סלקום: גידול של 67% ברווח - 55 מיליון שקל
חברת התקשורת סיימה את הרבעון עם גידול של 3% בהכנסות שעמדו על 1.04 מיליארד שקל; ה-EBITDA המתואם צמח ב-15% והסתכם בכ-354 מיליון שקל
חברת התקשורת סלקום סלקום 2.27% מסיימת את הרבעון הרביעי של השנה עם צמיחה של כ-3% בהכנסות לצד קפיצה של כ-67% ברווח הנקי.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-1.09 מיליארד שקל, לעומת כ-1.12 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בנטרול הכנסות קש"ג הכנסות החברה עמדו על 1.04 מיליארד שקל גידול של 3% לעומת 1.01 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. חברות התקשורת נוהגות להציג את ההכנסות מקש"ג, תעריף אותו הן מעבירות חברות התקשורת ביניהן עבור שיחות נכנסות, מכיוון שלרוב אין לו השפעה על הרווחיות של החברות. בתוך כך, בסוף המחצית הראשונה של 2025 דמי הקש"ג צפויים להתבטל, בעקבות מהלך שמקדם משרד התקשורת בשנים האחרונות.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-55 מיליון שקל, גידול של כ-67% לעומת 33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם ברבעון בכ-354 מיליון שקל, לעומת 308 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%.
נכון לסוף השנה לחברה 3.61 מיליון מנויי סלולר, גידול של כ-59 אלף מנויים ביחס לשנת 2023. במהלך השנה עמד שיעור נטישת הלקוחות בתחום על 29.3%, בדומה לשיעור של 29.2% בשנת 2023. עם זאת, במהלך השנה היא חוותה ירידה מתמשכת בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) שעמדה על 43.6 לעומת 47.5 שקל בשנת 2023. עם זאת, בניכוי קש"ג עמדה ההכנסה הממוצעת למנוי על 37.4 שקל, לעומת 37.5 שקל בשנת 2033.
- אחרי 12 שנה, סלקום תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
- נמחקה על הסף תביעת סלקט נגד פרטנר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום האינטרנט לחברה 322 אלף מנויי סיבים, גידול של 63 אלף מנויים משנת 2023. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט עלתה במהלך השנה ל-92.5 שקל, לעומת 89.6 שקל בשנת 2023.
לבסוף, מצבת מנויי הטלוויזיה של החברה לשנת 2024 עומדת על 273 אלף מנויים, גידול של 10,000 מנויים ביחס לשנה לפני כן.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום סוגרת את שנת 2024 ברבעון חזק שתורם
לתוצאות המצוינות שאנו מציגים היום, עם שיאים בציוד הקצה וברווח הנקי, לצד גידול בתזרים המזומנים ובהכנסות, המשך הקטנת החוב, כ-350 מיליון שקל בשנתיים וצמיחה בכמות המנויים, המבססת את מעמדה של סלקום כקבוצת התקשורת המובילה בישראל. סלקום מסכמת את השנה כשהיא בעלת רשת
ה-5G המהירה והגדולה בישראל, עם למעלה מאלף אתרים, אחרי גיוס לקוחות בולטים במגזר העסקי, זכייה במכרז צה"ל ועוד. בשנה
הקרובה נמשיך במימוש התכנית האסטרטגית לצמיחה במיקודים העסקיים, לרבות חיזוק חווית הלקוח והשירות. אני מודה ללקוחות על הבחירה בסלקום כל פעם מחדש, לשוק על האמון במהלכים שביצענו בחודשים האחרונים, לעובדים ולחברי ההנהלה על העשייה והתוצאות ולדירקטוריון על הליווי."
- 1.אנונימי 20/03/2025 07:53הגב לתגובה זונוגשי עבדים אתם.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"
שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.
דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.
אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?
"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."
התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.
- אלרוב מסכמת רבעון טוב, אבל עד כמה הוא בר־קיימא?
- אקירוב חושב שכלל מעניינת למרות שזינקה יותר מפי שניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."
