BYD Seal U PHEV - טווח מוצהר של 1080 ק"מ
ה BYD Seal U DM-i היא גירסת הפלאג אין של ה Seal U, עם טווח מוצהר של 1000 ק"מ על בנזין ועוד 80 ק"מ על חשמל.
יתרונות: טווח חשמלי לנסיעות יומיומיות, טווח כולל
חסרונות: מחיר
ציון מסכם 4.2 במדד פולס
את ה BYD Seal U בחנתי לא מזמן, ועל אף הביקורת שהיתה לי על הרכב, דעתי היא שמדובר ב BYD הכי טובה המשווקת בישראל. כן. יותר מה - Atto3 שהיא הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנים 2023 ו 2024.
הסיבות לכך היו בעיקר תא הנוסעים שהיה מרווח משמעותית, והרבה יותר נעים למראה, וכן הטווח שהיה מעט יותר גדול.
לאחרונה הושקה גירסה מעניינת מאוד של ה Seal U – גירסת פלאג אין הייבריד מתקדמת הנקראת Seal U DM-i, ומשלבת סוללה בקיבולת של 18.3Kwh יחד עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המשמש לרוב כגנרטור המטעין את הרכב, ויכול גם להתחבר לגלגלים הקדמיים ולהיות חלק ממערכת ההנעה של הרכב.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ה Seal U נותר ללא שינוי, כלומר רכב נאה למדי וגדול. אישית אהבתי מאוד את חלקו האחורי שהזכיר לי משהו מב.מ.וו ו-AUDI .
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
BYD Seal U-DMi - סביבת נהג
גם פנים הרכב נותר ללא שינוי, מה שאומר צבעים כהים יחסית ובעיקר ללא העיצוב המצועצע של ה Atto3. האיבזור נותר נדיב מאוד עם ריפודי עור טבעוני כהים ונוחים, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואיוורור, תאורת אוויר, גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, חישוקי 19'', אפשרות ל V2L (כלומר להוציא חשמל החוצה מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים), בקרת אקלים ופתחי מיזוג אחוריים, שפע של שקעי טעינה ברכב גם מקדימה וגם מאחורה, בנוסף לשני שמטחי טעינה אלחוטיים שמנעו מריבות בין בעל לאישתו שיוצאת מהבית עם סלולרי שמתחנן לטיפת חשמל, לוח מחוונים בגודל 12.3'' (שימו לב לא התבלבל בין חיווי צריכת החשמל לחיווי המהירות), מסך מולטימדיה בגודל 15.6'' (לטעמי גדול מדי), וזו רק רשימה חלקית.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
כמו כל Seal U גם הפלאג אין נהנית מבסיס גלגלים של 2.765 מטר, ועם רצפה שטוחה מספקת מרווח פנימי מעולה ליושבים מאחור.
מנועים - חשמלי ובנזין
רכב המבחן ברמת גימור Boost מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומנוע בנזין (ללא טורבו) בנפח 1.5 ליטר המפיק 98 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס, והמומנט על 30.6 קג"מ. בהיצע של BYD יש גם את רמת הגימור דיזיין, שמשלבת שני מנועים חשמליים ועוד מנוע טורבו בנזין להספק כולל של 324 כ"ס ומומנט של 55.1 קג"מ
הנתונים הרשמיים של ה Seal U מצביעים על טווח חשמלי של 80 ק"מ, ובנוסף טווח בסיוע מנוע הבנזין של עוד 1000 ק"מ.
בנהיגה ה Seal U DM-i מרגישה מאוד דומה ל Seal החשמלית, כלומר מתלים רכים יחסית, שעושים עבודה טובה בכבישים בינעירוניים. בעיר לרוב עבודת המתלים טובה, אבל שיבושים בכביש כמו גם פסי האטה, מחייבים האטה אם לא רוצים לקבל חבטה בעיקר מהמתלים האחוריים. על אף האמור, יש להכניס את הביקורת הזו לפרופורציות הנכונות. לא מדובר בשום דבר משמעותי או משהו שימנע ממני מלהמליץ לכם על הרכב.
BYD Seal U DM-i - אחור
צריכת דלק
הסיפור הגדול של ה Seal U DM-i הוא צריכת הדלק, וזה גם הסיפור שקשה מאוד לחשב. רשמית הרכב עם טווח חשמלי של 80 ק"מ. בפועל אתם תתחילו לנסוע על חשמל, אבל בשלב מסויים, אחרי כמה עשרות ק"מ לא גדול, הרכב יפעיל את מנוע הבנזין על מנת להטעין את הסוללה. זה יקרה כאשר הסוללה תגיע לסביבות ה 25% טעינה. אם לא תעשו דבר הרכב ימשיך לנסוע כך עד שתגלו שהסוללה שלכם כבר טעונה ב 70%, אבל הרכב ממשיך להטעין. אז אתם תעבירו ידנית את הרכב למצב חשמלי מלא (יש מתג לבחירת מצבים) ושוב תסעו רק על חשמל. כאשר יצאתם עם מיכל דלק מלא וסוללה טעונה במלואה, החיווי שאתם תקבלו יהיה של 100% סוללה ו 1000 ק"מ על דלק. בנסיעה של כ 310 ק"מ, היה שלב בו חיווי הטווח על הבנזין הראה עד 744 ק"מ, כלומר עברו 246 ק"מ (התחלתי ב 990 ק"מ) ואז העברתי את הרכב למצב חשמלי, ושוב הפלגנו על גבי החשמל לאורך עשרות ק"מ, ולא במהירות נמוכה. כדי להבין את צריכת הדלק, נכנסתי לתחנת דלק ומילאתי את המיכל ב 18.6 ליטר בדיוק, כלומר צריכה ריאלית של 16.7 ק"מ לליטר, במציאות, לא מחושב.
אם תשאלו אותי מה צריכת הדלק בפועל, אני באמת לא יודע לחשב. אני כן יודע לומר בוודאות שיש ב Seal U DM-i ( ובכל רכבי הפלאג אין הייבריד המתקדמים) משהו שמקנה שלוות טווח (ההפך מחרדת טווח). נסענו 310 ק"מ, ועדיין היה לנו מעל 700 ק"מ טווח על מיכל הדלק.
אם הנסועה היומית שלהם היא כמה עשרות ק"מ, אתם תעברו חודשים ארוכים בין כניסות לתחנת דלק. אם אתם צריכים לנוסע רחוק, תניעו וסעו. ללא שום צורך להתחשב בעמדות טעינה או טווחים. בזה יש ל Seal U DM-i יתרון גדול על פני החשמליות.
בטיחות, מחיר ותחרות
בתחום הבטיחות ה Seal U DM-i מקבל ציון איבזור בטיחות 6 (עדכני ל 2025) וכמובן חמישה כוכבים מקסימליים במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap.
ה Seal U DM-i משווקת בשתי רמות גימור, בוסט (רכב המבחן) במחיר של 210.0 אש"ח, ודיזיין במחיר של 235.0 אש"ח.
תחרות – התחרות הגדולה של ה Seal U DM-I מגיעה לדעתי דווקא מאחותה התאומה החשמלית המלאה. בפער של כ 20.0 אש"ח מקבלים את אאותו הרכב אבל עם הנעה חשמלית מלאה. האם אותה 'שלוות טווח' שווה לכם כ 20.0 אש"ח, זה כבר עניין אינדיבידואלי.
במחיר של רמת הגימור דיזיין התחרות הופכת להיות אגרסיבית מאוד מול הטובות שבמכוניות כמו טסלה מודל Y או איוניק 5, ובוודאי גם מכל התחרות מהמזרח כמו אקספנג G6 שמחירה מתחיל ב 200.0 אש"ח, סרס 5 המעודכנת, צ'נגן דיפל 07 ועוד רבות וראויות.
ציון מסכם:
| BYD Seal U DM-i | |
| נוחות | 4 |
| דינמיות | 4 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי |
5 |
| איבזור | 4.5 |
| בטיחות | 4.5 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 3.5 |
| ממוצע | 4.2 |
- 2.יוסי 10/01/2025 18:15הגב לתגובה זוכתבה מעניינת אך חסרים יותר פרטים הכתבה מדברת על טווח 1000 קמ בן תדלוקים ואכן חיסכון גדול בדלק ובזה הכתבה מסיימת מה שחסר בכתבה שהרכב צריך למעשה טעינה יומית כול יום למי שמנהל את החשמל בלבד ולכן הדלק הוא לא םקטו אלה טעינות החשמל היומיות ומה העלות של טעינות האלה בחישוב חודשי על זה הכתבה לא מתייחסת וזה נתון לוקה בחסר מאוד משמעותי
- 1.שוקי 10/01/2025 06:23הגב לתגובה זואת מי זה מעניין
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
