ג'אקו 5. צילום יצרןג'אקו 5. צילום יצרן

שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של משפחתית רגילה

צ'רי טיגו 4 וג'אקו J5 הגיעו לישראל עם תג מחיר שמאתגר את המותגים המבוססים - ומעלה שאלות על הכדאיות ברכישת רכבי בנזין לא היברידיים במחיר דומה



עמית בר | (13)
נושאים בכתבה ג'אקו 5 רכב חשמלי

שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה: מותגים סיניים כמו צ'רי וג'אקו (תת-מותג של צ'רי) לא רק נכנסים לשוק, אלא משנים את כללי המשחק. הצ'רי טיגו 4 ההיברידית מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו משולב עם מנוע חשמלי, הספק כולל של כ-150 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת של 5.4 ליטר ל-100 ק"מ - הכל החל מ-135,990 שקל. הג'אקו J5 החשמלית מביאה סוללה של כ-60 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 420 ק"מ, ועיצוב מודרני - במחיר התחלתי של כ-152 אלף שקל. מפרט כזה היה שמור עד כה לרכבים יקרים משמעותית.

לצד אלה, מותגים סיניים נוספים מגבירים את התחרות. ה-BYD Atto 3 (לא Atto 2), קרוסאובר חשמלי עם סוללה של 60 קוט"ש וטווח של כ-420 ק"מ, נמכר בכ-180 אלף שקל. גם MG4, סופרמיני חשמלית מתקדמת, מוצעת החל מ-140 אלף שקל עם טווח של כ-350 ק"מ.

בשוק שבו מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים מהוות כבר למעלה מ-20% מכלל המכירות החדשות, הדגמים הסיניים מצוידים בטכנולוגיות כמו מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2 (סיוע לנהג), קישוריות מלאה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. התוצאה: יבואנים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם, והלקוחות נהנים מתחרות מחירים.

יבואנים מגיבים בהוזלות מחירים

צעדים כמו הוזלות מחירים של MG בישראל - שם ה-MG HS פלאג-אין הוזל בכמה אלפי שקלים - מאותתים על מגמה רחבה. יבואנים נאלצים להגיב למתחרים סיניים שמציעים ערך גבוה יותר למחיר. ההוזלות מוסברות כתוצאה משינויי מט"ח ושיפורים לוגיסטיים, אך בפועל מדובר בתגובה לתחרות הגוברת.

הגרסאות הבסיסיות משמשות בעיקר ככלי שיווקי. הדגמים המאובזרים, עם תוספות כמו גג פנורמי ומערכות שמע משופרות, נמכרים בתוספת של 10-15 אלף שקל - והם מביאים את הרווח העיקרי. המחיר ההתחלתי האטרקטיבי מעביר מסר ברור: טכנולוגיה מתקדמת לא חייבת לעלות הון.

האתגר: לא רק למותגים סיניים אחרים

שוק הרכב ההיברידי והחשמלי בישראל נשלט עד כה על ידי מותגים יפניים וקוריאניים. כעת, עם כניסת דגמים כמו צ'רי טיגו 4, המצוידים בבקרת שיוט אדפטיבית ומצלמות היקפיות, האיום מורגש גם על דגמים מבוססים. יונדאי קונה היברידית, במחיר של כ-180 אלף שקל, או טויוטה יאריס קרוס בכ-160 אלף שקל, נראים יקרים בהשוואה.

גם רכבי בנזין רגילים חשים את הלחץ. סקודה קאמיק הלא-היברידית נמכרת בכ-140 אלף שקל - מחיר דומה לצ'רי טיגו 4 ההיברידית. הלקוחות שואלים את עצמם מדוע לרכוש רכב בנזין רגיל כשבאותו מחיר ניתן לקבל היברידית חסכונית יותר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אתגרי הרכבים החשמליים הסיניים

בקטגוריית החשמליות הזולות, כמו BYD דולפין, מורגשת עלייה בתלונות לקוחות על טווח נסיעה מוגבל ותשתית טעינה לא מספקת. טווח הנסיעה בפועל יורד לכ-280-320 ק"מ בתנאי ישראל, וירידת הערך בשוק המשומשות מהירה יותר מהצפוי.

כאן נכנסים לתמונה דגמים כמו ג'אקו J5, שמציעים איזון טוב יותר בין מחיר לביצועים. יבואני רכב מזהים שלקוחות רבים מעדיפים היברידיות על פני חשמליות בסיסיות, בעיקר בגלל גמישות השימוש וחוסר התלות בתשתית טעינה.

השפעת המיסוי העתידית

עליית מס הקנייה על רכב חשמלי הצפויה ב-2026 (מ-45% ל-52%) עשויה להשפיע על השוק. העלייה תייקר דגמים חשמליים בכ-7-10 אלף שקל, מה שעלול להפוך היברידיות לאטרקטיביות יותר. יבואנים סיניים עשויים לספוג חלק מהעלייה כדי לשמור על תחרותיות, אך ברור שהמחירים הנוכחים לא יישארו לאורך זמן.

השוק הישראלי נמצא בנקודת מפנה, והתחרות צפויה להתגבר עוד יותר בחודשים הקרובים. זה אומר שלמרות שיש ירידות במחירי הרכב החשמלי, יש סיכוי טוב שלמרות שהמס צפוי לעלות ואיתו המחירים, השחיקה הנמשכת במחירים תימשך. זאת לא עובדה, אי אפשר באמת לנבא את מגמת המחירים, אבל נזכיר שבדיוק לפני שנה יבואני הרכב טענו שצריך לקנות עכשיו כי המחירים יעלו, וגרמו לגל של רכישות בעיקר בדצמבר, רגע לפני העלאת מס קנייה, אך בפועל התברר שהמחירים נשארו נמוכים ואף ירדו על פני כל השנה. הסיבות הן בראש וראשונה שחיקת מחירים עולמית, תחרות גדולה בארץ ומלאי גדול שנותר ליבואניות. 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    פבל 01/09/2025 23:32
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר להשוות בים השניים גאקו לוקח כל רכב
  • 10.
    לא נוגע בחשמליות לדעתי שוק החשמליות יתרסק כבר עכשיו יש ברקס הקניות חשמליות תבדקו (ל"ת)
    ירון 22/08/2025 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אבי 22/08/2025 15:46
    הגב לתגובה זו
    היבואן לוקח 150% רווח או מה
  • 8.
    NFT נדיר 22/08/2025 14:34
    הגב לתגובה זו
    בדיוק כמו להזמין טאבלט או כל דבר אחר מאלי וכו...ואל תספרו על תקינה אחריות וכו... כאילו כל הקורקינטים והטרקטורונים פה עבורו ביקורת של נאסא.חייבים לפתוח לנו את השוק ולהוריד מהמשפחות השולטות
  • 7.
    אנונימוס 22/08/2025 14:16
    הגב לתגובה זו
    מי שקונה רכב היברידי טורבו בנזין צריך להבין כי האחזקה שלו אחרי שלוש שנים תהייה אדירה.1. מנוע בנזין טורבו שעובד בלחץ גבוה ונשחק מהר.2. מערכת חשמלית עם סוללה שנשחקת בעוצמתה.הוצאות האחזקה למערכות הללו יהיו אדירות.לא שווה לקנות רכבים כאלו בשביל חיסכון בדלק בטווח הקצר.
  • 6.
    שבי 22/08/2025 13:39
    הגב לתגובה זו
    לא מפסיקים לפמפם כמה כדאי לנו זבל סיני שאחרי 3 שנים אי אפשר למכור
  • 5.
    בא 22/08/2025 11:44
    הגב לתגובה זו
    גמור...היה אסור לסחור עם קומוניסטים!! !
  • 4.
    אנונימי 22/08/2025 11:12
    הגב לתגובה זו
    אני אזרח פשוט ורגיל מקבל כל הזמן הצעות עם הנחות של עשרות אלפי שקלים לרכבים חשמליים וסיניים לא לרכבי בנזין. כנראה שהיבואנים לא מצליחים למכור אותם ובטח לא במחירים האלו.
  • אנונימי 23/08/2025 13:22
    הגב לתגובה זו
    לא רוצים הם מובילות טבלת המכירות
  • 3.
    שאפיק 22/08/2025 10:46
    הגב לתגובה זו
    לא מצליחים למכור ועיתונות הרכב משתפת פעולה עם היבואנים
  • 2.
    ככל שמחירי הסוללות ירדו כך גם החשמליות (ל"ת)
    אנונימי 22/08/2025 10:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני אכלתי אותה פעם אחת 22/08/2025 10:01
    הגב לתגובה זו
    הם הלקוחות האידאליים לרכבים סיניים. בהמשך כשיבקרו במוסך או כשירצו למכור יבינו למה
  • בא 22/08/2025 11:46
    הגב לתגובה זו
    עבדים....הם גם ישפרו את הרכבים ..כמו היפנים בזמנו.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.