TV

מנכ"ל ויקטורי: "הישראלי יכול לקנות ב-50% פחות - אבל הוא חייב מותגים"

אייל רביד: "המדינה גוזרת קופון, היא מעמיסה הוצאות יתר - כדי לפתוח סופר צריך לעבוד מול 11 משרדי ממשלה, זה עולה המון כסף"
אבי שאולי | (9)

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי מסביר בראיון ל-Bizportal איך הרשת מצליחה להתפתח בזמן שהרשתות הגדולות מקרטעות. לגבי המחאה החברתית נגד יוקר המחיה הוא מסביר שהאשם העיקרי זהת המדינה שמעמיסה הוצאות רבות על ענף הקמעונאות (ארנונה, חשמל, רגולציה ועוד).

גם הצרכן הישראלי הממוצע אשם ביוקר המחייה בכך שהוא מסכים לשלם פרמיה גדולה עבור מותג מוכר. אייל רביד: "המותגים הפרטיים יכולים להיות בפער של יותר מ-50%, אך הישראלי הממוצע מושפע מהפרסומים. קח לדוגמא את האפונה של סנפרוסט שעולה 17 שקלים, לעומת אפונה של המותג שעולה 11 שקלים. זאת אותה אפונה!".

משפחת רביד לא תכננה להגיע לתחום הקמעונאות. היא עסקה בייצור מזון תחת המותג "באגט הזהב" ונכנסה לנעליו של בעל סופרמרקט מקריית גת שלא עמד בתשלומים. כיום הרשת נמצאת בשליטת האחים אברהם ואייל רביד.

בזמן שרשת שופרסל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 149 מיליון שקל ואלון רבוע כחול ישראל מטשטשת את בדוחות של רשת מגה בתוך הדוחות הכספיים של הקבוצה, ויקטורי סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 673 מיליון שקל ורווח נקי של 16 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    איתן 26/11/2014 20:47
    הגב לתגובה זו
    אייל שיחקתם אותה והבאתם את רוטב הסויה קיקומן במחיר מעולה בחו"ל יש בדיוק את אותו המוצר ללא גלוטן ןתקרעו את השוק במחיר של 15 ש"ח
  • 8.
    יששכר 26/11/2014 09:34
    הגב לתגובה זו
    מעדיף את שופרסל לאחרונה הורידו משמעותית את המחירים
  • 7.
    עג 25/11/2014 23:55
    הגב לתגובה זו
    מול הרשתות, וכן רשת YOU. העיקר ששתי הגדולות יחלשו.
  • 6.
    מרדכי היהודי 25/11/2014 22:10
    הגב לתגובה זו
    כל עסק עובר מאה מדורי גהנום...רישוי כיבוי אש... עירייה.... הג״א ...משטרה....משרד הבריאות....רבנות....וולאק די !!!
  • 5.
    סתם אזרח זקן 25/11/2014 20:36
    הגב לתגובה זו
    גם באזור מגורי - נתניה - יש חנות ויקטורי. לא תמיד זול ביותר אבל לפחות שווה בתחרות עם הסובבות אותה. מטריד רק שהרבה הוזלות "מותנות" ולא תמיד למבוגרים שצרכיהם מועטים יש את היקף הקניות (גם אם 50 שקל) המותנים לקניה המוזלת - כך שלא עוזרת להם. רבל בלי קשר לכך - יש לשבח אותם על הנסיונות לייבוא אישי ולמכירה מוזלת יותר מאשר הייבוא על ידי היבואן הרשמי שפעמים מחירי מוצריו משקפים ייבוא בלעדי. לכן יש לבקר על מדיניות מכירה - ויש לשבח על ייבוא עצמי.
  • 4.
    מ 25/11/2014 19:22
    הגב לתגובה זו
    זה יפה מאוד שהרשת צומחת,אבל המשקיעים במניה לא יראו מזה רווחים, מי שהשקיע בויקטורי,עם כל הצמיחה שלה, הרויח פחות או יותר כמו מי שהשקיע במק"מ, ובמחיר הזה ובסיכון הזה לא שוה להשקיע במניה. תבדקו את המשכורות והבונוסים של הבעלים,תבינו למה המניה לא עולה
  • 3.
    סתם שכיר 25/11/2014 16:22
    הגב לתגובה זו
    הייתי בחנות שפתחו במעונות הסטודנטים בתל אביב. פשוט שודדים את הלקוחות שבמקרה זה רובם סטודנטיםדוגמא: קנה 3 קופסאות שימורים פרי הגליל ב 15 שח או 4 ממותג הבית ב 18 שח.קנה 3 סבון נוזלי ב30 שח או אחד ב 13 שחלמה סטודנט צריך לקנות בכמויות בכדי לקבל מבצע.אני השארתי את העגלה והלכתי לשופרסל בקניון רמת אביב זול יותר
  • 2.
    אתה מתכוון מותג מלפפון או עגבניה? (ל"ת)
    טל 25/11/2014 15:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    האיש צודק. לקנות בזול בויקטורי את המותגים שמייבא (ל"ת)
    צרכן ישראלי 25/11/2014 15:24
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.