טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

טסלה מייקרת את המחירים - העלאה של 15 אלף שקל לדגם הבסיסי ל-222 אלף ש'

מס הקנייה יעלה מ-20% ל-35%, אבל הוא עדיין לא נכנס לתוקף; השקל החזק מוריד את המחירים בפועל - ליבואני הרכב אין סיבה להעלות מחירים, הם פשוט יכולים ולמה טסלה צפויה להוריד את המחיר
נחמן שפירא | (3)
נושאים בכתבה BYD טסלה

העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים אומנם נדחתה בחודש, אך יצרנית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC  כבר מעלה את מחירי הרכבים כעת על רקע העלאת המס הצפויה. מס הקנייה יעלה מ-20% ל-35% וההשפעה שלו על המחיר הסופי היא כ-7% וטסלה אכן מעלה את מחיר הדגם הבסיסי ב-15 אלף שקל ל-222 אלף שקל. 

עלייה כפולה של כ-14% תהיה במחיר טסלה מודל Y למחיר של 254 אלף שקל. יתר הדגמים יעלו בשיעורים נמוכים של כ-4%-5%. העליות האלו הן מעין אוטומטיות. כאשר אין באמת סיבה אמיתית להעלאות מחיר בהינתן ששערי החליפין בירידה ובהינתן שהתחרות מתעצמת. בארץ, הפכה BYD לחברת הרכב החשמלי המובילה והיא נותנת "פייט" חזק לטסלה כשהיקף מכירותיה אשתקד היה כפול משל טסלה.

טסלה צילום: טסלה

המלאי יימכר לפי המיסוי הישן

טסלה לא תוכל להתמודד עם התחרות במחירים הנוכחיים ולכן ייתכן מאוד שאלו מחירים שלוקחים בחשבון את העלאת המס, אבל עם ההשקה החברה תיאלץ להוריד מחירים, בדיוק אגב כפי שהיא עושה בעולם. מחירי הרכבים החשמליים בעולם, במקביל להגדלת סדרות הייצור ובמקביל לירידה בעלויות חומרי הגלם ובעיקר בשל התחרות יורדים בשנתיים האחרונות ביותר מ-10% בשנה. הירידות במחירים צפויות על פי כלכלנים ואנליסטים בתעשייה להימשך כשבהדרגה הם יהפכו בכל המובנים לכדאיים יותר מאשר רכב בנזין.

מעבר לכך, נזכיר כי כל המלאי שנמצא במחסנים של יבואני הרכב ימכרו לפי המיסוי הישן, כך שאין באמת שום סיבה ליבואנים להעלות מחירים בחודשים הקרובים, כאשר גם יבוא שהגיע בינואר יהיה עם מס קנייה נמוך. 

היבואנים עשויים לטעון שהקשיים במעבר בתעלת סואץ' מאריכים את מסלול ההובלה ומייקרים את עלות הייבוא ועלות הרכבים. אבל ארה"ב ובריטניה התערבו בימים האחרונים ןהגנו על ספינות שעברו בתעלה וחברות ספנות הכריזו בחודש האחרון על חזרה להובלת סחורות בתעלה. נראה שהעניינים יחזרו שם לשליטה בזמן הקרוב, וגם אם לא, הרי שמדובר על תוספת לא משמעותית למחירים. 

צילום טוויטר

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אילון מאסק. צילום טוויטר

 

צפי לנתוני שיא

החברה צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי עוד פחות מחודש ולרשום נתון שיא של מסירות רכבים שכנראה יהיה נמוך מהיעד השאפתני של 2 מיליון אותו הציג אילון מאסק בתחילת השנה. 

על פי ההערכות, טסלה מסרה 1.82 מיליון רכבים ברחבי העולם בשנת 2023, עלייה של 37% לעומת שנת 2022, עם כ-473,000 רכבים ברבעון הרביעי. 

טסלה מתמודדת גם עם עלייה בבדיקות הרגולטוריות של מערכת הנהיגה האוטונומית של החברה בארצות הברית ובכמה מדינות באירופה. מוקדם יותר החודש טסלה ביצעה ריקול לכמעט 2 מיליון רכבים בארה"ב על מנת להתקין אמצעי הגנה חדשים. מאסק ציין בעבר כי הוא מאמין שיכולות הנהיגה האוטונומית של החברה יוכלו לספק את רוב הערך של טסלה.

הדוחות לרבעון השלישי

לרבעון השלישי דיווחה החברה על רווח למניה של 66 סנט והכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט והכנסות של 24.26 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עמד על 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר. בנוסף, החברה חשפה כי היא עדיין מחזיקה ביטקוין בשווי של 312 מיליון דולר. טסלה גם חזרה על תחזית המסירות ל-2023 של 1.8 מיליון רכבים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    כולל ביטוח חיים? (ל"ת)
    לעולם לא 01/01/2024 12:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מס נסיעות יוטל על רכב חשמלי, יבטל את הכדאיות (ל"ת)
    זאב ערבות 01/01/2024 12:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כלכלן 01/01/2024 11:33
    הגב לתגובה זו
    האחרון ,מקווה שהציבור לא יקנה וככה טסלה תוריד מחירים או לא תמכור רכבים
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5