ג'אקו 5. צילום יצרןג'אקו 5. צילום יצרן

שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של משפחתית רגילה

צ'רי טיגו 4 וג'אקו J5 הגיעו לישראל עם תג מחיר שמאתגר את המותגים המבוססים - ומעלה שאלות על הכדאיות ברכישת רכבי בנזין לא היברידיים במחיר דומה



עמית בר | (3)
נושאים בכתבה ג'אקו 5 רכב חשמלי

שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה: מותגים סיניים כמו צ'רי וג'אקו (תת-מותג של צ'רי) לא רק נכנסים לשוק, אלא משנים את כללי המשחק. הצ'רי טיגו 4 ההיברידית מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו משולב עם מנוע חשמלי, הספק כולל של כ-150 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת של 5.4 ליטר ל-100 ק"מ - הכל החל מ-135,990 שקל. הג'אקו J5 החשמלית מביאה סוללה של כ-60 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 420 ק"מ, ועיצוב מודרני - במחיר התחלתי של כ-152 אלף שקל. מפרט כזה היה שמור עד כה לרכבים יקרים משמעותית.

לצד אלה, מותגים סיניים נוספים מגבירים את התחרות. ה-BYD Atto 3 (לא Atto 2), קרוסאובר חשמלי עם סוללה של 60 קוט"ש וטווח של כ-420 ק"מ, נמכר בכ-180 אלף שקל. גם MG4, סופרמיני חשמלית מתקדמת, מוצעת החל מ-140 אלף שקל עם טווח של כ-350 ק"מ.

בשוק שבו מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים מהוות כבר למעלה מ-20% מכלל המכירות החדשות, הדגמים הסיניים מצוידים בטכנולוגיות כמו מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2 (סיוע לנהג), קישוריות מלאה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. התוצאה: יבואנים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם, והלקוחות נהנים מתחרות מחירים.

יבואנים מגיבים בהוזלות מחירים

צעדים כמו הוזלות מחירים של MG בישראל - שם ה-MG HS פלאג-אין הוזל בכמה אלפי שקלים - מאותתים על מגמה רחבה. יבואנים נאלצים להגיב למתחרים סיניים שמציעים ערך גבוה יותר למחיר. ההוזלות מוסברות כתוצאה משינויי מט"ח ושיפורים לוגיסטיים, אך בפועל מדובר בתגובה לתחרות הגוברת.

הגרסאות הבסיסיות משמשות בעיקר ככלי שיווקי. הדגמים המאובזרים, עם תוספות כמו גג פנורמי ומערכות שמע משופרות, נמכרים בתוספת של 10-15 אלף שקל - והם מביאים את הרווח העיקרי. המחיר ההתחלתי האטרקטיבי מעביר מסר ברור: טכנולוגיה מתקדמת לא חייבת לעלות הון.

האתגר: לא רק למותגים סיניים אחרים

שוק הרכב ההיברידי והחשמלי בישראל נשלט עד כה על ידי מותגים יפניים וקוריאניים. כעת, עם כניסת דגמים כמו צ'רי טיגו 4, המצוידים בבקרת שיוט אדפטיבית ומצלמות היקפיות, האיום מורגש גם על דגמים מבוססים. יונדאי קונה היברידית, במחיר של כ-180 אלף שקל, או טויוטה יאריס קרוס בכ-160 אלף שקל, נראים יקרים בהשוואה.

גם רכבי בנזין רגילים חשים את הלחץ. סקודה קאמיק הלא-היברידית נמכרת בכ-140 אלף שקל - מחיר דומה לצ'רי טיגו 4 ההיברידית. הלקוחות שואלים את עצמם מדוע לרכוש רכב בנזין רגיל כשבאותו מחיר ניתן לקבל היברידית חסכונית יותר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אתגרי הרכבים החשמליים הסיניים

בקטגוריית החשמליות הזולות, כמו BYD דולפין, מורגשת עלייה בתלונות לקוחות על טווח נסיעה מוגבל ותשתית טעינה לא מספקת. טווח הנסיעה בפועל יורד לכ-280-320 ק"מ בתנאי ישראל, וירידת הערך בשוק המשומשות מהירה יותר מהצפוי.

כאן נכנסים לתמונה דגמים כמו ג'אקו J5, שמציעים איזון טוב יותר בין מחיר לביצועים. יבואני רכב מזהים שלקוחות רבים מעדיפים היברידיות על פני חשמליות בסיסיות, בעיקר בגלל גמישות השימוש וחוסר התלות בתשתית טעינה.

השפעת המיסוי העתידית

עליית מס הקנייה על רכב חשמלי הצפויה ב-2026 (מ-45% ל-52%) עשויה להשפיע על השוק. העלייה תייקר דגמים חשמליים בכ-7-10 אלף שקל, מה שעלול להפוך היברידיות לאטרקטיביות יותר. יבואנים סיניים עשויים לספוג חלק מהעלייה כדי לשמור על תחרותיות, אך ברור שהמחירים הנוכחים לא יישארו לאורך זמן.

השוק הישראלי נמצא בנקודת מפנה, והתחרות צפויה להתגבר עוד יותר בחודשים הקרובים. זה אומר שלמרות שיש ירידות במחירי הרכב החשמלי, יש סיכוי טוב שלמרות שהמס צפוי לעלות ואיתו המחירים, השחיקה הנמשכת במחירים תימשך. זאת לא עובדה, אי אפשר באמת לנבא את מגמת המחירים, אבל נזכיר שבדיוק לפני שנה יבואני הרכב טענו שצריך לקנות עכשיו כי המחירים יעלו, וגרמו לגל של רכישות בעיקר בדצמבר, רגע לפני העלאת מס קנייה, אך בפועל התברר שהמחירים נשארו נמוכים ואף ירדו על פני כל השנה. הסיבות הן בראש וראשונה שחיקת מחירים עולמית, תחרות גדולה בארץ ומלאי גדול שנותר ליבואניות. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שאפיק 22/08/2025 10:46
    הגב לתגובה זו
    לא מצליחים למכור ועיתונות הרכב משתפת פעולה עם היבואנים
  • 2.
    ככל שמחירי הסוללות ירדו כך גם החשמליות (ל"ת)
    אנונימי 22/08/2025 10:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני אכלתי אותה פעם אחת 22/08/2025 10:01
    הגב לתגובה זו
    הם הלקוחות האידאליים לרכבים סיניים. בהמשך כשיבקרו במוסך או כשירצו למכור יבינו למה