אלביט מערכות: חוזה בהיקף של 50 מיליון דולר עם הצבא האמריקאי
חברת אלביט מערכות 0.28% הדואלית (סימול: ESLT) מדווחת כי חברת הבת האמריקאית, אלביט מערכות של אמריקה, זכתה בחוזה מסגרת לכמות וזמן בלתי קבועים בעל סכום גג של כ-50 מיליון דולר, לייצור חלקי חילוף לתמיכה במערכת ראיית לילה לתצוגת קסדה מסוג ANVIS HUD של צבא ארה"ב. החוזה אשר יבוצע על פני תקופה של חמש שנים התקבל מאגף הלוגיסטיקה של צבא היבשה של ארה"ב. הזמנה ראשונה בהיקף של כ-17.9 מיליון דולר במסגרת חוזה זה התקבלה לאחרונה, לאספקה עד 2023.
מערכת הראש ANVIS HUD הנה מערכת תצוגה ליום וללילה אשר מתחברת לקסדות של טייסי המסוקים של צבא היבשה ומאפשרת לראשי הטייסים להישאר זקופים ולהתבונן אל מחוץ למטוס כאשר כל המידע הרלוונטי מוצג מול עיניהם, וזאת במקום להביט למטה או לתוך תא הטייס בכדי לראות את המידע מהסנסורים השונים.
רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמריקה, אמר: "אספקה חלקי חילוף ל- ANVIS HUD מאפשרת את זמינות הציוד לטייסי צבא היבשה של ארה"ב לתמיכה במוכנות של כלי הטייס. לאלביט מערכות אמריקה היסטוריה ארוכה של אספקת ה- ANVIS HUD ואנו מסורים להמשך אספקת המערכות הללו אשר מסייעות לביצועים, מגבירות את ההתמצאות הסביבתית של המפעיל ובסופו של דבר את בטיחות הלוחם".
עסקה זו מצטרפת לשתי עסקאות של אלביט מערכות מתחילת אוקטובר: החברה הבת של אלביט מערכות בארה"ב זכתה בחוזה בסך 35 מיליון דולר לאספקת תמיכה עבור מטוס ה-V-22 של חיל הים האמריקני. וכן זכייה בחוזה בהיקף של 33 מיליון דולר לאספקת מערכות רדיו עבור צבא באסיה-פסיפיק. במסגרתו, תספק לחיל התותחנים ולחיל הרגלים של הלקוח מערכות רדיו טקטיות הכוללות תצורות רכובות, נישאות וידניות.
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- מדד ביטחוניות? שימו לב ל"אותיות הקטנות" שמשפיעות על המדד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הרבעון השני, סיימה החברה עם הכנסות של כ-1.08 מיליארד דולר, לצד עלייה של כ-66% רווח מתואם של כ-89 מיליון דולר. לצד זאת, דווח על גידול של מיליארד דולר בצבר ההזמנות לרמה של 10.8 מיליארד דולר. משבר הקורונה גרם לשיבושים בפעילות, אבל לא היתה פגיעה מהותית.
- 6.אנונימי 09/10/2020 13:52הגב לתגובה זואני באמת חושב שהיא תעלה לטווח ארוך כאשר המצב של הקורונה ירגע בעולם ואז המדינות יחלו לקנות את מה שהיא יודעת למכור אבל עד אז היא תזחל באיטיות
- 5.מתי תספקו חלפים לצהל ? (ל"ת)אלי וולך 09/10/2020 11:40הגב לתגובה זו
- 4.חוזים חדשים ועוד חוזים והמניה בשלה רק יורדת מתחילת השנה (ל"ת)זכרוני 09/10/2020 10:38הגב לתגובה זו
- 3.אלי 08/10/2020 09:52הגב לתגובה זואם כל כך טוב למה המניה מקרטעת? ירדה מעל 20%
- 2.חברה משונה (ל"ת)h 08/10/2020 07:38הגב לתגובה זו
- 1.מאד מעניינת (ל"ת)משקיען 07/10/2020 12:44הגב לתגובה זו
חי גאליס, מנכ"ל ביגמנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"
ביג ביג -1.19% עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.
המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.
בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.
כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
