יותר זה רכב טוב למשפחה
- 8.יובל 22/08/2024 15:01הגב לתגובה זולא בא לי .
- 7.תומר 21/08/2024 16:26הגב לתגובה זולקבלת הרכב לפחות עוד 7 חודשים עד שמקבלים את הרכב
- 6.אנונימי 21/08/2024 08:38הגב לתגובה זוועוד עם רכב מלא אז בכלל עגלה ולגבי הגיר .. כדאי לאנשים ללמוד איך לנהוג עם גיר כזה ולא משנה באיזה רכב
- טופ גיר 23/08/2024 17:45הגב לתגובה זוהם עברו לגיר של SHIFT BY WIRE אין להם תקלות יותר מכל גיר אחר . שנית , עדיין עדיף מכל האחרים עם תיבת הילוכים רציפה ומעצבנת כמו בטויוטה
- 5.116 כס?!?!,150 אלף שח?!,לאן הגענו? (ל"ת)טרי 21/08/2024 08:35הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 21/08/2024 07:08הגב לתגובה זורואה שיש הרבה תלונות על כך
- אבל אין כשל בגיר, אל תמציא (ל"ת)אוראל ר 25/08/2024 19:10הגב לתגובה זו
- 3.יובל 21/08/2024 05:38הגב לתגובה זואני לא יכול לשמוע יותר על המנוע הזה מראה שvw ,Skoda, Seat מיישרןת קו יחד ביבוא עם המנוע הזה בלי שום אפשרות אחרת
- 2.DGS 20/08/2024 23:39הגב לתגובה זוקונצרן בדיחה
- 1.מוני 20/08/2024 20:57הגב לתגובה זובאמת התרגשתי.
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
