רכב חשמלי
צילום: pixabay

כלמוביל ושנפ מקימות חברה משותפת בתחום הטעינה החשמלית

?יבואנית הרכב, ביחד עם חברת הבת אנרפוינט, ושנפ יקימו עמדות טעינה עבור כל מותגי הרכב בישראל; העמדות מיועדות ללקוחות פרטיים, וכן לארגונים, בניינים משותפים ומגדלי עסקים
רוי שיינמן |

כלמוביל מודיעה על שיתוף פעולה באמצעות חברת הבת אנרפוינט (Enerpoint), וחברת שנפ  שנפ 0% הציבורית להקמת חברה משותפת בתחום הטעינה החשמלית. החברה שתוקם תוחזק בחלקים שווים ע"י אנרפוינט ושנפ. חברה זו תעסוק בהתקנת עמדות טעינה ללקוחות בבתים פרטיים, בניינים משותפים, מוסדות ציבור וציי-רכב בארגונים ועסקים. בנוסף תפעל החברה המשותפת להתקנה של עמדות טעינה מהירה במקומות ציבוריים.

החברה המשותפת תשווק ותקים רשת עמדות טעינה מתקדמות ותתמוך בכל סוגי הטעינה בייתית ומהירה עבור כל מותגי הרכב בישראל ובשילוב של אפליקציה ייעודית, תוך כדי פתרון תשתיתי לבניינים משותפים ומגדלי משרדים על מנת לאזן את העומסים על רשת החשמל ולייצר מערכת חיוב פרסונאלית ולפי דרישה.

בעתיד יפתחו החברות פתרון הוליסטי ומענה ל"תרחיש עלטה" ויציעו עמדות טעינה אשר אינן תלויות ברשת החשמל ואשר ישתמשו בטכנולוגיה הסולארית של אנרפוינט. פתרון זה יעניק בטחון אנרגטי ללקוחות שכולל עמדת טעינה, מערכת סולארית, יכולת אגירת חשמל אשר תוצע ללקוחות על ידי המצברים האיכותיים והמתקדמים של חברת שנפ וגיבוי ביחד עם אפליקצית ניהול חכמה אשר תאפשר להטעין הן את הרכב והן לספק חשמל חיוני בבית הלקוח.

בנוסף, אנרפוינט, אשר עוסקת בהתקנה והקמת מערכות סולאריות על מגוון רחב של גגות ומבנים לייצור ואגירת חשמל, תאפשר ללקוחותיה להשתמש בחשמל שאגרו לטעינת הרכב ובכך למקסם את ייצור החשמל שביצעו.

"כלמוביל ממשיכה להתרחב בעולמות האנרגיה ובמקביל לחזק ולהעשיר את הצעת הערך לנהגים ולנהגות בישראל על מנת שיוכלו להנות מפתרון ושירות מלא ומקיף מבית כלמוביל", מסר יניב שיראזי מנכ"ל כלמוביל.

"כניסה לתחום התקנה, שיווק ומכירה של עמדות טעינה והקמת רשת טעינה מהירה הינה התפתחות טבעית לחברה", מסר אביב פפר, מנכ"ל אנרפוינט. "שיתוף הפעולה והקמת החברה המשותפת עם שנפ, בשילוב חברות האם, כלמוביל ושגריר מייצרות חברה אשר תיתן מענה מתקדם, חדשני ותחרותי בשוק."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תאונה
צילום: דאלי אי

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?

ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר

רן קידר |
נושאים בכתבה תאונה ריקול

התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.

מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך

ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.

הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.

אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד

בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.

טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.

KGM מוסו חשמלי. צילום יואב פולסKGM מוסו חשמלי. צילום יואב פולס

טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח

טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל החלה בשיווק הטנדר פנאי / ספורט החשמלי של היצרנית ה Musso EV. 

המחיר 240.0 אלף ש"ח לדגם ההנעה הקדמית או 260.0 אלף ש"ח להנעה הכפולה.

האחריות 7 שנים או 150,000 ק"מ לרכב ו - 10 שנים / מיליון ק"מ (!!!) לסוללה. 

זיכיון ייבוא דגמי KGM לישראל נמצא בכותרות לנוכח מכתב רשות התחרות בנושא. 

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הטנדר החשמלי המעוצב של החברה ה KGM Musso EV. את ה Musso EV פגשנו לראשונה בהשקה העולמית שלו וכבר אז היה ברור שמדובר בטנדר ספורט / פנאי מעוצב ולא תחליף היילקס לעבודה קשוחה.

ה Musso EV נאמן מאוד לעיצוב המקורי של ה- KGM טורס החשמלי בחזית ובעיצוב תא הנוסעים ובכך מצהיר מי קהל היעד ומה השימושים. למעשה, למעט השם Musso אין כל קשר בין הטנדר מוסו עם מנוע הדיזל וההנעה הכפולה אותו אנחנו מכירים היום, לבין ה Musso EV החדש.

ה Musso EV נהנה מתא נוסעים מרווח ומפנק עם שני מסכי ''12.3 ללוח המחוונים ולמולטימדיה, בקרת אקלים עם שני אזורים, פתח מיזוג ליושבים מאחור, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, ריפוד עור ויגן, קילס מלא, מספר מצבי רגנרציה,  V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים ועוד.

מוסו EV - סביבת נהג של קרוסאובר מפנק. צילום יצרן

למרות שהעיצוב הספורטיבי משהו של המוסו החדש מסתיר את המידות האמיתיות של הרכב, המוסו החשמלי החדש אינו רכב קטן. האורך הכולל שלו 5.16  מטר, הרוחב 1.92 מטר, הגובה 1.75 מטר ובסיס הגלגלים 3.15 מטר. מידות הארגז הן אורך של 1.345 מטר, רוחב של 1.515 מטר וגובה הדופן 51 ס"מ. המשקל המקסימלי להעמסה עומד על 500 ק"ג, ויכולת הגרירה היא עד 1.8 טון לנגרר עם בלמים או 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים.