שוק הרכב בפברואר: פחות חשמליות, יותר סיניות ויונדאי חוזרת להוביל
24.6 אלף רכבים חדשים נמסרו בפברואר, כ-71.2 אלף שקל בחודשיים הראשונים של השנה - מי המובילה, מי בתחתית, מי המפתיעות ומה הציבור מעדיף? כל מה שצריך לדעת
הירידה במכירות הרכב החשמלי נמשכת, היבואנים יוצאים לקרבות מחירים, ומותגים סיניים מחזקים את אחיזתם בשוק הישראלי. יונדאי חוזרת למקום הראשון, בעוד טויוטה ממשיכה להתחזק והיא במקום השני במכירות.
נתוני המסירות: עלייה ברכבי בנזין והיברידים, ירידה בחשמליות
לפי נתוני משרד הרישוי, בפברואר 2025 נמסרו כ-21,916 כלי רכב חדשים, ירידה של 5.9% לעומת פברואר 2024, שהיה חודש לחימה אינטנסיבית. עם זאת, מתחילת השנה נמסרו 73,009 רכבים, עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בזכות המסירות החזקות בינואר.
יונדאי מובילה, טויוטה מתחזקת, קיה נחלשת
אחרי שנה של ירידה, יונדאי חזרה להוביל את שוק הרכב הישראלי, עם 9,251 מסירות מתחילת השנה, הודות להצלחת דגמי האלנטרה וה-KONA. טויוטה ממשיכה להתחזק עם 7,738 מסירות, זינוק של 38.4%. קיה, שהייתה בעבר בצמרת, רושמת ירידה של 13.1% עם 6,488 מסירות, בעיקר עקב שיבושי אספקה של דגמים פופולריים.
המותגים שהפתיעו:
סקודה רושמת 6,834 מסירות, עלייה חדה של 72%.
- מניית אקספנג מזנקת בעקבות הצגת IRON, הרובוט ההומנואידי החדש
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צ'רי ממשיכה לעלות עם 3,976 מסירות, זינוק של 140%.
ג'אקו, מותג חדש יחסית מבית צ'רי, חודר לעשירייה הפותחת עם כמעט 3,000 מסירות מדגם אחד בלבד.
MG עלתה ב-45%, סובארו התחזקה ב-49%, ואילו אקספנג רשמה זינוק מרשים של 199% במסירות.
שוק החשמליות בצניחה
המכירות של רכבים חשמליים ירדו ב-28% בהשוואה לאשתקד, ונתח השוק שלהם התכווץ מ-24% ל-15.5% בלבד. לעומת זאת, ההיברידיות הנטענות (פלאג-אין) דווקא התחזקו, ונתח השוק שלהן עלה ל-5%.
מותגים מובילים בתחום החשמליות:
BYD ממשיכה להוביל, אך סופגת ירידה חדה של 50%, עם 2,400 מסירות בלבד.
אקספנג מטפסת עם 1,600 מסירות, זינוק של 200%.
לינק אנד קו מחזקת את מעמדה עם 1,100 מסירות.
צ'רי ממשיכה לצמוח גם בתחום החשמליות, עם 900 מסירות.
הירידה בחשמליות נובעת מעליית אגרות הרישוי על רכבים חשמליים, כניסת דגמי פלאג-אין חדשים, והיחלשות העניין בציבור בשל תשתית טעינה בעייתית.
- העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
הרכבים הסיניים ממשיכים להתחזק
בעוד מותגים יפניים וקוריאניים שומרים על יציבות יחסית, הסינים שוברים שיאים, עם 18,000 מסירות מתחילת השנה – נתח שוק של 25%, לעומת 22.5% בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
פילוח לפי מדינות ייצור:
סין – 18,000 מסירות (25%).
דרום קוריאה – 14,000 מסירות.
יפן – 11,000 מסירות.
צ'כיה – 8,000 מסירות.
מלחמות מחירים וקרבות שיווקיים
היבואנים מגיבים לירידה בביקושים עם מבצעי הנחות אגרסיביים. חברת סמלת לדוגמה חתכה 20,000 ש"ח ממחירה של LeapMotor T03, שעומדת כעת על 89,900 ש"ח – המכונית החשמלית הזולה בישראל. במקביל, פריסבי (קרסו) השיקה את טיגו 7 פלאג-אין היברידי, במחיר של 180,000 ש"ח, תחרות ישירה לג'אקו 7 – שניהם מצוידים במערכת הנעה היברידית עם טווח חשמלי של 90 ק"מ.
שאלות ותשובות על שוק הרכב בפברואר 2025
• למה חלה ירידה חדה במכירות רכבים חשמליים?
הירידה נובעת משילוב של עליית מיסים על רכבים חשמליים, תחרות מול דגמי פלאג-אין חדשים שמציעים טווח נסיעה משמעותי על חשמל, וגם חוסר בתשתיות טעינה.
• האם הירידה במכירות החשמליות תימשך?
ייתכן שכן, לפחות בטווח הקרוב. היבואנים מקטינים הזמנות של חשמליות יקרות לטובת דגמי היבריד ופלאג-אין שמושכים יותר לקוחות.
• איך BYD איבדה מחצית מהמכירות שלה?
BYD סבלה מעיכובים במשלוחים, מתחרות מצד מותגים סיניים אחרים, ומעליית המיסים שהפכה את הדגמים שלה לפחות אטרקטיביים.
• למה יונדאי חזרה להוביל את השוק?
יונדאי מציעה מגוון רחב של דגמים בנזין, היברידיים וחשמליים, לצד תנאי מימון אטרקטיביים שמושכים קונים.
• איך צ'רי וג'אקו מתחזקות בזמן שמותגים אחרים נחלשים?
המותגים הסיניים מציעים מחירים זולים יותר ומפרטים עשירים. בנוסף, הצרכנים הישראלים פתוחים יותר למותגים חדשים, במיוחד כשפער המחיר גדול.
• מה קרה לקיה ולמותגים יפניים כמו סוזוקי ורנו?
קיה סבלה מבעיות באספקה של דגמים פופולריים. סוזוקי ורנו איבדו מכירות בגלל מחסור בדגמים חדשים ותחרות אגרסיבית מסין.
• האם תהיה התאוששות בשוק הרכב החשמלי?
ההתאוששות תלויה בממשלה – אם המיסוי לא יופחת, הצמיחה תימשך דווקא בפלאג-אין והיברידיים.
לסיכום, שוק הרכב בפברואר 2025 מראה מגמות ברורות: פחות רכבים חשמליים, יותר דגמי פלאג-אין. המותגים הסיניים משתלטים על נתח משמעותי משוק הרכב הישראלי. מלחמות מחירים נמשכות, כשהיבואנים מנסים לשמור על נתח שוק
- 3.אנונימי 08/03/2025 11:52הגב לתגובה זוכך גם מתייחס לכתבות.
- 2.אנונימי 08/03/2025 11:46הגב לתגובה זושקל או מכוניות
- 1.במרץ ואפריל BYD תגנוב הבכורה הודות לSeal UDMi (ל"ת)אפלי 04/03/2025 11:50הגב לתגובה זו

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?
מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת
כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך
ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.
מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%.
העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45% והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?
מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת
כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך
ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.
מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%.
העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45% והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.
