
ה Best Value בשוק - MG S9 קרוסאובר שבעה מקומות
MG S9 הוא רכב שבעה מקומות פלאג-אין הייבריד , והוא הדגם הטוב ביותר של MG ששווק אי פעם בישראל.
אהבנו: מרווח פנימי, בטיחות, מחיר.
פחות אהבנו: עיצוב יחידות תאורה אחוריות, אין מקום לוילון האחורי אם מושבים 6 ו- 7 פתוחים
ציון מסכם: 4.6 בסולם פולס
בדומה למרבית יצרני הרכב הסיניים גם MG של SAIC נמצאת במגמת שיפור עקבי, כאשר הדגמים האחרונים של החברה כבר ממש מצוינים, ומתאימים מאוד לקהל מערבי. ה MG S6 היא אחת החשמליות החדשות הטובות ביותר בהן נהגנו, ועל הסייברסטר הקבריולט המרהיבה באמת שאין הרבה מה לומר. עתה מגיע ה MG S9 למבחן, כשלזכותו מימדים גדולים משמעותית לצד תמחור זול בעשרות אלפי שקלים מהמתחרות הישירות.
עיצוב חיצוני ופנימי
ה MG S9 הוא קרוסאובר פלאג אין של MG, ובהתאם העיצוב החיצוני של ה S9 לא דומה לשפה העיצובית העדכנית של דגמי MG החשמליים אלא דווקא מיישר קו עם דגמי הבנזין והפלאג אין של היצרן. בחזית גריל טרפזי גדול ושחור. יחידות פנסים משולבות לד, כאשר פנסי הכביש נחבאים משני צידי הפגוש. פסי לד מקיפים את יחידות התאןרה הראשיות מלמעלה, ונמתחות מכמעט אמצע הכנף עד לתחתית הגריל הקדמי. שילוב של אלומיניום מוברש בתחתית הפגוש, בספי הדלתות, בקורה האחורית, בתחתית הפגוש האחורי ומסביב ליציאות המפלט.
תפיחות עדינות בכנפיים הקדמיות והאחוריות 'שוברות' את המראה הגדול של המכונית. החלק היחיד שפחות עובר לי חלק הוא יחידות התאורה האחוריות המחוברות ביניהן לרוחב כל המכוניות.
פנים הרכב הרבה יותר סולידי עם צג לוח מחוונים בגודל ''12.3 ומולטימדיה בגודל זהה. קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. מתחת למסך פתחי מיזוג צרים וארוכים וקונסולה מרכזית רחבה שבחלקה הקדמי משטח טעינה אלחוטי (רק בדגם Luxury), בורר הילוכים, חוגה למצבי נהיגה ומעצור יד חשמלי. כיסוי נגלל בצבע אלומיניום מוברש חושף שני מתקנים לכוסות / בקבוקים. האלומיניום המוברש משולב גם בהגה, גם בדשבורד וגם בחיפויי הדלתות, ומעניק מראה מודרני ומתקדם. נחמד.
מושב הנהג מצוין עם מגוון אפשרויות כוונון, ובדגם ה Luxury גם עיסוי. שורת המושבים השניה רחבה ונוחה, מפוצלת ל 1 ו 2 ונעה על מסילה על מנת לאפשר יותר מקום ליושבי המושבים מאחור. שני המושבים האחוריים 6 ו- 7, גדולים ומרווחים יחסית, בוודאי בהשוואה לכל קטגוריית השבעה מקומות שאינם מובילי נוסעים יעודיים.
כשכל המושבים פתוחים נפח תא המטען עומד על 332 ליטר. אם מקפלים את שורת המושבים השלישית מתקבל תא מטען עצום בנפח 1026 ליטר, ואם מקפלים גם את השורה השניה מתקבל נפח של 2000 ליטר.
לתא המטען כיסוי וילון נגלל אותו ניתן לפתוח רק אם המושבים 6 ו- 7 מקופלים. אם המושבים פתוחים חייבים להוציא את הוילון, ואין לו מקום ברכב.
עוד לזכות ה MG S9 הוא גג פנורמי עם וילון חשמלי, כשחלקו הקדמי של הגג גם נפתח. אבזור זה קיים בשתי רמות הגימור של ה S9.
מנוע, סוללה וביצועים
ה MG S9 הוא כאמור רכב פלאג אין הייבריד, כלומר גם מנוע בנזין וגם מנוע חשמלי. מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר, טורבו, עם הספק של 143 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ. מנוע הבנזין עם הספק של 231 כ"ס ומומנט של 38.7 קג"מ. ההספק המשולב 295 כ"ס וההנעה קדמית. הביצועים הרשמיים עם זינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 9.6 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש.
ל MG S9 סוללה בקיבולת 24.7Kwh המאפשרת טווח מוצהר של 100 ק"מ. את הסוללה ניתן להטעין בטעינה איטית AC בלבד, בהספק של עד 11Kw.
- הישראלים בורחים מהחשמליות - וההיברידיות משתלטות על הכביש; מה צפוי בהמשך?
- הניסוי נכשל: חוק החניונים יבוטל לאחר שבעלי החניונים גלגלו את העלות אל הצרכן
על הכביש
אומר כבר על ההתחלה, לדעתי זו ה MG הטובה יותר ששווקה בישראל מאז ומעולם. ככה פשוט. היא לא הכי חדה, או הכי מהירה. היא פשוט הכי נכונה, וכזו שחלק מסיבוב רגיל שכולל מגוון כבישים ותרחישי נהיגה, אני חותך שמאלה לעיקוף שמוסיף מעל 100 ק"מ ל- 350 ק"מ המקוריים, רק כדי להמשיך וליהנות מהנהיגה במכונית.
ה MG S9 נוחה לנהיגה. זה מתחיל במושב הנהג, וממשיך דרך המתלים וההיגוי. זו אינה מכונית ספורטיבית או מהירה במיוחד, אלא פשוט מדויקת. את ה S9 יש לבחון דרך משקפיים של רכב שבעה מקומות גדול ומרווח. המתלים מעט נוקשים מדי, אולם הם מרסנים היטב את המרכב הגדול. ה S9 נוחה לנהיגה גם בכביש מהיר וגם בנהיגה עירונית. את ממשק המשתמש של MG אנחנו כבר מכירים, לטוב ולרע, ובסופו של דבר מתקבל רכב שימושי ונעים לנהיגה.
כשהסוללה של הרכב מתרוקנת נכנס מנוע הבנזין לפעולה. לא צריך אוזן של מכוון פסנתרים כדי לשמוע שמנוע הבנזין פועל, אבל בהחלט רצוי שמיעה מצוינת כי בידוד הרעשים מצוין ומעט מאוד סאונד של מנוע חודר לתא הנוסעים. ה S9 משתמש במנוע הבנזין גם כדי להטעין את הסוללה וגם כדי להניע את הגלגלים כשחייבים. גם כשהסוללה ריקה, היא ככל הנראה שומרת מספיק אנרגיה על מנת לאפשר האצות חזקות כשצריך, וכך את העליות מסדום לערד אנחנו עושים בקצב מהיר עם עקיפות מהירות ובטוחות.
כשלוחצים יותר מדי, הגלגלים הקדמיים המניעים את ה S9 מדווחים בזמן על זה שהם מגיעים לקצה גבול היכולת, רק כשזה קורה זה בנהיגה אגרסיבית הרבה מעבר לנהיגה של נהג סביר, בוודאי לא כזה שיהיה עם המשפחה.
כמו שרשמתי בפתיחה, לדעתי זו ה MG הטובה ביותר ששווקה בישראל מאז ומעולם, והיא לכשעצמה מצוינת.
צריכת חשמל ובטיחות
הטווח החשמלי הרשמי של ה S9 עומד על 100 ק"מ. נהיגה מתונה עם ה S9 הניבה צריכה ממוצעת של 18.5Kw ל- 100 ק"מ. המשמעות היא שעם סוללה של 24Kwh יתקבל טווח בפועל גבוה בהרבה מאותם 100 ק"מ מוצהרים. זה תלוי רק בכם.
אותו סיבוב של 450 ק"מ שהחל עם סוללה מלאה ורגל לא עדינה על דוושת הגז, הניבה צריכה ממוצעת של 6.5 ליטר בנזין ל 100 ק"מ ועוד 3.8Kw ל 100 ק"מ. מאחר וסגנון הנהיגה היה לרוב די אגרסיבי, ועדיין התקבלה צריכת דלק של מעל ל- 15 ק"מ לליטר, נהיגה יותר נורמטיבית עם ה S9 תניב צריכת דלק משמעותית יותר טובה.
בתחום הבטיחות מצויד ה S9 במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המוכרים כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי למניעת סטייה מנתיב ועוד. ציון אבזור הבטיחות עומד על 6, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה ה S9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבים.
מחיר ותחרות
ה MG S9 משווקת בשתי רמות אבזור. דגם הכניסה Comfort במחיר של 190.0 אש"ח, ודגם ה Luxury במחיר של 199.0 אש"ח.
תחרות? אין ממש. התחרות הישירה של ה S9 היא מהג'אקו 8 פלאג אין ומאחיו התאום הצ'רי טיגו 9 פלאג אין. שניהם משמעותית יותר יקרים ממנו. לג'אקו 8 עוד שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, ולטיגו 9 בגירסת הכניסה הוא סתם רק יותר יקר. שניהם קטנים משמעותית מה S9 הן במימד האורך, הן במימד בסיס הגלגלים, והן במרווח הפנימי. הצ'רי טיגו 8 פלאג אין אמנם מעט יותר זול מה S9 אבל הפרש הגודל בין שתיה מכוניות הוא עצום ולמעשה לא בר השוואה. עוד תחרות מגיעה מכיוון המיצובישי אאוטלנדר ומצד הסקודה קודיאק. גם כאן, שני הדגמים קטנים משמעותית מה MG ויותר יקרים ממנו. רוצים עוד תחרות, בואו ניקח את הKGM רקסטון עם הנעה 2X4. עד כמה שזה יפתיע, ה MG גדול גם ממנו, זול ממנו ב 20.0 אש"ח או 30.0 אש"ח, מאובזר יותר ועם מערכות בטיחות משמעותית יותר מתקדמות. מתחילים להבין למה אין כרגע ל MG S9 תחרות אמיתית?
האיום היחיד שיש מול ה MG S9 הוא מבית, וזה לא בצורת רכב אחר אלא מהנהלת לובינסקי. הנהלת היבואנית רואה בדיוק את המספרים המתוארים כאן, רואה את הביקוש העצום לרכב (בפועל כל משלוח שיגיע, גם אם יכיל כמה אלפי מכוניות, יימכר עוד לפני שיגיע לאולם התצוגה) ועלולה להתפתות לייקר את הרכב, לא כי צריך אלא כי אפשר. זה האיום היחיד שיש כרגע על ה MG S9.
ציון מסכם:
- 4.אנונימי 24/04/2026 22:03הגב לתגובה זועושה רושם שזו לא ביקורת אובייקטיבית אלא מדור פרסום
- 3.יהושפכטל 20/04/2026 00:00הגב לתגובה זונותנים בטרייד אין מעל המחירון הנחה עמדת טעינה התקנה מצלמה ואיתוראן חינם בקיצור ללקוח של טרייד אין MG יותר יקרה
- 2.אנונימי 19/04/2026 19:23הגב לתגובה זונסעתי נסיעת מבחן על כל ה3 רכבים ובחנתי לעומק 1. פתחי מיזוג אויר לשורה 3 יש רק ל mg. 2. פער של כ50k בגרסאות הבכירות3. מקום אבל שומע הרבה מקוםםםםאם תצליח להכנס לא לשבת רק להכנס פיזי לשורה 3 בגאקו תעדכן אותנו בmg יש מקום בשפע ל2 מבוגרים בשורה 3 זה מדהים בסיס סרנים 2.91 אז כן יש מנצח הmg
- 1.אנונימי 18/04/2026 20:33הגב לתגובה זולצרי טיגו 9 בדיוק אותם מנועים כמו ל גאקו 8 זה רכב זהה אחד לאחד.בנוסף לסוללה שלהם טווח של מעל 140 קילומטר והיא מאפשרת טעינה מהירה יתרונות חשובים ומהותיים ביותר מול ה MG.איפה האמינות שלכם
- אנונימי 19/04/2026 00:21הגב לתגובה זווטעינה מהירה גם כן לא מעניינת כשיש היברידי אלא רק ברכב חשמלי.יאללה סע
- בדיוק. בשבעה מקומות המרווח הפנימי הוא הכי משמעותי (ל"ת)אנונימי 19/04/2026 13:10