מוסך
צילום: pexels
מדריך

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות

הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?



עמית בר | (16)
נושאים בכתבה מוסך מצבר שמן


מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.

בדיקות נוזלים - הפער המפתיע

במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.

פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון

פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל.

מגבים - פעולה של שתי דקות

זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.

חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.

נורות - פער קיצוני

נורת פנס קדמי עולה 30-40 שקל בחנות. במוסך יגבו 180-200 שקל כולל "עבודה". אם בשנה נשרפות שתי נורות - פנס קדמי ואחורי - החיסכון מגיע לכ-300 שקל.

חיסכון: 100-200 שקל בכל החלפה.

מצבר - חיסכון ושימוש יותר יעיל

מצבר 60 אמפר עולה בחנויות 550-750 שקל. במוסך יבואן או בשירותי דרך - 1,100-1,300 שקל. הפער: 400-600 שקל. ההחלפה דורשת זהירות אך אפשרית לביצוע עצמי או בעזרת מכר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

איך לזהות שהמצבר נחלש? התנעה איטית ומתקשה, במיוחד בבוקר; אורות הרכב נחלשים כשהמנוע כבוי; נורת אזהרה של מצבר בלוח השעונים; גיל המצבר מעל 3-4 שנים (התאריך מוטבע על המצבר);


איך כדאי לרכוש מצבר? טיפים לרכישה חכמה: רכישה בסוף השנה - רשתות החלפים מוכרות במבצעים של 20-30% הנחה בדצמבר; השוואת מחירים: מצבר במוסך יבואן - 1,200 ש"ח, בחנות רשת - 650 ש"ח, באינטרנט - 550 ש"ח (כולל משלוח).

 

איך לשמור על המצבר לאורך זמן? ניקוי הקטבים עם מברשת ונייר זכוכית פעם בחצי שנה - מונע קורוזיה; נסיעה ארוכה (20 דקות לפחות) פעם בשבוע - טוען את המצבר במלואו; בדיקת מפלס המים במצברים ישנים (לא נדרש במצברים חדשים ללא תחזוקה); ניתוק המצבר אם הרכב לא בשימוש מעל חודש

חיסכון: עד 500 שקל בכל החלפה (כל 3-5 שנים). וגם הארכת חיי המצבר.

טיפולים עונתיים - מניעה שחוסכת אלפים

לפני החורף (אוקטובר-נובמבר):

החלפת מגבים - מגבים בני שנה לא יעמדו בגשמי החורף. עלות: 80 שקל במקום 250 במוסך

נוזל ניקוי שמשות עם אנטיפריז - מונע קפיאה וסדקים. עלות: 30 שקל לבקבוק במקום 150 במוסך

בדיקת צמיגים - עומק חריץ מינימלי 3 מ"מ לחורף בטוח

סיכוך גומיות הדלתות - ספריי סיליקון ב-25 שקל מונע קפיאה והיתקעות

לפני הקיץ (אפריל-מאי):

ניקוי הרדיאטור - שטיפה עם צינור מים (חינם) במקום 300 שקל במוסך. מסירה חרקים ולכלוך שפוגעים בקירור

בדיקת מערכת הקירור - חיפוש נזילות קטנות סביב צינורות הגומי. נזילה קטנה שמתגלה בזמן חוסכת 2,000 שקל של רדיאטור חדש

בדיקת גז במזגן - אם המזגן מקרר פחות, כדאי למלא גז לפני הקיץ. עלות במוסך מזגנים: 250 שקל, במוסך רגיל: 500 שקל

החלפת פילטר מזגן - חובה לפני הקיץ. אוויר נקי וקירור יעיל יותר


בדיקות חודשיות קבועות (5 דקות שחוסכות אלפים):

מפלס נוזל הקירור - חייב להיות בין MIN ל-MAX

לחץ אוויר בצמיגים - חוסך דלק ומאריך חיי צמיגים

בדיקת שמן עם המדיד - רכב חייב להיות קר ועל משטח ישר

תאורה מלאה - נורה שרופה היא דוח של 250 שקל


חיסכון שנתי בטיפולים עונתיים: 800-1,200 שקל.

לחץ אוויר בצמיגים - חינם בתחנת הדלק

בדיקת אוויר במוסך עולה עשרות שקלים. בתחנות דלק הבדיקה והמילוי בחינם. לחץ תקין מאריך את חיי הצמיגים וחוסך 3-5% בצריכת הדלק. ברכב שנוסע 20,000 ק"מ בשנה, החיסכון בדלק בלבד מגיע ל-400-600 שקל.

חיסכון שנתי: מאות שקלים.


פנצ'רים - מתי הגרר מיותר

קריאת שירותי דרך לפנצ'ר עולה 250-400 שקל. החלפה עצמית לגלגל רזרבי חוסכת את כל העלות. תיקון בפנצ'רייה שכונתית עולה 80-120 שקל בלבד.

חיסכון בכל מקרה: 150-300 שקל.


חיטוי מזגן - 40 שקל במקום 400

במוסך יגבו 350-400 שקל עבור "חיטוי מערכת המזגן". ספריי חיטוי מיוחד עולה 40-60 שקל בחנות אביזרים. ריסוס לפתחי האוורור והפעלת המזגן בעוצמה מלאה ל-10 דקות נותן תוצאה זהה.

חיסכון: כ-300 שקל בכל טיפול.


דוגמאות מדגמים נפוצים בישראל

יונדאי i10 - פילטר האוויר נמצא בצד שמאל של המנוע, בתוך קופסה שחורה עם קליפסים. פילטר המזגן מתחת לתא הכפפות. נורת הפנס הקדמי מוחלפת מאחור דרך מכסה עגול שחור.

קיה פיקנטו - מיקום הפילטרים דומה ליונדאי. מגבים מתפרקים עם קליפס לחיצה. המצבר בחזית בצד ימין.

טויוטה קורולה - פילטר האוויר בצד ימין של המנוע. פילטר המזגן מאחורי תא הכפפות - שולפים מגירה קטנה ומכניסים חדש. הפנסים הקדמיים נגישים דרך מכסה פלסטיק עגול שמסובבים ופותחים.

בספר הרכב מפורטות הוראות מדויקות לכל דגם. ביוטיוב יש אלפי סרטוני הדרכה המראים צעד אחר צעד כיצד לבצע כל פעולה לפי דגם ושנה ספציפיים.

סיכום החיסכון השנתי

כאשר מסכמים את כל הסעיפים - נוזלים, פילטרים, מגבים, נורות, מצבר, אוויר בצמיגים, פנצ'רים, חיטוי מזגן וטיפולים עונתיים - נהג בודד חוסך 3,500-4,000 שקל בשנה. משפחה עם שני רכבים חוסכת 7,000-8,000 שקל, ובתוך חמש שנים - 35,000-40,000 שקל.

הכסף הזה נשאר בכיס שלכם - לחופשה, לחיסכון או לשדרוג הרכב הבא.


תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    יוסי 16/09/2025 08:45
    הגב לתגובה זו
    כמה שאתה צודק. אבל תמיד ישנם פראיירים שעם רכב ישן נכנסים לטיפול במוסך מרכזי ויוצאים עם תשלום של כמה אלפי שקלים ומשלמים בלי למצמץ.
  • 10.
    אנונימי 14/09/2025 08:45
    הגב לתגובה זו
    תיקון בפנצרייה שכונתית עולה 80120 שקל בלבד לרוב 30 יש מקומות 50 מקסימום 70
  • 9.
    שמן מנוע באוטו דיפו עולה יותר מבמוסך! (ל"ת)
    מוטי 13/09/2025 22:12
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אנונימי 13/09/2025 21:03
    הגב לתגובה זו
    אשמח לתשובה.
  • 7.
    יוי 13/09/2025 13:57
    הגב לתגובה זו
    להחליף לבד שמן ופילטר שמן. רפידות בלם. רצועת מזגן. לשים צמיגים חסכוניים בדלק ולנפח תמיד טיפה יותר . והכי חשוב ללמוד לנסוע רגוע וללמוד להשתמש כמה שפחות בבלמים. תחסכו ככה את כל ההוצאות. ולא תכנסו למוסך.אני לא נכנס למוסך כבר 5 שנים. חוסך בדלק ומשתמש בחלפים מאתר alvadi שמספק חלפים איכותיים הרי מקוריים שלא תמצאו בארץ. המובטחת בתחת.והיקרה והחאפרית בטירוף
  • 6.
    מדינה מרושעת 13/09/2025 13:37
    הגב לתגובה זו
    מדינה עשקנית שכל מטרתה לעשוק את האזרח הנורמטיבי ולהעשיר את האלפיון העליון הלגתי להקיא מהגועל נפש
  • אנונימי 13/09/2025 18:06
    הגב לתגובה זו
    תקרא להורים שך שעשו אותך כזה דפקת עצלי במוסך חכם חנוכה בפרדס חנה טיפול עולה 550שח חלקים מקוריים כולל עבודה ומעמעכשיו נראה אות גבר בא למוסך של נוח מה חרבנתה במכנסיים חתיחת דגנרט דפוק מהתחת אההההה!!!!
  • איש 13/09/2025 21:59
    יש לך נקודה חשובה אבל עם כזו שפה וכאלו ניבולי פה גם בחינם לא אבוא אליך לטיפול
  • 5.
    פשוט קונים טסלה (ל"ת)
    חומי 13/09/2025 12:30
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אתה קונה מכונית ברבע מיליון שקל כדי לטפל בה בעצמך פתטי ! (ל"ת)
    ירון 13/09/2025 11:29
    הגב לתגובה זו
  • י. 14/09/2025 18:30
    הגב לתגובה זו
    היו צריכים לעשות הגבלת מחירים לטיפולים במכוניות ישנות.
  • חיליק 14/09/2025 08:47
    הגב לתגובה זו
    קודם כל הרכב המשפחתי הכי זול שיש היום לקניה מתקרב ל 180 אלף מי שקונה ב 200 אלף לא עשיר פשוט לא רוצה סיני.בכל העולם אנשים מחליפים לבד שמנים מגבים נורות פילטרים. כמו שמחליפים נורה בבית שנשרפת זה לא יותר מסובך.
  • 3.
    אנונימי 13/09/2025 10:40
    הגב לתגובה זו
    באתר TEMU פילטר עולה 12 שקל
  • 2.
    אנונימי 13/09/2025 10:39
    הגב לתגובה זו
    במיוחד למי שנוסע 10000 קמ בשנה
  • 1.
    אנונימי 13/09/2025 09:51
    הגב לתגובה זו
    בחשמלי תכלס אין צורך להיכנס למוסך. נכנסים רק בשביל לשמר את האחריות. מחליפים שם פילטר מזגן שגם על זה אני מוותר ולא מחליף.מי שרוכש חשמלית אחרי תקופת האחריות חוסך את כל ההוצאה שציינה פה. לבדוק אוויר בגלגלים וללכת למוסך רק אם נדלקת נורת אזהרה כלשהי
  • אנונימי 13/09/2025 10:58
    הגב לתגובה זו
    גם לרכב חשמלי יש מזגן עם פילטר מגבים מתזים שמן ברקס וכו שלא לדבר על עלות סוללה של עשרות אלפי שקלים אחרי גמר האחריות. לא שהאחריות לסוללה שווה הרבה.
זיקר (זיקר)זיקר (זיקר)

הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה זיקר מחירי הרכב

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות. 

היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.


כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות. 

ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.