סיטרואן C3 מהמודל הרלוונטי. צילום יצרן
סיטרואן C3 מהמודל הרלוונטי. צילום יצרן

היסטריה בצרפת ובריטניה מחשש לפיצוץ כרית אוויר

תאגיד סטלנטיס, הבעלים של סיטרואן, הוציא בשבוע האחרון הנחיה חריגה לבעלי סיטרואן C3 ו - DS3 מהשנים 2009-2019 לעצור את הרכב מיידית ולא לנהוג בו, מחשש לפיצוץ כרית האוויר. גם כאן מדובר בכריות אוויר של חברת טקאטה המוכרות לשמצה. 

האירוע אינו רלוונטי ללקוחות בישראל ואין חשש לנהוג בכלי הרכב, שכן בארץ הריקול טופל לפני שנים על ידי היבואן. 

יואב פולס |

הוראה היסטרית נמסרה בצרפת ובבריטניה בסוף השבוע החולף לבעלי סיטרואן C3 ו- DS3 מהשנים 2009-2019 לעצור ולא לנהוג עוד בכלי הרכב שברשותם.

ההנחיה החריגה שיצאה למחזיקי הרכב בצרפת ובבריטניה ניתנה על ידי תאגיד סטלנטיס, הבעלים של סיטרואן, עקב חשש לפיצוץ כריות האוויר שברכב.

טקאטה - הריקול הגדול ביותר בתעשיית הרכב

גם כאן מדובר בכריות אוויר של חברת טקאטה היפנית, שכבר גרמו למקרי מוות ופציעות קשות בכל העולם. מדובר ביצרן כריות אוויר מוכר שרכיביו שולבו במיליוני כלי רכב של מרבית היצרנים בעולם. הריקול של כריות האוויר שיוצרו על ידי טקאטה הקיף מעל ל - 100 מיליון כריות אוויר שהוחלפו, במה שהוגדר כריקול הגדול ביותר בעולם הרכב. בעקבות הכשל ממנו כאמור נפצעו ונהרגו נהגים, קרסה חברת טקאטה בתחילת 2017, ונרכשה על ידי בעלים חדשים. בסה"כ מעורבים בריקול כעשרים יצרני רכב מכל העולם.

האירוע האחרון בסדרת הכשלים של כריות טקאטה החל כאשר נהגת בצרפת נהרגה לאחרונה בסיטרואן C3 שלה כתוצאה מכשל בכרית האוויר. מבדיקת המקרה החליטה חברת האם של סיטרואן, סטלנטיס, להוציא את ההנחיה הקיצונית ללקוחותיה בצרפת ובבריטניה, לחדול מיידית מנהיגה ברכב, עד להשלמת בדיקה וטיפול.


DS3 הרלוונטית לאירוע. צילום יצרן

בישראל האירוע טופל לפני שנים

בישראל אירוע כריות האוויר של טקאטה מוכר מזה שנים, והקיף מספר יבואנים שביצעו ריקול לכלי הרכב שייבאו לישראל. גם במקרה הזה כלי הרכב שיובאו על ידי קבוצת לובינסקי כבר טופלו בעבר ואין חשש לכשל.

עוד חשוב לציין כי ברגע שמוכרז ריקול בטיחותי לרכב, לא ניתן לחדש את הרישוי לאותו רכב, וכן לא ניתן לבצע העברת בעלות, עד שהלקוח ישלים את הטיפול והיבואן יציין מול משרד התחבורה כי הריקול בוצע.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

עבור הלקוחות, בכל אתרי היבואנים יש לינק לבדיקת ריקולים לרכב לפי מספר רישוי. אם אתם רוצים לדעת אם הוכרז ריקול לרכבכם, עליכם להיכנס לאתר היבואן הרלוונטי, לחפש את הקישור שנמצא לרוב בתחתית העמוד הראשי, להקליד את מספר הרישוי ולקבל את התוצאה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.