אוקטביה 2024
צילום: קרדיט יצרן
בלעדי

האוקטביה העדכנית - החל מ-151 אלף שקל

צ'מפיון מוטורס יבואנית דגמי סקודה לישראל מנצלת את הקשיים של טויוטה באספקת הקורולה ההיברידית, ומכוונת לבטן הרכה של ציי הרכב באמצעות האוקטביה העדכנית במחיר של 150,990 ש"ח עם מנוע 1.5 ליטר והספק מופחת של 115 כ"ס. 
יואב פולס | (11)

למרות שבאולמות התצוגה ובאתר האינטרנט של סקודה בישראל עדיין מופיעה הסקודה אוקטביה המוכרת, אנחנו יכולים לספר לכם בסוד, שיש כבר אוקטביה חדשה שמביאה עימה בשורה מעניינת מאוד.

האוקטביה החדשה שהוצגה בעולם בתחילת 2024, מגיעה לישראל בתקופה הקרובה, והיא מביאה עימה אבולוציה עיצובית עדינה ונאה של הדגם היוצא. כדי להבין שאנחנו אכן מעלים את התמונות הנכונות נדרשנו לתמונות של הדגם היוצא, ושיחקנו ב 'מצא את ההבדלים'. והם קיימים. חזית הרכב עודכנה עם יחידות תאורה חדשות וגריל המיישר קו עם דגמי סקודה החדשים. כך גם יחידות התאורה האחוריות.

יותר מעניין הוא מה שקורה מתחת למכסה המנוע, שם נמצא רק את מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, שישווק בארץ בשתי רמות הספק – 115 כ"ס ו 22.4 קג"מ, ו 150 כ"ס 25.5 קג"מ. אם בעבר ניתן היה לקבל את האוקטביה גם עם מנוע טורבו בנזין, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר – מנוע זה לא יוצע עוד.  האוקטביה תושק בשתי רמות גימור – Selection ו Style

דגמים אלו יצויידו במערכת היברידית קלה, ומנסיון עם דגמים אחרים של הקונצרן, היא עובדת מעולה ומאפשרת חסכון אמיתי בדלק, על אף שאינה היברידית, ולא יכולה לנסוע רק על חשמל.

תיבת ההילוכים תהיה הדור האחרון של תיבת ה DSG בעלת שבעה הילוכים.

האוקטביה העדכנית שומרת על המימדים של הדגם היוצא עם רוחב של 1.829 מטר, וגובה של 1.47 מטר. עם זאת, האורך גדל ב 9 מ"מ ל 4.698 מטר, ובסיס הגלגלים הצטמק מעט ב 1.7 ס"מ ל 2.669 מטר. מי שנשכר מכך הוא תא המטען הגדול והשימושי של האוקטביה שנפחו גדל ב 47 ליטר ל 600 ליטר בדיוק, ואם מקפלים את שורת המושבים אזי מתקבל נפח מרשים של 1555 ליטר (+47).

מכיוון שאין עדיין נתונים או מפרט רשמי, אנחנו משערים כי הרכב יצוייד בצג לוח מחוונים בגודל 10'' ומערכת מולטימידה בגודל 13'', עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ויש לקוות שהקישוריות תהיה אלחוטית. כל המכוניות יצויידו בחישוקי סגסוגת בקוטר 17'', וכן במרבית איבזור הבטיחות האקטיבית המתקדמת. ציון איבזור הבטיחות של הדגמים עומד על 6, כאשר דגם ה Style מקבל גם ניטור רכב בשטח מת.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

בשורת המחיר

הבשורה הגדולה היא בגזרת המחיר. דגם ה 1.5 ליטר 115 כ"ס נרשם במשרד התחבורה במחיר של 150,990 ₪, ואילו אחיו עם המנוע החזק יותר נרשם במחיר של 156,490 ₪. דגם ה 'סטייל' המפואר יותר ישווק במחיר של 179,990 ₪. מחיר דגם הכניסה המיועד גם לציי רכב מביא את הרכב לשווי שימוש של כ- 3750 ₪ לחודש.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    תםחיר 23/08/2024 17:48
    הגב לתגובה זו
    גם 150 כס ב 157 זה עדיין מתחת לשוק : אילנטרה מתחילה 176000 טויוטה אין בכלל וגם פער של 11,000 ש"ח . חושב ש 116 כס על מנוע 1.5 זה סך הכל מנוע טוב לא כמו ב 1.0 למי שלא צריך יותר זה רכב טוב למשפחה
  • 8.
    יובל 22/08/2024 15:01
    הגב לתגובה זו
    לא בא לי .
  • 7.
    תומר 21/08/2024 16:26
    הגב לתגובה זו
    לקבלת הרכב לפחות עוד 7 חודשים עד שמקבלים את הרכב
  • 6.
    אנונימי 21/08/2024 08:38
    הגב לתגובה זו
    ועוד עם רכב מלא אז בכלל עגלה ולגבי הגיר .. כדאי לאנשים ללמוד איך לנהוג עם גיר כזה ולא משנה באיזה רכב
  • טופ גיר 23/08/2024 17:45
    הגב לתגובה זו
    הם עברו לגיר של SHIFT BY WIRE אין להם תקלות יותר מכל גיר אחר . שנית , עדיין עדיף מכל האחרים עם תיבת הילוכים רציפה ומעצבנת כמו בטויוטה
  • 5.
    116 כס?!?!,150 אלף שח?!,לאן הגענו? (ל"ת)
    טרי 21/08/2024 08:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 21/08/2024 07:08
    הגב לתגובה זו
    רואה שיש הרבה תלונות על כך
  • אבל אין כשל בגיר, אל תמציא (ל"ת)
    אוראל ר 25/08/2024 19:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יובל 21/08/2024 05:38
    הגב לתגובה זו
    אני לא יכול לשמוע יותר על המנוע הזה מראה שvw ,Skoda, Seat מיישרןת קו יחד ביבוא עם המנוע הזה בלי שום אפשרות אחרת
  • 2.
    DGS 20/08/2024 23:39
    הגב לתגובה זו
    קונצרן בדיחה
  • 1.
    מוני 20/08/2024 20:57
    הגב לתגובה זו
    באמת התרגשתי.
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?