סלקום: גידול של 67% ברווח - 55 מיליון שקל
חברת התקשורת סיימה את הרבעון עם גידול של 3% בהכנסות שעמדו על 1.04 מיליארד שקל; ה-EBITDA המתואם צמח ב-15% והסתכם בכ-354 מיליון שקל
חברת התקשורת סלקום סלקום 1.43% מסיימת את הרבעון הרביעי של השנה עם צמיחה של כ-3% בהכנסות לצד קפיצה של כ-67% ברווח הנקי.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-1.09 מיליארד שקל, לעומת כ-1.12 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בנטרול הכנסות קש"ג הכנסות החברה עמדו על 1.04 מיליארד שקל גידול של 3% לעומת 1.01 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. חברות התקשורת נוהגות להציג את ההכנסות מקש"ג, תעריף אותו הן מעבירות חברות התקשורת ביניהן עבור שיחות נכנסות, מכיוון שלרוב אין לו השפעה על הרווחיות של החברות. בתוך כך, בסוף המחצית הראשונה של 2025 דמי הקש"ג צפויים להתבטל, בעקבות מהלך שמקדם משרד התקשורת בשנים האחרונות.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-55 מיליון שקל, גידול של כ-67% לעומת 33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם ברבעון בכ-354 מיליון שקל, לעומת 308 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%.
נכון לסוף השנה לחברה 3.61 מיליון מנויי סלולר, גידול של כ-59 אלף מנויים ביחס לשנת 2023. במהלך השנה עמד שיעור נטישת הלקוחות בתחום על 29.3%, בדומה לשיעור של 29.2% בשנת 2023. עם זאת, במהלך השנה היא חוותה ירידה מתמשכת בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) שעמדה על 43.6 לעומת 47.5 שקל בשנת 2023. עם זאת, בניכוי קש"ג עמדה ההכנסה הממוצעת למנוי על 37.4 שקל, לעומת 37.5 שקל בשנת 2033.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום האינטרנט לחברה 322 אלף מנויי סיבים, גידול של 63 אלף מנויים משנת 2023. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט עלתה במהלך השנה ל-92.5 שקל, לעומת 89.6 שקל בשנת 2023.
לבסוף, מצבת מנויי הטלוויזיה של החברה לשנת 2024 עומדת על 273 אלף מנויים, גידול של 10,000 מנויים ביחס לשנה לפני כן.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום סוגרת את שנת 2024 ברבעון חזק שתורם
לתוצאות המצוינות שאנו מציגים היום, עם שיאים בציוד הקצה וברווח הנקי, לצד גידול בתזרים המזומנים ובהכנסות, המשך הקטנת החוב, כ-350 מיליון שקל בשנתיים וצמיחה בכמות המנויים, המבססת את מעמדה של סלקום כקבוצת התקשורת המובילה בישראל. סלקום מסכמת את השנה כשהיא בעלת רשת
ה-5G המהירה והגדולה בישראל, עם למעלה מאלף אתרים, אחרי גיוס לקוחות בולטים במגזר העסקי, זכייה במכרז צה"ל ועוד. בשנה
הקרובה נמשיך במימוש התכנית האסטרטגית לצמיחה במיקודים העסקיים, לרבות חיזוק חווית הלקוח והשירות. אני מודה ללקוחות על הבחירה בסלקום כל פעם מחדש, לשוק על האמון במהלכים שביצענו בחודשים האחרונים, לעובדים ולחברי ההנהלה על העשייה והתוצאות ולדירקטוריון על הליווי."
- 1.אנונימי 20/03/2025 07:53הגב לתגובה זונוגשי עבדים אתם.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 2.42% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףנקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
הזמנה של 76.8 מיליון דולר שמצטרפת לעסקה של כ-10 מיליון דולר מהשבוע שעבר כבר שווה לכ-86% מהכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 9.05% מדווחת על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
נקסט ויז'ן כבר מזנקת היום דו-ספרתי. כדי להבין לעומק איך זה משנה את התמונה של החברה הבטחונית והאם אחרי כזה זינוק "יש עדיין בשר" - דיברנו עם איליה פיינר, אנליסט חברות ביטחוניות בלידר שוקי הון, שהיה מהראשונים לסקר את נקסט ויז’ן כבר ב-2022, הוא כבר בהתחלה אומר לנו שזה באמת עסקה חריגה בכל קנה מידה לחברה.
"אם מסתכלים על יעד המכירות של 160 מיליון דולר, אז ההזמנה הזו, יחד עם ההזמנה מהשבוע שעבר, מייצגות כמעט 50% מהמכירות השנתיות. זה אפילו קצת יותר, תלוי איך מסתכלים על זה. רק זה מראה עד כמה מדובר בעסקה משמעותית". לדבריו, לא מדובר רק בהיקף חריג, אלא גם בשבירת רף היסטורי. "זו הזמנה בסדר גודל אחר. ההזמנה הכי גדולה שנקסט ויז’ן דיווחה עליה עד היום הייתה סביב 30 מיליון דולר, ופה אנחנו מדברים על 76.8 מיליון דולר. זה יותר מפי שניים, וזה כבר שם את החברה בליגה אחרת".
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיינר מדגיש היבט נוסף, שלדבריו חשוב לא פחות מהמחיר או מהטכנולוגיה. "כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות".
