קיה EV3 אקזקיוטיב. הבטחה ל- 589 ק"מ. צילום יואב פולס
קיה EV3 אקזקיוטיב. הבטחה ל- 589 ק"מ. צילום יואב פולס

קיה EV3-איך כוכב אחד לבד מעז? (מול מיטב תוצרת סין)

הקיה EV3 זוכה להצלחה גדולה מאוד במערב אירופה. עם ההשקה בישראל, ובמחירים בהם היא הושקה היא עוד יותר מסקרנת. בישראל ה EV3 מתחרה מול מגוון קרוסאוברים מתוצרת סין. 

אהבנו: עיצוב, שלדה והיגוי, ממשק, מחיר

פחות אהבנו: אופן הפעולה של חלק ממערכות הבטיחות

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס | (7)
נושאים בכתבה קיה EV3

על הקיה EV3 קראתם באריכות עם השקתו בישראל, כשהוא נושא עימו תג מחיר סביר / נמוך ביחס לקטגוריה. עתה הגיע הזמן לבחון את הרכב בזמן אמת, 'על הכביש', ולאורך מאות ק"מ מאתגרים יותר ופחות.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר C-Suv
מימדים (מטר)            אורך 4.3 /רוחב 1.85 /גובה 1.56 /בסיס גלגלים 2.68
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    חשמלית, קדמית
הספק ומומנט              204 כ"ס / 29.0 קג"מ
סוללה וטעינה             58.3Kwh או 81.4Kwh. הטעינה  AC 11Kw / DC 150Kw
טווח ותקן                    432 ק"מ  / 589 ק"מ. תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבי בטיחות EuroNcap.
מחיר                     165.0 אש"ח / 170.0 אש"ח / 187.0 אש"ח

לא נחזור על תיאור הרכב עליו כבר הרחבנו עם ההשקה, נציין שקיבלנו את דגם האקזקיוטיב, היקר מבין שלושת הדגמים. האקזקיוטיב מצויד בסוללה הגדולה יותר, והבטחה לטווח של 589 ק"מ.

כבר בחניה התת קרקעית של 'טלקאר' היבואנית, ה EV3 מתחיל לחשוף את היתרונות. הצימוד מיידי, מהיר, בלי מתאמים למיניהם, ובעיקר אינטואיטיבי. הרכב לא מצריך הסתגלות של לחפש 'מה עושה מה'. חלק מזה נובע שאני עובר מהרכב הפרטי שלי שאמנם בן שלוש וחצי שנים אבל מצויד באותו ממשק בדיוק.

בניגוד למרבית הדגמים החשמליים של קיה (ויונדאי) המבוססים על פלטפורמת E-GMP ושהם בעלי הנעה אחורית, ה- EV3 הוא בעל הנעה קדמית, המורגשת בעיקר בהאצות חזקות.

כמו מרבית כלי הרכב החשמליים, (ומרבית כלי הרכב בכלל) מחשב הרכב מציג טווח מחושב לפי כמה מלאה הסוללה (או מיכל הדלק) כשהוא מחשב את הטווח בהתאם לצריכת החשמל (או הדלק) של מקטעי הנהיגה הקודמים. את ה EV3 אני מקבל כשהוא טעון במלואו ומציג טווח של כ – 450 ק"מ בלבד, כאמור בגלל סגנון מקטעי הנהיגה הקודמים ברכב.

הנהיגה ב EV3 נעימה, אם כי במהרה הרכב מציג את חסרונות ההנעה הקדמית ו – 204 כ"ס. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מציגה תופעה של לחימת הגה שאנחנו מכירים מרכבי הנעה קדמית חזקים. לא משהו דרמטי, רק צריך להכיר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


קיה EV3 סביבת נהג. צילום יואב פולס

ככל שאני צובר ק"מ עם הרכב מתגלות תכונות נוספות, כמו היכולת לבצע עקיפות של כלי רכב איטיים או מהירים, כשה EV3 מאיצה בנחישות ומסיימת את העקיפות מהר מאוד. בדומה ללא מעט חשמליות ה EV3 יכולה לסגל קצב נסיעה מהיר מאוד, שזה מצד אחד כיף, ומצד שני צורך הרבה חשמל. בניגוד לחלק מהמתחרות, ה EV3 מציגה גם התנהגות כביש מצוינת ובטוחה, ומזכירה שהיא קודם רכב מצוין, ואח"כ רכב חשמלי.

עם זאת, לא הכל מושלם, סיבוב של כ- 600 ק"מ מביא אותי לתחושה לא נוחה של רגל שמאל, מה שאומר שהיא היתה מרבית הזמן בתנוחה לא נוחה. התחושה שלי היא שהמושבים מעט צרים מדי (או שאני רחב מדי) אבל אני לא זוכר שחשתי שהמושבים צרים במתחרות מסין.

עוד לחובת ה EV3 הוא מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות שלה, לעיתים מתקדמות מדי. נתחיל בניטור הנהג, מערכת שהאלגוריתם שלה החליט שאני עייף וצריך לנוח כעשר דקות מתחילת הנסיעה בבוקרו של החג. מיד ביטלתי את ההתרעה דרך הממשק ברכב, רק כדי לגלות שהיא ממשיכה להודיע לי שאני צריך לקחת הפסקה. או אז נשלף נשק יום הדין – מגבון לח לניגוב ידיים, שקיפלתי למלבן ארוך וחסמתי את המצלמה. היא קצת כעסה עלי, אבל המשיכה מדי פעם להודיע לי שאני חייב עצירת קפה. תיקון הסטייה מנתיב בוטלה גם היא (מתג על ההגה) ולא שמעתי ממנה יותר.

אבל הסיפור הגדול הוא צריכת החשמל. ככל שעבר יותר זמן של הרכב איתי, כשהוא קבוע במצב ECO וב I-Pedal בדיוק כמו שאני נוהג ברכב הפרטי, הרכב לומד את אופי הנהיגה, ומתאים את הטווח המחושב. אם בהתחלה הטווח היה כ 450 ק"מ, עם כל חישוב מחדש הוא גדל ל 472 ק"מ, אח"כ 512 ק"מ ובסוף היום בטעינה כדי שלא אחזיר את הרכב ללא חשמל ל'טלקאר' הטווח כבר היה 529 ק"מ. רוצה לומר, תנו לי שבוע עם הרכב, ועל סוללה מלאה הוא יציג טווח גדול מהטווח המוצהר שעומד על 589 ק"מ. חלק לא מבוטל מהטווח של כלי הרכב החשמליים זה הנהג וסגנון הנהיגה.


קיה EV3. צילום יואב פולס

כפי שדיווחנו עם ההשקה, בתחום הבטיחות הרכב מצויד בכל אביזרי הבטיחות האקטיבית המתקדמים הקיימים, ומקבל ציון איבזור בטיחות 7, לצד חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap.

הקיה EV3  משווקת בשלוש רמות איבזור, שתיים עם הסוללה הקטנה יותר, במחירים של 165.0 אש"ח ו 170.0 אש"ח, לצד גרסת האקזקיוטיב (רכב המבחן) שמחירו 187.0 אש"ח. הייתי שמח לגרסת ביניים עם איבזור בסיסי, וסוללה גדולה יותר, במחיר של 175.0 אש"ח, גרסה שהיתה מספקת טווח מרשים למחיר ראוי.

המתחרות של ה EV3 הן בעיקר החשמליות שמתחילות בג'ילי EX5 שמחירה 162.0 אש"ח / 168.0 אש"ח והיא מציגה תא נוסעים יותר מזמין ומרווח, האיון V שמחירה 167.0 אש"ח, ה BYD Atto3 שעברה פייספילט קטן עליו דיווחנו ומחירה היום 171.5 אש"ח / 179.0 אש"ח, הלינק&קו 02 המצוינת שמחירה מתחיל ב 172.0 אש"ח / 180.0 אש"ח, ואפילו אחותה התאומה הלא זהה הוולוו EX30 שמחירה מתחיל ב 180.0 אש"ח. לזכות הקיה EV3 ניתן לציין כי היא היחידה שאינה מתוצרת סין, ועם ממשק משתמש וקלות הפעלה שהופכת את המעבר מבנזין לחשמל, לשקוף בהיבט התפעול של הרכב.

ציון מסכם:

קיה EV3 אקזקיוטיב        
נוחות                        4.2
דינמיות                        4.5
טווח חשמלי                    4.5
אבזור                            3.5
בטיחות                        5.0
עיצוב                            4.0
תמורה למחיר VFM                4.0
ציון מסכם                    4.2

 


תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 11/10/2025 22:16
    הגב לתגובה זו
    הסיניות כבג ברובן נאות יותר.
  • 4.
    אנונימי 11/10/2025 18:38
    הגב לתגובה זו
    הרבה רמקולים איכות החמור ממש ירושה . חברה ללא לב לא שווה רכב עממי חושב זה רכב ספורט
  • 3.
    יחיאל 11/10/2025 12:36
    הגב לתגובה זו
    רכב קטן ביחס למחירשדה ראייה מאוד מוגבל קטן מאוד מבפנים חכו כשתגיעו למוסכים שלהםחזירות בלתי נתפסת על כל שטות קטנה מחייבים באלפי שקלים
  • 2.
    מה זה פייספילט (ל"ת)
    אנונימוס 11/10/2025 08:14
    הגב לתגובה זו
  • Facelift מתיחת פנים. עידכוני עיצוב לעיתים שדרוגים טכניים (ל"ת)
    אנונימי 12/10/2025 10:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יפ 10/10/2025 17:06
    הגב לתגובה זו
    מולטימדיה דרך שיומי שעובדת עם קיה פיקנטו מודל 2029לא עובדת עם קיה 2025
  • בגלל זה לא לקנות קיה אתה דפוק (ל"ת)
    יוסי 10/10/2025 19:49
    הגב לתגובה זו
הפלאג אין הזולה בישראל BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן.הפלאג אין הזולה בישראל BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן.

הפלאג אין הזולה בישראל - BYD Atto2 DM-i

'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה את גירסת הפלאג אין ל Atto2 שוהשקה בישראל בשבוע שעבר. 

המחיר 150.0 אש"ח כולל הטבת השקה. 

יואב פולס |

בשבוע שעבר דיווחנו לכם על השקת ה BYD Atto2 החשמלי על ידי 'שלמה מוטורס'. נזכיר, ה BYD Atto2 הוא קרוסאובר בסגמנט B+ Suv, כלומר עדיין לא גדול כמו קרוסאובר בסגמנט C, אבל גם לא ממש קטן כמו קרוסאוברים בסגמנט B. כבר בדיווח בשבוע שעבר עידכנו כי בקרוב תושק ה BYD Atto2 בגירסת פלאג אין, והיא אכן הושקה הבוקר במתחם החדש של BYD בשורק.

ה BYD Atto2 DM-i היא כאמור גירסת פלאג אין של הקרוסאובר החדש של BYD והיא מצטרפת ל BYD Sealion 5 DM-i שהושקה בתחילת השנה, ול BYD SEAL U DM-i ובכך משלים 'משפחה' של קרוסאוברים בתצורת פלאג אין, יחד עם ה Seal5 המשפחתית בתצורת פלאג אין, לצד ליין הדגמים החשמליים המוכרים של החברה, החל מהדולפין סרף העירונית ועד הטאנג הגדול.

ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין ארוך בשני ס"מ מאחיו החשמלי עם אורך כולל של 4.33 מטר, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.675 מטר. בסיס הגלגלים 2.62 מטר.

הייחודיות של ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין היא שמדובר כרגע ברכב הפלאג אין הזול בישראל. ל BYD Atto2 סוללה בקיבולת 18Kwh המאפשרת טווח חשמלי של עד 90 ק"מ, וטווח משולב של בנזין וחשמל של 1000 ק"מ בתקן WLTP.


BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן


ג'ורג חורש יוניון (רשתות)ג'ורג חורש יוניון (רשתות)

יבואני הרכב תחת מתקפה רגולטורית - למה זה לא ישפיע על המחירים?

יבואני רכב גדולים זומנו לשימוע במשרד התחבורה אחרי שרשות התחרות קבעה שהשוק לא תחרותי; ביקורת שנתית קבועה נשמעת גם מצד המבקר שכינה את היבואנים הגדולים - קרטל רכב. השנה דווקא התחרות עלתה, אבל היא צריכה עצימות גדולה יותר, ולמה זה לא באמת משנה כבר ליבואני הרכב הגדולים?

רן קידר |
נושאים בכתבה קרטל הרכב

בשועות האחרונים התגברה הפעילות הרגולטורית בשוק הרכב הישראלי, עם זימון יבואנים מרכזיים לשימועים במשרד התחבורה. הרשות לתחרות, בראשות מיכל כהן, המליצה שלא לחדש רישיונות יבוא למותגים ספציפיים, כחלק ממאמץ להפחית ריכוזיות. ההליך כולל חידוש זמני של זיכיונות לתקופה של 3-4 חודשים בלבד, במקום 2-3 שנים כמקובל, מה שמעיד על חקירה פעילה. הדברים מתרחשים על רקע דוח מבקר המדינה האחרון, שחושף שליטה של ארבע יבואניות גדולות בכ-60% ממכירות הרכב החדש בישראל. הדוח, שפורסם באוקטובר, מדגיש כי הבעיות שנחשפו בדוח קודם מ-2022 לא רק שלא נפתרו, אלא אף הוחמרו, בעיקר בהיעדר התקדמות ביישום רפורמות.

אין תחרות עצימה בשוק הרכב

ההמלצה המרכזית של הרשות לתחרות מתמקדת בטלקאר, יבואנית קיה הוותיקה. הרשות קבעה כי חידוש זיכיונות למותגים כמו SERES (רכבי חשמל סיניים), DFSK (מסחריות סיניות) עלול לפגוע בתחרות. הסיבה: טלקאר מחזיקה בנתח שוק משמעותי בקטגוריית רכבי נוסעים (M1), והוספת מותגים נוספים עלולה להוביל ל"ייבוש" מכירותיהם, שיווק בכמויות נמוכות או במחירים לא תחרותיים, כדי למנוע תחרות פנימית עם קיה. טלקאר טוענת כי למדה על ההמלצה דרך התקשורת בלבד, ומשוכנעת שבשימוע תוכיח כי פעילותה תורמת לתחרות, במיוחד בקטגוריית החשמל.

הרשות שולחת אותות דומים ליבואנים גדולים נוספים, כמו יוניון שמייבאת את המותג GAC שעל הכוונת וכנראה שיש נוספים. לחברות יש אולטימטום - ויתור על זיכיונות כתנאי לחידוש. זיכיונות של מותגים גדולים אצל מספר יבואנים יבדקו בקרוב. צריך להדגיש כי משרד התחבורה אינו מחויב להמלצות רשות התחרות, אך נוטה לאמצן.

שוק הרכב הישראלי מוסדר בחוק שירותי הרכב מ-2016, שמטרתו להגביר תחרות דרך פתיחת יבוא מקביל, זעיר ואישי. החוק פטר יבואנים עקיפים מרישיונות מלאים, הוריד דרישות הון והפחית חובות שירות, ואף אפשר יבוא רכבים משומשים עד שנתיים מייצור. עם זאת, יישום החוק נותר חלקי. יבוא ישיר שולט ב-97% מהשוק, בעוד יבוא מקביל מהווה 3% בלבד. הריכוזיות נובעת ממבנה השוק: 12-18 יבואנים פעילים, אך בפועל: יוניון, כלמוביל, צ'מפיון מוטורס, דלק מוטורס, קרסו מוטורס וטלקאר שולטות.  

מדד CR4 ומדד HHI (הירשמן-הרפינדל) שבודקים ריכוזיות מעידים על שוק ריכוזי. דוח מבקר המדינה חוזר על כשלים אלה באופן כמעט זהה לדוחות קודמים, ומדגיש כי רפורמות כמו "לא עוצרים בנמל" (הסרת בדיקות מכון הרישוי) ו"מה שטוב לאירופה" (אימוץ תקנים אירופיים) לא הובילו לשינוי מהותי. השוק עמוס בחסמים, לרבות: רישום רכבים מקבילים כ"יד שנייה" (מה שפוגע בערך), מגבלה של 20 רכבים לשנה ליבואנים זעירים, ולוחות זמנים ארוכים להובלה. כפי שדווח כאן, הדוח מציין כי פתיחת המשק ליבוא איטית מאוד.