פורשה רכב נסיעה דרך
צילום: Istock

ההנפקה האירופית הגדולה ביותר בעשור האחרון; פורשה גייסה לפי שווי של 73 מיליארד דולר

כעת, פורשה היא יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. החברה גייסה קרוב ל-10 מיליארד אירו, המשקף לה שווי שוק של 75 מיליארד אירו, הטווח העליון של תחזית החברה
עומר רוסו | (1)

הנפקת פורשה מגייסת 9.2 מיליארד דולר, כאשר זה משקף שווי שוק של 73 מיליארד דולר (75 מיליארד אירו), ההנפקה האירופית הגדולה ביותר בעשור האחרון. דאז הייתה זאת הנפקת ענקית הכרייה הבריטית גלנקור שגייסה ב-2011 כ-10 מיליארד אירו. שווי השוק הגיע בקצה העליון של תחזיות החברה, כאשר היא נתנה טווח של בין 70 ל-75 מיליארד יורו.

שווי השוק של פורשה לפי ההנפקה, מציב אותה כיצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם, לאחר טסלה TESLA INC , טויוטה TOYOTA MOTOR CORP וחברת האם, פולקסווגן.

היום היא מצטרפת למסחר בפרנקפורט, כאשר מחיר המניה שלה יעמוד על 82.5 דולר, גם בטווח העליון של תחזיות החברה שהיו בין 76.5 אירו לבין 82.5 אירו. פולקסווגן, שהיא הקבוצה תחתיה פועלת פורש, תמכור 911 מיליון מניות בכורה ומניות רגילות, מחווה לדגם ה-911 של פורשה.

התגובה להנפקה עד כה חיובית, כאשר משקיעים כבר רכשו כ-40% מהמניות המוצעות. "הביקוש הגדול מראה את אמון המשקיעים בעתיד של פורשה", אמר סמנכ"ל הכספים של פולקסווגן ארנו אנטליץ.

ההנפקה צפויה להכניס לפורשה 19.5 מיליארד יורו, דחיפה פיננסית גדולה, מה שיעניק לחברה ״גמישות פיננסית רבה יותר במונחים של כלי רכב חשמליים ודיגיטליזציה", אמר הסמנכ״ל.

ההנפקה של מותג מכוניות הספורט היוקרתיות מגיע לאחר ״יובש״ בשוק ההנפקות שהיה דומם בשנת 2022 על רקע התנאים הקשים.  רק 73 חברות יצאו להנפקה השנה, וגייסו 5.3 מיליארד דולר. זהו המספר הקטן ביותר של הנפקות מאז 2016, כאשר בזמנו, 56 הנפקות גייסו 11 מיליארד דולר.

יוסבר כי מבחינת פירמידת השליטה ישנה את חברת האחזקות Porsche SE, שבבעלות המשפחות פורשה ופייך. זו מחזיקה ב-53.5% בקבוצת הרכב פולקסווגן (למשפחות גם חשיפה ישירה לקבוצת הרכב עם נתח של 31%). גם חברת האחזקות וגם קבוצת הרכב הן חברות נסחרות באירופה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 29/09/2022 11:52
    הגב לתגובה זו
    מה הסימבול?
ג'ילי  STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרןג'ילי STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרן

פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל תשיק בשבועות בישראל את הג'ילי STARRAY EM-i קרוסאובר עם הנעת פלאג אין, וקוראי ביזפורטל הם הראשונים להתעדכן. השקת הדגם בישראל צפויה עוד בשנת 2025. 

עד עתה דגמי ג'ילי בישראל היו חשמליים מלאים, וה STARRAY EM-i יהיה הדגם הראשון תחת מותג ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד בשוק הישראלי.

כתלות במחיר, ל STARRAY פוטנציאל להיות להיט. 

יואב פולס |

ג'ילי מענקיות הרכב הסיניות משווקת בישראל מספר מותגים - ג'ילי כמובן, ובנוסף מותגים בבעלות הקונצרן דוגמת וולוו, פולסטאר, זיקר, סמארט, ולינק & קו, המיוצגים על ידי יבואנים מקומיים שונים. 

עד עתה תחת מותג ג'ילי שווקו שני דגמים חשמליים - הג'יאומטרי C מהחשמליות המודרניות הראשונות בישראל, אותה החליפה הג'ילי EX5.


ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל נערכת להשקת הג'ילי  STARRAY EM-i. ה STARRAY EM-i יהיה הרכב הראשון בישראל של ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד, ויעניק לג'ילי דריסת רגל בסגמנט הכי לוהט היום, קרוסאוברים C-SUV עם הנעת פלאג אין, בוא היא לא נמצאת היום. בסגמנט זה מככבים היום הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד שהוא הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2025, הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד ולציגו הטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מקומות. בימים הקרובים גם BYD מצטרפת לתחרות על לב הלקוח עם ה BYD Sealion 5 שגם הוא עם הנעת פלאג אין הייבריד.

ה STARRAY EM-i הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C-SUV המזכיר בעיצובו את הג'ילי EX5  החשמלי, אך עם עיצוב מעט יותר מתקדם.

המימדים של ה STARRAY EM-i נמצאים בחלק העליון של הקטגוריה עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר.