סובארו אימפרזה שברה שיא נורבורגרינג - בערך

גרסת מירוץ של המשפחתית היפנית היא מכונית הסדאן המהירה ביותר בתולדות המסלול הגרמני - רק אל תנסו לעלות איתה לכביש ציבורי
רועי צוקרמן, אוטו |

סובארו אימפרזה היא מכונית הסדאן המהירה ביותר על מסלול הנורבורגרינג. וליתר דיוק, מכונית מירוץ המבוססת על ה-WRX STi, גרסת הביצועים של האימפרזה, הצליחה להקיף את המסלול התובעני בזמן של שש דקות, 57 שניות וחמש מאיות. על ההישג המרשים חתום נהג המירוץ הניו-זילנדי ריצ'י סטאנאוויי, שמוכר יותר כנהג מירוצי הסיבולת של אסטון מרטין.

 

שיאים של מכוניות מירוץ אמנם נחשבים לפחות "נוצצים" מאלו של מכוניות סדרתיות, ובכל זאת - סובארו רושמת כאן הישג מכובד. מכונית השיא תוכננה במיוחד לצורך כך, וקיבלה לכן את השם "Type RA NBR Special", שזה בסובארית ר"ת של Record Attempt (ניסיון קביעת שיא) ו-Nurburgring (נורבורגרינג).

ה-RA מבוססת על מכונית הראלי של סובארו, במפרט WRC. היא מצוידת בהנעה כפולה ומנוע 2.0 ליטר טורבו (בוקסר ארבעה צילינדרים) עם "יותר מ-600 כ"ס", כך סובארו. המכונית רשמה מהירות מרבית של 288 קמ"ש בנורבורגרינג, ונעזרת בכנף אחורית מתכווננת (בתוך 20 אלפיות שנייה) - לטובת כושר הצמדה של עד 295 ק"ג לגלגלים האחוריים במהירות המרבית. תיבת ההילוכים אף היא במפרט מירוץ (סיקוונסיאלית עם תפעול מההגה).

 

הזמן של ה-RA מציב אותה במקום השישי אי-פעם בנורבורגרינג, מבין המכוניות הלא מורשות לתנועה בכביש שנמדד להן זמן הקפה. מדובר גם בשיפור של יותר מדקה מהזמן הקודם שרשמה סובארו בנורבורגרינג - כאשר בשנת 2010 טומי מאקינן רשם זמן הקפה של שבע דקות ו-55 שניות עם אימפרזה WRX STi משופרת.

מבין המכוניות המורשות לתנועה בכביש, ארבע היו מהירות יותר על הרינג מה-RA NBR - ראדיקל SR8 ו-SR8 LM (המהירה ביותר עם 6:48.28 דקות), פורשה 918 ספיידר ולמבורגיני הוראקאן פרפורמנטה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.