ציון בטיחות - איזו מכונית נכשלה במבחן?

ארגון יורואנקאפ בוחר את מצטיינות הבטיחות ב-2017

ניצן אביבי, אוטו |

מאז הקמת ארגון EuroNcap ב-97', תחום הבטיחות מקבל תשומת לב הולכת וגוברת אצל היצרנים והצרכנים. כמו שראינו במבחן שבוצע לא מזמן, מכוניות שקיבלו ציון בטיחות טוב כשהוצגו, כמו למשל פיאט פונטו (גרנדה-פונטו בארץ) נכשלו לחלוטין במבחן הבטיחות החדש. גם אנשי הארגון מדווחים על שיפור ניכר ברמת התכנון והביצוע של מכוניות חדשות מבחינת בטיחות, והמזכיר הכללי של הארגון סיפר כי במבחנים שערכו ב-2017 היה ניתן לראות הבדל ברור בין מכוניות חדשות לחלוטין שנבחנו אצלם, לבין מכוניות וותיקות יותר שזכו לעדכון ולכן נבחנו שוב.

מבין המכוניות החדשות, הרוב זכו בדירוג המקסימאלי – חמישה כוכבים – בעוד המכוניות הוותיקות יותר הצליחו פחות. שיפור נרשם גם בשיעור החדירה של מערכות בטיחות מתקדמות. כך למשל מערכת בלימה אוטונומית המזהה הולכי רגל, פריט שהארגון התחיל להתייחס אליו רק ב-2016, מוצע כבר ב-82% מהמכוניות שנבחנו השנה, ומהווה ציוד סטנדרטי ב-62% מהן.

 

אבל גם בשנה שבה הרבה מכוניות זכו לציונים גבוהים במבחני הריסוק, יש את המצטיינות. מבין המותגים זכתה פולקסווגן לציון לשבח בזכות העובדה ששלושה דגמים שלה זכו בתואר "הבטוח ביותר בקטגוריה", בעוד וולוו זוכה לצל"ש על כך שהציגה את הרכב הבטוח ביותר – או לפחות בעל הציון הגבוה ביותר במבחן היורואנקאפ – שנבחן השנה. ולרשימת הזוכים:

 

מבין מכוניות הסאלון, הבטוחה ביותר היא מכונית שלא משווקת בארץ – ויש סיכוי טוב שלא שמעתם עליה עד היום – פולקסווגן ארטאון, שקיבלה ציון של 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל ו-82% במערכות עזר בטיחותיות.

וולוו XC60 הוא רכב הפנאי הגדול הבטוח ביותר, וכאמור גם הרכב בעל הציון הגבוה ביותר במבחנים בכלל – עם ציונים, לפי הסדר, של 98%, 87%, 76% ו-95%.

 

פולקסווגן פולו זכתה בתואר בקטגורית הסופרמיני, ורכב הפנאי הקטן טי-רוק - המבוסס על פולו - הוגדר כדגם הבטוח ביותר בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים. הציונים – 96%, 85%, 76% ו-59% לפולו; 96%, 87%, 79% ו-71% לטי-רוק.

לא בטוח שאופל יאהבו את ההגדרה של רכב הפנאי החדש שלהם, קרוסלנד X, שלהם כ"מיניוואן קטן", אך אין ספק שהם יתגאו בעובדה שהוא נבחר לבטוח ביותר בקטגוריה הזו עם ציונים של 85%, 84%, 62% ו-57%. שווה לציין כי C3 איירקרוס של סיטרואן, שלא רק חולק עם הקרוסלנד פלטפורמה אלא אף מיוצר באותו מפעל, קיבל ציונים של 85%, 82%, 64% ו-60% - ועם שני ציונים עדיפים מול אחד נחות (בהפרשים קטנים בכל המקרים), לא ברור מדוע לא הוא זכה בתואר.

 

גם סובארו כנראה לא יאהבו את העובדה ש-XV סווג כ"משפחתית קומפקטית" ביחד עם אימפרזה, אך כן יאהבו את העובדה ששניהם נכנסו ל"רשימת הבטוחים ביותר של 2017" עם ציונים של 94%, 89%, 82% ו-68% לאימפרזה, כאשר ל-XV ציון הגנה משופר על הולכי רגל עם 84% (שאר הציונים זהים). אולם חשוב לזכור כי ציונים אלו תקפים רק כאשר הרכב מצויד בכל אבזור הבטיחות איתו הוא נבחן. במקרה של סובארו, למשל, הציון אינו תקף ברמות האבזור שאינן מצוידות במערכת EyeSight.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.