שוק הרכב בפברואר: פחות חשמליות, יותר סיניות ויונדאי חוזרת להוביל
24.6 אלף רכבים חדשים נמסרו בפברואר, כ-71.2 אלף שקל בחודשיים הראשונים של השנה - מי המובילה, מי בתחתית, מי המפתיעות ומה הציבור מעדיף? כל מה שצריך לדעת
הירידה במכירות הרכב החשמלי נמשכת, היבואנים יוצאים לקרבות מחירים, ומותגים סיניים מחזקים את אחיזתם בשוק הישראלי. יונדאי חוזרת למקום הראשון, בעוד טויוטה ממשיכה להתחזק והיא במקום השני במכירות.
נתוני המסירות: עלייה ברכבי בנזין והיברידים, ירידה בחשמליות
לפי נתוני משרד הרישוי, בפברואר 2025 נמסרו כ-21,916 כלי רכב חדשים, ירידה של 5.9% לעומת פברואר 2024, שהיה חודש לחימה אינטנסיבית. עם זאת, מתחילת השנה נמסרו 73,009 רכבים, עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בזכות המסירות החזקות בינואר.
יונדאי מובילה, טויוטה מתחזקת, קיה נחלשת
אחרי שנה של ירידה, יונדאי חזרה להוביל את שוק הרכב הישראלי, עם 9,251 מסירות מתחילת השנה, הודות להצלחת דגמי האלנטרה וה-KONA. טויוטה ממשיכה להתחזק עם 7,738 מסירות, זינוק של 38.4%. קיה, שהייתה בעבר בצמרת, רושמת ירידה של 13.1% עם 6,488 מסירות, בעיקר עקב שיבושי אספקה של דגמים פופולריים.
המותגים שהפתיעו:
סקודה רושמת 6,834 מסירות, עלייה חדה של 72%.
צ'רי ממשיכה לעלות עם 3,976 מסירות, זינוק של 140%.
ג'אקו, מותג חדש יחסית מבית צ'רי, חודר לעשירייה הפותחת עם כמעט 3,000 מסירות מדגם אחד בלבד.
MG עלתה ב-45%, סובארו התחזקה ב-49%, ואילו אקספנג רשמה זינוק מרשים של 199% במסירות.
שוק החשמליות בצניחה
המכירות של רכבים חשמליים ירדו ב-28% בהשוואה לאשתקד, ונתח השוק שלהם התכווץ מ-24% ל-15.5% בלבד. לעומת זאת, ההיברידיות הנטענות (פלאג-אין) דווקא התחזקו, ונתח השוק שלהן עלה ל-5%.
מותגים מובילים בתחום החשמליות:
BYD ממשיכה להוביל, אך סופגת ירידה חדה של 50%, עם 2,400 מסירות בלבד.
אקספנג מטפסת עם 1,600 מסירות, זינוק של 200%.
לינק אנד קו מחזקת את מעמדה עם 1,100 מסירות.
צ'רי ממשיכה לצמוח גם בתחום החשמליות, עם 900 מסירות.
הירידה בחשמליות נובעת מעליית אגרות הרישוי על רכבים חשמליים, כניסת דגמי פלאג-אין חדשים, והיחלשות העניין בציבור בשל תשתית טעינה בעייתית.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
הרכבים הסיניים ממשיכים להתחזק
בעוד מותגים יפניים וקוריאניים שומרים על יציבות יחסית, הסינים שוברים שיאים, עם 18,000 מסירות מתחילת השנה – נתח שוק של 25%, לעומת 22.5% בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
פילוח לפי מדינות ייצור:
סין – 18,000 מסירות (25%).
דרום קוריאה – 14,000 מסירות.
יפן – 11,000 מסירות.
צ'כיה – 8,000 מסירות.
מלחמות מחירים וקרבות שיווקיים
היבואנים מגיבים לירידה בביקושים עם מבצעי הנחות אגרסיביים. חברת סמלת לדוגמה חתכה 20,000 ש"ח ממחירה של LeapMotor T03, שעומדת כעת על 89,900 ש"ח – המכונית החשמלית הזולה בישראל. במקביל, פריסבי (קרסו) השיקה את טיגו 7 פלאג-אין היברידי, במחיר של 180,000 ש"ח, תחרות ישירה לג'אקו 7 – שניהם מצוידים במערכת הנעה היברידית עם טווח חשמלי של 90 ק"מ.
שאלות ותשובות על שוק הרכב בפברואר 2025
• למה חלה ירידה חדה במכירות רכבים חשמליים?
הירידה נובעת משילוב של עליית מיסים על רכבים חשמליים, תחרות מול דגמי פלאג-אין חדשים שמציעים טווח נסיעה משמעותי על חשמל, וגם חוסר בתשתיות טעינה.
• האם הירידה במכירות החשמליות תימשך?
ייתכן שכן, לפחות בטווח הקרוב. היבואנים מקטינים הזמנות של חשמליות יקרות לטובת דגמי היבריד ופלאג-אין שמושכים יותר לקוחות.
• איך BYD איבדה מחצית מהמכירות שלה?
BYD סבלה מעיכובים במשלוחים, מתחרות מצד מותגים סיניים אחרים, ומעליית המיסים שהפכה את הדגמים שלה לפחות אטרקטיביים.
• למה יונדאי חזרה להוביל את השוק?
יונדאי מציעה מגוון רחב של דגמים בנזין, היברידיים וחשמליים, לצד תנאי מימון אטרקטיביים שמושכים קונים.
• איך צ'רי וג'אקו מתחזקות בזמן שמותגים אחרים נחלשים?
המותגים הסיניים מציעים מחירים זולים יותר ומפרטים עשירים. בנוסף, הצרכנים הישראלים פתוחים יותר למותגים חדשים, במיוחד כשפער המחיר גדול.
• מה קרה לקיה ולמותגים יפניים כמו סוזוקי ורנו?
קיה סבלה מבעיות באספקה של דגמים פופולריים. סוזוקי ורנו איבדו מכירות בגלל מחסור בדגמים חדשים ותחרות אגרסיבית מסין.
• האם תהיה התאוששות בשוק הרכב החשמלי?
ההתאוששות תלויה בממשלה – אם המיסוי לא יופחת, הצמיחה תימשך דווקא בפלאג-אין והיברידיים.
לסיכום, שוק הרכב בפברואר 2025 מראה מגמות ברורות: פחות רכבים חשמליים, יותר דגמי פלאג-אין. המותגים הסיניים משתלטים על נתח משמעותי משוק הרכב הישראלי. מלחמות מחירים נמשכות, כשהיבואנים מנסים לשמור על נתח שוק
- 3.אנונימי 08/03/2025 11:52הגב לתגובה זוכך גם מתייחס לכתבות.
- 2.אנונימי 08/03/2025 11:46הגב לתגובה זושקל או מכוניות
- 1.במרץ ואפריל BYD תגנוב הבכורה הודות לSeal UDMi (ל"ת)אפלי 04/03/2025 11:50הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
