BYD חדש
צילום: אתר החברה

הדגמים החדשים שצפויים לעשות בקרוב עלייה לכבישי ישראל

עם גידול של 3.6% במצבת כלי הרכב הפרטיים ב-2023, שוק הרכב הישראלי רותח; היצרנים והיבואנים מבינים את הביקוש הגדול ופועלים בהתאם; מי הם הדגמים החדשים שיעלו בקרוב על הכביש?
דור עצמון | (4)

בזמן ששוק הרכב בישראל רותח עוד ועוד חברות ויבואנים מתכננים להעלות על כבישי הארץ דגמים חדשים על מנת לענות על ביקושי הקונים הן לשנתונים חדשים מהדגמים המוכרים והן לדגמים חדשים כדי להרחיב את המגוון.

לא פחות מ-4,101,377 כלי רכב מנועיים היו על כבישי ישראל בשנת 2023, מתוכם 3,556,116 כלי רכב פרטיים. מדובר בגידול של 3.2% במצבת כלי הרכב המנועיים לעומת שנת 2022 ושל 3.6% במספר כלי הרכב הפרטיים (בדומה לשנת 2022), כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). מספר כלי הרכב גדל ב-128,066. סך כלי הרכב ההיברידיים עמד על 418,757, עלייה של כ-15.4% לעומת שנת 2022 (362,971). בשנת 2023 היו 95,761 כלי רכב חשמליים, עלייה של 111.5% לעומת שנת 2022 (45,270).

בין רשימת הדגמים החדשים שיגיעו בקרוב ארצה נמצאים גם לא מעט דגמי יוקרה ולא מעט חשמליות חדשות. כך למשל צפויה להגיע עוד השנה לארץ הגרסה החדשה למכונית ה-X2 של ב.מ.וו (BMW), לצד גרסה חשמלית שהחברה צפויה להציג בישראל. הרכב נמתח לאורך של 455 ס"מ, גובה של 159 ס"מ, רוחב של 184.5 ס"מ ובסיס גלגלים באורך של 269 ס"מ. כמו ברוב הדגמים של ב.מ.וו, גם ה-Z2 מציע מגוון מערכות ההנעה וכולל כעת מנועי בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בתוספת מערכת היברידית קלה (170 כ"ס), או ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 300 כ"ס בגרסת M35 הבכירה בינתיים.

ה-iX2 החשמלי מציע מערכת הנעה קדמית (204 כ"ס) או כפולה (313 כ"ס). ההאצה סבירה ועומדת על 5.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הגרסה החשמלית כוללת סוללה בנפח 64.8 קוט"ש שמאפשרת טווח נסיעה של כ-450 ק"מ. מחיר המכונית טרם הוכרז באופן רשמי אך עפ"י ההערכות הוא ינוע בטווח של 350-400 אלף שקל.

ב.מ.וו iX2. צילום: אתר החברה.

ענקית הרכב החשמלי הסינית BYD שכבשה את ישראל צפויה להעלות ארצה שני דגמים חדשים: BYD TANG הנושא תג מחיר של 316,000 שקל ו-BYD SEAL במחיר של 217,000 שקל. דגם ה-TANG מגיע השנה בתצורת 7 המושבים שלו אחרי שתצורת 5 המושבים מכרה למעלה מ-300 יחידות ב-2023. מדובר ברכב החשמלי הראשון בישראל בתצורת 7 מושבים. המשקל הרב של הטאנג - כ-2.5 טון - מוריד את טווח הנסיעה שלו לכ-350-400 ק"מ, נמוך ביחס למרחק הממוצע של מכוניות ה-EV שעומד על כ-450 ק"מ. הטאנד מאופיין במנוע 518 כ"ס והנעה כפולה ובחברה טוענים כי הוא מגיע ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.

BYD TANG. צילום: אתר החברה.

גם היצרנית היפנית והפופולארית סוזוקי תשיק השנה את דגם הסוויפט החדש. מימדיה של הסוויפט החדשה יהיו זהים כמעט לחלוטין לדורות הקודמים של המכונית, אם כי נפח תא המטען גדל בכ-23 ליטרים ל-265 ליטרים. מנוע המכונית נשאר אמנם באותו נפח של 1.2 ליטר אך הוחלף לחלוטין ויכלול שלושה צילינדרים במקום ארבעה. זמני התאוצה השתפרו ל-12.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש לגרסה הידנית ו-11.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש לגרסה האוטומטית, זאת לצד צריכת הדלק שהשפרה ב-15%. עפ"י ההערכות בשוק מחיר סוזוקי סוויפט החדשה יעמוד על החל מ-110 אלף שקלים לגרסה הידנית, והחל מ-125 אלף שקלים לגרסה האוטומטית.

סוזוקי סוויפט החדשה. צילום: אתר החברה.

דגם ה-ID.5 של פולקסווגן הוא גרסת הקופה של ה-ID.4 המוכרת. המכונית החדשה נחשפה כבר לפני כשלוש שנים אבל בקיץ הקרוב היא צפויה להגיע לישראל לאחר שעברה מתיחת פנים. ה-ID.5 מצוידת במנוע בהספק של 286 כ"ס, סוללת 77 קוט"ש וטווח נסיעה של יותר מ-550 ק"מ. מחירה של המכונית החדשה לא זול והוא צפוי להתחיל מ-245 אלף שקל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

פוקסווגן ID.5. צילום: אתר החברה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פלקו 28/04/2024 00:03
    הגב לתגובה זו
    עוד עגלות עוד פקקים מיותר
  • 2.
    דש 27/04/2024 15:57
    הגב לתגובה זו
    לפי דעתי חייבים לגבות אגרות בכניסה לערים הגדולות כמו ת"א וירושלים כדי לגרום לציבור להשתמש בתחבורה ציבורית .בארה"ב גובים 15 $ בכניסה לאזור העסקים במנהטן אז 40 ש"ח בכניסה לת"א זה סביר
  • 1.
    פחות מ 250 אלף , לא 'קונה אוטו (ל"ת)
    יוסי 27/04/2024 15:52
    הגב לתגובה זו
  • נכון כשתהיה תחבורה ציבורית טובה (ל"ת)
    28/04/2024 10:48
    הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".

טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".