דלק רכב ; עלייה של 10% בהכנסות ל-645 מיליון ש'
יבואני הרכב, לרבות דלק רכב, ממשיכים לדווח על רווחי עתק; המבקר כתב שהן מרוויחות "רווחים עודפים" של 1.2 מיליארד שקל; האם זה יכול להימשך?
חברת דלק רכב 1.49% אחת היבואניות רכב הגדולות בארץ (מאזדה, ב.מ.וו ופורד) מרוויחה רווחים מעל הנורמה. מכיוון שהשוק של היבואנים הוא סוג של קרטל, החברות האלו שומרות על מחירים גבוהים כאילו שאין תחרות ומונעים את הורדת המחירים. בכך, קבע המבקר הן "גוזלות" מאיתנו 1.2 מיליארד של בשנה. למשקיעים בחברות זה כנראה טוב, לפחות בינתיים. דלק רכב עצמה מדווחת על הכנסות של כ-645 מיליון שקל ברבעון הרביעי, עלייה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אז הסתכמו ההכנסות בכ-583 מיליון שקל. מחזור המכירות של החברה נחתך בכ-50% ביחס לרבעון קודם בשל עונתיות ורצון הרוכשים לעלות עם רכב חדש בתחילת השנה החדשה. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-91.5 מיליון שקל, עלייה של כ-12% מהתקופה אשתקד. הרווח הגולמי עלה בכ-37% והסתכם בכ-125.6 מיליון שקל. הרווח בשורה התחתונה הסתכם בכ-89 מיליון שקל, לעומת 116 מיליון שקל אשתקד, המשקפים עליה של כ-30% ברווח. ב-2021 כולה, הכנסות החברה הסתכמו ב-4.6 מיליארד שקל לעומת 3.3 מיליארד שקל אשתקד. הרווח הגולמי נאמד ב-925 מיליון שקל בהשוואה לכ-567 מיליון שקל בשנת 2020, גידול של כ-62%. הרווח התפעולי עלה ב-66% והסתכם בכ-759 מיליון שקלים. בשורת הרווח הנקי נרשמה עליה של 120% ל-747 מיליון שקלים לעומת 340 מיליון שקלים בשנת 2020, גם בזכות רווחים מניירות ערך שנכללו בהכנסות מימון של כ-176 מיליון שקל. עיקר השינוי נובע משיערוך השקעה ב-HAILO, כ-114 מיליון שקל, שיערוך ההשקעה באוטוטוקס כ-38 מיליון שקל וכן רווח משערוך ומימוש חלק ממניות FORD (כ-76 מיליון שקל). פילוח למכירות: מכרה החברה ב2021, 15,200 דגמי רכב מסוג "מאזדה", וזאת לעומת 9551 רכבים דגמים כאלו בשנה המקבילה אשתקד. החברה מכרה 2733 דגמי "פורד" לעומת 1541 דגמים בתקופה המקבילה, וכ-4006 דגמי "B.M.W" לעומת 2453 מסוג זה אשתקד. סך הכל מכרה החברה סדר גודל של כ-21,939 רכבים לעומת 13545 רכבים אשתקד, גידול של 60%.
- 5.כתבה מגמתית 31/03/2022 18:53הגב לתגובה זומת על המניה הזו, מחלקת כל רבעון דיבדנד של בערך 5% סהכ תשואת דיבדנד שנתית של למעלה מ20 אחוז.דיסקליימר, מחזיק ונהנה מכל רגע
- 4.המלש 31/03/2022 17:18הגב לתגובה זויש רווחים. מה עם דוידנדים ?
- 3.מדימה מתחזקת זאת 31/03/2022 16:11הגב לתגובה זוזה קרטל עם רשיון שמתאים למדינה שחולבת כסף מהנהגים והיא שותפה של יבואני הרכב אין שום אינטרס כאן לתחרות תחרות המדינה תתמוך איפה שלא מרויחה כלום בחקלאות אז נותנת ליבוא ומשם לוקחת מס כםול
- 2.זאב 31/03/2022 13:59הגב לתגובה זואז מה הבעיה עם המחירים? כואב לכם שחברות פה מרוויחות כסף??
- 1.צ׳אק נוריס 31/03/2022 13:33הגב לתגובה זווהיא מרוויחה יפה, למה צרות העין?
- למה , כי אתה מושקע במניה !? אתה מדבר מפוזיציה . (ל"ת)אריק בר 31/03/2022 14:30הגב לתגובה זו
- אבי 31/03/2022 15:14גם מי שנגד מדבר מפוזיציה

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
