
כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות
הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?
מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.
המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.
בדיקות נוזלים - הפער המפתיע
במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.
חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.
פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון
פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.
- השותף הסתיר הכנסות - וישלם יותר מ-2 מיליון שקל
- מוכר? כך תקנו רכב משומש בצורה הכי נכונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חיסכון שנתי: 400-600 שקל.
מגבים - פעולה של שתי דקות
זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.
חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.
נורות - פער קיצוני
נורת פנס קדמי עולה 30-40 שקל בחנות. במוסך יגבו 180-200 שקל כולל "עבודה". אם בשנה נשרפות שתי נורות - פנס קדמי ואחורי - החיסכון מגיע לכ-300 שקל.
חיסכון: 100-200 שקל בכל החלפה.
מצבר - חיסכון ושימוש יותר יעיל
מצבר 60 אמפר עולה בחנויות 550-750 שקל. במוסך יבואן או בשירותי דרך - 1,100-1,300 שקל. הפער: 400-600 שקל. ההחלפה דורשת זהירות אך אפשרית לביצוע עצמי או בעזרת מכר.
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
איך לזהות שהמצבר נחלש? התנעה איטית ומתקשה, במיוחד בבוקר; אורות הרכב נחלשים כשהמנוע כבוי; נורת אזהרה של מצבר בלוח השעונים; גיל המצבר מעל 3-4 שנים (התאריך מוטבע על המצבר);
איך כדאי לרכוש מצבר? טיפים לרכישה חכמה: רכישה בסוף השנה - רשתות החלפים מוכרות במבצעים של 20-30% הנחה בדצמבר; השוואת מחירים: מצבר במוסך יבואן - 1,200 ש"ח, בחנות רשת - 650 ש"ח, באינטרנט - 550 ש"ח (כולל משלוח).
איך לשמור על המצבר לאורך זמן? ניקוי הקטבים עם מברשת ונייר זכוכית פעם בחצי שנה - מונע קורוזיה; נסיעה ארוכה (20 דקות לפחות) פעם בשבוע - טוען את המצבר במלואו; בדיקת מפלס המים במצברים ישנים (לא נדרש במצברים חדשים ללא תחזוקה); ניתוק המצבר אם הרכב לא בשימוש מעל חודש
חיסכון: עד 500 שקל בכל החלפה (כל 3-5 שנים). וגם הארכת חיי המצבר.
טיפולים עונתיים - מניעה שחוסכת אלפים
לפני החורף (אוקטובר-נובמבר):
החלפת מגבים - מגבים בני שנה לא יעמדו בגשמי החורף. עלות: 80 שקל במקום 250 במוסך
נוזל ניקוי שמשות עם אנטיפריז - מונע קפיאה וסדקים. עלות: 30 שקל לבקבוק במקום 150 במוסך
בדיקת צמיגים - עומק חריץ מינימלי 3 מ"מ לחורף בטוח
סיכוך גומיות הדלתות - ספריי סיליקון ב-25 שקל מונע קפיאה והיתקעות
לפני הקיץ (אפריל-מאי):
ניקוי הרדיאטור - שטיפה עם צינור מים (חינם) במקום 300 שקל במוסך. מסירה חרקים ולכלוך שפוגעים בקירור
בדיקת מערכת הקירור - חיפוש נזילות קטנות סביב צינורות הגומי. נזילה קטנה שמתגלה בזמן חוסכת 2,000 שקל של רדיאטור חדש
בדיקת גז במזגן - אם המזגן מקרר פחות, כדאי למלא גז לפני הקיץ. עלות במוסך מזגנים: 250 שקל, במוסך רגיל: 500 שקל
החלפת פילטר מזגן - חובה לפני הקיץ. אוויר נקי וקירור יעיל יותר
בדיקות חודשיות קבועות (5 דקות שחוסכות אלפים):
מפלס נוזל הקירור - חייב להיות בין MIN ל-MAX
לחץ אוויר בצמיגים - חוסך דלק ומאריך חיי צמיגים
בדיקת שמן עם המדיד - רכב חייב להיות קר ועל משטח ישר
תאורה מלאה - נורה שרופה היא דוח של 250 שקל
חיסכון שנתי בטיפולים עונתיים: 800-1,200 שקל.
לחץ אוויר בצמיגים - חינם בתחנת הדלק
בדיקת אוויר במוסך עולה עשרות שקלים. בתחנות דלק הבדיקה והמילוי בחינם. לחץ תקין מאריך את חיי הצמיגים וחוסך 3-5% בצריכת הדלק. ברכב שנוסע 20,000 ק"מ בשנה, החיסכון בדלק בלבד מגיע ל-400-600 שקל.
חיסכון שנתי: מאות שקלים.
פנצ'רים - מתי הגרר מיותר
קריאת שירותי דרך לפנצ'ר עולה 250-400 שקל. החלפה עצמית לגלגל רזרבי חוסכת את כל העלות. תיקון בפנצ'רייה שכונתית עולה 80-120 שקל בלבד.
חיסכון בכל מקרה: 150-300 שקל.
חיטוי מזגן - 40 שקל במקום 400
במוסך יגבו 350-400 שקל עבור "חיטוי מערכת המזגן". ספריי חיטוי מיוחד עולה 40-60 שקל בחנות אביזרים. ריסוס לפתחי האוורור והפעלת המזגן בעוצמה מלאה ל-10 דקות נותן תוצאה זהה.
חיסכון: כ-300 שקל בכל טיפול.
דוגמאות מדגמים נפוצים בישראל
יונדאי i10 - פילטר האוויר נמצא בצד שמאל של המנוע, בתוך קופסה שחורה עם קליפסים. פילטר המזגן מתחת לתא הכפפות. נורת הפנס הקדמי מוחלפת מאחור דרך מכסה עגול שחור.
קיה פיקנטו - מיקום הפילטרים דומה ליונדאי. מגבים מתפרקים עם קליפס לחיצה. המצבר בחזית בצד ימין.
טויוטה קורולה - פילטר האוויר בצד ימין של המנוע. פילטר המזגן מאחורי תא הכפפות - שולפים מגירה קטנה ומכניסים חדש. הפנסים הקדמיים נגישים דרך מכסה פלסטיק עגול שמסובבים ופותחים.
בספר הרכב מפורטות הוראות מדויקות לכל דגם. ביוטיוב יש אלפי סרטוני הדרכה המראים צעד אחר צעד כיצד לבצע כל פעולה לפי דגם ושנה ספציפיים.
סיכום החיסכון השנתי
כאשר מסכמים את כל הסעיפים - נוזלים, פילטרים, מגבים, נורות, מצבר, אוויר בצמיגים, פנצ'רים, חיטוי מזגן וטיפולים עונתיים - נהג בודד חוסך 3,500-4,000 שקל בשנה. משפחה עם שני רכבים חוסכת 7,000-8,000 שקל, ובתוך חמש שנים - 35,000-40,000 שקל.
הכסף הזה נשאר בכיס שלכם - לחופשה, לחיסכון או לשדרוג הרכב הבא.
- 12.לגמרי. ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים על כל רכב (ל"ת)אנונימי 28/11/2025 14:59הגב לתגובה זו
- 11.יוסי 16/09/2025 08:45הגב לתגובה זוכמה שאתה צודק. אבל תמיד ישנם פראיירים שעם רכב ישן נכנסים לטיפול במוסך מרכזי ויוצאים עם תשלום של כמה אלפי שקלים ומשלמים בלי למצמץ.
- 10.אנונימי 14/09/2025 08:45הגב לתגובה זותיקון בפנצרייה שכונתית עולה 80120 שקל בלבד לרוב 30 יש מקומות 50 מקסימום 70
- 9.שמן מנוע באוטו דיפו עולה יותר מבמוסך! (ל"ת)מוטי 13/09/2025 22:12הגב לתגובה זו
- 8.אנונימי 13/09/2025 21:03הגב לתגובה זואשמח לתשובה.
- 7.יוי 13/09/2025 13:57הגב לתגובה זולהחליף לבד שמן ופילטר שמן. רפידות בלם. רצועת מזגן. לשים צמיגים חסכוניים בדלק ולנפח תמיד טיפה יותר . והכי חשוב ללמוד לנסוע רגוע וללמוד להשתמש כמה שפחות בבלמים. תחסכו ככה את כל ההוצאות. ולא תכנסו למוסך.אני לא נכנס למוסך כבר 5 שנים. חוסך בדלק ומשתמש בחלפים מאתר alvadi שמספק חלפים איכותיים הרי מקוריים שלא תמצאו בארץ. המובטחת בתחת.והיקרה והחאפרית בטירוף
- 6.מדינה מרושעת 13/09/2025 13:37הגב לתגובה זומדינה עשקנית שכל מטרתה לעשוק את האזרח הנורמטיבי ולהעשיר את האלפיון העליון הלגתי להקיא מהגועל נפש
- אנונימי 13/09/2025 18:06הגב לתגובה זותקרא להורים שך שעשו אותך כזה דפקת עצלי במוסך חכם חנוכה בפרדס חנה טיפול עולה 550שח חלקים מקוריים כולל עבודה ומעמעכשיו נראה אות גבר בא למוסך של נוח מה חרבנתה במכנסיים חתיחת דגנרט דפוק מהתחת אההההה!!!!
- איש 13/09/2025 21:59יש לך נקודה חשובה אבל עם כזו שפה וכאלו ניבולי פה גם בחינם לא אבוא אליך לטיפול
- 5.פשוט קונים טסלה (ל"ת)חומי 13/09/2025 12:30הגב לתגובה זו
- 4.אתה קונה מכונית ברבע מיליון שקל כדי לטפל בה בעצמך פתטי ! (ל"ת)ירון 13/09/2025 11:29הגב לתגובה זו
- י. 14/09/2025 18:30הגב לתגובה זוהיו צריכים לעשות הגבלת מחירים לטיפולים במכוניות ישנות.
- חיליק 14/09/2025 08:47הגב לתגובה זוקודם כל הרכב המשפחתי הכי זול שיש היום לקניה מתקרב ל 180 אלף מי שקונה ב 200 אלף לא עשיר פשוט לא רוצה סיני.בכל העולם אנשים מחליפים לבד שמנים מגבים נורות פילטרים. כמו שמחליפים נורה בבית שנשרפת זה לא יותר מסובך.
- 3.אנונימי 13/09/2025 10:40הגב לתגובה זובאתר TEMU פילטר עולה 12 שקל
- 2.אנונימי 13/09/2025 10:39הגב לתגובה זובמיוחד למי שנוסע 10000 קמ בשנה
- 1.אנונימי 13/09/2025 09:51הגב לתגובה זובחשמלי תכלס אין צורך להיכנס למוסך. נכנסים רק בשביל לשמר את האחריות. מחליפים שם פילטר מזגן שגם על זה אני מוותר ולא מחליף.מי שרוכש חשמלית אחרי תקופת האחריות חוסך את כל ההוצאה שציינה פה. לבדוק אוויר בגלגלים וללכת למוסך רק אם נדלקת נורת אזהרה כלשהי
- אנונימי 13/09/2025 10:58הגב לתגובה זוגם לרכב חשמלי יש מזגן עם פילטר מגבים מתזים שמן ברקס וכו שלא לדבר על עלות סוללה של עשרות אלפי שקלים אחרי גמר האחריות. לא שהאחריות לסוללה שווה הרבה.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
