איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: יחצ
דוחות

דו"חות קרסו לרבעון הראשון - ירידה בהכנסות ועלייה ברווח הנקי

משה כסיף |
נושאים בכתבה מסירות רכב קרסו

חברת קרסו דיווחה על רווח גולמי של 255 מיליון שקלים ברבעון הראשון, לעומת 179 מיליון שקלים בשנת 2021, עלייה של 42%. הרווח הנקי של החברה לפני מיסים ברבעון הראשון עמד על 160.5 מיליון שקלים לעומת 76.3 מיליון ברבעון המקביל בשנת 2021 – יותר מפי שניים. הרווח אחרי מיסים היה 126.4 מיליון, לעומת 60.7 מיליון בשנה שעברה.

עוד עוללה מהדו"חות שלחברה גירעון בהון החוזר, על סך 264 מיליוני שקלים. עם זאת, לדברי החברה "ציפיות ההנהלה לגבי יכולת החברה לפרוע את התחייבויותיה במועד מתבססות על ניסיון הנהלת החברה, על המזומנים שבקופת הקבוצה שמסתכמים לסך של 611 מיליוני ש"ח, ועל כך שלא חלה הרעה מהותית במצב נזילותה ואיתנותה הפיננסית של החברה. דירקטוריון החברה קבע כי אין בגירעון בהון החוזר כדי להצביע על בעיית נזילות לפיכך לא מתקיימים סימני אזהרה בתאגיד".

מכירות כלי רכב:

במכירת כלי הרכב חלה ירידה, ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בסך הכל מכרה החברה במהלך הרבעון 3084 כלי רכב, ירידה ביחס ל-5,605 שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד. במקביל, ירד נתח השוק של החברה לכדי 3.1%, ביחס ל-7.1% בשנה שעברה.

הכנסות

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון של 2022 ב-898.7 מיליון שקלים. זאת לעומת 1.09 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, עלות ההכנסות ירדה בחדות והסתכמה ב-643.7 מיליון , לעומת 910 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה.

 

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכבי משטרה (דוברות המשטרה)רכבי משטרה (דוברות המשטרה)

בקרוב: יותר דוחות על עבירות תנועה - הנה הסיבה

המשטרה הופכת את כל הרכבים שלה לניידות עם מצלמות ואפליקציה ויכולת לשגר דוחות על עבירות תנועה; אם התוצאה תהיה נסיעה בטוחה יותר - כולם ירוויחו

רן קידר |
נושאים בכתבה דוחות תנועה

המשטרה צפויה להשיק בשנה הבאה את מיזם "שוטרי הדרך", רכבים מנהליים ללא סימני זיהוי יצוידו במצלמות חכמות שיחוברו לאפליקציה בטלפון השוטר. המשמעות: כל רכב משטרתי עשוי להיות כלי אכיפה, וכל שוטר יוכל לרשום דוחות בלחיצת כפתור. המהלך הזה יכול להיות חשוב על מנת לספק ביטחון גדול יותר בכבישים ולמנוע נהיגה מסוכנת. 

המודל מזכיר את תוכנית "שומרי הדרך"  של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אך עם הבדל מהותי: בעוד שאזרחים ב"שומרי הדרך" מתעדים עבירות שמובילות לאזהרות בלבד, כאן מדובר בשוטרים שיוכלו להפיק דוחות תנועה מחייבים. 

נהגים לא יוכלו לזהות בקלות רכב משטרתי. כל רכב שעומד לצדכם בפקק עלול להכיל שוטר שמתעד חציית קו הפרדה רצוף, מעבר באור אדום, כניסה לצומת פקוקה, שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ועוד. כל שוטר, גם אם הוא בדרך למשימה מנהלית, יהפוך לכלי אכיפה פוטנציאלי. זה יגדיל את היקף הדוחות. כוח האדם של המשטרה והכלים שיעמדו לרשותה יהיו מאוד משמעותיים ביחס להיום.  




שאלות ותשובות על המיזם המשטרתי ואכיפת תנועה בישראל

האם רכב עם מצלמה יכול להוות ראיה משפטית לדוח תנועה, ומה ההבדל בין זה לצילום של אזרח רגיל?

השאלה נוגעת בלב הבעייתיות המשפטית של המיזם. כיום, סעיף 27א לפקודת התעבורה מאפשר הסתמכות על צילום ממצלמה קבועה או ניידת כראיה לעבירת תנועה, אך החוק מתייחס בעיקר למצלמות מכוילות ומאושרות. כשמדובר בשוטר המצלם מרכב לא מסומן, נוצר מצב ביניים מורכב - מצד אחד זוהי עדות של שוטר בתפקיד, מצד שני זו לא מצלמה מכוילת רשמית. בבתי המשפט, עדות שוטר נחשבת לראיה חזקה יותר מצילום אזרח, אך השימוש באפליקציה סלולרית מרכב לא מסומן עלול לעורר טענות הגנה חדשות. ייתכן שיידרש תיקון חקיקה או לכל הפחות נהלים ברורים שיבטיחו שהתיעוד עומד בסטנדרטים משפטיים. החשש הוא שללא הסדרה ברורה, חלק מהדוחות עלולים להיפסל בבתי משפט.

מה קורה אם שוטר מחוץ לשעות העבודה שלו רואה עבירת תנועה חמורה - האם הוא יכול להשתמש במערכת החדשה?