רכב חשמלי - לקנות או לא לקנות והאם רכבים חדשים היום יהפכו למיושנים עוד שנתיים?
מחירי הרכבים החשמליים בירידה. זו מגמה עולמית שמחלחלת גם למחירים בארץ. מודל 3 של טסלה ירד למחיר של כ-190 אלף שקל. 3 ATTO של BYD נמכר ב-160-165 אלף שקל ומוביל את טבלת המכירות של רכבים חשמליים. זה יימשך משלוש סיבות עיקריות - הראשונה התחרות. טסלה מבינה שאם כל הכבוד לטסלה, אנשים רוצים גם מחיר תחרותי. טסלה מפחיתה מחירים כי התחרות מסין מקשה עליה, יש אלטרנטיבה לרכב חשמלי טוב וגם במחיר סביר משלה. המטרה שלה לתפוס נתח שוק גדול בעולם והיא תהיה מוכנה להקריב ברווחיות בשביל להשיג את המטרה.
טסלה 3
הסיבה השנייה היא המגמה העולמית בתחום הרכב החשמלי לעומת הרכב על בנזין. אנליסטים בתחום מסבירים שהמטרה של יצרניות הרכב החשמלי להגיע למחירי הרכבים הלא חשמליים והם בדרך. הפער מתכווץ. במצב כזה, אגב, הכדאיות הכלכלית לרכב חשמלי היא ברורה, כי העלויות השוטפות נמוכות יותר משמעותית מאשר על בסיס דלק, וזה עוד לפני היתרונות לסביבה. יש בשוק ציפייה מתמדת להמשך ירידת מחירים וזה מייצר סוג של רוכשים פוטנציאליים שיושבים על הגדר. במקביל יש כל הזמן השקות של רכבים חדשים וזה מחזיר אותנו לסיבה הראשונה להורדת המחירים - תחרות.
הסיבה הטכנולוגית - הרכבים החשמליים מתיישנים במהירות
ויש סיבה נוספת - הטכנולוגיה של הרכבים החשמליים משתפרת במהירות ומהר מאוד הופכת את הרכבים מדגמים קודמים למיושנים. זה לא שהן לא ייסעו על הכביש, זה לא שהם ימחקו את הערך שלהם, אבל אותם אנשים שרוכשים רכבים חשמליים כעת שהם אלו שאוהבים לאמץ ולהתחדש בטכנולוגיות חדשות, יראו עוד שנתיים רכבים טובים ומדליקים יותר וימכרו את שלהם - יכול להיות גל של מכירות רכבים יד שנייה כדי להצטייד בחדשות המדליקות. הערך עלול לרדת. חברות הרכבים החשמליים כמובן מודעות לכך ורוצות להגן על בעלי הרכבים מהדגמים שלהן, אבל גם הן יודעות שהמגמה היא ירידת מחירים, השאלה הגדולה היא באיזה קצב זה יקרה.
ההתפתחות הטכנולוגית המרשימה של הזמן האחרון תאפשר לרכבים הטענה מהירה של רבע שעה. רבע שעה יספיקו ל-1,000 קילומטר. זה הרבה יותר מהיר ולהרבה יותר קילומטר מהמצב הקיים (פי 2-3). זה אומר שהטעינה תהיה לדוגמה אחת לחודש במקום אחת ל-10 ימים. זו נוחות וזה יהיה שיפור טכנולוגי בלי עלות גבוהה כי כאמור המגמה היא ירידות מחירים.
- 3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות לקראת הפתיחה בוול סטריט; ברודקום ואנבידיה בעליות קלות
- למרות המגמה באירופה: למה נורבגיה ממשיכה להעדיף את טסלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואז אומר לעצמו רוכש פוטנציאלי שמתלבט שמילא שמדובר בשחיקה טבעית במחיר בשל תחרות, ובשל ההתכנסות למחירים של רכבים על בנזין, יש גם את העניין הטכנולוגי - אתה קונה רכב מרשים ועלול תוך 2-3 שנים להיות עם רכב לכאורה מיושן.
מנגד, חשוב להדגיש כי לא ברור מתי הטכנולוגיות החדשות יאומצו, וייתכן מאוד שהחברות יציעו מנגנונים לבעלי הרכב הקיימים של שדרוג, החלפה ועוד. כך לא באמת ניתן להעריך מה יהיה. כך און אחרת, מה שברור שלמרות שקיימים "מינוסים" ברכישת רכבים חשמליים, יש כמובן המון יתרונות והציבור הישראלי כבר שועט לכיוון - קרוב ל-20% מהרכבים הנמכרים מתחילת השנה הם רכבים חשמליים. הם מספקים כדאיות כלכלית בשוטף שהופכת את העסקה כולה לכלכלית. הם נוחים לתפעול והם ידידותיים לסביבה.
כתבות קשורות:
- הסינים הולכים להשתלט על תחום הרכבים החשמליים - BYD בראש
- מה עדיף לקנות - רכב חדש, בן שנתיים או 5 שנים על הכביש?
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
- איזו מכונית משתלמת כלכלית: חשמלית או על דלק?
מגמה עולמית - הרכבים החשמליים עולים בנתח שוק
רכישת רכב היא לא רק עניין כלכלי, היא צורך משולב בתחושות ואמוציות. השאלה אם לקנות רכב חשמלי או רכב על דלק היא עניין כלכלי אבל גם אישי. אם השיקול שלא לרכוש כעת כי המחירים צפויים לרדת בהמשך, רק נזכיר שלמרות שזה הגיוני, ייתכן שבכל נקודת זמן נחשוב שזה מה שהולך להיות בהמשך - ולכן לא נקנה אף פעם. מה שנראה ברור בנקודת הזמן הזו בעיקר בשל רצון היצרנים להוריד את המחירים למחירי רכבי הבנזין שתהיה שחיקה הדרגתית מדי שנה במחירי הרכבים החשמליים החדשים. זה לצד התחרות והשיפורים הטכנולוגיים יהפכו את העסקה לכלכלית יותר.
צריך גם לזכור שאצלנו יש מצב מורכב - מיסוי גבוה בהגדרה, ומיסוי שדווקא הולך לעלות על רכבים חשמליים בשנה הבאה. זה עשוי להביא לגל של קניות לקראת סוף השנה, לפני ההתייקרות בתחילת השנה הבאה. צריך גם לזכור שהמטרה המוצהרת של הממשלה היא להגיע ל-100% מסירות של רכבים חשמליים חדשים תוך שבע שנים. העולם הולך לשם, אנשים יקנו יותר ויותר רכבים חשמליים וככל שזה יהיה המוני יותר והשוק יתייצב, החשש מפני שינויים תכופים במחירים ובטכנולוגיה יפחת. בתחילת הדרך השיפורים מאוד מהירים ככל שמתקדמים השיפורים הטכנולוגיים הופכים לאיטיים יותר, אנחנו בהתחלה, אבל כבר לא ממש בהתחלה, שימו לב לכמות ההיצע הענקית שקיימת בארץ - מעל 40 סוגים של רכבים חשמליים, בעולם יש מעל 200.
- 12.לירן 28/01/2024 18:25הגב לתגובה זואין לדעת מה יקרה, אך השוק נוטה לאזן את עצמו.
- 11.חשמלי = מנוע סוללה וכל השאר חארטה כגי לגבות מחיר יקר (ל"ת)משה ראשל"צ 11/06/2023 09:49הגב לתגובה זו
- 10.אין איזון בכתבה ירידת מחירים מול עליית המס? תמוה, תודה (ל"ת)יאיר 11/06/2023 09:12הגב לתגובה זו
- 9.ישראל נהפכה לשדה הניסויים של רכבים חשמליים במיוחד 11/06/2023 07:31הגב לתגובה זוישראל נהפכה לשדה הניסויים של רכבים חשמליים במיוחד ליצרן הסיני.לא מזמן התפרסמה כתבה מצולמת בynetעל כמות התקלות ברכבים אלו .מסטייה מנתיב רעשים הגה חורק אורות גבוהיים ללא סיבה חוסר בבולמי זעזועים .זה לא פעם ראשונה שהכתב לא חופר לעומק לכאורה
- 8.אור 11/06/2023 00:42הגב לתגובה זוזה ירסק כל כדאיות לחשמלי
- קורקינט חשמלי 11/06/2023 09:59הגב לתגובה זוהישראלי ייחשב לפראייר מס' 1 בעולם (הוא כזה, רק מתכחש), ויהיהעליהו להעניק גביע לכל אזרח, בניכוי מס. אם לא ישרפו את הרחובות בגלל המהלך, אין למדינה הזו עתיד. כל חיסכון קטן של האזרח רומסים פה. אין דרך לחיות בישראל, אלא רק להתקיים - וגם זה מחודש לחודש.
- אם לפיד וגנץ יהיו בשלטון זה יקרה פפפחחח (ל"ת)משה ראשל"צ 11/06/2023 09:50הגב לתגובה זו
- 7.כלכלן 10/06/2023 21:07הגב לתגובה זויהיו הפסקות חשמל איומות בשנתיים הקרובות ועד שהמצב ישתפר, כבר ייצאו לשוק דגמי רכב חשמלי בעלות סוללות עם טווחי נסיעה של עד 2000 ק״מ ואף יותר (כבר כיום פותחו בקוריאה סוללות שמגיעות עד 1000 ק״מ ככה שהיד עוד נטויה).
- 6.בעיה קטנה 10/06/2023 20:34הגב לתגובה זועזבו כרגע את כל הויכוח אם כדאי או לא. חלק ניכר מהכנסות המדינה מגיע מרכבים, אם זה דלק, טיפולים אגרות ועוד. אם מישהו חושב לרגע שהמדינה תוותר על ההכנסות הללו כל כך מהר הוא טועה. לכן, גם אם על הנייר כרגע הרכב החשמלי עולה פחות בשוטף, לא הגיוני שזה יישאר ככה והמדינה תאבד הכנסות.
- 5.מוסכניק 10/06/2023 20:08הגב לתגובה זוהקרבורטור נפל לתוך הרדיאטור ועשה...... חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח לא רוצים לראות מוסך!!!!!!!!!!!!!!!
- 4.אלי 10/06/2023 17:07הגב לתגובה זואחרי 8 שנים או פחות הבטריה גמורה, וזה המרכיב בעיקרי בעלות הרכב. שוק יד שניה למכוניות גבורות שלא שוות כלום אחרי כמה שנים
- פרענקל 10/06/2023 22:37הגב לתגובה זוקכבים שנסעו מעל 300000 קילומטר 10 שנים לאחר העליה אל הכביש איבדו בממוצע 10% מנפח הקיבול שלהם. זה נתון מצויין שרק משתפר והולך ככל שהטכנולוגיה מתקדמת נוסף על ירידת המחירים הדרמטית במחירי הסוללות משנה לשנה, כך שמי שקונה עכשיו רכב חשמלי יכול לקנות רכב נוסף רק במחיר הדלק שנחסך, אגב מחיר הדלק יעלה חודש הבא סע לשלום
- אילון 10/06/2023 18:24הגב לתגובה זוגם אחרי 10 שנים החשמלית תהיה שימושית, זה לא שאחרי 8 שנים הסוללה מתה, פשוט הקיבולת המקסימלית שלה תהיה נמוכה יותר. במקום 450 קילומטר הטווח ירד ל 350. עדיין טווח שימושי ומספיק לרוב הנסיעות היומיות.
- 3.רפי 10/06/2023 15:04הגב לתגובה זוהיום עד 400 ק"מ טעינה של 3 שעות.עוד שנתיים 1000ק"מ טעינה של 15 דקות.אנשים יתקעו עם הרכבים האלו וימחרו אותם בהפסד מטורף.
- 2.צביקה 10/06/2023 14:48הגב לתגובה זועוד 5 שנים לא יהיה צורך בתחנות דלק .
- 1.הפסקת חשמל ואין רכב (ל"ת)אני 10/06/2023 14:20הגב לתגובה זו
- אתה 10/06/2023 17:02הגב לתגובה זוואין כנ"ל
- הפסקת חשמל ואין משאבות דלק בתחנות התדלוק... (ל"ת)חכם מיימון 10/06/2023 16:12הגב לתגובה זו
- אפשר לשים גנרטור על דלק שצריך חשמל כדי לתדלק (ל"ת)מורגן פרימן 10/06/2023 22:02
- Muda 10/06/2023 15:06הגב לתגובה זוואין רכב.. שזה די בסדר.. גם אין מדינה אם יש הפסקת חשמל שבועיים
- שקע 10/06/2023 14:58הגב לתגובה זומה ההסתברות שפעם בחודש בפרק זמן של 15 דקות תהיה הפסקת חשמל ? תקרא את הכתבה...
- צביקה 10/06/2023 14:49הגב לתגובה זולא יהיה צורך בתחנות דלק .

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.
מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ- 14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.
ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.
ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?
ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.
אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי
פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.7 בסולם פולס
בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.
הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance |
הספק ומומנט | 340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance |
סוללה וטעינה | 85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw |
טווח ותקן | 475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap |
מחיר | 230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.