
קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
ה MG HS הושק עם שלוש צורות הנעה - דגם עם מנוע טורבו בנזין, דגם היברידי ודגם פלאג אין. מההשקה ועד לפרסום המבחן הפחיתה לובינסקי היבואנית את מחיר הדגם באלפי שקלים, על מנת להתמודד טוב יותר בתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן.
אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, מחיר
פחות אהבנו: עיצוב, הססנות קלה של תיבת ההילוכים
ציון מסכם: 4.3 במדד פולס
את ה MG HS פגשנו לראשונה לפני מספר שבועות עם השקת הדגם בארץ. ה HS הושק במקביל עם שלוש אפשרויות הנעה לבחירת הלקוח – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין, ורמת גימור יחידה וגבוהה.
הלקוח למעשה יכול לבחון את השימושים האישיים שלו, את הקילומטראז' השנתי שהוא צפוי לנהוג ברכב, ואז לקבל החלטה מושכלת מה מתאים לו יותר.
אנחנו מתחילים את המסע לבחינת שלושת הדגמים עם דגם הטורבו בנזין, הזול מבין השלושה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.655 /רוחב 1.89 /גובה 1.664 /בסיס גלגלים 2.767 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | טורבו בנזין, קדמית. גיר רובוטי דו מצמדי
7 הילוכים |
| הספק ומומנט | 170 כ"ס ו 28 קג"מ |
| נפח מיכל דלק | 55 ליטר |
| צריכת דלק (משולב) | 13.15 ק"מ לליטר. WLTP |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב החיצוני של ה HS נאה, אם כי גנרי משהו. בהרבה מכוניות אם תנהגו בהן, תכלו לדמיין את חזית הרכב או את החלק האחורי. בין אם ראיתן אותן הרבה על הכביש ובין אם יש להם הרבה שעות שימוש. ה HS לא אחת מהן. היא בהחלט נאה, מכל זוית, עם יחידות תאורה צרות משולבות לד, חזית מאוד מזוהה עם MG, וגם חלק אחורי נאה וזורם. אין בעיצוב החיצוני שום 'פאול' מחד, וגם אין דרמה מאידך. וזה לא שמעצבי MG לא יודעים לייצר עיצוב דרמטי, ע"ע סייברסטר המהממת. כאן ברור שהמטרה היא להיות מתאימה לכולם.
פנים הרכב הרבה יותר מוצלח לטעמי עם שילוב צבעים של חום ושחור שעובד נהדר לטעמי. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''12.3 עם מגוון תצוגות ומידע, ולצידו מולטימדיה בגודל זהה. הקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. הממשק עצמו נוח ואינטואיטיבי, עם קיצורים פשוטים וברורים, ובנוסף מתג פיסי למסך הבית. על ההגה מתגי שליטה כמקובל, אלו מימין אחראים על המדיה ותצוגות מהסך בלוח המחוונים, אלו משמאל על בקרת השיוט. קונסולה רחבה ונוחה עם מוט הילוכים עם מצב ספורט בדחיפה קלה ימינה, ואז גם ניתן להוריד ולהעלות הילוכים ידנית.
מושב הנהג נוח מאוד, עם כיוונונים חשמליים, ותמיכה מצויינת לגב, גם התחתון וגם העליון. מאחור, בזכות בסיס הגלגלים הגדול ובזכות רצפה שטוחה לחלוטין, המרווח מצוין. גם לרגליים, גם לראש, וגם לרוחב.
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 170 כ"ס ומומנט של 28 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שבעה הילוכים. ההנעה קדמית.
עם תחילת נסיעה קצת מוזר לנהוג ברכב חדש עם מנוע בנזין ותיבת הילוכים, לאחר מגוון החשמליות החדשות בשוק. שני דברים מורגשים מיד, הראשון הוא שיא המומנט שצריך לעלות ל – 3000 סל"ד כדי לקבל את הבוסט המצופה מהמנוע, והשני הוא ההססנות הרגילה של תיבות הילוכים רובוטיות. לוקח להן שבריר שניה להבין מה מצופה מהן, וה HS לא חריגה בהתנהגות זו.
המתלים טובים, על גבול הקשיחים, אבל בהחלט לטובה. הם לא מתרסקים על מהמורות אלא מרסנים אותן היטב, ומאפשרים נהיגה בטוחה גם במהירויות גבוהות מאוד. אחיזת הכביש טובה וצפויה, ונהג נורמטיבי ימצא את עצמו בהחלט נהנה מה HS הזו. זינוק מהיר מעמידה מחייב את הנהג ללחיצה די אגרסיבית על דוושת התאוצה, אבל מהרגע שמבינים שזו ההתנהגות הרגילה של רכב טורבו בנזין, ניתן לקבל מהרכב התנהלות די זריזה. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות. נתון שפעם היה נחשב למרשים מאוד, והיום הוא די סטנדרטי.
צריכת הדלק המוצהרת של ה HS עומדת על 13.15 ק"מ לליטר. בנהיגה רגילה / אגרסיבית הוצאנו מהרכב 11 ק"מ לליטר. אבל ההפתעה הגדולה באמת הגיעה בנהיגה רגועה ומתונה, במהירויות של כ 100 קמ"ש. בכזו נהיגה עברה ה HS לא פחות מ 21.2 ק"מ לליטר, נתון נהדר. (אגב, מה שמוכיח שהרבה יותר חשוב מהנתון הרשמי הוא סגנון הנהיגה)
בתחום הבטיחות מצויידת ה HS במרבית המערכות האקטיביות המוכרות עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לנתיב, ניטור נהג ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 5, והרכב נבחן ב EuroNcap עם השקתו וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחירו של ה HS בגירסת הבנזין עומד על 166,888 ₪, לפני בחירת צבעים.
ה HS נכנס לסביבה עתירת תחרות. גם אם נצמצם את התחרות ל C-SUV בנזין בלבד, הוא יצטרך להתמודד עם מתחרים מצוינים כמו היונדאי טוסון (החל מ 189.0 אש"ח) , קיה ספורטאז' ( החל מ 185.0 אש"ח) וסקודה קארוק (החל מ 170.0 אש"ח אבל עם בסיס גלגלים קטן ב 15 ס"מ משמעותיים) ובני הדודים מסין, הצ'רי טיגו 7 ( החל מ 165.0 אש"ח ), אחיו התאום הג'אקו 7 (החל מ 170.0 אש"ח) וה- KGM טורס (החל מ 170.0 אש"ח), וזה עוד לפני שנכנסנו לדגמים היברידיים, פלאג אין או חשמלי מלא. לזכות ה HS נציין בסיס גלגלים גדול משמעותית מכל המתחרים, ואף גדול מזה של הטוסון LONG אשר מגיע רק עם הנעה היברידית.
ציון מסכם:
| MG HS טורבו בנזין | |
| נוחות | 4.5 |
| דינמיות | 4.2 |
| צריכת דלק | 4.5 |
| אבזור | 4.5 |
| בטיחות | 4.0 |
| עיצוב | 4.0 |
| תמורה למחיר VFM | 4.2 |
| ציון מסכם (ממוצע) | 4.3 |
- 1.יוסי 09/08/2025 10:39הגב לתגובה זוהציונים הם 4..... מתוך כמה מתוך 5
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
MG HS HYBRID הוזלה של 8000 ש"ח. צילום יואב פולסלא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
קבוצת לובינסקי הודיעה כי החל ממחר, 1.8.25 יכנס לתוקף מחירון עדכני ומוזל לדגמי MG השונים. ההוזלות - בין 3000 ש"ח ל - 8000 ש"ח במחיר הקטלוגי של הרכב.
בנוסף, הוזלה של 50,000 ש"ח בהשוואה למחיר הרכב כאשר שווק כחדש, לדגם ה - MG5, בעסקת 0 ק"מ.
חברת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל עדכנה הבוקר כי הוזילה באלפי שקלים את מחירי דגמי MG המיובאים על ידה לישראל.
דגמי MG המיוצרים על ידי ענקית הרכב הסינית SAIC המיובאים לישראל הם מכלי הרכב הסיניים הראשונים ששווקו בישראל, מזה כ – 15 שנים. MG תחת כנפי לובינסקי היתה החלוצה בשיווק כמויות גדולות של כלי רכב חשמליים, עם דגם ה MG ZS EV, ולאחר מכן זכה דגם ה - EHS הפלאג אין הייבריד הגדול של החברה להצלחה גדולה ואלפי יחידות ממנו שווקו ללקוחות פרטיים וציי רכב.
הבוקר הודיעה היבואנית כי בזכות שערי המטבע הנוחים, היא הצליחה להוזיל את דגמי MG השונים המיובאים לישראל.
דגם ה HS קרוסאובר בסגמנט C-Suv (מבחן מלא יעלה לדגם הבנזין בקרוב, ומיד אחריו מבחנים גם לדגמים ההיברידיים והפלאג אין) המשווק עם שלוש צורות הינע כאמור.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה HS ההיברידי מוזל ב - 8000 ₪ למחיר של 185.0 אש"ח. ה - HS בהנעת פלאג אין הייבריד מוזל ב – 6000 ₪ למחיר של 197.0 אש"ח. ה - HS עם הנעת בנזין מוזל ב - 6000 ₪ למחיר של 167.0 אש"ח.
אני יכול לומר טרם פרסום המבחנים כי מדובר בדגם מוצלח למדי לדעתי.
