
קיה EV3-איך כוכב אחד לבד מעז? (מול מיטב תוצרת סין)
הקיה EV3 זוכה להצלחה גדולה מאוד במערב אירופה. עם ההשקה בישראל, ובמחירים בהם היא הושקה היא עוד יותר מסקרנת. בישראל ה EV3 מתחרה מול מגוון קרוסאוברים מתוצרת סין.
אהבנו: עיצוב, שלדה והיגוי, ממשק, מחיר
פחות אהבנו: אופן הפעולה של חלק ממערכות הבטיחות
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
על הקיה EV3 קראתם באריכות עם השקתו בישראל, כשהוא נושא עימו תג מחיר סביר / נמוך ביחס לקטגוריה. עתה הגיע הזמן לבחון את הרכב בזמן אמת, 'על הכביש', ולאורך מאות ק"מ מאתגרים יותר ופחות.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר C-Suv מימדים (מטר) אורך 4.3 /רוחב 1.85 /גובה 1.56 /בסיס גלגלים 2.68 מספר מושבים חמישה הנעה חשמלית,
קדמית הספק ומומנט 204 כ"ס / 29.0 קג"מ סוללה וטעינה 58.3Kwh או 81.4Kwh. הטעינה AC 11Kw / DC 150Kw טווח ותקן 432 ק"מ / 589 ק"מ. תקן יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבי בטיחות EuroNcap. מחיר 165.0 אש"ח / 170.0 אש"ח / 187.0 אש"ח
לא נחזור על תיאור הרכב עליו כבר הרחבנו עם ההשקה, נציין שקיבלנו את דגם האקזקיוטיב, היקר מבין שלושת הדגמים. האקזקיוטיב מצויד בסוללה הגדולה יותר, והבטחה לטווח של 589 ק"מ.
כבר בחניה התת קרקעית של 'טלקאר' היבואנית, ה EV3 מתחיל לחשוף את היתרונות. הצימוד מיידי, מהיר, בלי מתאמים למיניהם, ובעיקר אינטואיטיבי. הרכב לא מצריך הסתגלות של לחפש 'מה עושה מה'. חלק מזה נובע שאני עובר מהרכב הפרטי שלי שאמנם בן שלוש וחצי שנים אבל מצויד באותו ממשק בדיוק.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד למרבית הדגמים החשמליים של קיה (ויונדאי) המבוססים על פלטפורמת E-GMP ושהם בעלי הנעה אחורית, ה- EV3 הוא בעל הנעה קדמית, המורגשת בעיקר בהאצות חזקות.
כמו מרבית כלי הרכב החשמליים, (ומרבית כלי הרכב בכלל) מחשב הרכב מציג טווח מחושב לפי כמה מלאה הסוללה (או מיכל הדלק) כשהוא מחשב את הטווח בהתאם לצריכת החשמל (או הדלק) של מקטעי הנהיגה הקודמים. את ה EV3 אני מקבל כשהוא טעון במלואו ומציג טווח של כ – 450 ק"מ בלבד, כאמור בגלל סגנון מקטעי הנהיגה הקודמים ברכב.
הנהיגה ב EV3 נעימה, אם כי במהרה הרכב מציג את חסרונות ההנעה הקדמית ו – 204 כ"ס. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מציגה תופעה של לחימת הגה שאנחנו מכירים מרכבי הנעה קדמית חזקים. לא משהו דרמטי, רק צריך להכיר.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
ככל שאני צובר ק"מ עם הרכב מתגלות תכונות נוספות, כמו היכולת לבצע עקיפות של כלי רכב איטיים או מהירים, כשה EV3 מאיצה בנחישות ומסיימת את העקיפות מהר מאוד. בדומה ללא מעט חשמליות ה EV3 יכולה לסגל קצב נסיעה מהיר מאוד, שזה מצד אחד כיף, ומצד שני צורך הרבה חשמל. בניגוד לחלק מהמתחרות, ה EV3 מציגה גם התנהגות כביש מצוינת ובטוחה, ומזכירה שהיא קודם רכב מצוין, ואח"כ רכב חשמלי.
עם זאת, לא הכל מושלם, סיבוב של כ- 600 ק"מ מביא אותי לתחושה לא נוחה של רגל שמאל, מה שאומר שהיא היתה מרבית הזמן בתנוחה לא נוחה. התחושה שלי היא שהמושבים מעט צרים מדי (או שאני רחב מדי) אבל אני לא זוכר שחשתי שהמושבים צרים במתחרות מסין.
עוד לחובת ה EV3 הוא מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות שלה, לעיתים מתקדמות מדי. נתחיל בניטור הנהג, מערכת שהאלגוריתם שלה החליט שאני עייף וצריך לנוח כעשר דקות מתחילת הנסיעה בבוקרו של החג. מיד ביטלתי את ההתרעה דרך הממשק ברכב, רק כדי לגלות שהיא ממשיכה להודיע לי שאני צריך לקחת הפסקה. או אז נשלף נשק יום הדין – מגבון לח לניגוב ידיים, שקיפלתי למלבן ארוך וחסמתי את המצלמה. היא קצת כעסה עלי, אבל המשיכה מדי פעם להודיע לי שאני חייב עצירת קפה. תיקון הסטייה מנתיב בוטלה גם היא (מתג על ההגה) ולא שמעתי ממנה יותר.
אבל הסיפור הגדול הוא צריכת החשמל. ככל שעבר יותר זמן של הרכב איתי, כשהוא קבוע במצב ECO וב I-Pedal בדיוק כמו שאני נוהג ברכב הפרטי, הרכב לומד את אופי הנהיגה, ומתאים את הטווח המחושב. אם בהתחלה הטווח היה כ 450 ק"מ, עם כל חישוב מחדש הוא גדל ל 472 ק"מ, אח"כ 512 ק"מ ובסוף היום בטעינה כדי שלא אחזיר את הרכב ללא חשמל ל'טלקאר' הטווח כבר היה 529 ק"מ. רוצה לומר, תנו לי שבוע עם הרכב, ועל סוללה מלאה הוא יציג טווח גדול מהטווח המוצהר שעומד על 589 ק"מ. חלק לא מבוטל מהטווח של כלי הרכב החשמליים זה הנהג וסגנון הנהיגה.
כפי שדיווחנו עם ההשקה, בתחום הבטיחות הרכב מצויד בכל אביזרי הבטיחות האקטיבית המתקדמים הקיימים, ומקבל ציון איבזור בטיחות 7, לצד חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap.
הקיה EV3 משווקת בשלוש רמות איבזור, שתיים עם הסוללה הקטנה יותר, במחירים של 165.0 אש"ח ו 170.0 אש"ח, לצד גרסת האקזקיוטיב (רכב המבחן) שמחירו 187.0 אש"ח. הייתי שמח לגרסת ביניים עם איבזור בסיסי, וסוללה גדולה יותר, במחיר של 175.0 אש"ח, גרסה שהיתה מספקת טווח מרשים למחיר ראוי.
המתחרות של ה EV3 הן בעיקר החשמליות שמתחילות בג'ילי EX5 שמחירה 162.0 אש"ח / 168.0 אש"ח והיא מציגה תא נוסעים יותר מזמין ומרווח, האיון V שמחירה 167.0 אש"ח, ה BYD Atto3 שעברה פייספילט קטן עליו דיווחנו ומחירה היום 171.5 אש"ח / 179.0 אש"ח, הלינק&קו 02 המצוינת שמחירה מתחיל ב 172.0 אש"ח / 180.0 אש"ח, ואפילו אחותה התאומה הלא זהה הוולוו EX30 שמחירה מתחיל ב 180.0 אש"ח. לזכות הקיה EV3 ניתן לציין כי היא היחידה שאינה מתוצרת סין, ועם ממשק משתמש וקלות הפעלה שהופכת את המעבר מבנזין לחשמל, לשקוף בהיבט התפעול של הרכב.
ציון מסכם:
קיה EV3 אקזקיוטיב נוחות 4.2 דינמיות 4.5 טווח חשמלי 4.5 אבזור 3.5 בטיחות 5.0 עיצוב 4.0 תמורה למחיר VFM 4.0 ציון מסכם 4.2
- 5.אנונימי 11/10/2025 22:16הגב לתגובה זוהסיניות כבג ברובן נאות יותר.
- 4.אנונימי 11/10/2025 18:38הגב לתגובה זוהרבה רמקולים איכות החמור ממש ירושה . חברה ללא לב לא שווה רכב עממי חושב זה רכב ספורט
- 3.יחיאל 11/10/2025 12:36הגב לתגובה זורכב קטן ביחס למחירשדה ראייה מאוד מוגבל קטן מאוד מבפנים חכו כשתגיעו למוסכים שלהםחזירות בלתי נתפסת על כל שטות קטנה מחייבים באלפי שקלים
- 2.מה זה פייספילט (ל"ת)אנונימוס 11/10/2025 08:14הגב לתגובה זו
- Facelift מתיחת פנים. עידכוני עיצוב לעיתים שדרוגים טכניים (ל"ת)אנונימי 12/10/2025 10:41הגב לתגובה זו
- 1.יפ 10/10/2025 17:06הגב לתגובה זומולטימדיה דרך שיומי שעובדת עם קיה פיקנטו מודל 2029לא עובדת עם קיה 2025
- בגלל זה לא לקנות קיה אתה דפוק (ל"ת)יוסי 10/10/2025 19:49הגב לתגובה זו

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
