קאדילק אסקלייד IQ. צילום יצרןקאדילק אסקלייד IQ. צילום יצרן

קאדילק פותחת חזית חשמלית עם ארבעה דגמי פרימיום

UMI יבואנית דגמי קאדילק לישראל השיקה את האסקלייד IQ החשמלית ואת הליריק, שמצטרפות לאופטיק החשמלית שהושקה לפני כחודש. הויסטיק צפויה להגיע לישראל ברבעון שלישי. כל דגמי קאדילק מציגים כח, עוד כח, הנעה כפולה, טווחים מרשימים ורשימת אבזור אינסופית 

יואב פולס | (2)

UMI יבואנית דגמי קאדילק לישראל השיקה הבוקר את האסקלייד IQ ואת הליריק באולם התצוגה בהרצליה פיתוח. האסקלייד IQ והליריק, שתיהן חשמליות, מצטרפות לאופטיק שהושקה לפני כחודש, ואליהן תצטרף בחודשים הקרובים גם הויסטיק, ובכך תיצור קדילאק ליין חשמלי מלא של קרוסאוברים פרימיום.

האופטיק, קרוסאובר חשמלי במידות נדיבות עם אורך כולל של 4.82 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.64 מטר ובסיס גלגלים מרשים של 2.95 מטר. ההנעה כפולה AWD עם הספק משולב של 300 כ"ס ומומנט של 49 קג"מ. האופטיק עושה שימוש בסוללה בקיבולת של 85Kwh המספקת טווח של 492 ק"מ. טווח זה נמדד לפי התקן האמריקאי, ולפי אנשי UMI הטווח במציאות יהיה קרוב מאוד למוצהר. נתוני התאוצה מצויינים עם אפס למאה ב – 5.2 שניות.

לאופטיק טעינה איטית AC בהספק של עד 19.2Kw או טעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw.


קאדילק אופטיק. צילום יואב פולס


כמצופה ממותג הפרימיום האמריקאי האבזור נדיב מאוד, כשהפריט הבולט ביותר הוא מסך בגודל 33'' ברזולוציה 9K ו – 19 רמקולים איכותיים לרבות השתקת רעשים, וכמובן ממשק לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. האופטיק מצוייד בסט מערכות בטיחות המביאות את האופטיק לקבל ציון של 7 עבור אבזור בטיחות. המחיר של האופטיק יעמוד על 480.0 אש"ח או 500.0 אש"ח, כאשר הדגם היקר יזכה את בעליו בגג שחור, ריפוד חום ושטיחי רצפה איכותיים יותר.

הדגם הבא במתקפה החשמלית של קאדילק הוא הליריק בעלת המימדים המעט יותר גדולים מהאופטיק, עם אורך כולל של 5.0 מטר, רוחב של 1.976 מטר, גובה של 1.623 מטר ובסיס גלגלים עצום באורך 3.094 מטר.

גם לליריק הנעה כפולה AWD ושני מנועים בהספק משולב של 515 כ"ס ומומנט של 62.2 קג"מ הניזונים מסוללה בקיבולת של 102Kwh. הטווח הרשמי בתקן האמריקאי עומד על 513 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד22Kw  וטעינה מהירה DC בהספק של עד 190Kw. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 5.3 שניות.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


קאדילק ליריק. צילום יואב פולס


גם כאן רשימת איבזור המקורי ארוכה החל מבלמי ברמבו ( Brembo ) ועד מסך לוח מחוונים משולב עם מולטימדיה בגודל 33'', ו – 19 רמקולים.

המחיר של הליריק עומד על 680.0 אש"ח.

הדגם שיושק ברבעון השלישי הוא הויסטיק, גם הוא קרוסאובר חשמלי, גדול מהליריק עם אורך כולל של 5.22 מטר, ובסיס גלגלים של 3.094 מטר. גם הויסטיק עם הנעה כפולה ושני מנועים בהספק של 615 כ"ס ומומנט של 90 קג"מ. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 3.7 שניות.

הויסטיק מצוייד בשישה מקומות 2 + 2 + 2, ובקרת אקלים עם חמישה איזורים שונים.

עוד ראוי לציין לגבי הויסטיק הוא היגוי לארבעת הגלגלים וכמו כן מתלי אוויר בהם הרכב מצוייד.

כרגע אין מחיר לויסטיק, והוא כאמור צפוי להיות מושק ברבעון הרביעי.


קאדילק ויסטיק. צילום יצרן


הדגם הרביעי, ספינת הדגל של קאדילק הוא האסקלייד IQ המיועד לשבעה נוסעים (2+2+3). לאסקלייד IQ אורך כולל של 5.7 מטר ובסיס גלגלים עצום של 3.46 מטר. גם הוא עם שני מנועים והנעה AWD, עם הספק משולב של 750 כ"ס ומומנט של 108.6 קג"מ. כמו האסקלייד עצמו גם קיבולת הסוללה היא בגודל אחר ממה שהכרנו עם 205Kwh המספקת טווח של 740 ק"מ. הסוללה נטענת בטעינה איטית AC בהספק של עד 19.2KW או בטעינת DC בהספק של עד 350Kw.

האסקלייד מצוייד בחישוקי 24'' עצומים וצמיגים במידה של 275/50.

בתחום האיבזור אין פריט שנשאר מחוץ לרכב, וזה כולל מסך ראשי הכולל לוח מחוונים ומולטימדיה בגודל 55''.


קאדילק אסקלייד IQ - סביבת נהג. צילום יצרן


איבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות האקטיביות הקיימות, למעט התרעה על שיכחת ילדים, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.

עקב מימדו העצומים של האסקלייד IQ והסוללה הענקית, המשקל בהתאם, והוא עומד על 4.8 טון, מה שמחייב רישיון C1 (רישיון ג') למי שרוצה לנהוג בו. עם זאת, בגלל המשקל כרגע הוא נהנה מהטבת מיסוי של רכב עבודה, ולכן מחירו בשלב זה עומד על 700.0 אש"ח / 760.0 אש"ח בהתאם לרמת גימור.

בשלב הזה האסקלייד IQ משווק על ידי UMI עם זאת מדובר בכלי רכב שמיובאים ביבוא מקביל עד אשר UMI תקבל את הרכב ישירות מפס הייצור.

האחריות לכלל דגמי קאדילק החשמליים עומדת על שלוש שנים / 100,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות היא שמונה שנים / 160,000 ק"מ.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 06/05/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
    במצב השוק היום ורמות תמחר מטורפות כאלו מעניין כמה מכוניות יצליחו למכור.
  • 1.
    איזה פאר ואיזה מחיריםלא לכל אחד (ל"ת)
    אנונימי 06/05/2025 09:36
    הגב לתגובה זו
טסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלהטסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלה

מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל

אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים, שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר

עוזי גרסטמן |

כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.

מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.

גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.

הירידה בביצועים מורגשת

במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.

ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.

דונגפנג בוקס במבחן ריסוק חזיתי. צילום EuroNcapדונגפנג בוקס במבחן ריסוק חזיתי. צילום EuroNcap

תוצאות מאכזבות לבוקס ולטיקרוס במבחני ריסוק

הדונגפנג בוקס והפולקסווגן טיקרוס כשלו במבחני בטיחות שבוצעו על ידי ה EuroNcap כשהן מקבלות ציון בינוני מאוד של שלושה כוכבי בטיחות בלבד. ב-בוקס זוהה כשל בריתוכי השלדה. 

לצידן הצטיינו עם חמישה כוכבי בטיחות מספר דגמים כמו פולקסווגן ID4, אודי Q3, קופרה בורן, סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, קאדילק אופטיק ו-ב.מ.וו X3

עוד הצטיינו מספר דגמים העתידים להגיע לישראל בשבועות או בחודשים הקרובים

יואב פולס |

דונגפנג בוקס ופולקסווגן טיקרוס קיבלו ציונים נמוכים ומפתיעים במבחן הבטיחות של ה EuroNcap הנחשב לאמת מידה בתחום הבטיחות של כלי רכב חדשים.

לצד האכזבה מהבוקס והטיקרוס, נבחנו עוד מספר כלי רכב רלוונטיים לשוק הישראלי וקיבלו ציונים מקסימליים של חמישה כוכבי בטיחות. מבין הדגמים שנבחנו והצטיינו, רלוונטיים לשוק הישראלי הצ'רי טיגו 7 והצ'רי טיגו 8, פולקסווגן ID4 הקרוסאובר החשמלי של היצרנית, אודי Q3, קופרה בורן, סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, קאדילק אופטיק ו-ב.מ.וו X3.

דגמים שטרם מיובאים לישראל אך צפויים להגיע בשבועות או בחודשים הקרובים, וגם הם קיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות הם ה IM6 ( IM הוא מותג פרימיום של SAIC יצרנית MG), לצידו ה MG S6 EV שלא ברור אם יגיע לישראל, וכן מאזדה 6e דגם הסדאן הגדול ('מנהלים') החשמלי, וההונגצ'י ESH5 הקרוסאובר המסקרן מאוד של הונגצ'י.

בהקשר לתוצאות הדונגפנג בוקס ציינו ב EuroNcap בין היתר את ההערות הבאות:

במהלך בדיקת הרכב לאחר המבחן, נראה כי ריתוכים נקודתיים מרובים נכשלו בקורת A, מה שפגע ביכולת של מעטפת המרכב לעמוד בעומס נוסף.  הדלתות נותרו נעולות לאחר הבדיקה, מה שהפריע למאמצי המגיבים הראשונים לחלץ את הנוסעים. (נזכיר בהקשר זה את התאונה הקטלנית בה היתה מעורבת שיאומי SU7 עליה דיווחנו לאחרונה) בנוסף, לא היה מספיק לחץ בכרית האוויר כדי למנוע מראשו של הנהג לפגוע בהגה. במבחן פגיעת הצד, הדונגפנג בוקס סיפק הגנה טובה לכל אזורי הגוף הקריטיים וצבר מקסימום נקודות. בפגיעת מוט הצד החמורה יותר, ההגנה הייתה מספקת לפחות לכל אזורי הגוף הקריטיים.  בנוסף, למכונית אין אמצעי נגד להפחתת מגע ראש בראש בין יושבי המושבים הקדמיים, כך שההגנה על הצד הרחוק דורגה כגרועה.