היסטריה בצרפת ובריטניה מחשש לפיצוץ כרית אוויר
תאגיד סטלנטיס, הבעלים של סיטרואן, הוציא בשבוע האחרון הנחיה חריגה לבעלי סיטרואן C3 ו - DS3 מהשנים 2009-2019 לעצור את הרכב מיידית ולא לנהוג בו, מחשש לפיצוץ כרית האוויר. גם כאן מדובר בכריות אוויר של חברת טקאטה המוכרות לשמצה.
האירוע אינו רלוונטי ללקוחות בישראל ואין חשש לנהוג בכלי הרכב, שכן בארץ הריקול טופל לפני שנים על ידי היבואן.
הוראה היסטרית נמסרה בצרפת ובבריטניה בסוף השבוע החולף לבעלי סיטרואן C3 ו- DS3 מהשנים 2009-2019 לעצור ולא לנהוג עוד בכלי הרכב שברשותם.
ההנחיה החריגה שיצאה למחזיקי הרכב בצרפת ובבריטניה ניתנה על ידי תאגיד סטלנטיס, הבעלים של סיטרואן, עקב חשש לפיצוץ כריות האוויר שברכב.
טקאטה - הריקול הגדול ביותר בתעשיית הרכב
גם כאן מדובר בכריות אוויר של חברת טקאטה היפנית, שכבר גרמו למקרי מוות ופציעות קשות בכל העולם. מדובר ביצרן כריות אוויר מוכר שרכיביו שולבו במיליוני כלי רכב של מרבית היצרנים בעולם. הריקול של כריות האוויר שיוצרו על ידי טקאטה הקיף מעל ל - 100 מיליון כריות אוויר שהוחלפו, במה שהוגדר כריקול הגדול ביותר בעולם הרכב. בעקבות הכשל ממנו כאמור נפצעו ונהרגו נהגים, קרסה חברת טקאטה בתחילת 2017, ונרכשה על ידי בעלים חדשים. בסה"כ מעורבים בריקול כעשרים יצרני רכב מכל העולם.
האירוע האחרון בסדרת הכשלים של כריות טקאטה החל כאשר נהגת בצרפת נהרגה לאחרונה בסיטרואן C3 שלה כתוצאה מכשל בכרית האוויר. מבדיקת המקרה החליטה חברת האם של סיטרואן, סטלנטיס, להוציא את ההנחיה הקיצונית ללקוחותיה בצרפת ובבריטניה, לחדול מיידית מנהיגה ברכב, עד להשלמת בדיקה וטיפול.
- הריקול המטופש לשנת 2025 - 'יותר מדי מקום' ב-ID.BUZZ
- טסלה ופורד - ריקול למאות אלפי כלי רכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בישראל האירוע טופל לפני שנים
בישראל אירוע כריות האוויר של טקאטה מוכר מזה שנים, והקיף מספר יבואנים שביצעו ריקול לכלי הרכב שייבאו לישראל. גם במקרה הזה כלי הרכב שיובאו על ידי קבוצת לובינסקי כבר טופלו בעבר ואין חשש לכשל.
עוד חשוב לציין כי ברגע שמוכרז ריקול בטיחותי לרכב, לא ניתן לחדש את הרישוי לאותו רכב, וכן לא ניתן לבצע העברת בעלות, עד שהלקוח ישלים את הטיפול והיבואן יציין מול משרד התחבורה כי הריקול בוצע.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
עבור הלקוחות, בכל אתרי היבואנים יש לינק לבדיקת ריקולים לרכב לפי מספר רישוי. אם אתם רוצים לדעת אם הוכרז ריקול לרכבכם, עליכם להיכנס לאתר היבואן הרלוונטי, לחפש את הקישור שנמצא לרוב בתחתית העמוד הראשי, להקליד את מספר הרישוי ולקבל את התוצאה.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
