דונגפנג בוקס. צילום יואב פולס
דונגפנג בוקס. צילום יואב פולס

קופסת הפתעות - דונגפנג בוקס. סופר מיני חשמלית

הבוקס היא סופר מיני במימדים החיצוניים עם מרווח פנימי כמעט כמו של קרוסאובר. היא גם חשמלית מלאה, בעלת עיצוב 'חמוד' ומתומחרת נכון. 

אהבנו: עיצוב, מחיר, מרווח פנימי

פחות אהבנו: הספקי טעינה, איבזור בטיחות, ללא EuroNcap

ציון מסכם: 4.0 במדד פולס

יואב פולס | (4)

טיימינג זה הכל בחיים, לא רצועת תיזמון של המנוע, אלא הטיימינג של הדברים בחיים. הדונגפנג בוקס הושק ממש לקראת סוף 2024 כשהמע"מ עוד היה 17% והמס על החשמליות היה 35%, ורגע לפני שפרצו לחיינו רכבי הפלאג אין הייבריד החדשים, שתופסים מתחילת השנה נתח שוק משמעותי, שהגיע בימים אלו לכ - 8%. תוך כדי תחילת שיווק הדגם רכשה קבוצת 'דלק מוטורס' את פעילות דונגפנג בישראל מידי 'מטרו מוטור'.

בסיטואציה הזו החל שיווק הדונגפנג בוקס, רכב סופר מיני חשמלי עם מרווח פנימי נדיר.

תעודת חובה    
קטגוריה            סופר מיני
מימדים (מטר)    אורך 4.03 / רוחב 1.81 / גובה 1.57 / בסיס גלגלים 2.66
מספר מושבים    חמישה
הנעה                חשמלית קדמית
הספק ומומנט    95 כ"ס, 16 קג"מ
סוללה וטעינה    43.2Kwh, טעינת AC  בהספק 6.6Kw טעינת DC בהספק 50Kw
טווח ותקן            310 ק"מ. WLTP
בטיחות                ציון איבור בטיחות 3. ללא EuroNcap
מחיר                    113,900 ש"ח



עיצוב חיצוני ופנימי

'אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני', זה כנראה הופיע בפני מעצבי הבוקס על כל דף או דפדפן אותו הם פתחו כאשר ניגשו לעצב את הבוקס, והיא אכן מקסימה ומתוקה כבר מהמבט הראשוני. את המבט הראשוני תופסת החזית החייכנית של הבוקס, עם פס לד לכל רוחב החזית, שיורד בקצוות ועוטף את הפנס הראשי. התוצאה מצוינת לטעמי. מעצבי הבוקס הצליחו לחמוק מאופנת ה 'בואו נתקין חיפויי פלסטיק שחורים בבתי הגלגלים והספים התחתונים לטובת מראה גבוה', ואת המראה הגבוה הם משיגים באמצעות קורות שחורות וגג 'צף'. החלק האחורי של הבוקס הוא המוצלח ביותר לטעמי עם דלת חמישית שחלקה העליון בצבע שחור וחלקה התחתון בצבע המרכב. יחידות תאורה אחוריות משולבות לד משלימות מראה חביב ומודרני.


בוקס - סביבת נהג. צילום יואב פולס

פנים הרכב מנסה להיות נקי ומינימליסטי. דשבורד אופקי ובמרכזו מסך מולטימדיה בגודל ''12, אולם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות ממשק ייעודי, שבסה"כ היה יציב. לנהג צג לוח מחוונים בגודל 5'' עם מידע בסיסי. על מנת לקבל מידע מפורט נדרש לעבור בתפריט שלאחר מס' שניות נמחק ומשאיר את לוח המחוונים עם המידע שנקבע מראש. הגה בעל שני חישורים, עם מתגי הפעלה שונים מושב הנהג חשמלי עם ארבעה זיכרונות קבועים. Nice. מדף קונסולה מרכזית 'צפה' עם משטח טעינה אלחוטי, מתחתיה שני מחזיקי כוסות ועוד משטחים להנחת חפצים. בין הנהג לנוסע תא חפצים גדול ושימושי. לבוקס תאורת אווירה בדשבורד, מאחורי הידיות של הדלתות, לרגלי הנהג והנוסע, ובמרכז הקונסולה. מודה שעד היום לא הצלחתי להתחבר לדבר הזה שנקרא תאורת אווירה, ולחשיבות שאנחנו הצרכנים מייחסים לו. המרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב.

הנעה ונהיגה

לבוקס מנוע חשמלי בהספק של 95 כ"ס ומומנט של 16 קג"מ. לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה אבל בהחלט מספק. הסוללה בקיבולת 43.2Kwh והטווח המוצהר עומד על 310 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 50Kw. עם זאת, המספרים האלה לא מספרים את האמת שכן טעינה ביתית 'רגילה', תלת פאזית, כזו שמטעינה כלי רכב חשמליים אחרים בהספק של עד 11Kw, טענה את הבוקס בהספק של 3.0Kw בלבד. לא ניכנס להסברים הטכניים, אבל בבית סטנדרטי, גם כזה שיש לו חיבור תלת פאזי 3x40, ועמדת טעינה סטנדרטית, לא תקבלו יותר מ – 3.0Kw-3.5Kw. המשמעות היא שהרכב צריך להיות מחובר הרבה יותר זמן לעמדת הטעינה הביתית.

הנסיעה בבוקס נעימה, המתלים עושים עבודה טובה, ורק מערכות הבטיחות מזכירות את קיומן, עד שאתה מבטל אותן כליל, למעט הבלימה האוטומטית. הן פועלות ברגישות יתר וזו המנטרת את הנהג מטרידה לא מעט. לזכות הבוקס אפשר לומר כי ניטרול המערכות נעשה יחסית בקלות.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


בוקס. חמודה מכל זווית. צילום יואב פולס

עוד נקודה לחובת הבוקס, לא משהו קריטי, אפילו משעשע משהו הוא ההודעות המתורגמות לעברית. מישהו ב'דלק' צריך לשבת על הבוקס ולעדכן את ההודעות בעברית באופן מסודר. מצב ECO של הרכב תורגם ל'כלכלה', ועם שחרור בלם היד החשמלי עם השילוב ל – D הרכב מודיע על "הידבקות שוחררה". זה שהרכב לא יקר לא אומר שנכון לוותר על הגהה מקיפה ויסודית.

לא היתה כל בעיה לבוקס לשייט בכבישים מהירים במהירויות של 120 קמ"ש וצפונה, למרות שהמהירות המרבית מוגבלת ל – 140 קמ"ש. לבוקס בקרת שיוט אדפטיבית שפעלה היטב. הבוקס מצוידת גם בשלוש רמות של בלימה רגנרטיבית, ובמהרה נקבעה הרמה החזקה ביותר. אופי הפעולה של הבלימה היה לא אינטואיטיבי, ובמקום שעם עזיבת דוות התאוצה הרכב יתחיל להאט, הוא גולש מעט ללא שינוי, ורק אחרי פרק זמן לא ארוך נכנסת הבלימה הרגנרטיבית לפעולה.

צריכת חשמל ובטיחות

צריכת החשמל המוצהרת של הבוקס עומדת על 15.6Kw ל – 100 ק"מ, והאמת היא שאני מתקשה להבין איך היצרן הגיע לצריכה הזו, שהיא לא בתקן WLTP. הצריכה בפועל נמוכה משמעותית. נהיגה מתונה הניבה צריכת חשמל של כ-10Kw  ל – 100 ק"מ בלבד, ונהיגה אגרסיבית הניבה צריכה של 14.6Kw ל – 100 ק"מ, שתיהן נמוכות משמעותית מהצהרת היצרן, ויכול להיות שאימוץ תקן WLTP יביא את הרכב לטווח משמעותית יותר גבוה. נהיגה בתוך העיר הניבה צריכה אף יותר נמוכה, כך שלא ברור לי למה מצהיר היצרן על הצריכה הרשמית.

בתחום הבטיחות לבוקס אביזרי בטיחות אקטיביים כמו בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, ועוד. עם זאת ציון אבזור הבטיחות עומד על 3 בלבד. הרכב טרם נבחן במבחן של ה EuroNcap.

מחיר, מתחרות וסיכום

האחריות של הבוקס עומדת על חמש שנים או 100,000 ק"מ לרכב, ולסוללה האחריות היא 8 שנים או 160,000 ק"מ.

המחיר של הבוקס הוא הקלף החזק, והוא משווק במחיר של 114.0 אש"ח.

הסיכום של הבוקס הוא חיובי מאוד. למרות כמה פאולים קטנים מדובר ברכב מקסים, מרווח וחסכוני, ות'כלס למי שלא מוביל חמישה נוסעים בוגרים על בסיס קבוע, ולא עושה משלוחים בין אילת לת"א מדי יום, הבוקס היא פתרון נהדר.

הבוקס לא לבד כאשר יש לה שתי מתחרות חשמליות מאוד שונות זו מזו, המתחרה הצעירה, ה BYD Dolphin Surf רכב מיני, עם מרווח פנימי קטן משמעותית מזה של הבוקס, ארבעה מקומות בלבד ובמחיר של 115.0 / 124.0 אש"ח, ומהצד השני הליפמוטור T03 שגם הוא בעל ארבעה מקומות אבל מחירו משאיר עודף מ 90.0 אש"ח, זול מהבוקס ב 24.0 אש"ח לא מבוטלים. לחובת הליפ T03 עיצוב שניתן בעדינות לקרוא לו מוזר, ואין לו את הקסם והמתיקות של הבוקס.

ציון מסכם:


דונגפנג בוקס
נוחות4.0
דינמיות / שטח3.5
צריכת דלק / טווח חשמלי4.0
איבזור4.2
בטיחות3.5
עיצוב4.5
תמורה למחיר VFM4.5
ציון מסכם4.0



תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ראוי לציין כתבה ממומנת (ל"ת)
    אנונימי 01/07/2025 14:21
    הגב לתגובה זו
  • ראוי להוסיף אין כתבות לא ממומנות (ל"ת)
    אנונימי 24/09/2025 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 29/06/2025 00:11
    הגב לתגובה זו
    ואתה נשאר עם רכב בלי חלפים ובלי שוק. עובד נהדר עד שלאאם אין למותג שלך חמש שנים על הכביש בישראל אל תתקרב. ועד עשור גם אני לא הייתי מתקרב. עדיף לשים עוד כמה אלפי שקלים ולדעת שהרכב שלך ישרוד שנים וגם יוכל להמכר בסוף
  • 1.
    אנונימי 27/06/2025 16:09
    הגב לתגובה זו
    מצא חן בעיני האמרה זה שהרכב לא יקר חחחחחחחחחח
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

קיה ספורטאז' לונג היברידי מעודכן. צילום יצרןקיה ספורטאז' לונג היברידי מעודכן. צילום יצרן

ספורטאז' LONG היברידי- יותר גדול, חסכוני, חזק ומעוצב

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק הספורטאז' LONG ההיברידי - עם עיצוב עדכני, מערכת היברידית חזקה וחסכונית, מאובזר, ובעיקר יותר גדול במימדים.

המחיר 210.0 אש"ח

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק מתיחת הפנים של דגם הספורטאז' LONG. הספורטאז' LONG כשמו כן הוא, ספורטאז' מוארך על בסיס גלגלים גדול משמעותית מזה של הספורטאז' הרגיל. בנוסף הדגם משווק עם הנעה היברידית מתקדמת המעניקה לרכב צריכת דלק נמוכה יחד עם הספק גבוה.

השינוי המהותי הוא כאמור בעיצוב החזית ותא הנוסעים. חזית הרכב מקבלת את השפה העיצובית העדכנית של דגמי קיה המשלבת גריל גדול ויחידות תאורה ראשיות התחומות בצדדים החיצוניים ובחלק העליון עם פס לד כתום. גם החלק האחורי עודכן והוא נראה טוב מתמיד.

העיצוב הפנימי עודכן גם הוא, עם זאת נשארו שני מסכי ה ''12.3 – אחד כלוח מחוונים והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הספורטאז' LON ההיברידי משווק ברמת גימור יחידה 'פרימיום' הכוללת בקרת אקלים דיגיטלית, מושבים קדמיים חשמליים הכוללים חימום ואוורור, ריפודי עור, משטח טעינה אלחוטי, שליטה על רמות רגנרציה, גג פנורמי נפתח, חישוק ''17 , דלת תא מטען חשמלית ועוד.

ספורטאז' LONG היברידי. צילום יצרן

לספורטאז' LONG בסיס גלגלים של 2.756 ( גידול של 7.6 ס"מ לעומת הספורטאז' הרגיל) והוא מיישר קו עם המתחרות הגדולות בסגמנט. האורך הכולל 4.66 מטר (גידול של 14.5 ס"מ), הגובה 1.666 מטר, והרוחב 1.865 מטר.