כלמוביל ושנפ מקימות חברה משותפת בתחום הטעינה החשמלית
כלמוביל מודיעה על שיתוף פעולה באמצעות חברת הבת אנרפוינט (Enerpoint), וחברת שנפ שנפ -1.64% הציבורית להקמת חברה משותפת בתחום הטעינה החשמלית. החברה שתוקם תוחזק בחלקים שווים ע"י אנרפוינט ושנפ. חברה זו תעסוק בהתקנת עמדות טעינה ללקוחות בבתים פרטיים, בניינים משותפים, מוסדות ציבור וציי-רכב בארגונים ועסקים. בנוסף תפעל החברה המשותפת להתקנה של עמדות טעינה מהירה במקומות ציבוריים.
החברה המשותפת תשווק ותקים רשת עמדות טעינה מתקדמות ותתמוך בכל סוגי הטעינה בייתית ומהירה עבור כל מותגי הרכב בישראל ובשילוב של אפליקציה ייעודית, תוך כדי פתרון תשתיתי לבניינים משותפים ומגדלי משרדים על מנת לאזן את העומסים על רשת החשמל ולייצר מערכת חיוב פרסונאלית ולפי דרישה.
בעתיד יפתחו החברות פתרון הוליסטי ומענה ל"תרחיש עלטה" ויציעו עמדות טעינה אשר אינן תלויות ברשת החשמל ואשר ישתמשו בטכנולוגיה הסולארית של אנרפוינט. פתרון זה יעניק בטחון אנרגטי ללקוחות שכולל עמדת טעינה, מערכת סולארית, יכולת אגירת חשמל אשר תוצע ללקוחות על ידי המצברים האיכותיים והמתקדמים של חברת שנפ וגיבוי ביחד עם אפליקצית ניהול חכמה אשר תאפשר להטעין הן את הרכב והן לספק חשמל חיוני בבית הלקוח.
בנוסף, אנרפוינט, אשר עוסקת בהתקנה והקמת מערכות סולאריות על מגוון רחב של גגות ומבנים לייצור ואגירת חשמל, תאפשר ללקוחותיה להשתמש בחשמל שאגרו לטעינת הרכב ובכך למקסם את ייצור החשמל שביצעו.
- ג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"כלמוביל ממשיכה להתרחב בעולמות האנרגיה ובמקביל לחזק ולהעשיר את הצעת הערך לנהגים ולנהגות בישראל על מנת שיוכלו להנות מפתרון ושירות מלא ומקיף מבית כלמוביל", מסר יניב שיראזי מנכ"ל כלמוביל.
"כניסה לתחום התקנה, שיווק ומכירה של עמדות טעינה והקמת רשת טעינה מהירה הינה התפתחות טבעית לחברה", מסר אביב פפר, מנכ"ל אנרפוינט. "שיתוף הפעולה והקמת החברה המשותפת עם שנפ, בשילוב חברות האם, כלמוביל ושגריר מייצרות חברה אשר תיתן מענה מתקדם, חדשני ותחרותי בשוק."
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח

עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?
מתי תהיה מוכנה המטרו, ו-5 דברים שכדאי לדעת על המטרו
עבודות התשתית לפרויקט התחבורה הגדול והיקר ביותר בישראל החלו במתחם סבידור-ארלוזורוב בתל אביב. זהו צעד ראשון לקראת הקמת קו M1 של המטרו, שיחבר ערים מרכזיות בגוש דן ויהפוך לאחד מעורקי התחבורה הציבורית המרכזיים במדינה.
העבודות מתמקדות בשטח חניון אחוזות החוף שבמתחם סבידור. הן כוללות העתקת תשתיות חשמל, מים, תאורה, תקשורת וניקוז. עם תחילתן צפויים שינויים בהסדרי התנועה באזור, אך כל הפעילות מתקיימת בתוך שטח מגודר כדי למזער פגיעה בשגרת תושבי העיר והנוסעים בתחבורה הציבורית.
קו M1 התת-קרקעי, שיעבור במתחם, הוא אחד משלושת הקווים במערכת המטרו העתידית של גוש דן. במתחם ארלוזורוב-סבידור ייבנה מרכז תחבורתי משולב שיאחד קווי מטרו, קווי רכבת קלה (האדום והסגול), תחנת רכבת ישראל ומסוף אוטובוסים מרכזי. בנת"ע מציינים כי כל אמצעי התחבורה יתחברו באולם מרכזי אחד, כדי לאפשר מעבר נוח, מהיר ויעיל בין קווים.
פרויקט המטרו כולו כולל כ-150 קילומטרים של מסילות בשלושה קווים, 109 תחנות, וכשירותו צפויה להתחיל בשנות ה-40. בשלב ראשון, קו M1 לבדו ישרת כמיליון נוסעים ביום ויעבור ב-62 תחנות בערים רבות – כולל רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, ראשון לציון, רמלה, רחובות ועוד.
- חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העבודות יוצאות לדרך למרות קשיים מנהליים שהעיקו על הפרויקט. רשות המטרו, שאחראית על התכנון, התפרקה בתקופת שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, ומנהלה עוזי יצחקי התפטר לאחר חודשים ספורים. כעת האחריות המלאה בידי נת"ע, שמובילה את הפרויקט. נת"ע פרסמה לאחרונה מכרז ראשון לשלב המיון המוקדם של חברות בינלאומיות שיתמודדו על ביצוע העבודות הענקיות. השלב הראשון מוערך ב-65 מיליארד שקל וכולל כריית 78 ק"מ של מנהרות כפולות והקמת 59 תחנות תת-קרקעיות.
