סלקום: גידול של 67% ברווח - 55 מיליון שקל
חברת התקשורת סיימה את הרבעון עם גידול של 3% בהכנסות שעמדו על 1.04 מיליארד שקל; ה-EBITDA המתואם צמח ב-15% והסתכם בכ-354 מיליון שקל
חברת התקשורת סלקום סלקום 0.89% מסיימת את הרבעון הרביעי של השנה עם צמיחה של כ-3% בהכנסות לצד קפיצה של כ-67% ברווח הנקי.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-1.09 מיליארד שקל, לעומת כ-1.12 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בנטרול הכנסות קש"ג הכנסות החברה עמדו על 1.04 מיליארד שקל גידול של 3% לעומת 1.01 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. חברות התקשורת נוהגות להציג את ההכנסות מקש"ג, תעריף אותו הן מעבירות חברות התקשורת ביניהן עבור שיחות נכנסות, מכיוון שלרוב אין לו השפעה על הרווחיות של החברות. בתוך כך, בסוף המחצית הראשונה של 2025 דמי הקש"ג צפויים להתבטל, בעקבות מהלך שמקדם משרד התקשורת בשנים האחרונות.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-55 מיליון שקל, גידול של כ-67% לעומת 33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם ברבעון בכ-354 מיליון שקל, לעומת 308 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%.
נכון לסוף השנה לחברה 3.61 מיליון מנויי סלולר, גידול של כ-59 אלף מנויים ביחס לשנת 2023. במהלך השנה עמד שיעור נטישת הלקוחות בתחום על 29.3%, בדומה לשיעור של 29.2% בשנת 2023. עם זאת, במהלך השנה היא חוותה ירידה מתמשכת בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) שעמדה על 43.6 לעומת 47.5 שקל בשנת 2023. עם זאת, בניכוי קש"ג עמדה ההכנסה הממוצעת למנוי על 37.4 שקל, לעומת 37.5 שקל בשנת 2033.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום האינטרנט לחברה 322 אלף מנויי סיבים, גידול של 63 אלף מנויים משנת 2023. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט עלתה במהלך השנה ל-92.5 שקל, לעומת 89.6 שקל בשנת 2023.
לבסוף, מצבת מנויי הטלוויזיה של החברה לשנת 2024 עומדת על 273 אלף מנויים, גידול של 10,000 מנויים ביחס לשנה לפני כן.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום סוגרת את שנת 2024 ברבעון חזק שתורם
לתוצאות המצוינות שאנו מציגים היום, עם שיאים בציוד הקצה וברווח הנקי, לצד גידול בתזרים המזומנים ובהכנסות, המשך הקטנת החוב, כ-350 מיליון שקל בשנתיים וצמיחה בכמות המנויים, המבססת את מעמדה של סלקום כקבוצת התקשורת המובילה בישראל. סלקום מסכמת את השנה כשהיא בעלת רשת
ה-5G המהירה והגדולה בישראל, עם למעלה מאלף אתרים, אחרי גיוס לקוחות בולטים במגזר העסקי, זכייה במכרז צה"ל ועוד. בשנה
הקרובה נמשיך במימוש התכנית האסטרטגית לצמיחה במיקודים העסקיים, לרבות חיזוק חווית הלקוח והשירות. אני מודה ללקוחות על הבחירה בסלקום כל פעם מחדש, לשוק על האמון במהלכים שביצענו בחודשים האחרונים, לעובדים ולחברי ההנהלה על העשייה והתוצאות ולדירקטוריון על הליווי."
- 1.אנונימי 20/03/2025 07:53הגב לתגובה זונוגשי עבדים אתם.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 3.2% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
