רכב

סקודה חושפת את הסיטיגו בארץ; מה תקבלו עבור פחות מ-60 אלף ש'?

יצרנית הרכב הצ'כית מצטרפת היום לגזרת המיני החסכוניות ומציגה מחיר תחרותי לדגם הידני הבסיסי
לירן סהר | (4)

יצרנית הרכב הצ'כית סקודה מצטרפת לתחרות ההולכת וגדלה בקרב מכוניות המיני החסכוניות. החברה השיקה היום (א') את הסיטיגו, גרסתה למכונית המיני של חברת האם פולקסווגן האפ.

רכב המיני יתחרה ישירות בסוזוקי אלטו עם אורך דומה של כ-3.5 מטר ועם תג מחיר התחלתי של 59,990 שקל לגרסת הבסיס בנפח מנוע 1 ליטר 60 כ"ס ברמת אבזור Ambition הצנועה למדיי. שתי המכוניות נחשבות כיום לזולות בארץ בקטגוריית המיני ההולכת ומתרחבת הכוללת בין היתר את הקיה פיקנטו, יונדאי I10, שברולט ספארק והסיטרואן C1/ פיג'ו 107.

גרסת הבסיס מגיעה למהירות מירבית של 160 קמ"ש ונהנית מצריכת דלק של 22.2 ק"מ/ליטר (מיכל דלק של 35 ליטר). הגרסה החצי אוטומטית של רכב זה מוצעת ב-67,990 שקל.

הסיטיגו מוצעת גם עם מנוע 1 ליטר חזק יותר המציע 75 כ"ס, המגיע למהירות מירבית של 171 קמ"ש ונהנה מצריכת דלק של 21.2 ק"מ/ליטר (מיכל דלק של 35 ליטר). דגם זה מוצע למכירה בגרסה הידנית תמורת החל מ-64,990 שקל ובגרסה החצי אוטומטית תמורת החל מ-73,500 שקל.

מבחינת הבטיחות, הסיטיגו זכתה לאחרונה בציון מקסימאלי של 5 כוכבי ריסוק במבחני ה-N-cup. חבילת הבטיחות כוללת 4 כריות אוויר, שתי כריות האוויר הצידיות מסוג Thorax מעניקות הגנה משופרת בצדדים. לאלו אפשר להוסיף את מערכת בקרת היציבות ESP, מערכת ה-Hill Hold ומערכת למניעת הדרדרות הרכב (ABS).

זאת ועוד, ברכב מערכת הבטיחות העירונית City Safe Drive system אשר במקרה של סכנה מזהירה את הנהג ובולמת באופן אוטומטי. חיישן לייזר מזהה מכוניות הנמצאות מלפנים, בין אם הן נוסעות או חונות. המערכת מזהירה את הנהג במקרה שקיימת סכנת התנגשות במהירות של מתחת ל- 30 קמ"ש, ובמידה והנהג אינו מגיב היא תבלום באופן עצמאי.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יבואנים מונופול מחיר=ריכוזיות=גנבים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    מחיר הזוי=גנבים 21/10/2012 23:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רכב שבולם עצמאית במקרה סכנה? רק אותי זה קצת מפחיד? (ל"ת)
    איתן 21/10/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נועם 21/10/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לקנות מכוניות שופוני, סקודה אומנם לא מייצרת מכוניות יפות, אך מספקת את התמורה המלאה ביותר לכסף - מכוניות אמינות במחירים הגיוניים
  • 1.
    מתי תגיע לארץ? (ל"ת)
    נהג מרוצים 21/10/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?

למה מניות הביטוח נפלו בחמישי ועל מניות הארביטראז'

מערכת ביזפורטל |

מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.

זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.

זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת. 

   

ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה". 

במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים.  כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות.