חלל תקשורת עברה להפסד של כ-3 מיליון דולר; העתיד נמצא בעמוס 17
חברת חלל תקשורת -2.02% הציגה עליה של כמיליון דולר בהכנסות ברבעון השני, אך רושמת מעבר להפסד של כ-3.1 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במקביל, מדווחת החברה כי הלוויין עמוס 17 סיים בהצלחה את שלב הבדיקות הראשון במסלול ועל פי התכנון יתחיל את פעילותו המסחרית במהלך הרבעון הרביעי של 2019.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני בכ-20.9 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לכ-19.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, כאשר העליה מיוחסת בעיקר לגידול מהכנסות מהלווין עמוס 4 המספק תקשורת לווינית באסיה ובאפריקה.
עם זאת, בשורה התחתונה, חלל תקשורת מסכמת את הרבעון השני עם מעבר להפסד של כ-3.1 מיליון דולר לעומת רווח של כ-3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וזאת לאור הגידול בהוצאות המימון של החברה שהסתכמו בכ-7.9 מיליון דולר לעומת כ-1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
צבר ההזמנות של החברה, נכון לחודש יולי עמד על כ-411 מיליון דולר, כאשר עיקר ההזמנות מגיעות מלווין עמוס 3 המספק תקשורת לווינית באירופה ובמזרח התיכון. כך או אחרת, התוצאות האלו שמבבוססות על הלווינים הקודמים הם לא הבשורה. הבשורה בחלל היא שיגור מוצלח של לווין עמוס 17 שצפוי להניב לה הכנסות בהמשך ולהחזיר אותה למסלול של צמיחה.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
