סקודה קודיאק 2024 - מעודן יותר, רמת איבזור יחידה
צ'מפיון מוטורס יבואנית רכבי סקודה לישראל השיקה את הסקודה קודיאק החדש, הקרוסאובר D-Suv שבעה מושבים החדש של החברה.
הקודיאק המקורי שהושק ב 2016 ועבר מתיחת פנים ב 2021, הוא דגם חדש ולא עוד מתיחת פנים, על עף העיצוב הדומה ומזוהה כל כך עם דגמי היצרן.
בעולם כמו בישראל זכה הקודיאק לביקוש ער, שהביא לשיווק של מעל 850,000 קודיאקים ברחבי העולם, 25,000 מהם בישראל, לרבות חיבה עמוקה של ציי רכב לדגמי קודיאק השונים.
הקודיאק החדש מציג עיצוב מעודן מעט בהשוואה לדגם היוצא, עם חזית מזוהה למדי אך 'עדינה' יותר. האורך הכולל של הקודיאק צמח בכשישה ס"מ, בעוד שבניגוד לצפוי בסיס הגלגלים הצטמצם בשלושה מ"מ. צמצום מינורי זה לא מעיד דבר על המרווח הפנימי של הקודיאק החדש, והוא צפוי להיות טוב ומרווח כמו בדגם היוצא.
גם העיצוב הפנימי חדש לחלוטין עם זאת מאוד מזכיר ומזוהה עם הקודיאק היוצא. לשימוש הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', ומסך מולטימדיה בגודל 13'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקודיאק החדש ישווק ברמת איבזור יחידה ADVANCE, המחליפה את כל רמות הגימור הקודמות. רמת איבזור זו גבוהה למדי ומציגה לעיתים איבזור עודף על זה שהיה ברמת האיבזור 'סטייל' הבכירה, שהיתה בקודיאק היוצא.
מול הנהג הגה דו חישורי, עם מתגי שליטה מקובלים, כמו גם מנופים מאחורי ההגה לשליטה ידנית על תיבת ההילוכים. מערכת בקרת אקלים עם שלושה איזורים, לטובת משתמשי הסלולרי תמצאו ארבעה שקעי USB C, ועוד שני משטחי טעינה אלחוטיים מקוררים.

מנועים והנעה
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
הקודיאק החדש ישווק ברמת גימור יחידה כאמור אבל עם שלושה מנועים, ושתי הנעות – קדמית ו 4X4. המנוע הבסיסי הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ והנעה קדמית. מנוע זה משולב מערכת היברידית קלה עם זאת יעילה למדי. מדובר במנוע מצוין ומוכר הנמצא בדגמים נוספים של סקודה וכן של חברת האם פולקסוואגן. בנוסף יוצעו שני מנועי טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר, אחד עם 150 כ"ס ו 36.7 קג"מ והנעה קדמית, והדגם הבכיר עם הנעה כפולה 4X4 יצוייד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר המפיק 193 כ"ס ו 40.8 קג"מ.
הקודיאק החדש מצוייד בסט מלא של מערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות, לרבות שבע כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטיצ, התרעה על עייפות נהג, או נהיגה בהיסח דעת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ומניעה אקטיבית של התנגשות עם רכב בשטח מת, בלימה בנסיעה לאחור ועוד. ציון איבזור הבטיחות של הקודיאק החדש עומד על 7 בכל הדגמים.
עם הפסקת שיווק דגמי הביזנס והאמבישן הבסיסיים, מתחיל מחירו של הקודיאק ב 215.0 אש"ח לדגם הבנזין, דגם הטורבו דיזל עם ההנעה הקדמית ישווק ב 264.5 אש"ח, ואילו דגם ההנעה הכפולה ישווק במחיר של 269.5 אש"ח.
הקודיאק היה דגם אהוב במיוחד על הלקוחות, לרבות כאלה שהעדיפו להמתין עד להופעת הדגם החדש, ועבורם המתחרים לא רלוונטיים, הם רוצים קודיאק.
יש גם תחרות
- 1.הרכב הכי טוב של סקודה (ל"ת)מיקי 11/08/2024 09:54הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
