נקסט ויזן
צילום: יחצ
דוחות

נקסט ויז'ן בדוחות טובים: צופה הכנסות של 7.5-12 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022

החברה בקצב רווחים של 8.8 מיליון דולר - מכפיל 19; החברה עדיין צופה הכנסות של 25.5-30 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים היא הכניסה 18 מיליון, האם היא מסוגלת להכניס עוד 12 מיליון דולר? ברבעון השלישי היא הכניסה 6.6 מיליון דולר. חן גולן: "לא מזהים כל שינוי בביקושים למוצרינו על רקע ההשפעות המאקרו כלכליות"
נתנאל אריאל |

עוד רבעון של צמיחה לחברת נקסט ויז'ן -0.67%  . החברה שמפתחת ומייצרת מצלמות יום ולילה מיוצבות לכלים קרקעיים ואוויריים, מל"טים ורחפנים, רשמה ברבעון השלישי גידול בהכנסות ל-6.6 מיליון דולר, עליה של 93% לעומת 3.4 מיליון אשתקד. ברבעון הרביעי היא צופה  הכנסות של 7.5-12 מיליון דולר ובסך הכל צופה הכנסות של 25.5 עד 30 מיליון דולר בסך הכל בשנה הנוכחית.

האם היא מסוגלת להכניס עוד 12 מיליון דולר ברבעון האחרון, כאשר בכל בשלושת הרבעונים הראשונים היא הכניסה 18 מיליון? לא בטוח, זה בוודאי יהיה מאתגר. אבל החברה אומרת שהחודש היא תחל לספק מצלמות ראשונות המבוססת על גלאי מקורר. כלומר יש לה חודש כדי לפתוח מבערים ולהגיע לחלק העליון של התחזית שלה. האם זה אפשרי? ברבעון השלישי מספר הלקוחות גדל ב-50% ומספר הלקוחות עומד כעת על 128 לקוחות.

  

הרווח התפעולי עמד על 3.06 מיליון דולר (כ-46% מסך ההכנסות) עליה של 1.43 מיליון דולר לעומת אשתקד (כ-42% מסך ההכנסות). מתחילת השנה הרווח התפעולי עומד על 8.448 מיליון דולר, לעומת 4.623 מיליון דולר בתקופה המקבילה שבנה שעברה.

הרווח הנקי עמד על 2.7 מיליון דולר, כ-41% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-1.45 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

מה שבכל זאת עשוי להעיב על הביצועים היא הצמיחה מרבעון לרבעון - ברבעון השלישי כאמור הכניסה החברה 6.6 מיליון דולר, אבל מדובר בקיפאון לעומת הרבעון הקודם, אז הכניסה החברה 6.55 מיליון דולר (גם אז היה מדובר בצמיחה מרשימה לעומת 3.77 מיליון ברבעון המקביל), אבל במבחן של גידול מרבעון לרבעון, החברה נתקעה. אם היא אכן תצליח לפתוח מבערים ברבעון הרביעי ולהכניס 10-12 מיליון דולר זה יחזיר אותה לפסים של צמיחה. אבל אם היא 'תיתקע' בטווח התחתון - זו עשויה להיות בעיה.

החברה ייצרה ברבעון מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של כ-4.9 מיליון דולר ומתחילת השנה 9 מיליון דולר.

 

חן גולן, יו"ר ומייסד נקסט ויז'ן: "מוצרי החברה זוכים להכרה בינלאומית גוברת ולעניין מצד לקוחות חדשים. לראשונה יותר משני שליש מההכנסות התקבלו מלקוחות מחוץ לישראל. אנו עדים לגידול בביקושים למצלמות בעלות יכולות גבוהות יותר. אנו צופים שהחודש נתחיל לספק את המצלמה המקוררת אותה פיתחה החברה בשנה האחרונה מה שמהווה נדבך נוסף בהמשך ביסוס הצמיחה המואצת של החברה.

 

"האירועים הביטחוניים במקומות שונים בעולם מייצרים עניין גובר בפתרונות צילום על גבי כלים קרקעיים, רחפנים וכלי טייס לא מאוישים ואנו מצפים להגדלת היקפי הרכש וההצטיידות של ממשלות וגופים ביטחוניים. נכון להיום, אנו לא מזהים כל שינוי בביקושים למוצרינו על רקע ההשפעות המאקרו כלכליות". 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה שהנפיקה בבורסה בתל אביב לפי שווי של 430 מיליון שקל, זינקה לשווי שוק של 595 מיליון שקל, מתהדרת גם בחוזה גדול מול אלביט מערכות ואנקדוטה מעניינת - האלוף עמירם לוין השקיע בה לפני עשור 800 אלף שקל ששווים היום יותר מ-30 מיליון שקל. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ירידות עליות בשווקים
צילום: דאלי

רמז עבה לסיום העליות בבורסה

האם השוק כבר מגלם את עסקת החטופים והסכם הפסקת האש? מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד על אדי הדלק האחרונים לעליות?

מנדי הניג |

השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר. הרחבה חשובה - למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך

גופים מוסדיים, חשוב להזכיר, הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. ההפסדים ככל שיהיו לא משפיעים עליהם. זה הכסף שלכם, הם מנהלים לכם את הכסף בתמורה לדמי ניהול (גבוהים בממוצע בכ-60%-80% מדמי הניהול בארה"ב). הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו, ואז השכר והבונוסים שלהם יעלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה. 

התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. האופטימיות יוצרת מצב רוח טוב, צריכה מכל הבחינות - גם צריכה של מניות כשלזה מצטרפת האופטימיות של הכלכלה ושל היום שאחרי עם שלום במזרח התיכון וזה בהחלט תרחיש אפשרי.  

כל פעם מחדש נשברו שיאים בבורסה המקומית שלנו. כאשר היו תקוות הבורסה עלתה. כאשר התקווה התמוססה, חששו לצאת מהשוק כי הרי בסוף ננצח, בסוף יחזרו החטופים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שזה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. למה נקווה אז? מה יהיה ביום שאחרי? האם לא נתבוסס במלחמה הפנימית, בבחירות, במשברים פנימיים ובמחלוקות? זוכרים מה היה לפני 7 באוקטובר? זוכרים את ההפגנות והמחאות והמלחמה הפנימית בין שני חלקי העם? 

יכול להיות שהשמחה, הסנטימנט החיובי, הצהלות יהיו כאלו שיהיה דלק להמשך העליות בשוק. אין ספק לאף אחד שאירוע כזה הוא הרבה מעבר לכל אירוע כלכלי רגיל, אירוע פוליטי. אין גם ספק שמצב רוח משפיע על הכלכלה ועל הבורסה באופן מאוד חזק. אבל מה יקרה כשנחזור לשגרה. אם תהיה תקווה - תקווה לשלום אזורי, תקווה לשגשוג כלכלי מרשים, הכלכלה והבורסה צפויות לשגשג. אבל בהינתן כל התרחישים, יכול להיות שביום שאחרי אנחנו נפעל לפי - "קנה בשמועות - מכור בידיעה". ביום שאחרי נביט קדימה וניזכר איך נראתה ישראל בשגרה - מלחמה על בחירת השופטים לעליון, מלחמה בין שופטי עליון לשר מפשטים, הפגנות ומחאות. הלוואי שלא נחזור לזה, למדנו לקח גדול על החשיבות באחדות. אבל, משקיעים צריכים להפנים שיש סיכונים. 

רם דרורי מנועי בית שמש
צילום: יח"צ
ראיון

מנכ״ל מנועי בית שמש: “העולם במצוקת מנועים ואנחנו בעמדה מצוינת"

"אנחנו נהנים מכל העולמות, גם הביטחוני וגם האזרחי; הביקושים גדולים", העסקה הגדולה בתולדות מב״ש - 1.2 מיליארד דולר, תימשך 15 שנה ותכלול גם אופציה להארכה בהיקף של כ־400 מיליון דולר; מנכ"ל החברה, רם דרורי, מדבר על צווארי הבקבוק בתעשייה, על ביקושי השיא למנועים, על האיזון שבין התחום הביטחוני לאזרחי - ועל הדרך שבה מב״ש מתכננת את הצמיחה שלה לעשורים קדימה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מנועי בית שמש

מדרגה ועוד מדרגה ועוד מדרגה - מנועי בית שמש רצה למעלה, חוצה מכשולים, קונה עסקים ומתברגת כאחת המועמדות להיות חברת השנה ומניית השנה. שם משעמם, תחום תעשייתי, אבל היא עולה על רוב חברות הטכנולוגיה המקומיות בצמיחה, בצבר, ברווחים ובתשואת המניה. 

מנועי בית שמש בית שמש 8.51%  שמייצרת מנועים למטוסים לצד מערכות נוספות למטוסים נהנית מהיק ייצור עולמי גדול בשל חוסר עולמי במטוסים - גם מטוסי נוסעים וגם מטוסים צבאיים. היום מדווחת החברה על הזמנה ענקית של 1.2 מיליארד דולר. 

מי שעקב אחרי מנועי בית שמש בשנה האחרונה כבר רגיל לכותרות גדולות. אבל גם למי שמכיר את החברה מקרוב, ההודעה האחרונה הצליחה להפתיע. בית שמש, שפעלה במשך שנים מתחת לרדאר של התעשייה הביטחונית, הפכה בשנתיים האחרונות לאחת ההצלחות הבולטות בבורסה.  מניה שעלתה בכ־180% בשנה האחרונה, ושווי שוק שנושק כבר ל-6.8 מיליארד שקל.

בשונה מאלביט או מהתעשייה האווירית, מב״ש לא מפתחת מערכות נשק, טילים או רחפנים, אלא את מה שמניע את כל אלה: מנועי הסילון עצמם והחלקים שמרכיבים אותם.

הייחוד שלה טמון בכך שהיא אינה יצרנית “מערכתית”, אלא יצרן־על בתוך שרשרת האספקה העולמית. היא לא מוכרת למדינות, אלא עובדת מול ענקיות כמו Pratt & Whitney ו־Rolls-Royce, שמוכרות הלאה ללקוחות כמו בואינג, לוקהיד מרטין וחילות אוויר ברחבי העולם. וזה מוביל לקח שגם כשהשוק הביטחוני חווה האטה, היא יכולה להישען על התעופה האזרחית ולהפך.