שוק הרכב בפברואר: פחות חשמליות, יותר סיניות ויונדאי חוזרת להוביל
24.6 אלף רכבים חדשים נמסרו בפברואר, כ-71.2 אלף שקל בחודשיים הראשונים של השנה - מי המובילה, מי בתחתית, מי המפתיעות ומה הציבור מעדיף? כל מה שצריך לדעת
הירידה במכירות הרכב החשמלי נמשכת, היבואנים יוצאים לקרבות מחירים, ומותגים סיניים מחזקים את אחיזתם בשוק הישראלי. יונדאי חוזרת למקום הראשון, בעוד טויוטה ממשיכה להתחזק והיא במקום השני במכירות.
נתוני המסירות: עלייה ברכבי בנזין והיברידים, ירידה בחשמליות
לפי נתוני משרד הרישוי, בפברואר 2025 נמסרו כ-21,916 כלי רכב חדשים, ירידה של 5.9% לעומת פברואר 2024, שהיה חודש לחימה אינטנסיבית. עם זאת, מתחילת השנה נמסרו 73,009 רכבים, עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בזכות המסירות החזקות בינואר.
יונדאי מובילה, טויוטה מתחזקת, קיה נחלשת
אחרי שנה של ירידה, יונדאי חזרה להוביל את שוק הרכב הישראלי, עם 9,251 מסירות מתחילת השנה, הודות להצלחת דגמי האלנטרה וה-KONA. טויוטה ממשיכה להתחזק עם 7,738 מסירות, זינוק של 38.4%. קיה, שהייתה בעבר בצמרת, רושמת ירידה של 13.1% עם 6,488 מסירות, בעיקר עקב שיבושי אספקה של דגמים פופולריים.
המותגים שהפתיעו:
סקודה רושמת 6,834 מסירות, עלייה חדה של 72%.
- אקספנג G6 עדכני - בסימן יותר
- מניית אקספנג מזנקת בעקבות הצגת IRON, הרובוט ההומנואידי החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צ'רי ממשיכה לעלות עם 3,976 מסירות, זינוק של 140%.
ג'אקו, מותג חדש יחסית מבית צ'רי, חודר לעשירייה הפותחת עם כמעט 3,000 מסירות מדגם אחד בלבד.
MG עלתה ב-45%, סובארו התחזקה ב-49%, ואילו אקספנג רשמה זינוק מרשים של 199% במסירות.
שוק החשמליות בצניחה
המכירות של רכבים חשמליים ירדו ב-28% בהשוואה לאשתקד, ונתח השוק שלהם התכווץ מ-24% ל-15.5% בלבד. לעומת זאת, ההיברידיות הנטענות (פלאג-אין) דווקא התחזקו, ונתח השוק שלהן עלה ל-5%.
מותגים מובילים בתחום החשמליות:
BYD ממשיכה להוביל, אך סופגת ירידה חדה של 50%, עם 2,400 מסירות בלבד.
אקספנג מטפסת עם 1,600 מסירות, זינוק של 200%.
לינק אנד קו מחזקת את מעמדה עם 1,100 מסירות.
צ'רי ממשיכה לצמוח גם בתחום החשמליות, עם 900 מסירות.
הירידה בחשמליות נובעת מעליית אגרות הרישוי על רכבים חשמליים, כניסת דגמי פלאג-אין חדשים, והיחלשות העניין בציבור בשל תשתית טעינה בעייתית.
- למרות התחרות בשוק הסיני - ג'ילי מזנקת ברווחים ברבעון השלישי
- לאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
הרכבים הסיניים ממשיכים להתחזק
בעוד מותגים יפניים וקוריאניים שומרים על יציבות יחסית, הסינים שוברים שיאים, עם 18,000 מסירות מתחילת השנה – נתח שוק של 25%, לעומת 22.5% בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
פילוח לפי מדינות ייצור:
סין – 18,000 מסירות (25%).
דרום קוריאה – 14,000 מסירות.
יפן – 11,000 מסירות.
צ'כיה – 8,000 מסירות.
מלחמות מחירים וקרבות שיווקיים
היבואנים מגיבים לירידה בביקושים עם מבצעי הנחות אגרסיביים. חברת סמלת לדוגמה חתכה 20,000 ש"ח ממחירה של LeapMotor T03, שעומדת כעת על 89,900 ש"ח – המכונית החשמלית הזולה בישראל. במקביל, פריסבי (קרסו) השיקה את טיגו 7 פלאג-אין היברידי, במחיר של 180,000 ש"ח, תחרות ישירה לג'אקו 7 – שניהם מצוידים במערכת הנעה היברידית עם טווח חשמלי של 90 ק"מ.
שאלות ותשובות על שוק הרכב בפברואר 2025
• למה חלה ירידה חדה במכירות רכבים חשמליים?
הירידה נובעת משילוב של עליית מיסים על רכבים חשמליים, תחרות מול דגמי פלאג-אין חדשים שמציעים טווח נסיעה משמעותי על חשמל, וגם חוסר בתשתיות טעינה.
• האם הירידה במכירות החשמליות תימשך?
ייתכן שכן, לפחות בטווח הקרוב. היבואנים מקטינים הזמנות של חשמליות יקרות לטובת דגמי היבריד ופלאג-אין שמושכים יותר לקוחות.
• איך BYD איבדה מחצית מהמכירות שלה?
BYD סבלה מעיכובים במשלוחים, מתחרות מצד מותגים סיניים אחרים, ומעליית המיסים שהפכה את הדגמים שלה לפחות אטרקטיביים.
• למה יונדאי חזרה להוביל את השוק?
יונדאי מציעה מגוון רחב של דגמים בנזין, היברידיים וחשמליים, לצד תנאי מימון אטרקטיביים שמושכים קונים.
• איך צ'רי וג'אקו מתחזקות בזמן שמותגים אחרים נחלשים?
המותגים הסיניים מציעים מחירים זולים יותר ומפרטים עשירים. בנוסף, הצרכנים הישראלים פתוחים יותר למותגים חדשים, במיוחד כשפער המחיר גדול.
• מה קרה לקיה ולמותגים יפניים כמו סוזוקי ורנו?
קיה סבלה מבעיות באספקה של דגמים פופולריים. סוזוקי ורנו איבדו מכירות בגלל מחסור בדגמים חדשים ותחרות אגרסיבית מסין.
• האם תהיה התאוששות בשוק הרכב החשמלי?
ההתאוששות תלויה בממשלה – אם המיסוי לא יופחת, הצמיחה תימשך דווקא בפלאג-אין והיברידיים.
לסיכום, שוק הרכב בפברואר 2025 מראה מגמות ברורות: פחות רכבים חשמליים, יותר דגמי פלאג-אין. המותגים הסיניים משתלטים על נתח משמעותי משוק הרכב הישראלי. מלחמות מחירים נמשכות, כשהיבואנים מנסים לשמור על נתח שוק
- 3.אנונימי 08/03/2025 11:52הגב לתגובה זוכך גם מתייחס לכתבות.
- 2.אנונימי 08/03/2025 11:46הגב לתגובה זושקל או מכוניות
- 1.במרץ ואפריל BYD תגנוב הבכורה הודות לSeal UDMi (ל"ת)אפלי 04/03/2025 11:50הגב לתגובה זו
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
דגם קונספט של מכונית הפורמולה 1 2026 של אודי (מלפנים), על רקע מכוניות מרוצים של המותג. קרדיט: אודילאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
לאחר התרסקות הרווח התפעולי של החברה, רכשה אודי את קבוצת סאובר, שעל בסיסה הוקמה פעילות הפורמולה 1, ובכך חוזרת לאליפות לאחר היעדרות של 87 שנה; היעד: להתמודד על האליפות עד 2030
אודי, יצרנית מכוניות הפרימיום הגרמנית, הנמנית על קבוצת פולקסווגן, ערכה החודש אירוע תקשורתי לרגל הצטרפות המותג לזירת הפורמולה 1 החל בעונת 2026. באירוע החגיגי הוצג העבר הספורטיבי המפואר של המותג, שהחל בעידן הנאצי עם מכוניות המרוצים של אוטו יוניון, ובמהלכו
הציבו ראשי אודי מטרה למנהלי הקבוצה, התמודדות על אליפות העולם בפורמולה 1 ב-2030, העונה החמישית להשתתפות הקבוצה בסבב.
אמנם, הטקס היה חגיגי, אבל ספק אם לאודי, בדומה לשאר תעשיית הרכב הגרמנית, יש מה לחגוג בימים אלה. בשנתיים האחרונות התרסקו הביצועים
הכספיים של אודי, ואם בעבר מרווח הרווח התפעולי היה בין 13% ל-15% הרי שבשנתיים האחרונות הוא הצטמק בכ-10 נקודות ויותר. לא בדיוק רקע מזהיר להצטרף לתחרות בזבוז הכסף המכונה פורמולה 1. אולם ההחלטה להצטרף לסבב, התקבלה בימים העליזים, כאשר הרווחים והמרווחים היו גבוהים
והשוק הסיני הניב הכנסות ורווחים כמעט ללא מאמץ.
לפי הערכות שונות, אודי רכשה את קבוצת סאובר, שעל בסיסה מוקמת פעילות הפורמולה 1, תמורת 600 מיליון אירו, סכום לא גבוה בהתחשב בהערכות השווי האחרונות של קבוצות הפורמולה 1, אולם סכום לא נמוך כאשר סוכמה
העסקה, לפני שלוש שנים. בשנים אלה ערכן של קבוצות הפורמולה 1 התפוצץ.
באותו היום שבו הציגה אודי את מכונית הפורמולה 1 באירוע במינכן, התפרסם שטוטו וולף, הבוס של קבוצת הפורמולה 1 מרצדס-AMG, ובעל שליש ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי., החברה שבבעלותה קבוצת
הפורמולה 1, מעוניין למכור חלק מאחזקותיו בחברה, 5% ממניות החברה, לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר. השבוע, נערך הגרנד פרי של לאס ווגאס, ובו בזמן, אושר שהעסקה אכן יוצאת אל הפועל (אם כי הסכומים הכספיים לא פורסמו רשמית). וולף מכר 15% ממניות החברה שבבעלותו, Motorsport
Investment , שאחזקתה העיקרית היא 33.3% ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי תמורת לפי הערכות 300 מיליון דולר. הרוכש הוא ג׳ורג׳ קורץ, המייסד והמנכ"ל של קראודסטרייק, חברת הסייבר האמריקנית, שמאז 2019 היא גם ספונסורית של קבוצת הפורמולה 1. קורץ רכש מניות בעסק שרווחיו בשנה
האחרונה רשמו שיא. בהזדמנות הרכישה קורץ גם התמנה ל-"יועץ טכנולוגי" של מרצדס.
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהדו״ח הכספי לשנת 2024 של מרצדס-בנץ גרנד פרי עולה שהרווחיות שלה זינקה בחדות. ההכנסות הסתכמו ב-636 מיליון פאונד, גידול בשיעור 17%; הרווח התפעולי עמד על 160 מיליון פאונד
(41%+), מרווח 25% (עליה של 4 נקודות). ףרווח הנקי הסתכם ב-120 מיליון פאונד (44%+), מרווח 19% (עליה של 4 נקודות). אלו מרווחים שבמרצדס או באודי רק יכולים לחלום עליהם. החברה גם הכריזה על דיבידנד בסך 125 מיליון פאונד.
