קובי בנטובסקי מנכל אימפקס
צילום: אימפקס
ראיון

המניה שעולה 330% ביומיים - האם החלום הטכנולוגי יגיע לדוחות? הנה מה שיש למנכ"ל להגיד

"לאור הכניסה לנתב"ג, שיתוף הפעולה עם פפסיקו ואסטרטגיות שונות שיש לאימפקס, אנחנו צופים צמיחה משמעותית בתקופה הקרובה; לא נבצע גיוס בקרוב", אומר קובי בנטקובסקי, מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל
עדן ספיר | (10)

מניית אימפקס אימפקס נסקה אתמול ב-170% בשל דיווח על התחלת המכירות של הבקבוק המיוחד שלה בחנות הדיוטי-פרי של שקם אלקטריק וכעת היא מזנקת ב-45% - עלייה מצרפית של 300%, פי 4 לשווי של 67 מיליון שקל. 

אימפקס שמייצרת ומשווקת בקבוק מים חכם ציינה כי בעונת הקיץ (יוני עד אוקטובר) צפויים לעבור בנתב"ג מעל 9.2 מיליון נוסעים, וכי "החברה רואה חשיבות שיווקית ומכירתית גדולה בחשיפת המוצרים עם קהל כה רחב, בתקופה כה קצרה". מנכ"ל החברה קובי בנטובסקי מספר בראיון לביזפורטל אודות המוצר והחברה.

מה שונה המוצר שלכם משאר המוצרים הדומים בשוק? מה מהווה יתרון תחרותי לבקבוק שלכם?

"אימפקס היא כיום החברה המתקדמת בעולם בתחום בקבוקי המים החכמים, את האישרור מזה ניתן לראות על ידי הלקוח הגדול ביותר שלנו פפסיקו. בקבוק המים שלנו בניגוד לבקבוקים אחרים בונה פרופיל שתייה אישי שמותאם ללקוח, מתאים את עצמו למזג אוויר ובונה פרופיל אישי מותאם לצרכי הלקוח. פפסיקו היא השותף האסטרטגי שלנו, זה שיתוף פעולה שנבנה במהלך השנים האחרונות, באמצעות פפסיקו, העלנו שלב במוצרים ובשירות שלנו והצלנו לחבר את טכנולוגיית ה-IO בצורה כזאת שתתחבר לבקבוקי הספורט של פפסיקו. ההכנסות שלנו מתחלקות ל-2, מכירת הבקבוק שלנו ומנוי קבוע שאותו משלמת לנו פפסיקו על טכנולוגיית ה-IO".

מה הפוטנציאל של העסקה שפרסמתם עם נתב"ג ואיך אתם מתכוונים להתרחב?

"המוצר של water io הושק לראשונה בישראל לפני שנה, לפי סקר שנערך, אחד מכל 4 ישראלים שמע על המוצר, המכירות בהתחלה התחילו באונליין באתר החברה ולפני כמה חודשים עברו לריטייל, ברשת iDigital, ברשת Bug, ברשת Saucony, בחנויות Garmin ועכשיו גם בדיוטי פרי נתב"ג. קובי בנטקובסקי, מנכ״ל אימפקס אומר כי הכניסה לנתב"ג מהווה חשיפה אדירה עבור החברה מה שיכול לתרום רבות להכנסות החברה מכיוון שזו התקופה הכי לוהטת בשנה מבחינת האנשים שטסים ויש חשיפה רבה למוצר.

"המוצר נמכר כרגע רק בארץ אך כחלק מאסטרטגיות החברה, אנחנו מתכוונים לפרוץ גם לחו"ל בחודשים הקרובים ולהרחיב את הפעילות שלנו. אני לא יודע להצביע בדיוק על הסיבה שהמנייה קפצה במיוחד אחרי ההודעה של העסקה בנתב"ג בשונה משאר העסקאות שפרסמנו, ההסבר ההגיוני היחיד שיש לי הוא שההודעה של נתבג הייתה מיוחדת מכיוון שהמותגים שנכנסים לדיוטי פרי הם מותגי פרמיום, לא כל חברה נכנסת לשם, אז יכול להיות שקהל המשקיעים הסיק שמדובר בהתרחבות והזדמנות נהדרת לחברה".

​על כל פנים, אימפקס היא חברה קטנה עם פוטנציאל, אבל לא בטוח שבשל העמדת בקבוקים בסניף של שקם אלקטריק. בינתיים נעדכן שהחברה מכרה ב-2.1 מיליון דולר בשנת 2022, היא הפסידה תפעולית 5.1 מיליון דולר ונותר לה מזומנים נטו של כ-2 מיליון דולר. הון עצמי של 3.4 מיליון דולר בלבד. איך חברה כזו תשרוד, עד להבטחת-מימוש החלום? כנראה גיוסים, למרות שלפי דברי המנכ"ל, "לא צפויים גיוסים בקרוב".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אימפקס - גרף שנתי

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הגולש 16/08/2023 00:18
    הגב לתגובה זו
    חוסר אמינות כה גדול פוסל מלהשקיע בחברה לטעמיאגב, לפי הנתונים הכספיים ברור היה שעל החברה לגייס כסף , אחרת אין לה מהיכן לממן פעילותהאאחל לה בהצלחה , אך בלעדי, את המבחן הראשון: אמינות ההנהלה לא עברה בלשון המעטה, נכון יותר ביג נו נו
  • 8.
    אני 15/08/2023 06:39
    הגב לתגובה זו
    את הכסף להורדת הפלולה מהפרצוף,אגב "שר " המשפטים מהאף.,היגיע זמן
  • 7.
    עובד iDigital 12/08/2023 18:44
    הגב לתגובה זו
    חברה מצויינת, נותנת לנו הדרכות מכירה, ואנשים באמת באים וקונים את הבקבוק.
  • 6.
    אני ישראלי 10/08/2023 09:32
    הגב לתגובה זו
    על זה שמים אנשים כסף.? בורסה, מניות, הנפקות וגיוסים, על שטויות. תשתה מים ותספור.
  • תשאל אנשים (ל"ת)
    כן. יש לי וזה עוזר 12/08/2023 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שולתתתת1 09/08/2023 07:48
    הגב לתגובה זו
    אין מתחרים? מצד אחד כתוב שהחברה צריכה לגייס כדי לשרוד מהצד השני כתוב שהיא לא מתכוונת לגייס , סתירה...
  • 4.
    אבי מנשה 09/08/2023 01:28
    הגב לתגובה זו
    משהו באמת קורה שם. המנכ״ל מספר והחברה מדווחת על קצב התרחבות מהיר מאד. וזה בלי לגייס. מעניין.
  • 3.
    משקיע פרטי 09/08/2023 00:03
    הגב לתגובה זו
    מוצר טיפשי, ללא מתכלים עם מודל עסקי חלש. צריך למכור 300k בקבקוים כאלה כדי להצדיק את שווי החברה. זו מניפולציה בשער המניה כי ערך אין פה. אגב זה מסוג הדברים שעולם 10 דולר בקיקסטראטר והקמפיין שלהם עולה 50k. בטח לא חברה בורסאית
  • 2.
    אין צילום של בקבוק הפלא??? (ל"ת)
    HAKI1 08/08/2023 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יעקב 08/08/2023 15:48
    הגב לתגובה זו
    מאמין בחברה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)

עמית בירק פורש מאקוואריוס - מה המשכורת של המנכ"ל החדש?

אחרי פחות מחצי שנה בתפקיד עמית בירק זה שאמר לנו "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס; אחרי קריסת מתווי הגיוס כשפיור קפיטל נסוגה ברגע האחרון בטענה שקיבלה מצגי שווא מצד ההנהלה אקוואריוס מאבדת את אמון המשקיעים - המנוע היחיד שאולי יכול להציל את החברה מה שמתבטא בהתרסקות של 97% מאז הנפקתה ב-2021

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אקוואריוס

אחרי קצת פחות מחצי שנה בתפקיד, עמית בירק - זה שאמר לנו בראיון "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס אקוואריוס מנוע  . לבירק היו כנראה כוונות טובות, הוא באמת הגיע עם רצון “להציל” את החברה, חברה שבתוך 4 שנים מחקה 97% מערכה בבורסה. הוא השיק תוכנית התייעלות אגרסיבית, קיווה לגייס 10 מיליון דולר וסמך על המענק מממשלת גרמניה שאולי יעזור לאקוואריוס להתניע מחדש "הפעם נבחן בתוצאות, לא בהבטחות; זו לא אותה אקוואריוס - קיצצנו, התייעלנו, ואנחנו יוצאים לפיילוט בארה"ב" הוא אמר לנו. הכותרת הבומבסטית של אותו ראיון הייתה אווקאריוס 2.0?

צריכים לגשת לחברות מהסוג הזה בהרבה חשדנות, לפעמים אלו הנסיבות ולפעמים זה הנהלה לא שקופה שפעם אחר פעם לא בוחרת באינטרסים של המשקיעים. כשמנכ"ל נוטש/מוחלף לפני שהספיק להציג תוצאה אחת זה דגל אדום בכל מצב, אבל במקרה של אקוואריוס אנחנו אפילו לא צריך את הדגלים האלה. מספיק לעקוב אחר מה שהתרחש בחודשים האחרונים כדי להבין עד כמה הסיפור כבר חורג מגבולות כיסא המנכ"ל וכנראה זה יותר הקש ששבר את גב הגמל ובירק לא רצה לקשור את גורלו עם חברת המנועים הכושלת. 

במקומו של בירק נכנס רועי בר־גיל, בוגר מנהל עסקים ברופין, שבשנים האחרונות כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי בתעשייה האווירית. מבלי לדון לגופו של אדם, לא ברור מה מינוי כזה אמור לשרת. אקוואריוס נמצאת בשלב שבו נדרש ניסיון נקודתי בתחום המנועים, בתחום של ייצור והטמעה לא יכולות קורפורייט כלליות. ההרגשה היא שהחברה לא בחרה מנכ"ל, אלא פשוט מינתה מי שהיה זמין.

אבל הכי חשוב זה כמה המנכ"ל החדש עומד להשתכר. אתם קוראים נכון - 90,000 שקל בחודש, וזה עוד לפני בונוסים שנתיים של 3-6 משכורות חודשיות כלומר כ-400 אלף שקל בשנה לפחות. קשה להאמין אבל זו חברה ששורפת מיליוני שקלים ברבעון וזה השכר שהיא מציעה למנכ"ל החדש: