ג'נרל מוטורס משקיעה כ - 5.0 מיליארד דולר במפעלים
ג'נרל מוטורס הודיעה על השקעה של 4.0 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות בשלושה מפעלי ייצור של החברה בארה"ב. השקעה זו מצטרפת להשקעה של 888 מיליון דולר במפעל מנועים בבאפלו, עליה הכריזה החברה לפני כשבועיים.
ג'נרל מוטורס הודיעה על השקעה של כ - 4.0 מיליארד דולר במפעלי הייצור שלה בשנתיים הקרובות. ההשקעה עליה הכריזה היצרנית האמריקאית נועדה להגדיל את הייצור המקומי הן של רכבי בנזין והן של כלי רכב חשמליים של היצרנית. הודעה זו מצטרפת להודעה מלפני כשבועיים בה הודיעה החברה על השקעה של כ – 900 מיליון דולר במפעל המנועים שלה בבאפלו, ניו יורק.
על פי ההודעה של ג'נרל מוטורס, ההשקעה תתמקד במפעלים ספציפיים של היצרנית, מתקן אוריון במישיגן, מתקן פייפקס בקנזס ומתקן ספרינג היל בטנסי.
מתקן אוריון במישיגן יתחיל בייצור רכבי פול-סייז וטנדרים קלים (הכל במונחים אמריקאים) בתחילת 2027 על מנת לספק את הביקוש הגדול לרכבים אלו. ייצור זה יפנה את מפעל החברה בדטרויט להתמקד בייצור מפלצות חשמליות דוגמת הסילברדו החשמלי, ה GMC סיירה החשמלית, האסקלייד IQ (עליה דיווחנו לא מזמן ממש כאן) וההאמר החשמלי.
המפעל בפייפקס יתמוך בייצור השברולט אקווינוקס הפופולרית החל מאמצע 2027, והחל מסוף 2027 יחל בייצור השברולט בולט החשמלית וכן לתמוך בייצור הדור הבא של דגמים חשמליים זולים.
- הצעד שסלל את דרכה של ארה"ב לחלל ומה קרה היום לפני 103 שנה
- הסיפור על השורטיסט בפלנטיר והמניות הבולטות בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפעל בספרינג היל יתמקד בייצור השברולט בלייזר, דגמי הליריק וה-וויסטיק החשמליות של קאדילק (שגם עליהן דיווחנו לאחרונה), במקביל לקאדילק XT5.
כשבועיים קודם, הודיעה כאמור ג'נרל מוטורס על השקעה של 888 מיליון דולר במפעל המנועים של החברה בבאפלו. מפעל זה שנפתח לפני 87 שנים עדיין מייצר מנועים. המפעל מייצר היום את הדור החמישי של מנועי ה V8 של היצרנית, הפופולריים מאוד בארה"ב ברכבי ה'פול סייז' של החברה – טנדרים ו - SUV. המפעל ייצר את הדור השישי של מנועים אלו, כשתכנון המנועים שם דגש על הפחתה משמעותית של פליטת מזהמים, וחסכון בצריכת דלק, שני דברים שלא הולכים יד ביד עם מנועי V8. (מנועי V8 הם מנועים בעלי שמונה בוכנות, בתצורה של ארבע בוכנות מול ארבע בוכנות בתצורה של V ביניהן, והם עתירי סמ"ק, ומקיימים את האמירה הרווחת בקרב הלקוחות של מנועים אלו - '2.0 ליטר מתאים רק למשקאות קלים''.)
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
על פי ג'נרל מוטורס, היא בעלת רשת של כ – 50 מפעלים ייצור ומפעלי חלפים בארה"ב ב – 19 מדינות לרבות 11 מפעלי הרכבה, דבר המביא אותה להיות קריטית לכלכלה האמריקאית. החברה מציינת כי כמיליון בתי אב בארה"ב תלויים בה לפרנסתם, לרבות עובדים, ספקים ודילרים ברחבי המדינה.

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות
הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?
מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.
המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.
בדיקות נוזלים - הפער המפתיע
במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.
חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.
פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון
פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.
- השותף הסתיר הכנסות - וישלם יותר מ-2 מיליון שקל
- מוכר? כך תקנו רכב משומש בצורה הכי נכונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חיסכון שנתי: 400-600 שקל.
מגבים - פעולה של שתי דקות
זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.
חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10.
עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.
הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.
נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.
עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".