כלמוביל ושנפ מקימות חברה משותפת בתחום הטעינה החשמלית
כלמוביל מודיעה על שיתוף פעולה באמצעות חברת הבת אנרפוינט (Enerpoint), וחברת שנפ שנפ -1.16% הציבורית להקמת חברה משותפת בתחום הטעינה החשמלית. החברה שתוקם תוחזק בחלקים שווים ע"י אנרפוינט ושנפ. חברה זו תעסוק בהתקנת עמדות טעינה ללקוחות בבתים פרטיים, בניינים משותפים, מוסדות ציבור וציי-רכב בארגונים ועסקים. בנוסף תפעל החברה המשותפת להתקנה של עמדות טעינה מהירה במקומות ציבוריים.
החברה המשותפת תשווק ותקים רשת עמדות טעינה מתקדמות ותתמוך בכל סוגי הטעינה בייתית ומהירה עבור כל מותגי הרכב בישראל ובשילוב של אפליקציה ייעודית, תוך כדי פתרון תשתיתי לבניינים משותפים ומגדלי משרדים על מנת לאזן את העומסים על רשת החשמל ולייצר מערכת חיוב פרסונאלית ולפי דרישה.
בעתיד יפתחו החברות פתרון הוליסטי ומענה ל"תרחיש עלטה" ויציעו עמדות טעינה אשר אינן תלויות ברשת החשמל ואשר ישתמשו בטכנולוגיה הסולארית של אנרפוינט. פתרון זה יעניק בטחון אנרגטי ללקוחות שכולל עמדת טעינה, מערכת סולארית, יכולת אגירת חשמל אשר תוצע ללקוחות על ידי המצברים האיכותיים והמתקדמים של חברת שנפ וגיבוי ביחד עם אפליקצית ניהול חכמה אשר תאפשר להטעין הן את הרכב והן לספק חשמל חיוני בבית הלקוח.
בנוסף, אנרפוינט, אשר עוסקת בהתקנה והקמת מערכות סולאריות על מגוון רחב של גגות ומבנים לייצור ואגירת חשמל, תאפשר ללקוחותיה להשתמש בחשמל שאגרו לטעינת הרכב ובכך למקסם את ייצור החשמל שביצעו.
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"כלמוביל ממשיכה להתרחב בעולמות האנרגיה ובמקביל לחזק ולהעשיר את הצעת הערך לנהגים ולנהגות בישראל על מנת שיוכלו להנות מפתרון ושירות מלא ומקיף מבית כלמוביל", מסר יניב שיראזי מנכ"ל כלמוביל.
"כניסה לתחום התקנה, שיווק ומכירה של עמדות טעינה והקמת רשת טעינה מהירה הינה התפתחות טבעית לחברה", מסר אביב פפר, מנכ"ל אנרפוינט. "שיתוף הפעולה והקמת החברה המשותפת עם שנפ, בשילוב חברות האם, כלמוביל ושגריר מייצרות חברה אשר תיתן מענה מתקדם, חדשני ותחרותי בשוק."
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
כמות שיא של קטל בדרכים, עלייה בתאונות הקטלניות מביאים את המשטרה לשנות גישה - החלפת המערכות הקיימות במשוכללות; המטרה: לגרום לנהגים לנסוע בגבול המותר
משטרת ישראל פרסמה יוצאת במכרז להתקנת כ-250 מצלמות מתקדמות מבוססות מדידת מהירות ממוצעת, טכנולוגיה שתחליף את מערכת A-3, המכונה "הקופסאות הכתומות", אחרי יותר מ-14 שנות פעילות. התקנה ראשונית של המצלמות החדשות תהיה בחצי השני של 2026, והפעלה מלאה לקראת 2027.
איך עובדת הטכנולוגיה החדשה?
המצלמות החדשות שוברות פרדיגמה: במקום מדידת מהירות נקודתית, הן מחשבות מהירות ממוצעת על פני קטע כביש של מאות מטרים עד קילומטרים. הרכב מתועד פעמיים: בכניסה וביציאה, באמצעות טכנולוגיית ANPR (Automatic Number Plate Recognition), שמזהה לוחיות רישוי בדיוק של 97% בתנאים רגילים ו-90% במהירויות גבוהות. הזמן בין התיעודים מחולק במרחק, וכל חריגה מהמגבלה הממוצעת מובילה לדוח אוטומטי.
המערכת עמידה בתנאי שטח קשים: חיישני אינפרא-אדום ו-LED מאפשרים צילום לילה, פלאש להתמודדות עם תאורה לקויה ומגן נגד ונדליזם. בנוסף, היא מזהה נתיב נסיעה מדויק, מה שמאפשר אכיפה גם על חציית נתיבים מסוכנת או נסיעה בנתיבי חירום. התיעוד כולל תמונות קלוז-אפ של לוחית הרישוי, זמן מדויק ברמת אלפיות שנייה, מיקום GPS ופרטי המצלמה. הנתונים מועברים דרך רשת מוצפנת לארונות שליטה מרכזיים, עם גיבוי תקשורת.
בישראל כבר נוסה פיילוט בכביש הערבה, שהוכיח ירידה של קרוב ל-20% בעבירות מהירות. במדינות כמו בריטניה והולנד, שבהן מופעלות מאות אלפי מצלמות דומות, נרשמה ירידה של אפילו 40% בתאונות קטלניות. המכרז דורש מהספק הזוכה הוכחת אמינות משפטית, כולל בדיקות מכון התקנים ותקני סייבר.
- החל מהשנה הבאה: כך תחלק המשטרה עוד אלפי דוחות לנהגים בישראל
- בקרוב - כמות דוחות התנועה תזנק; מערכות חדשות יחליפו את המצלמות הקיימות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזדמנויות: מה הטכנולוגיה מבטיחה?
המהפכה מבטיחה שיפורים משמעותיים. ראשית, הפחתת מהירות אמיתית: במקום "ציד נקודתי", האכיפה תכסה התנהגות לאורך זמן, מה שצפוי להוריד תאונות קשות ב-25% ומעלה, על פי נתונים אירופיים. שנית, אכיפה בכל תנאי: לילה, גשם או לוחיות מיוחדות (צבאיות, זמניות). שלישית, שקיפות: תיעוד דיגיטלי מלא יקטין טענות על אי-דיוקים ויאפשר ערעורים מבוססים. רביעית, שילוב עם מערכת ISA (Intelligent Speed Assistance), שמשנת 2025 חובה בכל רכב חדש – ימנע חריגות מראש.
