סקודה קודיאק 2024
צילום: יח"צ יבואן

סקודה קודיאק 2024 - מעודן יותר, רמת איבזור יחידה

הסקודה קודיאק שהושק בישראל מציג רמת איבזור יחידה וגבוהה, מנועי טורבו בנזין או טורבו דיזל, והנעה קדמית או כפולה. המחיר מתחיל ב 215.0 אש"ח, בשלב זה ללא גירסה מוזלת לציי רכב. 
יואב פולס | (1)

צ'מפיון מוטורס יבואנית רכבי סקודה לישראל השיקה את הסקודה קודיאק החדש, הקרוסאובר D-Suv שבעה מושבים החדש של החברה.

הקודיאק המקורי שהושק ב 2016 ועבר מתיחת פנים ב 2021, הוא דגם חדש ולא עוד מתיחת פנים, על עף העיצוב הדומה ומזוהה כל כך עם דגמי היצרן.

בעולם כמו בישראל זכה הקודיאק לביקוש ער, שהביא לשיווק של מעל 850,000 קודיאקים ברחבי העולם, 25,000 מהם בישראל, לרבות חיבה עמוקה של ציי רכב לדגמי קודיאק השונים.

הקודיאק החדש מציג עיצוב מעודן מעט בהשוואה לדגם היוצא, עם חזית מזוהה למדי אך 'עדינה' יותר. האורך הכולל של הקודיאק צמח בכשישה ס"מ, בעוד שבניגוד לצפוי בסיס הגלגלים הצטמצם בשלושה מ"מ. צמצום מינורי זה לא מעיד דבר על המרווח הפנימי של הקודיאק החדש, והוא צפוי להיות טוב ומרווח כמו בדגם היוצא.

גם העיצוב הפנימי חדש לחלוטין עם זאת מאוד מזכיר ומזוהה עם הקודיאק היוצא. לשימוש הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', ומסך מולטימדיה בגודל 13'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

הקודיאק החדש ישווק ברמת איבזור יחידה ADVANCE, המחליפה את כל רמות הגימור הקודמות. רמת איבזור זו גבוהה למדי ומציגה לעיתים איבזור עודף על זה שהיה ברמת האיבזור 'סטייל' הבכירה, שהיתה בקודיאק היוצא.

מול הנהג הגה דו חישורי, עם מתגי שליטה מקובלים, כמו גם מנופים מאחורי ההגה לשליטה ידנית על תיבת ההילוכים. מערכת בקרת אקלים עם שלושה איזורים, לטובת משתמשי הסלולרי תמצאו ארבעה שקעי USB C, ועוד שני משטחי טעינה אלחוטיים מקוררים.

מנועים והנעה

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הקודיאק החדש ישווק ברמת גימור יחידה כאמור אבל עם שלושה מנועים, ושתי הנעות – קדמית ו 4X4. המנוע הבסיסי הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ והנעה קדמית. מנוע זה משולב מערכת היברידית קלה עם זאת יעילה למדי. מדובר במנוע מצוין ומוכר הנמצא בדגמים נוספים של סקודה וכן של חברת האם פולקסוואגן. בנוסף יוצעו שני מנועי טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר, אחד עם 150 כ"ס ו 36.7 קג"מ והנעה קדמית, והדגם הבכיר עם הנעה כפולה 4X4 יצוייד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר המפיק 193 כ"ס ו 40.8 קג"מ.

הקודיאק החדש מצוייד בסט מלא של מערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות, לרבות שבע כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטיצ, התרעה על עייפות נהג, או נהיגה בהיסח דעת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ומניעה אקטיבית של התנגשות עם רכב בשטח מת, בלימה בנסיעה לאחור ועוד. ציון איבזור הבטיחות של הקודיאק החדש עומד על 7 בכל הדגמים.

עם הפסקת שיווק דגמי הביזנס והאמבישן הבסיסיים, מתחיל מחירו של הקודיאק ב 215.0 אש"ח לדגם הבנזין, דגם הטורבו דיזל עם ההנעה הקדמית ישווק ב 264.5 אש"ח, ואילו דגם ההנעה הכפולה ישווק במחיר של 269.5 אש"ח.

הקודיאק היה דגם אהוב במיוחד על הלקוחות, לרבות כאלה שהעדיפו להמתין עד להופעת הדגם החדש, ועבורם המתחרים לא רלוונטיים, הם רוצים קודיאק.

יש גם תחרות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הרכב הכי טוב של סקודה (ל"ת)
    מיקי 11/08/2024 09:54
    הגב לתגובה זו
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?