מכונית רכב ניו nio
צילום: צילום מסך אתר החברה

זה לא משחק: סוני והונדה רוצות לפתח יחד מכוניות חשמליות. מתי תוכלו לקנות?

גם היפניות מצטרפות לתחרות בשוק המכוניות החשמליות: ענקית האלקטרוניקה סוני ויצרנית הרכב הונדה מקימות מיזם משותף לייצור ומכירת רכבים חשמליים. מדובר בעוד חברת טכנולוגיה שרוצה להיכנס לתחום וחברת רכבים שרוצה להגביר את היכולת הטכנולוגית שלה
נתנאל אריאל | (1)

ענקית האלקטרוניקה היפנית סוני  SONY GROUP CORPORATION AMERICAN ויצרנית הרכבים  הונדה HONDA MOTOR CO LTD מודיעות על הקמת מיזם משותף לייצור ומכירת רכבים חשמליים.

סוני והונדה שואפות להקים חברה חדשה השנה ולהתחיל במכירות של הרכב הראשון שלהן ב-2025. החברה החדשה תתכנן, תפתח ותמכור מכוניות חשמליות אך לא תחזיק או תפעיל מתקני ייצור. על פי החברות, הונדה תהיה אחראית על ייצור המכונית במפעלים שלה וסוני תפתח את "פלטפורמת שירותי הניידות" עבור המכונית.

מדובר על שת"פ מעניין של שתי החברות אבל עוד מוקדם לומר איך זה יתקיים בפועל. סוני היא ספקית של חיישני תמונה לסמארטפונים והיא מנסה גם להציב דריסת רגל בתחום המכוניות. בנוסף, סוני היא גם שחקנית גיימינג גדולה, שידועה בזכות חטיבת הפלייסטיישן שלה.

בחודש שעבר אמרה סוני שהיא תקים חברה בשם Sony Mobility כדי לבחון את הכניסה לשוק הרכב החשמלי וגם חשפה אב טיפוס של רכב ספורטיבי בשם VISION-S 02.

הונדה עצמה עוברת שינוי מהותי: היא הודיעה כי תפסיק בהדרגה, עד שנת 2040, את שיווק כלי הרכב המונעים בגז. להונדה יש ​​כיום גם מיזם משותף עם ג'נרל מוטורס לפיתוח רכבים חשמליים חדשים.

בשורה התחתונה - המיזם המשותף של סוני והונדה הוא דוגמה נוספת לחברות טכנולוגיה שקופצות לתחום הרכב ויצרניות רכב המחפשות להגביר את היכולות הטכנולוגיות שלהן.

כזכור, גם חברות הטכנולוגיה הסיניות באידו (Baidu) ושיאומי (Xiaomi) הקימו שתיהן חברות רכב חשמלי, וגם הענקית אפל מגבירה את מאמציה בתחום כלי הרכב האוטונומיים.

בדומה לסוני, גם Huawei לא תייצר בעצמה מכוניות חשמליות, אלא תעבוד עם יצרני רכב על רכבים אוטונומיים. היא משתפת פעולה עם סרס (Seres), אשר דגם ה-Aito M5 שלה יימסר לראשונה בשבת הקרובה. מדובר ברכב עם מערכת הפעלה של חברת  Huawei. סרס ידועה יותר בשם SF Motors והיא חברה בת יצרנית הרכב סוקון (Sokon). היתרון ברכב של סרס (בדומה לרכבים של Li Auto) הוא העבודה שהוא שמגיע גם עם מיכל דלק רגיל, כדי להגדיל את טווח הנסיעה של הרכב והמחיר שלו נמוך בקצת מאשר דגם Y של טסלה בסין.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

המחיר לרכב עולה 249 אלף יואן (כ-39.6 אלף דולר), וזאת לעומת 31.8 אלף יואן לרכבי טסלה בסין, לאחר שהעלתה את המחיר ב-21 אלף יואן בחודש דצמבר האחרון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    loko 05/03/2022 12:51
    הגב לתגובה זו
    הונדה לא זקוקה לסוני וסוני לא זקוקה להונדה. סתם דברת. אם הונגה עם gm לא צריך את סוני
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.