ג'אקו ואומודה בדרך לארץ - המותגים החדשים שתייבא כלמוביל
קבוצת כלמוביל חשפה את מותגי ג'אקו (Jaecoo) ואומודה (Omoda) - תחילת יבוא של הג'אקו J7 במחצית השניה של 2024. שני המותגים מבית צ'רי הסינית, ושניהם נחשבים בקרב היצרן למותגי היצוא לשווקים מערביים של היצרנית.
את ההשקה הובילו בכירי כלמוביל בישראל, יחד עם וידאו קונפרנס בשידור ישיר עם בכירי היצרנית בסין, אשר הסבירו על התפיסות השונות של תכנון ומיצוב הרכב בשוק תוך הדגשת השימוש ברכיבי יצור של החברות המובילות בעולם בתחום – בוש, קוואלקום, קונטיננטל, מישלין, סוני, וולאו ועוד. שני המותגים עומדים להשיק שישה דגמים, ומגוון סוגי הנעה – בנזין, היברידי, פלאג אין וחשמלי מלא.
ג'אקו כלמוביל
ג'אקו (Jaecoo – מורכב משילוב המילים Jaegr – צייד בגרמנית, ו-Cool) יהיה המותג הראשון שיגיע עוד השנה, עם ה-J7 – קרוסאובר בסגמנט C-Suv במידות ומחירים שיציבו אותו ישירות מול אריות הקבוצה. חשוב לציין כי המפרטים הטכניים של כלי הרכב שייובאו עדיין אינם סופיים. ממה שניתן להסיק כבר עתה, ל-J7 בסיס גלגלים של 2.672 מטר (יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' 2.68 מטר), ואורך כולל של 4.54 מטר. בג'אקו טוענים ליכולות שטח מסויימות (לא, אני לא רואה את ה-J7 במעלה ורדית בנגב) עם מרווח גחון של 20 ס"מ.
ה-J7 תתחיל להיות משווקת בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפתח 197 כ"ס. תיבת ההילוכים רובוטית דו-מצמדית בעלת שבעה הילוכים, ויש להמתין לראות האם תגיע גירסת ההנעה הקדמית או הכפולה 4X4 או שתיהן. בהמשך יש לצפות ל-J7 בגירסת פלאג אין הייבריד עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי. ה-J7 יהיה החלוץ של ג'אקו בישראל, וצפוי להיות משווק במחצית השניה של 2024. אחריו ינחת כאן ה-J8 שיהיה D-SUV בתצורה של שישה נוסעים עם מושבי קפטן אחוריים, עם בסיס גלגלים של 2.82 מטר ואורך כולל של 4.82 מטר.
- כלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח
- אומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-J8 ישווק בישראל ככל הנראה בגירסת פלאג אין הייבריד אולם יש גם דגם המצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 261 כ"ס, ותיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים.
שני הדגמים יהיו מצוידים בכל אמצעי הבטיחות המתקדמים המודרניים, כאשר נציגי היצרנית מציינים כי מאחר וכלי הרכב מיועדים לייצוא, הם יעמדו בכל מבחני הריסוק המתקדמים המוכרים, לרבות ה-EuroNcap שהוא המוביל בתחום בשוק האירופאי. עוד דגם של ג'אקו ה-J5 צפוי להיות משווק במחצית הראשונה של 2025 בסגמנט B-Suv, והוא צפוי להיות עם מבחר סוגי הנעה לבחירה – בנזין, היברידי וחשמלי.
במקביל, ברבעון ראשון של 2025 צפוי לנחות בארץ האומודה C9 שיהיה החלוץ מבין דגמי אומודה. זה המקום לציין כי דגם אומודה אחד כבר משווק בישראל בהצלחה, והוא נקרא צ'רי FX (אומודה C5) ומיובא על ידי פריסבי (לשעבר קרסו). ה-C9 צפוי להיות פלאג אין הייבריד. בהמשך ישווק ה-C7 של אומודה שיהיה C-SUV עם הנעת פלאג אין ובנזין, ולאחר מכן האומודה C3 שיהיה B-Suv עם הנעת בנזין, היברידי וחשמלי.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
על פי התכנון של קבוצת כלמוביל, הדגמים ישווקו יחד באולמות תצוגה יעודיים שייפתחו ברחבי הארץ.
ועכשיו ברשותכם הפרשנות - הדבר הראשון הבולט הוא שהנעת פלאג אין הייבריד לא נעלמת מהשוק. רכבי הפלאג אין שאינם מקבלים עוד הטבות מיסוי, דומה היה שנעלמו מהשוק ב-2024, אולם מהתכניות של כלמוביל עולה כי בהינתן תכנון נכון של הרכב, ותמחור נכון בארץ המוצא, כלי הרכב עדיין יכולים להיות תחרותיים.
בכלמוביל סירבו לחשוף מחירים, גם לא טווחים למחירי מטרה לדגמים החדשים. נציגי ג'אקו מסין ציינו שהמותג מבקש להביא לשוק הישראלי דגמים שיהיו רכבי שטח עירוניים במחיר נגיש, ועם מגוון סוגי הנעה. הפרשנות שלי היא שגירסאות הכניסה של הדגמים השונים יהיו במחיר אגרסיבי מול המתחרות הישירות.
- 1.ואיפה רשות התחרות שתחייב שיהיו יבואנים שונים???? (ל"ת)חיים 31/03/2024 10:41הגב לתגובה זו

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים.
דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים
IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין.
קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.
בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6 ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.
דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.
דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.
