ג'נסיס G90. צילום יצרן
ג'נסיס G90. צילום יצרן

ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח

כלמוביל משיקה בישראל את הג'נסיס G90 החדשה, תחרות לפרימיום הגרמניות המרצדס S-Class, ב.מ.וו. סדרה 7 והאודי A8

המחיר מתחיל ב 850.0 אש"ח עוד 900.0 אש"ח, ובתמורה תקבלו רכב סופר מתקדם וטכנולוגי, הן בהיבטי הרכב עצמו והן בהיבטי אבזור

יואב פולס |

כלמוביל יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה את ספינת הדגל של מותג היוקרה הקוריאני, הג'נסיס G90. ה G90 היא הטופ של ההיצע של ג'נסיס כמצופה מרכב שאמור להתחרות על ליבו של הלקוח מול מיטב תוצרת גרמניה – המרצדס S קלאס, סדרה 7 של ב.מ.וו והאודי A8, כלומר סביבת תחרות בהחלט מאתגרת.

לתוך התחרות הזו הציגה ג'נסיס עוד בשנת 2015 את ה G90, ובסוף שנת 2021 הושק הדור השני של ספינת הדגל של המותג, שמגיעה רק עכשיו לישראל.

הג'נסיס G90 היא כאמור רכב סלון בגודל מלא, וככזה המימדים שלה מכובדים מאוד עם אורך כולל של 5.275 מטר, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.49 מטר ובסיס גלגלים עצום של 3.18 מטר.

העיצוב הוא כמצופה מג'נסיס, עם גריל גדול ומזוהה, יחידות תאורה מתוחכמות המורכבות משני פסים צרים בכל צד, ולפי דברי היצרנית משולבות מאות עדשות מיקרו אופטיות לטובת עוצמת אור ראויה. תא הנוסעים מתקדם ומפנק ברמות הגבוהות ביותר כיאה לרכב פרימיום אמיתי, עם מסך גדול המשלב את לוח המחוונים עם המדיה והניווט, שני גגות פנורמיים, שילוב של אלומיניום וזכוכית, חוגה כבורר הילוכים ועוד.


ג'נסיס G90 - סביבת נהג. צילום יצרן

שורת המושבים האחורית מיועד להוביל בפינוק גם את הבוס הגדול ולרשותו אפשרויות כיוון חשמליות למושב, עם הפרדה בין המושב הימני לשמאלי.

רשימת האבזור ארוכה מאוד, ומי שבעניין טוב יעשה אם יבחן אותה בעצמו.

מעבר להיותה של ה G90 סאלון מכובד, היא גם רכב. היא מצוידת במנוע בתצורת V6 בנפח של 3.5 ליטר המפיק 410 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ הזמין כבר מסל"ד נמוך במיוחד של 1300 סל"ד. המשמעות היא כח זמין ממש מהלחיצה הראשונה. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות, והמהירות המירבית 210 קמ"ש. ל G90 מתלים אדפטיביים העושים שימוש גם במצלמה קדמית וניהול ממוחשב על מנת שהרכב יזהה מהמורות בכביש, ויתאים את המתלים לנעשה על הכביש באופן עצמי. בנוסף מצוידת ה G90 בהיגוי אחורי אקטיבי כאשר במהירויות נמוכות הוא פועל נגד כיוון הגלגלים הקדמיים להקטנת רדיוס הסיבוב, ובמהירויות גבוהות הוא פועל עם כיוון הגלגלים הקדמיים. צריכת הדלק של ה G90 אם זה רלוונטי באמת עומדת על כ 8.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

ה G90 מצוידת בנוסף המערכת ביטול רעשים אקטיבית היודעת לשדר גל קול נגדי כשהיא מזהה רעש, בדומה לנעשה באוזניות מתקדמות עם השתקת רעשים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


ג'נסיס G90. צילום יצרן

ל G90 מערכות בטיחות מתקדמות, ולא היינו מצפים לפחות מזה המיצרן הקוריאני, עם בקרת שיוט אפטיבית לרבות זחילה, ניטור שטח מת ומניעת התנגשות, שמירה על נתיב, בלימה אוטומטית, חיישן למניעת שיכחת ילדים, ניטור נהג, 10 כריות אוויר, אור גבוה אדפטיבי ועוד. ציון אבזור הבטיחות 7. ה G90 לא נבחנה על ידי ה EuroNcap  אולם כל דגמי ג'נסיס שכן נבחנו קיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. מי שכן בחן את ה G90 הוא ה IIHS המחמיר האמריקאי, בו זכתה הג'נסנס בציונים מקסימליים ותגית של 'Top Safety Pick' שאין גבוה ממנו.

הג'נסיס משווקת בשלוש רמות גימור. רמת הגימור שמהווה את דלת הכניסה לעולם של המ G90 נקראת Legendary ומחיר 850.0 אש"ח, רמת גימור Executive Pack ( תוספת של מסאג' וזוג מסכי ''14.6 ליושבים מאחור) עולה 880.0 אש"ח, ואילו רמת גימור Black (תוספת צבעי שחור פנים וחוץ ודיפוני עץ מפוחם אמיתי) עולה 900.0 אש"ח. תתחדשו.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו. 


BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.