לשם קבלת הסיוע: אל על תצמצם הצי ב-17 מטוסים ותפטר עוד 1500 עובדים?
בהמשך לדרישות משרד האוצר כדי שיסכים להעניק סיוע נוסף בהיקף 50 מיליון דולר, ב אל על -0.45% דנים בין היתר בהפסקת החכירה ומכירה של 17 ממטוסי הצי ובפיטורים של 1,500 עובדים נוספים, בהמשך ל-1,900 שכבר פוטרו השנה. קבלת הסיוע מותנית לא רק בהזרמת סך דומה מצד הבעלים קני רוזנברג אלא גם בהתייעלות שתהיה חייבת חברת התעופה לקדם.
נוכח הפחתת היקף הפעילות, באוצר דרשו מאל על להקטין את הצי ובכך להפחית את החובות בסך 2 מיליארד דולר הרובצים עליה לנושיה, מחכירי המטוסים וכן הבנקים. מנכ״ל האוצר רם בלינקוב ביקש לקבל לוח מפורט על מועד הפרעונות לנושים אלה. נוסף על כך הוצגה דרישה לא רק להפסקת חכירה, כי אם גם למכירת מטוסים בבעלות אל על מתוך הצי. פחות מטוסים פירושו גם פחות נוסעים ופחות הכנסות - אך באוצר צופים כי הדבר נחוץ שכן הצי של החברה גדול מדי ביחס לצפי הפעילות.
עוד מדברים באל על על סגירה סופית של חברת הבת סאן דור, זו שהפעילה בעברה טיסות בשבתות, מה שאל על עצמה כחברת התעופה הלאומית של ישראל, שמשרתת גם קהלים מסורתיים, דתיים וחרדים אינה יכולה להרשות לעצמה מחשש לאובדן הכנסות. בין כה וכה, תחת הבעלים החדשים והדתיים משפחת רוזנברג, פעילות הטיסות בשבת הופסקה. בצד אלה נשקל גם צמצום גדול של פעילות המטען.
במסגרת מתווה הסיוע קיבלה כבר אל על 210 מיליון דולר מהמדינה, בין השאר בדמות הקמת התשלום על כרטיסי טיסה לאנשי אבטחה במגזר הציבורי. סיוע זה הותנה בין השאר בעוד הנפקת הון מצד אל על, אך האחרונה לא עמדה בסיכום שכן בתזמון הנוכחי לשיטתה, הגיוס יכול להיות מבוצע לפי שער נמוך למניה שהיה מדלל את בעלי המניות - ובעלי השליטה - יותר מדי.
- כותרות: ציטוט ביומן של אמו לימד את מנכ"ל מיקרוסופט מהי מנהיגות
- חמש הטעויות בתוכנית החדשה של הממשלה בתחום הדיור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 17.גד 23/09/2021 13:58הגב לתגובה זוההבדל בין אלוהים לטייסי אל על הוא שאלוהים לא חושב את עצמו טייס אל על
- 16.יעקב 22/09/2021 04:14הגב לתגובה זואין לאל על שום סיכוי לשרוד, אם ההוצאות שלהם גבוהות ב 30 אחוז מחברות אחרות. לסגור, לסגור ואם החרדים רוצים חברת תעופה שיקימו להם על חשבונם, ולא על חשבוני.
- 15.תמים 21/09/2021 23:11הגב לתגובה זומנהלים גנבים ומושחתים וחברי וועד מושחתים וגנבים הרסו את אל על.
- 14.יהודה 21/09/2021 22:21הגב לתגובה זולא צריך לפטר ולסגור
- 13.יהווית 21/09/2021 17:58הגב לתגובה זושתעסיק צוותים זרים
- 12.טעות ענקית.צריך לחכור מטוסי מטען-תחום נדרש כעת 21/09/2021 16:06הגב לתגובה זוטעות ענקית.צריך לחכור מטוסי מטען-תחום נדרש כעת
- 11.זה מה שקורה כשמפסיקים לטוס בשבת (ל"ת)יוגי 21/09/2021 15:33הגב לתגובה זו
- 10.כואב הלב שכספי המיסים הולכים לחברה המושחתת הזאת (ל"ת)אנונימי 21/09/2021 12:16הגב לתגובה זו
- 9.בוריס 21/09/2021 09:42הגב לתגובה זוזה מה שקורה שנותנים לחברים כמו בורוביץ מתנה, וועדת חקירה עכשיו, מחברה לאומית שהיתה לדגל בכל העולם לאבדון. אתם מבינים כמה התעשרו בדרך? ואלו לא עובדי החברה, אלה הטייקונים שנתנו להם מתנות. עוד 2000 משפחות נפגעות במיידית, ביזיון של התנהלות. עדיף לסגור הכל.
- 8.יש ר אלי 20/09/2021 21:25הגב לתגובה זוחברה פרטית צריכה להתמודד עם הפסדיה ולא להיתמך ע"י משלם המיסים שלא משתתף בחגיגה בימים טובים יותר.
- 7.What about the owners contributing some money of their (ל"ת)The public defender 20/09/2021 21:11הגב לתגובה זו
- 6.בדיחה עצובה שלא טסה בשבת, בדיחה (ל"ת)איציק 20/09/2021 18:23הגב לתגובה זו
- 5.נוסע מתמיד 20/09/2021 18:14הגב לתגובה זומצבת ההכנסות של אל על אחרי דרישות האוצר פירושה 0. לא מבין למה הבעלים והאוצר יזרימו "כסף מת" לחברה דועכת?
- 4.YL 20/09/2021 17:51הגב לתגובה זואם מתנת החג לא היתה ברמה זו היתה סיבה ל אי המראת מטוס כנראה נשארו שרידים של אותה תקופה ו לאחר כבוד חובה לשחרר אותם אחרת גורל אל על נחרץ
- 3.הגיע הזמן להפסיק לתמוך בחברה, לאפשר תחרות חופשית (ל"ת)דן 20/09/2021 15:25הגב לתגובה זו
- 2.ניר 20/09/2021 14:53הגב לתגובה זוהמטען בעולם - מגדילות ציים. אם מחזירים את רוב המטוסים החדשים (ה 787) נשארים עם צי מיושן ובעייתי שגם יקר משמעותית לתחזוקה. מי לעזאזל קובע שם את הדברים ?
- 1.מהלב הכואב יש להפסיק ומיד לתמוך בבעלים ומיד להפסיק 20/09/2021 14:34הגב לתגובה זומהלב הכואב יש להפסיק ומיד לתמוך בבעלים ומיד להפסיק לרכוש כרטיסים ולגרום לחברה ולבעלים קריסה ולהקים חברה של המדינה בלי שחיתות עם לב ודגל ????????????
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
