אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

ריקול ליותר מ-475 אלף רכבי טסלה עקב בעיית מצלמה ומכסה המנוע

הריקול בדגמי מודל S ומודל 3; לדברי טסלה הבעיות במצלמה נגרמו עקב שחיקה של אחד הרכיבים שעלול לגרום לכך שהמצלמה לא תפעל ותסכן את הנהג ובמכסה המנוע עקב התעקמות מכלול הבריח שעלול לגרום לפתיחה פתאומית של מכסה המנוע
גיא טל | (5)
נושאים בכתבה טסלה ריקול

טסלה TESLA INC מבצעת ריקול (קריאה לתיקון המכונית) ליותר מ-475 אלף רכבים מתוצרתה. 356,309 מתוכם ממודל 3 שיוצרו בשנים 2017 עד 2020. 119,009 נוספים הם ממודל S שיוצרו בשנים 2014 עד 2021. 

לפי ההודעה שפרסמה הבעיה בדגם 3 היא הכבל של המצלמה האחורית שעלול להיות פגום עקב הפתיחה והסגירה של מכסה תא המטען.

בדגם ה-S הבעיה במכלול הבריח של מכסה המנוע הקדמי שעלול להיות מעוקם ובכך למנוע מהתפס המשני לתפוס מה שעלול לגרום לפתיחת מכסה המנוע באופן בלתי צפוי, ובכך לגרום לתאונה. 

טסלה צפויה להחליף את הכבל הפגום וליישר את מכלול הבריח של מכסה המנוע, וזאת ללא תשלום. החברה מעריכה שרק 1% מרכבי מודל 3 ו-14% ממודל S באמת נפגעו מהפגמים. עד כה הוגשו מאות תלונות בנוגע לפגמים הללו.

בתוך כך הודיע הרגלוטור הסיני שטסלה תצטרך לבצע ריקול לקרוב ל-200 אלף כלי רכב מאותם מודלים שיוצרו בסין בין השנים 2015 ו-202. גם שם הבעיה היא במכסה המנוע שעלול להיפתח בפיתאומיות. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    נהג 19/02/2022 12:34
    הגב לתגובה זו
    אלון מסק עשה עיסקה הקונים הפסידו ויפסידו בטווח הארוך מקסימום10 שנים
  • 4.
    מכסה המנוע ? (ל"ת)
    ניקולה 02/01/2022 13:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מתי נראה את טסלה במחיר 150$? (ל"ת)
    אבו בדרייה 31/12/2021 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ככה זה שמעסיקים מהנדסים הודו סינים ב 21 דולר לחודש (ל"ת)
    דני דין 31/12/2021 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למה שמחיר במניות ייפגע.גם כל הוא לא רלוונטי (ל"ת)
    יואב 31/12/2021 15:34
    הגב לתגובה זו
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".