קאדילק פותחת חזית חשמלית עם ארבעה דגמי פרימיום
UMI יבואנית דגמי קאדילק לישראל השיקה את האסקלייד IQ החשמלית ואת הליריק, שמצטרפות לאופטיק החשמלית שהושקה לפני כחודש. הויסטיק צפויה להגיע לישראל ברבעון שלישי. כל דגמי קאדילק מציגים כח, עוד כח, הנעה כפולה, טווחים מרשימים ורשימת אבזור אינסופית
UMI יבואנית דגמי קאדילק לישראל השיקה הבוקר את האסקלייד IQ ואת הליריק באולם התצוגה בהרצליה פיתוח. האסקלייד IQ והליריק, שתיהן חשמליות, מצטרפות לאופטיק שהושקה לפני כחודש, ואליהן תצטרף בחודשים הקרובים גם הויסטיק, ובכך תיצור קדילאק ליין חשמלי מלא של קרוסאוברים פרימיום.
האופטיק, קרוסאובר חשמלי במידות נדיבות עם אורך כולל של 4.82 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.64 מטר ובסיס גלגלים מרשים של 2.95 מטר. ההנעה כפולה AWD עם הספק משולב של 300 כ"ס ומומנט של 49 קג"מ. האופטיק עושה שימוש בסוללה בקיבולת של 85Kwh המספקת טווח של 492 ק"מ. טווח זה נמדד לפי התקן האמריקאי, ולפי אנשי UMI הטווח במציאות יהיה קרוב מאוד למוצהר. נתוני התאוצה מצויינים עם אפס למאה ב – 5.2 שניות.
לאופטיק טעינה איטית AC בהספק של עד 19.2Kw או טעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw.
- UMI לקראת הנפקה: מיבוא רכב לאימפריית שירותים
- שברולט טאהו - ה SUV האמריקאי החל מ 780.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמצופה ממותג הפרימיום האמריקאי האבזור נדיב מאוד, כשהפריט הבולט ביותר הוא מסך בגודל 33'' ברזולוציה 9K ו – 19 רמקולים איכותיים לרבות השתקת רעשים, וכמובן ממשק לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. האופטיק מצוייד בסט מערכות בטיחות המביאות את האופטיק לקבל ציון של 7 עבור אבזור בטיחות. המחיר של האופטיק יעמוד על 480.0 אש"ח או 500.0 אש"ח, כאשר הדגם היקר יזכה את בעליו בגג שחור, ריפוד חום ושטיחי רצפה איכותיים יותר.
הדגם הבא במתקפה החשמלית של קאדילק הוא הליריק בעלת המימדים המעט יותר גדולים מהאופטיק, עם אורך כולל של 5.0 מטר, רוחב של 1.976 מטר, גובה של 1.623 מטר ובסיס גלגלים עצום באורך 3.094 מטר.
גם לליריק הנעה כפולה AWD ושני מנועים בהספק משולב של 515 כ"ס ומומנט של 62.2 קג"מ הניזונים מסוללה בקיבולת של 102Kwh. הטווח הרשמי בתקן האמריקאי עומד על 513 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד22Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 190Kw. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 5.3 שניות.
- מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי
גם כאן רשימת איבזור המקורי ארוכה החל מבלמי ברמבו ( Brembo ) ועד מסך לוח מחוונים משולב עם מולטימדיה בגודל 33'', ו – 19 רמקולים.
המחיר של הליריק עומד על 680.0 אש"ח.
הדגם שיושק ברבעון השלישי הוא הויסטיק, גם הוא קרוסאובר חשמלי, גדול מהליריק עם אורך כולל של 5.22 מטר, ובסיס גלגלים של 3.094 מטר. גם הויסטיק עם הנעה כפולה ושני מנועים בהספק של 615 כ"ס ומומנט של 90 קג"מ. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 3.7 שניות.
הויסטיק מצוייד בשישה מקומות 2 + 2 + 2, ובקרת אקלים עם חמישה איזורים שונים.
עוד ראוי לציין לגבי הויסטיק הוא היגוי לארבעת הגלגלים וכמו כן מתלי אוויר בהם הרכב מצוייד.
כרגע אין מחיר לויסטיק, והוא כאמור צפוי להיות מושק ברבעון הרביעי.
הדגם הרביעי, ספינת הדגל של קאדילק הוא האסקלייד IQ המיועד לשבעה נוסעים (2+2+3). לאסקלייד IQ אורך כולל של 5.7 מטר ובסיס גלגלים עצום של 3.46 מטר. גם הוא עם שני מנועים והנעה AWD, עם הספק משולב של 750 כ"ס ומומנט של 108.6 קג"מ. כמו האסקלייד עצמו גם קיבולת הסוללה היא בגודל אחר ממה שהכרנו עם 205Kwh המספקת טווח של 740 ק"מ. הסוללה נטענת בטעינה איטית AC בהספק של עד 19.2KW או בטעינת DC בהספק של עד 350Kw.
האסקלייד מצוייד בחישוקי 24'' עצומים וצמיגים במידה של 275/50.
בתחום האיבזור אין פריט שנשאר מחוץ לרכב, וזה כולל מסך ראשי הכולל לוח מחוונים ומולטימדיה בגודל 55''.
איבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות האקטיביות הקיימות, למעט התרעה על שיכחת ילדים, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.
עקב מימדו העצומים של האסקלייד IQ והסוללה הענקית, המשקל בהתאם, והוא עומד על 4.8 טון, מה שמחייב רישיון C1 (רישיון ג') למי שרוצה לנהוג בו. עם זאת, בגלל המשקל כרגע הוא נהנה מהטבת מיסוי של רכב עבודה, ולכן מחירו בשלב זה עומד על 700.0 אש"ח / 760.0 אש"ח בהתאם לרמת גימור.
בשלב הזה האסקלייד IQ משווק על ידי UMI עם זאת מדובר בכלי רכב שמיובאים ביבוא מקביל עד אשר UMI תקבל את הרכב ישירות מפס הייצור.
האחריות לכלל דגמי קאדילק החשמליים עומדת על שלוש שנים / 100,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות היא שמונה שנים / 160,000 ק"מ.
- 2.אנונימי 06/05/2025 14:46הגב לתגובה זובמצב השוק היום ורמות תמחר מטורפות כאלו מעניין כמה מכוניות יצליחו למכור.
- 1.איזה פאר ואיזה מחיריםלא לכל אחד (ל"ת)אנונימי 06/05/2025 09:36הגב לתגובה זו

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"
ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.
עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.
נהגי המוניות מתנגדים
בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור.

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"
ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.
עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.
נהגי המוניות מתנגדים
בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור.