אלי אדדי סלקום
צילום: רמי זרנגר
דוחות

סלקום: גידול של 67% ברווח - 55 מיליון שקל

חברת התקשורת סיימה את הרבעון עם גידול של 3% בהכנסות שעמדו על 1.04 מיליארד שקל; ה-EBITDA המתואם צמח ב-15% והסתכם בכ-354 מיליון שקל

איתן גרסטנפלד | (1)

חברת התקשורת סלקום סלקום 2.27%  מסיימת את הרבעון הרביעי של השנה עם צמיחה של כ-3% בהכנסות לצד קפיצה של כ-67% ברווח הנקי.


הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-1.09 מיליארד שקל, לעומת כ-1.12 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בנטרול הכנסות קש"ג הכנסות החברה עמדו על 1.04 מיליארד שקל גידול של 3% לעומת 1.01 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. חברות התקשורת נוהגות להציג את ההכנסות מקש"ג, תעריף אותו הן מעבירות חברות התקשורת ביניהן עבור שיחות נכנסות, מכיוון שלרוב אין לו השפעה על הרווחיות של החברות. בתוך כך, בסוף המחצית הראשונה של 2025 דמי הקש"ג צפויים להתבטל, בעקבות מהלך שמקדם משרד התקשורת בשנים האחרונות.


בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-55 מיליון שקל, גידול של כ-67% לעומת 33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם ברבעון בכ-354 מיליון שקל, לעומת 308 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%.


נכון לסוף השנה לחברה 3.61 מיליון מנויי סלולר, גידול של כ-59 אלף מנויים ביחס לשנת 2023. במהלך השנה עמד שיעור נטישת הלקוחות בתחום על 29.3%, בדומה לשיעור של 29.2% בשנת 2023. עם זאת, במהלך השנה היא חוותה ירידה מתמשכת בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) שעמדה על 43.6 לעומת 47.5 שקל בשנת 2023. עם זאת, בניכוי קש"ג עמדה ההכנסה הממוצעת למנוי על 37.4 שקל, לעומת 37.5 שקל בשנת 2033.


בתחום האינטרנט לחברה 322 אלף מנויי סיבים, גידול של 63 אלף מנויים משנת 2023. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט עלתה במהלך השנה ל-92.5 שקל, לעומת 89.6 שקל בשנת 2023. 


לבסוף, מצבת מנויי הטלוויזיה של החברה לשנת 2024 עומדת על 273 אלף מנויים, גידול של 10,000 מנויים ביחס לשנה לפני כן. 


אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום סוגרת את שנת 2024 ברבעון חזק שתורם לתוצאות המצוינות שאנו מציגים היום, עם שיאים בציוד הקצה וברווח הנקי, לצד גידול בתזרים המזומנים ובהכנסות, המשך הקטנת החוב, כ-350 מיליון שקל בשנתיים וצמיחה בכמות המנויים, המבססת את מעמדה של סלקום כקבוצת התקשורת המובילה בישראל. סלקום מסכמת את השנה כשהיא בעלת רשת ה-5G המהירה והגדולה בישראל, עם למעלה מאלף אתרים, אחרי גיוס לקוחות בולטים במגזר העסקי, זכייה במכרז צה"ל ועוד. בשנה הקרובה נמשיך במימוש התכנית האסטרטגית לצמיחה במיקודים העסקיים, לרבות חיזוק חווית הלקוח והשירות. אני מודה ללקוחות על הבחירה בסלקום כל פעם מחדש, לשוק על האמון במהלכים שביצענו בחודשים האחרונים, לעובדים ולחברי ההנהלה על העשייה והתוצאות ולדירקטוריון על הליווי."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 20/03/2025 07:53
    הגב לתגובה זו
    נוגשי עבדים אתם.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.