ציון בטיחות - איזו מכונית נכשלה במבחן?
ארגון יורואנקאפ בוחר את מצטיינות הבטיחות ב-2017
מאז הקמת ארגון EuroNcap ב-97', תחום הבטיחות מקבל תשומת לב הולכת וגוברת אצל היצרנים והצרכנים. כמו שראינו במבחן שבוצע לא מזמן, מכוניות שקיבלו ציון בטיחות טוב כשהוצגו, כמו למשל פיאט פונטו (גרנדה-פונטו בארץ) נכשלו לחלוטין במבחן הבטיחות החדש. גם אנשי הארגון מדווחים על שיפור ניכר ברמת התכנון והביצוע של מכוניות חדשות מבחינת בטיחות, והמזכיר הכללי של הארגון סיפר כי במבחנים שערכו ב-2017 היה ניתן לראות הבדל ברור בין מכוניות חדשות לחלוטין שנבחנו אצלם, לבין מכוניות וותיקות יותר שזכו לעדכון ולכן נבחנו שוב.
מבין המכוניות החדשות, הרוב זכו בדירוג המקסימאלי – חמישה כוכבים – בעוד המכוניות הוותיקות יותר הצליחו פחות. שיפור נרשם גם בשיעור החדירה של מערכות בטיחות מתקדמות. כך למשל מערכת בלימה אוטונומית המזהה הולכי רגל, פריט שהארגון התחיל להתייחס אליו רק ב-2016, מוצע כבר ב-82% מהמכוניות שנבחנו השנה, ומהווה ציוד סטנדרטי ב-62% מהן.
אבל גם בשנה שבה הרבה מכוניות זכו לציונים גבוהים במבחני הריסוק, יש את המצטיינות. מבין המותגים זכתה פולקסווגן לציון לשבח בזכות העובדה ששלושה דגמים שלה זכו בתואר "הבטוח ביותר בקטגוריה", בעוד וולוו זוכה לצל"ש על כך שהציגה את הרכב הבטוח ביותר – או לפחות בעל הציון הגבוה ביותר במבחן היורואנקאפ – שנבחן השנה. ולרשימת הזוכים:
מבין מכוניות הסאלון, הבטוחה ביותר היא מכונית שלא משווקת בארץ – ויש סיכוי טוב שלא שמעתם עליה עד היום – פולקסווגן ארטאון, שקיבלה ציון של 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל ו-82% במערכות עזר בטיחותיות.
וולוו XC60 הוא רכב הפנאי הגדול הבטוח ביותר, וכאמור גם הרכב בעל הציון הגבוה ביותר במבחנים בכלל – עם ציונים, לפי הסדר, של 98%, 87%, 76% ו-95%.
פולקסווגן פולו זכתה בתואר בקטגורית הסופרמיני, ורכב הפנאי הקטן טי-רוק - המבוסס על פולו - הוגדר כדגם הבטוח ביותר בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים. הציונים – 96%, 85%, 76% ו-59% לפולו; 96%, 87%, 79% ו-71% לטי-רוק.
לא בטוח שאופל יאהבו את ההגדרה של רכב הפנאי החדש שלהם, קרוסלנד X, שלהם כ"מיניוואן קטן", אך אין ספק שהם יתגאו בעובדה שהוא נבחר לבטוח ביותר בקטגוריה הזו עם ציונים של 85%, 84%, 62% ו-57%. שווה לציין כי C3 איירקרוס של סיטרואן, שלא רק חולק עם הקרוסלנד פלטפורמה אלא אף מיוצר באותו מפעל, קיבל ציונים של 85%, 82%, 64% ו-60% - ועם שני ציונים עדיפים מול אחד נחות (בהפרשים קטנים בכל המקרים), לא ברור מדוע לא הוא זכה בתואר.
גם סובארו כנראה לא יאהבו את העובדה ש-XV סווג כ"משפחתית קומפקטית" ביחד עם אימפרזה, אך כן יאהבו את העובדה ששניהם נכנסו ל"רשימת הבטוחים ביותר של 2017" עם ציונים של 94%, 89%, 82% ו-68% לאימפרזה, כאשר ל-XV ציון הגנה משופר על הולכי רגל עם 84% (שאר הציונים זהים). אולם חשוב לזכור כי ציונים אלו תקפים רק כאשר הרכב מצויד בכל אבזור הבטיחות איתו הוא נבחן. במקרה של סובארו, למשל, הציון אינו תקף ברמות האבזור שאינן מצוידות במערכת EyeSight.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7