דוחות

קשרי תעופה: ההכנסות הסתכמו ב-60 מיליון דולר, רווח נקי של מיליון דולר

"התקופה התאפיינה בגידול בביקושים שהביא לעליה במכירות וברווחיות. התוצאות נובעות מהתאוששות התיירות, חזרה מלאה בחציון לפעילות בתקופה שלאחר מגפת הקורונה וכן משינוי אסטרטגי ארגוני מקיף שביצענו במהלך השנתיים האחרונות"
אדיר בן עמי | (5)

חברת קשרי תעופה קשרי תעופה -0.16%  העוסקת בארגון טיסות ובשיווק חבילות תיירות ונופש, רשמה הכנסות לרבעון השני של כ-60 מיליון דולר לעומת כ-52 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-7 מיליון דולר לעומת כ-6 מיליון דולר בשנה שעברה. 

הרווח הנקי לרבעון השני עמד על 1 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-80 אלף דולר ברבעון המקביל. תוצאות החברה נבעו מחזרה מלאה לפעילות בחציון הנוכחי לעומת החציון המקביל אשתקד בו הייתה פעילות חלקית עקב הסרת מגבלות היציאה והכניסה לישראל כתוצאה מהשלכות נגיף הקורונה. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך 13.3 מיליון דולר.

עמית זלדמן, סמנכ"ל כספים בקשרי תעופה: "התקופה התאפיינה בגידול בביקושים שהביא לעליה במכירות וברווחיות. התוצאות נובעות מהתאוששות התיירות, חזרה מלאה בחציון לפעילות בתקופה שלאחר מגפת הקורונה וכן משינוי אסטרטגי ארגוני מקיף שביצענו במהלך השנתיים האחרונות. התאמנו את כוח האדם שלנו, עלויות השכר, עלויות השיווק והפרסום והעמלות לגידול בביקושים. יחד עם זאת, צעדי התייעלות, שיפור תהליכים ובכללם תהליכי אוטומציה שביצענו בשנים 2020 ו- 2021 אפשרו לקבוצה להקטין את יחס ההוצאות לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022."

עוד הוסיף זלדמן: "אנו פועלים כיום במגוון תחומי תיירות רחב עם נגיעה בתיירות היוצאת, תיירות פנים, טיולים מאורגנים, שייט, השכרות הרכב וכן הכנסים . אנו משלבים פעילות סיטונאית וקמעונאית באופן הממצב אותנו כחברת תיירות מגוונת ומובילה. בנוסף, ביצענו התייעלות ושילוב חדשנות וטכנולוגיה במטרה להפוך תהליכים מוטי כוח אדם לאוטומטיים, נגישים ונוחים יותר לקהל הלקוחות שלנו תוך מתן מעטפת שירותית איכותית. "

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נחמן 31/08/2023 01:15
    הגב לתגובה זו
    שנים רבות החברה דורכת במקום לגביי הרווח הנקי ושיעורו
  • אנליסט 31/08/2023 08:45
    הגב לתגובה זו
    שים לב שכמעט כל הרווח מגיע במחצית השניה של השנה בגלל עונתיות (קיץ + חגי תשרי)
  • נחמן 31/08/2023 15:56
    רווחים שנתיים על הפנים, חבל שבזמנו לא השקעתי באיסתא
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳