על המסלול עם אאודי: צ'מפיון משיקה מכונית מירוץ חדשה

צ'מפיון, יבואנית אודי, החליטה להשיק את ה-RS5 החדשה וה-RS3 המחודשת על המסלול בערד
ניצן אביבי, אוטו |

במדינות מתוקנות, נהוג מאוד להשיק מכוניות ספורטיביות על מסלול. אבל לנו, כאן בארץ הקודש, אין ממש מסלול מתאים למשימות שכאלו. לכן גם כאשר היבואנים נורא רצו, הם נאלצו להסתפק בכל מיני חלופות לא ממש מספקות כמו מגרשי חניה גדולים או המסלול המהיר לאורך כביש 1. או ליתר דיוק, צריך להגיד "לא היה", כי אתמול נערכה בישראל ההשקה הראשונה של מכונית חדשה על מסלול מירוץ. אודי השיקה במסלול בערד את ה-RS5 החדשה ואת ה-RS3 המעודכנת (שמגיעה הפעם גם בגרסת סדאן, ולא רק האצ'בק).

לצורך העניין נרתם גם היצרן עצמו, והאירוע תוכנן תחת מטריית אנשי "AUDI Driving Experience" של היצרן – לא לפני שהמסלול נבדק בקפידה ונמצא כשיר למשימה, למרות שבנייתו עדיין לא הושלמה סופית (חסרים חלק מגדרות הבטיחות, וגם גדות מוגבהות בפניות).

 

על המסלול בערד, תחת עננים אפורים ומאיימים עמדו בשורה כלות השמחה – מספר מכוניות RS3, עם או בלי ישבן בולט, וכמה RS5, ואפילו RS6 אחת שבאה לתת תמיכה מוראלית לאחיות הצעירות.  כולן זמינות לנהיגה לנו העיתונאים – ואחרינו גם ללקוחות הנבחרים שהוזמנו להשתתף באירוע, שימשך שלושה ימים. ללא ספק, צ'מפיון לקחה את העניין מאוד ברצינות, עם השקעה אדירה של כסף ומאמץ, ועל זה מגיע לאנשי היבואן כל הכבוד.

על ה-RS3 המעודכנת וה-RS5 כבר סיפרנו לכם בפירוט בידיעות נפרדות – מנוע חדש עם 400 כ"ס (שיא קטגוריה) בראשונה, רכב חדש עם מנוע חדש (2.9 ל', 450 כ"ס) בשניה – ואין מה להוסיף. לצערי, הנהיגה באירוע – בשיירה שמובלת על ידי מדריך גרמני, בקצב נאה אך כזה שרחוק מהמגבלות – לא ממש מאפשרת להוסיף הרבה על מה שכתבנו אז.

מה כן אפשר היה ללמוד מההתנסות הקצרה? שבשתי המכוניות המפלטים נובחים בצליל שברור שהשקיעו בו מחשבה, ומנוע חמשת הצילינדרים של ה-RS3 מייצר את הצליל הלא לגמרי מאוזן האופייני לצורה זו; שמערכות הבלימה האוטונומית עובדות (וזה כמובן מעצבן במסלול); שהטרן-אין טוב בשתי המכוניות, אבל הבדל הגודל בין ה-RS3 ל-RS5 בהחלט מורגש, לפחות בתנאי המסלול הזה; שלהגאים משקל ודיוק טובים, לפחות במצב "דיינמיק" בו נהגנו על המסלול, אבל קשה להעיד על תקשורת – המהירויות והעומסים לא דגדגו את יכולת המכוניות. לא באמת. אין גם מה לדבר על נוחות בגלל האספלט האיכותי של המסלול החדש בערד, שגם סיפק שפע אחיזה, למרות האבק (ואחר כך הגשם הקל).

והערה אחת – כיוון מושב ידני במכונית של יותר מארבע מאות אלף שקלים (ה-RS3)? ברצינות?

 

האם ה-RS3 נפטרה מהנטייה לתת-היגוי במגבלות? האם מנוע הטורבו ב-RS5 יצליח לספק מידיות תגובה דומה לשל ה-V8 הנפלא של הדור הקודם (הלוואי, אבל אנחנו בספק)? כדי לקבל תשובות לשאלות הללו, נצטרך לחכות (בקוצר רוח) למבחן כדת משה וישראל שיגיע בקרוב. אנחנו מקווים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.