דוחות

דלק רכב ; עלייה של 10% בהכנסות ל-645 מיליון ש'

יבואני הרכב, לרבות דלק רכב, ממשיכים לדווח על רווחי עתק; המבקר כתב שהן מרוויחות "רווחים עודפים" של 1.2 מיליארד שקל; האם זה יכול להימשך?

נתן טגי | (7)

חברת  דלק רכב 1.29%   אחת היבואניות רכב הגדולות בארץ (מאזדה, ב.מ.וו ופורד) מרוויחה רווחים מעל הנורמה. מכיוון שהשוק של היבואנים הוא סוג של קרטל, החברות האלו שומרות על מחירים גבוהים כאילו שאין תחרות ומונעים את הורדת המחירים. בכך, קבע המבקר הן "גוזלות" מאיתנו 1.2 מיליארד של בשנה.   למשקיעים בחברות זה כנראה טוב, לפחות בינתיים. דלק רכב עצמה מדווחת על הכנסות של כ-645 מיליון שקל ברבעון הרביעי, עלייה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אז הסתכמו ההכנסות בכ-583 מיליון שקל. מחזור המכירות של החברה נחתך בכ-50% ביחס לרבעון קודם בשל עונתיות ורצון הרוכשים לעלות עם רכב חדש בתחילת השנה החדשה. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-91.5 מיליון שקל, עלייה של כ-12% מהתקופה אשתקד. הרווח הגולמי עלה בכ-37% והסתכם בכ-125.6 מיליון שקל. הרווח בשורה התחתונה הסתכם בכ-89 מיליון שקל, לעומת 116 מיליון שקל אשתקד, המשקפים עליה של כ-30% ברווח. ב-2021 כולה, הכנסות החברה הסתכמו ב-4.6 מיליארד שקל לעומת 3.3 מיליארד שקל אשתקד. הרווח הגולמי נאמד ב-925 מיליון שקל בהשוואה לכ-567 מיליון שקל בשנת 2020, גידול של כ-62%. הרווח התפעולי עלה ב-66% והסתכם בכ-759 מיליון שקלים. בשורת הרווח הנקי נרשמה עליה של 120% ל-747 מיליון שקלים לעומת 340 מיליון שקלים בשנת 2020, גם בזכות רווחים מניירות ערך שנכללו בהכנסות מימון של כ-176 מיליון שקל. עיקר השינוי נובע משיערוך השקעה ב-HAILO, כ-114 מיליון שקל, שיערוך ההשקעה באוטוטוקס כ-38 מיליון שקל וכן רווח משערוך ומימוש חלק ממניות FORD  (כ-76 מיליון שקל).  פילוח למכירות: מכרה החברה ב2021, 15,200 דגמי רכב מסוג "מאזדה", וזאת לעומת 9551 רכבים דגמים כאלו בשנה המקבילה אשתקד. החברה מכרה 2733 דגמי "פורד" לעומת 1541 דגמים בתקופה המקבילה, וכ-4006 דגמי "B.M.W" לעומת 2453 מסוג זה אשתקד. סך הכל מכרה החברה סדר גודל של כ-21,939 רכבים לעומת 13545 רכבים אשתקד, גידול של 60%.   

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כתבה מגמתית 31/03/2022 18:53
    הגב לתגובה זו
    מת על המניה הזו, מחלקת כל רבעון דיבדנד של בערך 5% סהכ תשואת דיבדנד שנתית של למעלה מ20 אחוז.דיסקליימר, מחזיק ונהנה מכל רגע
  • 4.
    המלש 31/03/2022 17:18
    הגב לתגובה זו
    יש רווחים. מה עם דוידנדים ?
  • 3.
    מדימה מתחזקת זאת 31/03/2022 16:11
    הגב לתגובה זו
    זה קרטל עם רשיון שמתאים למדינה שחולבת כסף מהנהגים והיא שותפה של יבואני הרכב אין שום אינטרס כאן לתחרות תחרות המדינה תתמוך איפה שלא מרויחה כלום בחקלאות אז נותנת ליבוא ומשם לוקחת מס כםול
  • 2.
    זאב 31/03/2022 13:59
    הגב לתגובה זו
    אז מה הבעיה עם המחירים? כואב לכם שחברות פה מרוויחות כסף??
  • 1.
    צ׳אק נוריס 31/03/2022 13:33
    הגב לתגובה זו
    והיא מרוויחה יפה, למה צרות העין?
  • למה , כי אתה מושקע במניה !? אתה מדבר מפוזיציה . (ל"ת)
    אריק בר 31/03/2022 14:30
    הגב לתגובה זו
  • אבי 31/03/2022 15:14
    גם מי שנגד מדבר מפוזיציה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?