סובארו אימפרזה שברה שיא נורבורגרינג - בערך

גרסת מירוץ של המשפחתית היפנית היא מכונית הסדאן המהירה ביותר בתולדות המסלול הגרמני - רק אל תנסו לעלות איתה לכביש ציבורי
רועי צוקרמן, אוטו |

סובארו אימפרזה היא מכונית הסדאן המהירה ביותר על מסלול הנורבורגרינג. וליתר דיוק, מכונית מירוץ המבוססת על ה-WRX STi, גרסת הביצועים של האימפרזה, הצליחה להקיף את המסלול התובעני בזמן של שש דקות, 57 שניות וחמש מאיות. על ההישג המרשים חתום נהג המירוץ הניו-זילנדי ריצ'י סטאנאוויי, שמוכר יותר כנהג מירוצי הסיבולת של אסטון מרטין.

 

שיאים של מכוניות מירוץ אמנם נחשבים לפחות "נוצצים" מאלו של מכוניות סדרתיות, ובכל זאת - סובארו רושמת כאן הישג מכובד. מכונית השיא תוכננה במיוחד לצורך כך, וקיבלה לכן את השם "Type RA NBR Special", שזה בסובארית ר"ת של Record Attempt (ניסיון קביעת שיא) ו-Nurburgring (נורבורגרינג).

ה-RA מבוססת על מכונית הראלי של סובארו, במפרט WRC. היא מצוידת בהנעה כפולה ומנוע 2.0 ליטר טורבו (בוקסר ארבעה צילינדרים) עם "יותר מ-600 כ"ס", כך סובארו. המכונית רשמה מהירות מרבית של 288 קמ"ש בנורבורגרינג, ונעזרת בכנף אחורית מתכווננת (בתוך 20 אלפיות שנייה) - לטובת כושר הצמדה של עד 295 ק"ג לגלגלים האחוריים במהירות המרבית. תיבת ההילוכים אף היא במפרט מירוץ (סיקוונסיאלית עם תפעול מההגה).

 

הזמן של ה-RA מציב אותה במקום השישי אי-פעם בנורבורגרינג, מבין המכוניות הלא מורשות לתנועה בכביש שנמדד להן זמן הקפה. מדובר גם בשיפור של יותר מדקה מהזמן הקודם שרשמה סובארו בנורבורגרינג - כאשר בשנת 2010 טומי מאקינן רשם זמן הקפה של שבע דקות ו-55 שניות עם אימפרזה WRX STi משופרת.

מבין המכוניות המורשות לתנועה בכביש, ארבע היו מהירות יותר על הרינג מה-RA NBR - ראדיקל SR8 ו-SR8 LM (המהירה ביותר עם 6:48.28 דקות), פורשה 918 ספיידר ולמבורגיני הוראקאן פרפורמנטה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'אקו 5. צילום יצרןג'אקו 5. צילום יצרן

שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של משפחתית רגילה

צ'רי טיגו 4 וג'אקו J5 הגיעו לישראל עם תג מחיר שמאתגר את המותגים המבוססים - ומעלה שאלות על הכדאיות ברכישת רכבי בנזין לא היברידיים במחיר דומה



עמית בר |
נושאים בכתבה ג'אקו 5 רכב חשמלי

שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה: מותגים סיניים כמו צ'רי וג'אקו (תת-מותג של צ'רי) לא רק נכנסים לשוק, אלא משנים את כללי המשחק. הצ'רי טיגו 4 ההיברידית מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו משולב עם מנוע חשמלי, הספק כולל של כ-150 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת של 5.4 ליטר ל-100 ק"מ - הכל החל מ-135,990 שקל. הג'אקו J5 החשמלית מביאה סוללה של כ-60 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 420 ק"מ, ועיצוב מודרני - במחיר התחלתי של כ-152 אלף שקל. מפרט כזה היה שמור עד כה לרכבים יקרים משמעותית.

לצד אלה, מותגים סיניים נוספים מגבירים את התחרות. ה-BYD Atto 3 (לא Atto 2), קרוסאובר חשמלי עם סוללה של 60 קוט"ש וטווח של כ-420 ק"מ, נמכר בכ-180 אלף שקל. גם MG4, סופרמיני חשמלית מתקדמת, מוצעת החל מ-140 אלף שקל עם טווח של כ-350 ק"מ.

בשוק שבו מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים מהוות כבר למעלה מ-20% מכלל המכירות החדשות, הדגמים הסיניים מצוידים בטכנולוגיות כמו מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2 (סיוע לנהג), קישוריות מלאה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. התוצאה: יבואנים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם, והלקוחות נהנים מתחרות מחירים.

יבואנים מגיבים בהוזלות מחירים

צעדים כמו הוזלות מחירים של MG בישראל - שם ה-MG HS פלאג-אין הוזל בכמה אלפי שקלים - מאותתים על מגמה רחבה. יבואנים נאלצים להגיב למתחרים סיניים שמציעים ערך גבוה יותר למחיר. ההוזלות מוסברות כתוצאה משינויי מט"ח ושיפורים לוגיסטיים, אך בפועל מדובר בתגובה לתחרות הגוברת.

הגרסאות הבסיסיות משמשות בעיקר ככלי שיווקי. הדגמים המאובזרים, עם תוספות כמו גג פנורמי ומערכות שמע משופרות, נמכרים בתוספת של 10-15 אלף שקל - והם מביאים את הרווח העיקרי. המחיר ההתחלתי האטרקטיבי מעביר מסר ברור: טכנולוגיה מתקדמת לא חייבת לעלות הון.

האתגר: לא רק למותגים סיניים אחרים

ג'אקו 5. צילום יצרןג'אקו 5. צילום יצרן

שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של משפחתית רגילה

צ'רי טיגו 4 וג'אקו J5 הגיעו לישראל עם תג מחיר שמאתגר את המותגים המבוססים - ומעלה שאלות על הכדאיות ברכישת רכבי בנזין לא היברידיים במחיר דומה



עמית בר |
נושאים בכתבה ג'אקו 5 רכב חשמלי

שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה: מותגים סיניים כמו צ'רי וג'אקו (תת-מותג של צ'רי) לא רק נכנסים לשוק, אלא משנים את כללי המשחק. הצ'רי טיגו 4 ההיברידית מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו משולב עם מנוע חשמלי, הספק כולל של כ-150 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת של 5.4 ליטר ל-100 ק"מ - הכל החל מ-135,990 שקל. הג'אקו J5 החשמלית מביאה סוללה של כ-60 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 420 ק"מ, ועיצוב מודרני - במחיר התחלתי של כ-152 אלף שקל. מפרט כזה היה שמור עד כה לרכבים יקרים משמעותית.

לצד אלה, מותגים סיניים נוספים מגבירים את התחרות. ה-BYD Atto 3 (לא Atto 2), קרוסאובר חשמלי עם סוללה של 60 קוט"ש וטווח של כ-420 ק"מ, נמכר בכ-180 אלף שקל. גם MG4, סופרמיני חשמלית מתקדמת, מוצעת החל מ-140 אלף שקל עם טווח של כ-350 ק"מ.

בשוק שבו מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים מהוות כבר למעלה מ-20% מכלל המכירות החדשות, הדגמים הסיניים מצוידים בטכנולוגיות כמו מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2 (סיוע לנהג), קישוריות מלאה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. התוצאה: יבואנים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם, והלקוחות נהנים מתחרות מחירים.

יבואנים מגיבים בהוזלות מחירים

צעדים כמו הוזלות מחירים של MG בישראל - שם ה-MG HS פלאג-אין הוזל בכמה אלפי שקלים - מאותתים על מגמה רחבה. יבואנים נאלצים להגיב למתחרים סיניים שמציעים ערך גבוה יותר למחיר. ההוזלות מוסברות כתוצאה משינויי מט"ח ושיפורים לוגיסטיים, אך בפועל מדובר בתגובה לתחרות הגוברת.

הגרסאות הבסיסיות משמשות בעיקר ככלי שיווקי. הדגמים המאובזרים, עם תוספות כמו גג פנורמי ומערכות שמע משופרות, נמכרים בתוספת של 10-15 אלף שקל - והם מביאים את הרווח העיקרי. המחיר ההתחלתי האטרקטיבי מעביר מסר ברור: טכנולוגיה מתקדמת לא חייבת לעלות הון.

האתגר: לא רק למותגים סיניים אחרים