ההנפקה של חברת רכבי היוקרה פורשה; כל מה שצריך לדעת
שוק ההנפקות באירופה ובארה״ב נחלש. מספר ההנפקות השנה צנח ב-78% ל-63 הנפקות בלבד בארה״ב, שגייסו 5.1 מיליארד דולר סך הכל, בהשוואה ל-280 חברות שהנפיקו בתקופה המקבילה וגייסו 105.5 מיליארד דולר.
ב-29.9, צפויה פורשה, מותג היוקרה שפועל תחת פולקסווגן לצאת להנפקה לציבור, ולהחיות במקצת את שוק ההנפקות החלש של שנת 2022, על רקע הירידות בשווקים והתנאים הלא נוחים להנפקה.
פורשה תונפק בבורסת פרנקפורט. כשהערכת השווי שהם מכוונים אליה היא 75 מיליארד אירו (75.1 מיליארד דולר) נמוך מהשווי הקודם שפורשה רצתה להנפיק, שעמד על 85 מיליארד אירו. משמע, היא הורידה את שוויה. קבוצת פולקסווגן תנסה לתמחר את מניית פורשה במחיר של בין 76 ל-82 אירו למניה, אם ההנפקה תגיע לטווח העליון, שהוא 82 אירו למניה, זו תהיה ההנפקה השלישית בגודלה באירופה בכל הזמנים.
911 מיליון מניות פורשה יחולקו ל-455.5 מיליון מניות בכורה ו-455.5 מיליון מניות רגילות. 25% ממניות החברה יונפקו, כאשר קאטר התחייבה לרכוש 5% מהמניות הצפות, כך שלציבור יישאר 20% ממניות החברה. לאחר גיוס הכספים, ההכנסות מההנפקה מיועדות לצורך פיתוח כלי רכב חשמליים מסוג פורשה, והשקעה בתוכנה. יתרה מכך, החברה תכוון לחלק 50% מרווחיה כדיבידנד לבעלי המניות שלה בשנים הקרובות.
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- המניה של האחים וינקלבוס צונחת מתחת למחיר ההנפקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יוסבר כי מבחינת פירמידת השליטה ישנה את חברת האחזקות Porsche SE, שבבעלות המשפחות פורשה ופייך. זו מחזיקה ב-53.5% בקבוצת הרכב פולקסווגן (למשפחות גם חשיפה ישירה לקבוצת הרכב עם נתח של 31%). גם חברת האחזקות וגם קבוצת הרכב הן חברות נסחרות באירופה.
תחת קבוצת פולקסווגן פועלים כמה מותגי רכב למעט זה על שמו קרויה הקבוצה. בין היתר מדובר באאודי, סיאט, בנטלי, בוגאטי, סקודה, למבורגיני - וכן פורשה עצמה (Porsche AG). עכשיו כאמור רוצים הבעלים להנפיק את האחרון שברשימה.
- 2.ל 24/09/2022 00:14הגב לתגובה זוהתקופה גרועה להנפקות,ועוד למותג יוקרה
- 1.תמנון גרמני (ל"ת)בן 20/09/2022 22:39הגב לתגובה זו
ג'ילי STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרןפרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל תשיק בשבועות בישראל את הג'ילי STARRAY EM-i קרוסאובר עם הנעת פלאג אין, וקוראי ביזפורטל הם הראשונים להתעדכן. השקת הדגם בישראל צפויה עוד בשנת 2025.
עד עתה דגמי ג'ילי בישראל היו חשמליים מלאים, וה STARRAY EM-i יהיה הדגם הראשון תחת מותג ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד בשוק הישראלי.
כתלות במחיר, ל STARRAY פוטנציאל להיות להיט.
ג'ילי מענקיות הרכב הסיניות משווקת בישראל מספר מותגים - ג'ילי כמובן, ובנוסף מותגים בבעלות הקונצרן דוגמת וולוו, פולסטאר, זיקר, סמארט, ולינק & קו, המיוצגים על ידי יבואנים מקומיים שונים.
עד עתה תחת מותג ג'ילי שווקו שני דגמים חשמליים - הג'יאומטרי C מהחשמליות המודרניות הראשונות בישראל, אותה החליפה הג'ילי EX5.
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל נערכת להשקת הג'ילי STARRAY EM-i. ה STARRAY EM-i יהיה הרכב הראשון בישראל של ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד, ויעניק לג'ילי דריסת רגל בסגמנט הכי לוהט היום, קרוסאוברים C-SUV עם הנעת פלאג אין, בוא היא לא נמצאת היום. בסגמנט זה מככבים היום הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד שהוא הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2025, הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד ולציגו הטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מקומות. בימים הקרובים גם BYD מצטרפת לתחרות על לב הלקוח עם ה BYD Sealion 5 שגם הוא עם הנעת פלאג אין הייבריד.
ה STARRAY EM-i הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C-SUV המזכיר בעיצובו את הג'ילי EX5 החשמלי, אך עם עיצוב מעט יותר מתקדם.
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- ג'ילי EX5 - קרוסאובר חשמלי ראוי במחיר אטרקטיבי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים של ה STARRAY EM-i נמצאים בחלק העליון של הקטגוריה עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר.
