רכב

סקודה חושפת את הסיטיגו בארץ; מה תקבלו עבור פחות מ-60 אלף ש'?

יצרנית הרכב הצ'כית מצטרפת היום לגזרת המיני החסכוניות ומציגה מחיר תחרותי לדגם הידני הבסיסי
לירן סהר | (4)

יצרנית הרכב הצ'כית סקודה מצטרפת לתחרות ההולכת וגדלה בקרב מכוניות המיני החסכוניות. החברה השיקה היום (א') את הסיטיגו, גרסתה למכונית המיני של חברת האם פולקסווגן האפ.

רכב המיני יתחרה ישירות בסוזוקי אלטו עם אורך דומה של כ-3.5 מטר ועם תג מחיר התחלתי של 59,990 שקל לגרסת הבסיס בנפח מנוע 1 ליטר 60 כ"ס ברמת אבזור Ambition הצנועה למדיי. שתי המכוניות נחשבות כיום לזולות בארץ בקטגוריית המיני ההולכת ומתרחבת הכוללת בין היתר את הקיה פיקנטו, יונדאי I10, שברולט ספארק והסיטרואן C1/ פיג'ו 107.

גרסת הבסיס מגיעה למהירות מירבית של 160 קמ"ש ונהנית מצריכת דלק של 22.2 ק"מ/ליטר (מיכל דלק של 35 ליטר). הגרסה החצי אוטומטית של רכב זה מוצעת ב-67,990 שקל.

הסיטיגו מוצעת גם עם מנוע 1 ליטר חזק יותר המציע 75 כ"ס, המגיע למהירות מירבית של 171 קמ"ש ונהנה מצריכת דלק של 21.2 ק"מ/ליטר (מיכל דלק של 35 ליטר). דגם זה מוצע למכירה בגרסה הידנית תמורת החל מ-64,990 שקל ובגרסה החצי אוטומטית תמורת החל מ-73,500 שקל.

מבחינת הבטיחות, הסיטיגו זכתה לאחרונה בציון מקסימאלי של 5 כוכבי ריסוק במבחני ה-N-cup. חבילת הבטיחות כוללת 4 כריות אוויר, שתי כריות האוויר הצידיות מסוג Thorax מעניקות הגנה משופרת בצדדים. לאלו אפשר להוסיף את מערכת בקרת היציבות ESP, מערכת ה-Hill Hold ומערכת למניעת הדרדרות הרכב (ABS).

זאת ועוד, ברכב מערכת הבטיחות העירונית City Safe Drive system אשר במקרה של סכנה מזהירה את הנהג ובולמת באופן אוטומטי. חיישן לייזר מזהה מכוניות הנמצאות מלפנים, בין אם הן נוסעות או חונות. המערכת מזהירה את הנהג במקרה שקיימת סכנת התנגשות במהירות של מתחת ל- 30 קמ"ש, ובמידה והנהג אינו מגיב היא תבלום באופן עצמאי.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יבואנים מונופול מחיר=ריכוזיות=גנבים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    מחיר הזוי=גנבים 21/10/2012 23:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רכב שבולם עצמאית במקרה סכנה? רק אותי זה קצת מפחיד? (ל"ת)
    איתן 21/10/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נועם 21/10/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לקנות מכוניות שופוני, סקודה אומנם לא מייצרת מכוניות יפות, אך מספקת את התמורה המלאה ביותר לכסף - מכוניות אמינות במחירים הגיוניים
  • 1.
    מתי תגיע לארץ? (ל"ת)
    נהג מרוצים 21/10/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
מאיר שמיר מבטח שמיר
צילום: מבטח שמיר

מאיר שמיר עשה פי 8 על ההשקעה בלנדבאזז; עכשיו ה-IPO

מבטח שמיר של מאיר שמיר השקיעה 34 מיליון שקל וצפויה אחרי ה-IPO להיות עם החזקה של 280-300 מיליון שקל. רווח פוטנציאלי של כ-260 מיליון שקל, מתוכו כ-130 מיליון שקל אמור להירשם בהמשך

רן קידר |

מבטח שמיר החזקות מבטח שמיר -1.69%  היא אחת מחברות ההחזקה הוותיקות והטובות בבורסה בת"א. היא מייצרת תשואות עודפות על פני זמן כשהשווי הנוכחי שלה מסתכם ב-2.5 מיליארד שקל, אחרי מהלך של פי 5 ב-5 השנים האחרונות. בראש החברה עומד מאיר שמיר שבכלל התחיל בתחום הביטוח והפך את החברה מסוג של סוכנות ביטוח לחברת החזקות עפ פעילות רחבה בתחום האשראי החוץ בנקאי דרך מניף, פעילות בנדל"ן דרך שורה של חברות, פעילות באנרגיה דרך החזקה בתחנות כוח והחזקה גם במניות טכנולוגיה.

על פני השנים שמיר ידע לקנות נמוך ולמכור יקר, כשאת עסקת החלומות הוא עשה בתנובה - רכישה יחד עם אייפקס את השליטה ומכירה תוך כמה שנים בשווי כפול. מבטח השקיעה כ-600 מיליון שקל ונפגשה עם כ-1.2 מיליארד שקל, כשמאז ההצלחה הגדולה היתה במניף שהונפקה בבורסה לפני כארבע שנים ומאז שינק שוויה יותר מפי 2 לשווי של כ-1.25 מיליארד שקל. החזקתה של מבטח מסתכמת בכ-600 מיליון שקל, כשהיא גם נהנתה מדיבידנדים שוטפים. 

בעשור האחרון הקבוצה משקיעה הרבה בתחנות כוח שהפכו למרכיב הגדול בסל השקעות שלה. זה תחום שדורש סבלנות, ולשמיר יש סבלנות. לפני כשש שנים נכנסה הקבוצה לשותפות בתחנת אלון תבור והיא רכשה מאז נתח במספר תחנות  עם תפוקה כוללת שמועכת בכ-1,800 מגוואט. כמו כן, החברה מקימה את תחנת קסם בעלות של מעל 4 מיליארד שקל. גם את תחום האנרגיה ידע שמיר לתרגם לרווחים כשהכניס את כלל להשקעה בתחום לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. 

ואחרי תנובה, מימון חוץ בנקאי ואנרגיה, מגיע תורה של הטכנולוגיה. חברת הפינטק לנדבאזז (Lendbuzz), שהוקמה על ידי הישראלים אמיתי קלמר וד"ר דן רביב, ומספקת ניתוח פיננסי טכנולוגי מבוסס AI של לווים בעיקר לסוכניות רכב, מתקדמת צעד משמעותי בדרך להפיכתה לציבורית בוול סטריט. מבטח השקיעה בה 34 מיליון שקל כשההשקעה רשומה בספרים ב-166 מיליון שקל.

לנדבאזז נערכת לגיוס לפי שווי של 1.3-1.5 מיליארד דולר ומבטח מחזיקה בדילול כ-6.6% ממנה. ההחזקה צפויה להיות אחרי ההנפקה בשווי של 280-300 מיליון שקל וזו הצפת ערך מרשימה. פי 8 עד אפילו פי 10 תוך כ-5 שנים. 

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

מה יהיה מחר בבורסה? בנקים, טבע ושבבים

מניות הארביטראז', מבטח שמיר, טריא ונאוי ומה צפוי במדד המחירים שיתפרסם ביום שני?

מערכת ביזפורטל |

ביום חמישי היו ירידות חדות במניות הבנקים והביטוח. המניות האלו רגישות למצב המאקרו ולמצב הגיאופוליטי והחשש ממלחמה ארוכה בעזה שעלול להשפיע לרעה על נתוני המאקרו והכלכלה פוגע בהן. ככל שהשוק גבוה יותר כך הפגיעה יכולה להיות כואבת יותר. 

אתם קוראים על מומחי השקעות, בכירים שאומרים לכם שהשוק בת"א חזק וימשיך לעלות. אבל מעבר לכך שהם לא אובייקטיבים, כי הם רוצים בעליות - האינטרס שלהם שאתם תקנו כי זה מבטיח להם רווחים, הם גם לרוב טועים. הם אמרו לפני שנה-שנה וחצי להתרחק מהשוק המקומי וככה הם פעלו והפסידו את כל העליות. קרה ההיפך. אז למה שהפעם זה ישתנה, למה שהם יצדקו הפעם? 

כשכולם חמדנים - זה הזמן לפחד. אמר את זה וורן באפט. זה מתברר כל פעם מחדש כנכון - כנסו כאן לדבר הגורו (13 גורואים "ילמדו" אתכם השקעות). אנחנו עכשיו בתקופה שכולם חמדנים.   


אז מה צפוי היום במניות הפיננסים? מצד אחד - בחודשים האחרונים מתברר  שכל ירידה היא דווקא הזדמנות לקנייה. מצד שני - למרות שהסנטימנט עדיין חיובי, זה לא יכול להימשך. המחירים יחסית גבוהים. השוק עשה מהלך מרשים אפילו בלי תיקון. הוא מבטא המשך חדשות טובות מהזירה הביטחונית והכלכלי. אבל מה אם לא? לא צפויה מפולת, אבל ירידת מדרגה מסוימת אחרי הזינוקים האחרונים בהינתן הסיכונים מתבקשת. זה כמובן לא אומר שזה יקרה, אבל כשאנחנו שואלים את מנהלי ההשקעות בתוך הגופים מה הם היו עושים עם הכסף שלהם, הם מתפתלים. הם לא היו משקיעם עכשו בשוק.

  

האם מניות תשתיות מעניינות?