קובי בנטובסקי מנכל אימפקס
צילום: אימפקס
ראיון

המניה שעולה 330% ביומיים - האם החלום הטכנולוגי יגיע לדוחות? הנה מה שיש למנכ"ל להגיד

"לאור הכניסה לנתב"ג, שיתוף הפעולה עם פפסיקו ואסטרטגיות שונות שיש לאימפקס, אנחנו צופים צמיחה משמעותית בתקופה הקרובה; לא נבצע גיוס בקרוב", אומר קובי בנטקובסקי, מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל
עדן ספיר | (10)

מניית אימפקס אימפקס נסקה אתמול ב-170% בשל דיווח על התחלת המכירות של הבקבוק המיוחד שלה בחנות הדיוטי-פרי של שקם אלקטריק וכעת היא מזנקת ב-45% - עלייה מצרפית של 300%, פי 4 לשווי של 67 מיליון שקל. 

אימפקס שמייצרת ומשווקת בקבוק מים חכם ציינה כי בעונת הקיץ (יוני עד אוקטובר) צפויים לעבור בנתב"ג מעל 9.2 מיליון נוסעים, וכי "החברה רואה חשיבות שיווקית ומכירתית גדולה בחשיפת המוצרים עם קהל כה רחב, בתקופה כה קצרה". מנכ"ל החברה קובי בנטובסקי מספר בראיון לביזפורטל אודות המוצר והחברה.

מה שונה המוצר שלכם משאר המוצרים הדומים בשוק? מה מהווה יתרון תחרותי לבקבוק שלכם?

"אימפקס היא כיום החברה המתקדמת בעולם בתחום בקבוקי המים החכמים, את האישרור מזה ניתן לראות על ידי הלקוח הגדול ביותר שלנו פפסיקו. בקבוק המים שלנו בניגוד לבקבוקים אחרים בונה פרופיל שתייה אישי שמותאם ללקוח, מתאים את עצמו למזג אוויר ובונה פרופיל אישי מותאם לצרכי הלקוח. פפסיקו היא השותף האסטרטגי שלנו, זה שיתוף פעולה שנבנה במהלך השנים האחרונות, באמצעות פפסיקו, העלנו שלב במוצרים ובשירות שלנו והצלנו לחבר את טכנולוגיית ה-IO בצורה כזאת שתתחבר לבקבוקי הספורט של פפסיקו. ההכנסות שלנו מתחלקות ל-2, מכירת הבקבוק שלנו ומנוי קבוע שאותו משלמת לנו פפסיקו על טכנולוגיית ה-IO".

מה הפוטנציאל של העסקה שפרסמתם עם נתב"ג ואיך אתם מתכוונים להתרחב?

"המוצר של water io הושק לראשונה בישראל לפני שנה, לפי סקר שנערך, אחד מכל 4 ישראלים שמע על המוצר, המכירות בהתחלה התחילו באונליין באתר החברה ולפני כמה חודשים עברו לריטייל, ברשת iDigital, ברשת Bug, ברשת Saucony, בחנויות Garmin ועכשיו גם בדיוטי פרי נתב"ג. קובי בנטקובסקי, מנכ״ל אימפקס אומר כי הכניסה לנתב"ג מהווה חשיפה אדירה עבור החברה מה שיכול לתרום רבות להכנסות החברה מכיוון שזו התקופה הכי לוהטת בשנה מבחינת האנשים שטסים ויש חשיפה רבה למוצר.

"המוצר נמכר כרגע רק בארץ אך כחלק מאסטרטגיות החברה, אנחנו מתכוונים לפרוץ גם לחו"ל בחודשים הקרובים ולהרחיב את הפעילות שלנו. אני לא יודע להצביע בדיוק על הסיבה שהמנייה קפצה במיוחד אחרי ההודעה של העסקה בנתב"ג בשונה משאר העסקאות שפרסמנו, ההסבר ההגיוני היחיד שיש לי הוא שההודעה של נתבג הייתה מיוחדת מכיוון שהמותגים שנכנסים לדיוטי פרי הם מותגי פרמיום, לא כל חברה נכנסת לשם, אז יכול להיות שקהל המשקיעים הסיק שמדובר בהתרחבות והזדמנות נהדרת לחברה".

​על כל פנים, אימפקס היא חברה קטנה עם פוטנציאל, אבל לא בטוח שבשל העמדת בקבוקים בסניף של שקם אלקטריק. בינתיים נעדכן שהחברה מכרה ב-2.1 מיליון דולר בשנת 2022, היא הפסידה תפעולית 5.1 מיליון דולר ונותר לה מזומנים נטו של כ-2 מיליון דולר. הון עצמי של 3.4 מיליון דולר בלבד. איך חברה כזו תשרוד, עד להבטחת-מימוש החלום? כנראה גיוסים, למרות שלפי דברי המנכ"ל, "לא צפויים גיוסים בקרוב".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אימפקס - גרף שנתי

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הגולש 16/08/2023 00:18
    הגב לתגובה זו
    חוסר אמינות כה גדול פוסל מלהשקיע בחברה לטעמיאגב, לפי הנתונים הכספיים ברור היה שעל החברה לגייס כסף , אחרת אין לה מהיכן לממן פעילותהאאחל לה בהצלחה , אך בלעדי, את המבחן הראשון: אמינות ההנהלה לא עברה בלשון המעטה, נכון יותר ביג נו נו
  • 8.
    אני 15/08/2023 06:39
    הגב לתגובה זו
    את הכסף להורדת הפלולה מהפרצוף,אגב "שר " המשפטים מהאף.,היגיע זמן
  • 7.
    עובד iDigital 12/08/2023 18:44
    הגב לתגובה זו
    חברה מצויינת, נותנת לנו הדרכות מכירה, ואנשים באמת באים וקונים את הבקבוק.
  • 6.
    אני ישראלי 10/08/2023 09:32
    הגב לתגובה זו
    על זה שמים אנשים כסף.? בורסה, מניות, הנפקות וגיוסים, על שטויות. תשתה מים ותספור.
  • תשאל אנשים (ל"ת)
    כן. יש לי וזה עוזר 12/08/2023 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שולתתתת1 09/08/2023 07:48
    הגב לתגובה זו
    אין מתחרים? מצד אחד כתוב שהחברה צריכה לגייס כדי לשרוד מהצד השני כתוב שהיא לא מתכוונת לגייס , סתירה...
  • 4.
    אבי מנשה 09/08/2023 01:28
    הגב לתגובה זו
    משהו באמת קורה שם. המנכ״ל מספר והחברה מדווחת על קצב התרחבות מהיר מאד. וזה בלי לגייס. מעניין.
  • 3.
    משקיע פרטי 09/08/2023 00:03
    הגב לתגובה זו
    מוצר טיפשי, ללא מתכלים עם מודל עסקי חלש. צריך למכור 300k בקבקוים כאלה כדי להצדיק את שווי החברה. זו מניפולציה בשער המניה כי ערך אין פה. אגב זה מסוג הדברים שעולם 10 דולר בקיקסטראטר והקמפיין שלהם עולה 50k. בטח לא חברה בורסאית
  • 2.
    אין צילום של בקבוק הפלא??? (ל"ת)
    HAKI1 08/08/2023 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יעקב 08/08/2023 15:48
    הגב לתגובה זו
    מאמין בחברה
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: