סקודה קודיאק 2024
צילום: יח"צ יבואן

סקודה קודיאק 2024 - מעודן יותר, רמת איבזור יחידה

הסקודה קודיאק שהושק בישראל מציג רמת איבזור יחידה וגבוהה, מנועי טורבו בנזין או טורבו דיזל, והנעה קדמית או כפולה. המחיר מתחיל ב 215.0 אש"ח, בשלב זה ללא גירסה מוזלת לציי רכב. 
יואב פולס | (1)

צ'מפיון מוטורס יבואנית רכבי סקודה לישראל השיקה את הסקודה קודיאק החדש, הקרוסאובר D-Suv שבעה מושבים החדש של החברה.

הקודיאק המקורי שהושק ב 2016 ועבר מתיחת פנים ב 2021, הוא דגם חדש ולא עוד מתיחת פנים, על עף העיצוב הדומה ומזוהה כל כך עם דגמי היצרן.

בעולם כמו בישראל זכה הקודיאק לביקוש ער, שהביא לשיווק של מעל 850,000 קודיאקים ברחבי העולם, 25,000 מהם בישראל, לרבות חיבה עמוקה של ציי רכב לדגמי קודיאק השונים.

הקודיאק החדש מציג עיצוב מעודן מעט בהשוואה לדגם היוצא, עם חזית מזוהה למדי אך 'עדינה' יותר. האורך הכולל של הקודיאק צמח בכשישה ס"מ, בעוד שבניגוד לצפוי בסיס הגלגלים הצטמצם בשלושה מ"מ. צמצום מינורי זה לא מעיד דבר על המרווח הפנימי של הקודיאק החדש, והוא צפוי להיות טוב ומרווח כמו בדגם היוצא.

גם העיצוב הפנימי חדש לחלוטין עם זאת מאוד מזכיר ומזוהה עם הקודיאק היוצא. לשימוש הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', ומסך מולטימדיה בגודל 13'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

הקודיאק החדש ישווק ברמת איבזור יחידה ADVANCE, המחליפה את כל רמות הגימור הקודמות. רמת איבזור זו גבוהה למדי ומציגה לעיתים איבזור עודף על זה שהיה ברמת האיבזור 'סטייל' הבכירה, שהיתה בקודיאק היוצא.

מול הנהג הגה דו חישורי, עם מתגי שליטה מקובלים, כמו גם מנופים מאחורי ההגה לשליטה ידנית על תיבת ההילוכים. מערכת בקרת אקלים עם שלושה איזורים, לטובת משתמשי הסלולרי תמצאו ארבעה שקעי USB C, ועוד שני משטחי טעינה אלחוטיים מקוררים.

מנועים והנעה

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הקודיאק החדש ישווק ברמת גימור יחידה כאמור אבל עם שלושה מנועים, ושתי הנעות – קדמית ו 4X4. המנוע הבסיסי הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ והנעה קדמית. מנוע זה משולב מערכת היברידית קלה עם זאת יעילה למדי. מדובר במנוע מצוין ומוכר הנמצא בדגמים נוספים של סקודה וכן של חברת האם פולקסוואגן. בנוסף יוצעו שני מנועי טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר, אחד עם 150 כ"ס ו 36.7 קג"מ והנעה קדמית, והדגם הבכיר עם הנעה כפולה 4X4 יצוייד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר המפיק 193 כ"ס ו 40.8 קג"מ.

הקודיאק החדש מצוייד בסט מלא של מערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות, לרבות שבע כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטיצ, התרעה על עייפות נהג, או נהיגה בהיסח דעת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ומניעה אקטיבית של התנגשות עם רכב בשטח מת, בלימה בנסיעה לאחור ועוד. ציון איבזור הבטיחות של הקודיאק החדש עומד על 7 בכל הדגמים.

עם הפסקת שיווק דגמי הביזנס והאמבישן הבסיסיים, מתחיל מחירו של הקודיאק ב 215.0 אש"ח לדגם הבנזין, דגם הטורבו דיזל עם ההנעה הקדמית ישווק ב 264.5 אש"ח, ואילו דגם ההנעה הכפולה ישווק במחיר של 269.5 אש"ח.

הקודיאק היה דגם אהוב במיוחד על הלקוחות, לרבות כאלה שהעדיפו להמתין עד להופעת הדגם החדש, ועבורם המתחרים לא רלוונטיים, הם רוצים קודיאק.

יש גם תחרות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הרכב הכי טוב של סקודה (ל"ת)
    מיקי 11/08/2024 09:54
    הגב לתגובה זו
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג