ג'אקו 7 פלאג אין - כוכב חדשג'אקו 7 פלאג אין - כוכב חדש

מסירות רכב ינואר 25 - כוכבים חדשים או אוברשוטינג מ 24?

חודש ינואר באופן עקבי הוא חודש חזק בענף הרכב, כאשר הרבה מסירות רכב נדחות מסוף השנה הקודמת, לינואר בשנה הנוכחית, על מנת 'להרוויח' רישום הרכב כמודל 2025. ינואר 2025 ממשיך את המגמה, והוא ככל הנראה יסתיים עם מעל 50,000 כלי רכב שנמסרו ללקוחות בחודש אחד. 



הכוכב החדש- ג'אקו 7 פלאג אין. המותגים המובילים -  יונדאי, טויוטה, קיה וסקודה שמשחקות ב'כיסאות מוזיקליים' ורק מחליפות מקומות.

יואב פולס | (5)
נושאים בכתבה מסירות רכב

“The only function of economic forecasting is to make astrology look respectable.”

― John Kenneth Galbraith

הציטוט האלמותי המצורף הוא אחד החביבים עלי. שמעתי אותו לראשונה בשעה הראשונה, בשנה הראשונה לתואר הראשון בלכלכלה באוניברסיטת באר-שבע בנגב. בשיחות עם 'אחד שיודע' כזה או אחר שמסביר לי מה הולך להיות בעתיד בתחום מדיד כלשהו, אני תמיד מזכיר כי אנחנו יודעים לרוב להסביר היטב מה קרה בעבר ומה הגורמים לו, והרבה פחות יכולים לנבא בצורה טובה את העתיד.  

לרוב האנשים קשה לקבל את זה שהנסיון לנבא את העתיד על סמך המוכר לנו מההווה או העבר נדון לכישלון חרוץ. וכך מסירות הרכב בחודש ינואר 2025 הפתיעו את כולם, כשאולי היחידים שלא הופתעו הם יבואני הרכב עצמם שכבר ידעו כמה כלי רכב הם צריכים לשחרר בינואר 2025, אבל לא ידעו מה צבר ההזמנות שיש למתחרים.

הסיבות העיקריות לחוסר הוודאות בשוק היו מגוונות:

  • ·        השפעת עליית המע"מ מ 17% ל 18%
  • ·        השפעת עליית המס על כלי רכב חשמליים מ 35% ל 45%
  • ·        כמות המלאים ששיחררו היבואנים עוד בשנת 2024 ושילמו את המס הנמוך על מנת לרכך את עליות המחירים הצפויות עם העלאת המס.
  • ·        שיתוף הפעולה של יבואני הרכב עם יצרני כלי הרכב על מנת להשאיר את כלי הרכב במחיר תחרותי כך שהמחיר גם יהיה אטרקטיבי מול התחרות, וגם יהיה כזה שהציבור ימשיך ויקנה ולא ידחה את הרכישה למועד מאוחר יותר.

נתוני מסירות כלי הרכב בינואר 2025 בהחלט מצביעים על הזמנות שבוצעו בסוף 2024 ונדחו לינואר 2025 עם 48,000 כלי רכב שנמסרו בינואר, מתוכם כ 7400 חשמליות ועוד 2400 עם הנעת פלאג אין הייבריד.

מסירות ינואר 2025 - דגמים

נתוני מסירות כלי הרכב לינואר 2025 בהחלט מפתיעים משהו, כשבמקום הראשון נמצא רכב שהושק לקראת סוף 2024, ורק בסוף נובמבר הכריז היבואן על תחילת השיווק וחשף את המחירים. את המקום הראשון במסירות כלי רכב בינואר 2025 תופס הג'אקו 7 PHEV – פלאג אין הייבריד שקרוב ל 1500 יחידות ממנו נמסרו ללקוחות, ואם נוסיף את דגמי הג'אקו 7 טורבו בנזין מהם נמסרו עוד כ 400 יחידות, הרי שרק בינואר מסרה כלמוביל כ 1900 רכבי ג'אקו 7. זה כאמור דגם חדש לחלוטין בישראל, ממותג צעיר שאינו מוכר עדיין לציבור, אבל מיצרן - צ'רי, שכבר נצבר עימו נסיון, ובעיקר מיבואן שנהנה כך נראה מאמון מוחלט של הציבור.

במקום השני בטבלת המסירות נמצאת יונדאי קונה היברידית עם למעלה מ 1400 מסירות, ובמקום השלישי יונדאי אלנטרה היברידית עם כמעט 1400 מסירות. מזהים דפוס כלשהו? שלושת המקומות הראשונים מגיעים מכלמוביל. במקום הרביעי מלכת המכירות של 2023 ו 2024 ה BYD Atto3 עם כ 1300 מסירות, ובמקום החמישי טויוטה קורולה קרוס עם כ 1250 יחידות. במקום השישי המפתיע משהו הקיה ספורטאז' עם כ 1200 מסירות.

אם נשווה את סוף 2024 לתחילת 2025, שתי המכוניות היחידות שנמצאות בעשירייה הראשונה גם בסוף 24 וגם בתחילת 25 הן הטויוטה קורולה קרוס והיונדאי קונה ההיברידית. ההמשך שונה לחלוטין, דבר שיכול להעיד יותר מכל על החשש של הציבור מפני עליית המחירים, כאשר בעשירייה הראשונה של סוף 24 יש 4 חשמליות, 5 היברידיות ורק בנזין יחידה. בעשירייה הראשונה של 25 יש חשמלית יחידה, שתי היברידיות, אחת פלאג אין, ושש בנזין.

  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

להלן הנתונים:






עוד נתונים מסקרנים על מסירות דגמים בינואר 2025 הן הלינק & קו 02 החשמלית שהושקה לאחרונה שמסרה 850 יחידות, הלנדקרוזר החדש ממנו נמסרו 400 יחידות (לדגם שמחיר הבסיס מתחיל ב 410.0 אש"ח ועולה הרבה מעבר ל 500.0 אש"ח לדגמים הבכירים),  18 יחידות של יונדאי איוניק 5N גירסת ביצועים קיצונית לאיוניק 5 המצוינת, מותג MG שמסר מעל 800 יחידות של ה MG ZS ההיברידית החדשה, ועוד כ 900 יחידות מה MG3 הסופר מיני ההיברידית, וקרוב ל – 600 יחידות של הצ'רי אריזו 8 המצוינת.


            לנדקרוזר חדש. קרדיט יצרן

מסירות ינואר 2025 - מותגים

מבחינת מותגי רכב, יונדאי בראש עם 5500 יח' לערך, טויוטה במקום השני עם 5000 מכוניות (וללא להיטי מכירות כמו קורולה ו- CHR), קיה בשלישי עם 4500 יחידות, סקודה במקום הרביעי עם 3800 יחידות, ומאזדה במקום החמישי עם 3200 יחידות.

העשירייה הפותחת:

 

מסירות

מותג

5442

יונדאי

4843

טויוטה

4493

קיה

3757

סקודה

3208

מזדה

2456

צ'רי

1955

MG

1893

BYD

1874

ג'אקו

1836

סיאט

 

מה ניתן באמת להסיק מהנתונים? כלום ושום דבר. 

מדובר בחודש ראשון, בו הרבה מסירות נשמרו מסוף 2024, והמחירים עדיין לא התייצבו על רמתם החדשה האמיתית. כרגע עליות המחירים בשוק מינוריות, ומשקפות את העובדה שהיבואנים שיחררו עשרות אלפי כלי רכב במיסוי של 2024. את עליות המחירים המלאות אנחנו נראה בהמשך המחצית הראשונה של 2025, ואז גם ניתן יהיה ללמוד על ההשפעה האמיתית של המחירים החדשים על הביקושים.

הנתונים בסיוע צבי תמרי


תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    היבואנים כמו הקבלנים במצוקה כי אין קונים. כתב יקר מספיק עם לשחק בנתונים. אין קונים (ל"ת)
    אלי 09/02/2025 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 08/02/2025 07:34
    הגב לתגובה זו
    בפקקים
  • 3.
    אנונימי 05/02/2025 18:15
    הגב לתגובה זו
    שהפקקים ילכו ויגדלו50 אלף רכבים בחודש ינואראם ימשיך כךנלך ברגל נגיע מהר יותר.
  • 2.
    דלק מוטורס וקרסו מוטורס קפצו במסירות 11% ו10% מהשוק (ל"ת)
    עושה חשבון 05/02/2025 14:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מוטי 05/02/2025 13:28
    הגב לתגובה זו
    תודה!
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.