קובי בנטובסקי מנכל אימפקס
צילום: אימפקס
ראיון

המניה שעולה 330% ביומיים - האם החלום הטכנולוגי יגיע לדוחות? הנה מה שיש למנכ"ל להגיד

"לאור הכניסה לנתב"ג, שיתוף הפעולה עם פפסיקו ואסטרטגיות שונות שיש לאימפקס, אנחנו צופים צמיחה משמעותית בתקופה הקרובה; לא נבצע גיוס בקרוב", אומר קובי בנטקובסקי, מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל
עדן ספיר | (10)

מניית אימפקס אימפקס נסקה אתמול ב-170% בשל דיווח על התחלת המכירות של הבקבוק המיוחד שלה בחנות הדיוטי-פרי של שקם אלקטריק וכעת היא מזנקת ב-45% - עלייה מצרפית של 300%, פי 4 לשווי של 67 מיליון שקל. 

אימפקס שמייצרת ומשווקת בקבוק מים חכם ציינה כי בעונת הקיץ (יוני עד אוקטובר) צפויים לעבור בנתב"ג מעל 9.2 מיליון נוסעים, וכי "החברה רואה חשיבות שיווקית ומכירתית גדולה בחשיפת המוצרים עם קהל כה רחב, בתקופה כה קצרה". מנכ"ל החברה קובי בנטובסקי מספר בראיון לביזפורטל אודות המוצר והחברה.

מה שונה המוצר שלכם משאר המוצרים הדומים בשוק? מה מהווה יתרון תחרותי לבקבוק שלכם?

"אימפקס היא כיום החברה המתקדמת בעולם בתחום בקבוקי המים החכמים, את האישרור מזה ניתן לראות על ידי הלקוח הגדול ביותר שלנו פפסיקו. בקבוק המים שלנו בניגוד לבקבוקים אחרים בונה פרופיל שתייה אישי שמותאם ללקוח, מתאים את עצמו למזג אוויר ובונה פרופיל אישי מותאם לצרכי הלקוח. פפסיקו היא השותף האסטרטגי שלנו, זה שיתוף פעולה שנבנה במהלך השנים האחרונות, באמצעות פפסיקו, העלנו שלב במוצרים ובשירות שלנו והצלנו לחבר את טכנולוגיית ה-IO בצורה כזאת שתתחבר לבקבוקי הספורט של פפסיקו. ההכנסות שלנו מתחלקות ל-2, מכירת הבקבוק שלנו ומנוי קבוע שאותו משלמת לנו פפסיקו על טכנולוגיית ה-IO".

מה הפוטנציאל של העסקה שפרסמתם עם נתב"ג ואיך אתם מתכוונים להתרחב?

"המוצר של water io הושק לראשונה בישראל לפני שנה, לפי סקר שנערך, אחד מכל 4 ישראלים שמע על המוצר, המכירות בהתחלה התחילו באונליין באתר החברה ולפני כמה חודשים עברו לריטייל, ברשת iDigital, ברשת Bug, ברשת Saucony, בחנויות Garmin ועכשיו גם בדיוטי פרי נתב"ג. קובי בנטקובסקי, מנכ״ל אימפקס אומר כי הכניסה לנתב"ג מהווה חשיפה אדירה עבור החברה מה שיכול לתרום רבות להכנסות החברה מכיוון שזו התקופה הכי לוהטת בשנה מבחינת האנשים שטסים ויש חשיפה רבה למוצר.

"המוצר נמכר כרגע רק בארץ אך כחלק מאסטרטגיות החברה, אנחנו מתכוונים לפרוץ גם לחו"ל בחודשים הקרובים ולהרחיב את הפעילות שלנו. אני לא יודע להצביע בדיוק על הסיבה שהמנייה קפצה במיוחד אחרי ההודעה של העסקה בנתב"ג בשונה משאר העסקאות שפרסמנו, ההסבר ההגיוני היחיד שיש לי הוא שההודעה של נתבג הייתה מיוחדת מכיוון שהמותגים שנכנסים לדיוטי פרי הם מותגי פרמיום, לא כל חברה נכנסת לשם, אז יכול להיות שקהל המשקיעים הסיק שמדובר בהתרחבות והזדמנות נהדרת לחברה".

​על כל פנים, אימפקס היא חברה קטנה עם פוטנציאל, אבל לא בטוח שבשל העמדת בקבוקים בסניף של שקם אלקטריק. בינתיים נעדכן שהחברה מכרה ב-2.1 מיליון דולר בשנת 2022, היא הפסידה תפעולית 5.1 מיליון דולר ונותר לה מזומנים נטו של כ-2 מיליון דולר. הון עצמי של 3.4 מיליון דולר בלבד. איך חברה כזו תשרוד, עד להבטחת-מימוש החלום? כנראה גיוסים, למרות שלפי דברי המנכ"ל, "לא צפויים גיוסים בקרוב".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אימפקס - גרף שנתי

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הגולש 16/08/2023 00:18
    הגב לתגובה זו
    חוסר אמינות כה גדול פוסל מלהשקיע בחברה לטעמיאגב, לפי הנתונים הכספיים ברור היה שעל החברה לגייס כסף , אחרת אין לה מהיכן לממן פעילותהאאחל לה בהצלחה , אך בלעדי, את המבחן הראשון: אמינות ההנהלה לא עברה בלשון המעטה, נכון יותר ביג נו נו
  • 8.
    אני 15/08/2023 06:39
    הגב לתגובה זו
    את הכסף להורדת הפלולה מהפרצוף,אגב "שר " המשפטים מהאף.,היגיע זמן
  • 7.
    עובד iDigital 12/08/2023 18:44
    הגב לתגובה זו
    חברה מצויינת, נותנת לנו הדרכות מכירה, ואנשים באמת באים וקונים את הבקבוק.
  • 6.
    אני ישראלי 10/08/2023 09:32
    הגב לתגובה זו
    על זה שמים אנשים כסף.? בורסה, מניות, הנפקות וגיוסים, על שטויות. תשתה מים ותספור.
  • תשאל אנשים (ל"ת)
    כן. יש לי וזה עוזר 12/08/2023 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שולתתתת1 09/08/2023 07:48
    הגב לתגובה זו
    אין מתחרים? מצד אחד כתוב שהחברה צריכה לגייס כדי לשרוד מהצד השני כתוב שהיא לא מתכוונת לגייס , סתירה...
  • 4.
    אבי מנשה 09/08/2023 01:28
    הגב לתגובה זו
    משהו באמת קורה שם. המנכ״ל מספר והחברה מדווחת על קצב התרחבות מהיר מאד. וזה בלי לגייס. מעניין.
  • 3.
    משקיע פרטי 09/08/2023 00:03
    הגב לתגובה זו
    מוצר טיפשי, ללא מתכלים עם מודל עסקי חלש. צריך למכור 300k בקבקוים כאלה כדי להצדיק את שווי החברה. זו מניפולציה בשער המניה כי ערך אין פה. אגב זה מסוג הדברים שעולם 10 דולר בקיקסטראטר והקמפיין שלהם עולה 50k. בטח לא חברה בורסאית
  • 2.
    אין צילום של בקבוק הפלא??? (ל"ת)
    HAKI1 08/08/2023 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יעקב 08/08/2023 15:48
    הגב לתגובה זו
    מאמין בחברה
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסףיאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״

"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ילין לפידות

בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?

באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני,  יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע.  צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״

הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.

"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.

אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.

יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסףיאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״

"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ילין לפידות

בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?

באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני,  יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע.  צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״

הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.

"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.

אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.