לראשונה מאז 2014: מחיר ליטר דלק 7.05 שקלים - החל מיום שלישי
המלחמה באוקראינה משפיעה על מחירי הדלק, שממשיכים לטפס לשיא מאז 2014. החל מיום שלישי המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד לכל היותר על 7.05 שקל לליטר, עלייה של 34 אגורות מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם. המחיר באילת יעמוד על 6.012 שקלים.
חשוב לומר כמובן שהמחירים לא טיפסו רק בגלל המלחמה באוקראינה. הם טיפסו ביותר מ-30% עוד לפני המלחמה, (בשיא משבר הקורונה מחירי הדלק ירדו עד ל-4.79 שקלים לליטר) אבל מאחר שרוסיה היא ספקית דלק גדולה - גם לכך יש השפעה על המחירים, כאשר הדלק חצה בשבוע שעבר את ה-100 דולר לחבית נפט (כעת המחירים עומדים על 92 לחבית גולמית WTI ו-99 לחבית מסוג ברנט - עוד בנושא - אתם יכולים לקרוא כאן וכאן).
מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, חן בר יוסף: "עליית מחירי הנפט הגולמי ליוותה את החודש האחרון, הן בשל המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה והן בשל העובדה כי מדינות רבות בעולם חוזרות לפעילות כמעט מלאה בעקבות דעיכת גל הקורונה החמישי. פלישת רוסיה בסוף השבוע שעבר לאוקראינה הובילה לעלייה נוספת במחירי חבית הנפט, שחצה את רף ה-100 דולר ביום חמישי האחרון. ביום שישי, לאחר שהתברר שהסנקציות שמטיל המערב אינן כוללות סנקציות בתחום האנרגיה, חלה התמתנות של מחיר החבית, אך היא עדיין גבוהה משמעותית ממחירה בסוף החודש שעבר. כמו כן, עליית שער החליפין של הדולר תרמה אף היא לעליית המחירים פה בארץ. נחזור ונמליץ להשוות מחירים בין התחנות וכמובן לנסוע בזהירות".
כבר סיפרנו לכם כי בהודעה החודשית על עדכון מחירי הדלק, משרד האנרגיה קורא לכם "לבחור את תחנת הדלק הזולה ביותר" - אבל... ברצינות? המדינה אחראית למחירי הדלק הגבוהים, (כ-70% מס) ולחוסר התחרות בשוק, ולכן זה ממש מגוחך כשהיא קוראת לנו להשוות מחירים בתחום הזה. תגובת משרד האנרגיה: "חברות הדלק יכולות לתת הנחה של 5 אגורות" - וואו, באמת אחלה חסכון.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך זה נראה בגרף:
- 4.[email protected] 27/02/2022 15:11הגב לתגובה זואצלינו מדינה הוקמה בשביל להרביח כסף על חשבונו של עם. אז מה להוריד את הבלו ולשמור על החיר גם כך ממש לא זול כאשר אפשר פשוט לעלות את המחר.....
- 3.יערי 27/02/2022 14:17הגב לתגובה זוהעם שמן מעושר שפע של רכב יקר בכל מישפחה באירופה רק עשירים יש להם רכבים כאלה אז צאיך אמרו הגששים , מאיזה מקום צריך לתפוש אותך , כלומר מאיזה מקום צריך לחלוב אותכם
- 2.זה השינוי של ממשלת השינוי מיסוי (ל"ת)יובל 27/02/2022 13:23הגב לתגובה זו
- 1.דניאל 27/02/2022 12:41הגב לתגובה זוראש העין וחדרה ל 4 קירות קטן עליהם 7 שח לליטר דלק
- ישראל 28/02/2022 08:38הגב לתגובה זואנשים רצים לקנות דירות במחירים לא הגיוניים ואח"כ בוכים על קוטג אן ליטר דלק....בדיחה

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו, על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית
גם בשדה התעופה של סן חוזה
חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -1.11% , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה.
האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי
מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain,
אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.
הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם
החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.
המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".
- "החיפוש מתרחב, לא נעלם", גוגל מרוצה מה-AI Mode, שהגיע למעל 100 מיליון משתמשים
- גוגל מפסידה בערעור באירופה; תשלם קנס של יותר מ-4 מיליארד יורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי
וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור
בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.