
היסטריה בצרפת ובריטניה מחשש לפיצוץ כרית אוויר
תאגיד סטלנטיס, הבעלים של סיטרואן, הוציא בשבוע האחרון הנחיה חריגה לבעלי סיטרואן C3 ו - DS3 מהשנים 2009-2019 לעצור את הרכב מיידית ולא לנהוג בו, מחשש לפיצוץ כרית האוויר. גם כאן מדובר בכריות אוויר של חברת טקאטה המוכרות לשמצה.
האירוע אינו רלוונטי ללקוחות בישראל ואין חשש לנהוג בכלי הרכב, שכן בארץ הריקול טופל לפני שנים על ידי היבואן.
הוראה היסטרית נמסרה בצרפת ובבריטניה בסוף השבוע החולף לבעלי סיטרואן C3 ו- DS3 מהשנים 2009-2019 לעצור ולא לנהוג עוד בכלי הרכב שברשותם.
ההנחיה החריגה שיצאה למחזיקי הרכב בצרפת ובבריטניה ניתנה על ידי תאגיד סטלנטיס, הבעלים של סיטרואן, עקב חשש לפיצוץ כריות האוויר שברכב.
טקאטה - הריקול הגדול ביותר בתעשיית הרכב
גם כאן מדובר בכריות אוויר של חברת טקאטה היפנית, שכבר גרמו למקרי מוות ופציעות קשות בכל העולם. מדובר ביצרן כריות אוויר מוכר שרכיביו שולבו במיליוני כלי רכב של מרבית היצרנים בעולם. הריקול של כריות האוויר שיוצרו על ידי טקאטה הקיף מעל ל - 100 מיליון כריות אוויר שהוחלפו, במה שהוגדר כריקול הגדול ביותר בעולם הרכב. בעקבות הכשל ממנו כאמור נפצעו ונהרגו נהגים, קרסה חברת טקאטה בתחילת 2017, ונרכשה על ידי בעלים חדשים. בסה"כ מעורבים בריקול כעשרים יצרני רכב מכל העולם.
האירוע האחרון בסדרת הכשלים של כריות טקאטה החל כאשר נהגת בצרפת נהרגה לאחרונה בסיטרואן C3 שלה כתוצאה מכשל בכרית האוויר. מבדיקת המקרה החליטה חברת האם של סיטרואן, סטלנטיס, להוציא את ההנחיה הקיצונית ללקוחותיה בצרפת ובבריטניה, לחדול מיידית מנהיגה ברכב, עד להשלמת בדיקה וטיפול.
- הריקול המטופש לשנת 2025 - 'יותר מדי מקום' ב-ID.BUZZ
- טסלה ופורד - ריקול למאות אלפי כלי רכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בישראל האירוע טופל לפני שנים
בישראל אירוע כריות האוויר של טקאטה מוכר מזה שנים, והקיף מספר יבואנים שביצעו ריקול לכלי הרכב שייבאו לישראל. גם במקרה הזה כלי הרכב שיובאו על ידי קבוצת לובינסקי כבר טופלו בעבר ואין חשש לכשל.
עוד חשוב לציין כי ברגע שמוכרז ריקול בטיחותי לרכב, לא ניתן לחדש את הרישוי לאותו רכב, וכן לא ניתן לבצע העברת בעלות, עד שהלקוח ישלים את הטיפול והיבואן יציין מול משרד התחבורה כי הריקול בוצע.
- מקסוס eTERRON 9 - טנדר חשמלי 1 טון, לקראת שיווק
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- תוכן שיווקי למכור את קרן ההשתלמות על ה-S&P? היא סיפקה תשואה שלילית כשהמדד עלה
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
עבור הלקוחות, בכל אתרי היבואנים יש לינק לבדיקת ריקולים לרכב לפי מספר רישוי. אם אתם רוצים לדעת אם הוכרז ריקול לרכבכם, עליכם להיכנס לאתר היבואן הרלוונטי, לחפש את הקישור שנמצא לרוב בתחתית העמוד הראשי, להקליד את מספר הרישוי ולקבל את התוצאה.

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.
מלחמת מחירים כבר כאן.
אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.
דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury. המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.
הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.
בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.
את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלחמת מחירים
מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!
מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.
לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה.
לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.
למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר.
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- התייקרות משמעותית בתעריפי המוניות: נסיעות בין-עירוניות יעלו ב-16% באוגוסט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים.